Auteur Topic: Locaties Wie is de Mol 2012  (gelezen 63681 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #100 Gepost op: 31-05-2012, 20:04:12 »
Dat ongeluk met die twee Nederlandse toeristen, waabij een deel van een rots in de diepte verdween, is gebeurd vlakbij VIK, de grootste plaats in de buurt van de Dakota.

De toeristsen werden volgens de nieuwsbron meegesleurd, liggen in het ziekenhuis, maar raakten niet levensgevaarlijk gewond.


Gekke gedachte: als ik wat langer op IJsland was gebleven, had mij dat ook kunnen overkomen, omdat ik dan ook de excursie naar Vik zou hebben gemaakt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #101 Gepost op: 1-06-2012, 09:54:18 »
Dat ongeluk met die twee Nederlandse toeristen, waabij een deel van een rots in de diepte verdween, is gebeurd vlakbij VIK, de grootste plaats in de buurt van de Dakota.

De toeristsen werden volgens de nieuwsbron meegesleurd, liggen in het ziekenhuis, maar raakten niet levensgevaarlijk gewond.


Gekke gedachte: als ik wat langer op IJsland was gebleven, had mij dat ook kunnen overkomen, omdat ik dan ook de excursie naar Vik zou hebben gemaakt.
Dit gaat om een collega van mij en zijn partner. Ze hebben echt heel veel geluk gehad en maken het relatief goed als je de foto's van de rotsblokken ziet waar ze tussen lagen. Ze hebben echt een engeltje op hun schouders gehad.
Ze waren domweg over een wandelpad aan het wandelen langs een clif en toen is de grond, een stuk van 100m breed, onder hun voeten 40 meter weggezakt.

Locatie, inderdaad slechts een paar km van Vik.

Interview van 20 minuten (moet ik zelf ook nog bekijken): http://www.ruv.is/frett/helt-thetta-vaeru-endalokin

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #102 Gepost op: 11-06-2012, 19:00:04 »
ALS ik al een ongeluk had verwacht, ivm een natuurverschijnsel, dan was het geweest op het punt waar de twee breuklijnen bij elkaar komen.

Daar was al een deel van het terrein afgezet, omdat ook daar stukken van een rots waren afgebroken. Ongetwijfeld zullen je kennissen daar ook in de buurt zijn geweest.

Ons groepje heeft er gestaan, terwijl ze naar de uitleg van de gids luisterden. Tot nu toe is er daar echter nog niets gebeurd, hoewel ze binnen korte termijn een aardbeving in dat gebied verwachten. Hou de media maar in de gaten: wanneer een aardbeving gemeld wordt, moet je het DAAR dus zoeken.


Ik wens je kennissen, mag je gerust doorgeven, een spoedig herstel toe. Zoals gezegd: met een tikkeltje pech had het mij ook getroffen kunnen hebben.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #103 Gepost op: 16-06-2012, 17:58:53 »
Leuk is dat om die lokaties dan met eigen ogen te kunnen zien he?

Dat Hadewych en Anne-Marie geen entreegeld hebben betaald, lijkt me overigens niet meer dan logisch, hahahaha.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #104 Gepost op: 16-06-2012, 18:18:50 »
We zijn vannacht thuis gekomen van een fantastische autorondreis door Andalusië.
Het is een bestaande 11 daagse reis met vaste locaties en hotels.

Ik heb er dan ook geen molexcursie van gemaakt maar ben op diverse locaties van WIDM 2012 geweest.

Onze laatste twee overnachtingen waren in Ronda en ons hotel stond tegenover de Arena waar de ontknoping heeft plaatsgevonden, we hoefden slechts de straat schuin over te steken en voor 6 euro entreegeld p.p. zijn we binnen geweest. Toch een bijzondere ervaring!

De gevangenis in de brug waar Liesbeth gevangen zat hebben we vanuit verschillende gezichtspunten gefotografeerd. We zijn een steil/stenig pad naar beneden geklommen zodat we de brug van onderaf konden bekijken. Je kunt ook in de brug komen zoals de dames deden om Liesbeth te bevrijden maar wij moesten daar entree geld voor betalen, ik kan me niet herinneren dat ik dat in de serie heb gezien.....

Het hotel (Don Miquel) waar de dames zich optutten voor de finale zit pal naast deze brug.

Ook in Sevilla hebben we twee nachten overnacht en ben ik op bekende locaties geweest o.a. op het Plaza de Espana.

Ik moet nog bijkomen van de reis en de vele foto's verwerken en ga zeker nog de afleveringen in Sevilla en Ronda terugkijken. We hebben er heel wat afgestruind.....

Geweldig leuke ervaring lijkt me, ga je je foto's als je weer een beetje bij bent gekomen nog ergens online zetten?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #105 Gepost op: 18-06-2012, 15:36:53 »
Om op je laatste opmerking terug te komen: je zou het haast denken dat de makers zich op die stieren hebben gefocust bij het bedenken van de opdracht. Daarnaast is de Stier hier en daar, gelukkig steeds minder, het symbool van een eeuwenoud volksvermaak.


Het krijtje heb je niet kunnen traceren, neem ik aan?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #106 Gepost op: 18-06-2012, 17:00:38 »

En tja foto’s… we maken altijd een fotoalbum die we online delen met vrienden en bekenden. Mijn man en ik hebben samen bijna 1400 foto’s gemaakt…………het zal nog wel even duren voordat er een selectie voor een fotoalbum gemaakt is. Een eerste selectie is gemaakt. Ruim 200 foto’s geven een aardig beeld van wat we gezien hebben.
Als er belangstelling voor is wil ik wel het e.e.a online zetten.


Yes please!    ::jaja::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #107 Gepost op: 19-06-2012, 22:53:03 »
Ik weet niet of het is toegestaan maar ik heb in mijn profiel een link geplaatst naar een fotoreportage van onze rondreis in Andalusië met daarin Mollocaties van serie 12 in Sevilla en Ronda.

Voor wie het leuk vindt om ze te zien    8)

Als je de eerste foto aanklikt kun je een diavoorstelling aanklikken met daarbij een kleine beschrijving.
* Dolfie knijpt een oogje dicht ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #108 Gepost op: 19-06-2012, 23:34:37 »
leuk moeder ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #109 Gepost op: 20-06-2012, 07:45:18 »

Voor wie het leuk vindt om ze te zien    8)

Als je de eerste foto aanklikt kun je een diavoorstelling aanklikken met daarbij een kleine beschrijving.

Hartstikke leuk, jullie hebben een mooie reis zo te zien en ik heb idd menige plek herkent, bedankt voor het delen!  ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #110 Gepost op: 20-06-2012, 11:18:50 »
Leuke foto's, móđir mól.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #111 Gepost op: 21-06-2012, 21:41:10 »
Lokatie-spotten is een sport apart geworden, ook Heinz en Vera hebben zich eraan gewaagd.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #112 Gepost op: 24-06-2012, 19:16:33 »
En geef ze eens ongelijk, het is gewoon heel leuk om te doen als je molfan bent. :)
Leuke foto's moeder mol, ik word al jaloers en wil m'n volgende molreis al meteen plannen. :) Misschien doe ik er dit najaar nog eentje. Ofwel WIDM2 in Schotland, ofwel de allereerste molreeks ter wereld (1e Vlaamse Mol) in Frankrijk.

Hier zijn foto's van mollocaties waar ik in mei geweest ben. Van WIDM3 in Portugal, met af en toe een screenshot uit de reeks ter vergelijking  ;D (ik zet ze maar in een spoiler, zodat de pagina niet uitgerekt wordt):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #113 Gepost op: 25-06-2012, 22:18:28 »
Net gezien, het programma "We zijn er bijna" waarin een groep van 49 mensen met campers en caravans door Spanje trekt, in totaal is het een reis van 5500 km. ze doen ook Ronda aan.

http://www.omroepmax.nl/televisie/we-zijn-er-bijna/over-we-zijn-er-bijna

Nog 4 afl. te gaan, iedere maandagavond om 21:15



Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #114 Gepost op: 26-06-2012, 08:49:44 »
Ja, ik had de vooraankondiging al gezien en heb de uitzending bekeken.

Voorgaande jaren heb ik de serie ook gezien hoewel er veel kampeertafereeltjes in het programma zitten.
Niks mis mee hoor, zelf heb ik ongeveer 35 jaar gekampeerd met tent en vouwwagen ;)
De plaats waar de groep start ( in de buurt van St Jean de Luz hebben we vorig jaar gekampeerd met een gehuurde caravan)
Ik hoor bijna tot de doelgroep ha ha.

Ik blijf het zeker volgen omdat ze ook Sevilla, Ronda en Granada ( waar we de processie hebben gezien) aandoen.
Ze gaan ook naar het Alhambra.



Ik vind het echt een leuk programma, vorig jaar ook gezien toen ze door Corsica trokken, het is jammer dat we niet bijzonder veel van de omgeving te zien krijgen, dat geparkeer met die caravans weet ik nu wel maar bv zo'n verhaal van die man die 2 jaar terug zijn vrouw heeft verloren, ik vond het ontroerend en moedig ook van 'm!

Hopelijk krijgen we wat meer shots te zien vd omgeving nu ze wat verder zijn, ik ga er vooralsnog maar vanuit dat we de hele groep weer ergens achter een gids aan zien hobbelen, zien wij ook nog wat!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-06-2012, 08:53:57 door Miek37 »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #115 Gepost op: 26-06-2012, 20:29:02 »
Derk Bolt heeft enkele jaren geleden (2007 en 2008) een soortgelijk programma gepresenteerd voor de KRO.
"Gezellig naar de Krim" en "Gezellig naar Marokko".
Het is nog te zien op uitzending gemist.

Ik herinner me nog dat er toen stellen waren met pech die achter moesten blijven om op onderdelen te wachten en de groep achterna moesten rijden.

http://www.google.nl/search?q=derk+bolt+caravan+reizen&rls=com.microsoft:nl:IE-Address&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7MDNE_enDE393NL473&redir_esc=&ei=N_PpT5vELYO-8AOxt-D9DQ


Heb ik ook gezien, geweldig, als Derk Bolt iets presenteert vind ik het op voorhand al leuk!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #116 Gepost op: 4-07-2012, 20:56:54 »
Zelfs de gids in de uitzending van afgelopen maandag heb ik tijdens onze reis in het Alcazar in Sevilla gezien. Ik kwam hem daar tegen met een groep Nederlanders en hij vertelde iets interessants over de Gobelins, ik heb even staan meeluisteren.

Leuke man inderdaad, ik heb overigens het idee dat ze a.s. maandag in Ronda zullen belanden als ik de route zo eens inschat.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #117 Gepost op: 17-07-2012, 13:13:28 »
En daar was dan eindelijk Ronda gisteravond, leuke aflevering!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #118 Gepost op: 17-07-2012, 19:45:23 »
Lol, was een leuk maar idd ietwat opdringerig mannetje, zij had Spaans gestudeerd dus dat kwam mooi uit.    ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties Wie is de Mol 2012
« Reactie #119 Gepost op: 30-07-2012, 14:48:14 »
Voor wie geďnteresseerd is: hier zijn de locaties van het 2e Vlaamse seizoen.

Ik heb niet alles gevonden. De Hacienda bijvoorbeeld en ook de exacte locatie van de finale (ergens in de woestijn).