Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 153989 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #60 Gepost op: 11-01-2012, 22:11:28 »
Ik vond Dio erg verdacht maar zijn antwoord op hoe hoog Timemachine in de top 40 had gestaan klopt wel (even opgezocht) n.l. op 12. Hij aarzelde wel erg lang. Misschien toch niet zo verdacht want ook Maarten wist zijn Olympische tijd achter de komma niet meteen... Er is eindelijk geld in de pot gekomen!!!! Morgen weer kijken wie er nou verkeerde antwoorden gaf, maar dat is best moeilijk want je ziet niet alles in beeld. Zowel Dio en Frits navigeerden niet al te best dus wie molt er hier? Of allebei niet maar was het te moeilijk. Of zit de mol toch in één van de jeeps? ???

Offline coolietje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #61 Gepost op: 11-01-2012, 22:12:28 »
Volgens mij is het cijfer achter de komma echt wel een 6 (1u51m51s en 6 tienden)
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #62 Gepost op: 11-01-2012, 22:13:23 »
toch nog bekeken tot de test. ik zou het leuk vinden als ze een hint al revealen in aflevering 2 zoals hadewych (of was het marit?) over 4263. schreef tim nou "mol" met zijn pen of was dat om mysterieus te zijn? ik verdenk hem toch niet. warom word dio niet verdacht? hoe je het ook stelt, hij verpest soms de opdracht en word niet verdacht. of is hij echt zo dom?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #63 Gepost op: 11-01-2012, 22:14:07 »
Volgens mij is het cijfer achter de komma echt wel een 6 (1u51m51s en 6 hondersten)

Hmm, jah, eigenlijk wel inderdaad, die vijven staan na (dubbele) punten. Jeej, stijgt hier even iemand op mijn Molladder :-)

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #64 Gepost op: 11-01-2012, 22:15:45 »
Ik vond Dio erg verdacht maar zijn antwoord op hoe hoog Timemachine in de top 40 had gestaan klopt wel (even opgezocht) n.l. op 12. Hij aarzelde wel erg lang. Misschien toch niet zo verdacht want ook Maarten wist zijn Olympische tijd achter de komma niet meteen... Er is eindelijk geld in de pot gekomen!!!! Morgen weer kijken wie er nou verkeerde antwoorden gaf, maar dat is best moeilijk want je ziet niet alles in beeld. Zowel Dio en Frits navigeerden niet al te best dus wie molt er hier? Of allebei niet maar was het te moeilijk. Of zit de mol toch in één van de jeeps? ???

de mol zal eerder foute antwoorden geven dan aarzelen. dat aarzelen valt te veel op foute antwoorden geven minder.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #65 Gepost op: 11-01-2012, 22:21:56 »
Wat mij opviel was meteen de titel van de aflevering. Het was 'In de Min'. Die 'min' stond met HOOFDLETTER, waar de 'de' zonder hoofdletter stond. Dat is toch wel ERG verdacht. Begint de naam van de Mol met een M? Volgens mij wel, al doet Dio het toch echt fantastisch vind ik deze aflevering. Hij mag er gwn tot het einde inblijven, net zoals een fantastische William. Zij brengen tenminste animo, daar waar mensen als Anne-Marie en Liesbeth maar constant zitten zeuren.

(Die 12 dat Dio gaf als antwoord was inderdaad correct)

Maarten heeft goed gemold bij de trappen, zijn tijd was helemaal niet 86 of wat hij zei, maar dit "Hij pakte deze Olympische titel in een tijd van 1:51.51,6".

Bij dit soort opdrachten moet je kijken naar de mensen die vragen krijgen die enkel de persoon zelf kan weten en de anderen dus niet. Ze kregen allemaal wel persoonlijke dingen, maar de dingen die bvb Tim krijgt, dat weten anderen ook van hem.

Samengevat;
De M-en worden deze edities toch wel in het vet gezet.
Ook de OK's komen vaak terug, en de tijdmachine van Dio kwam ook weer terug.
Marit zit wel precies met die 4263, maar als ze de Mol is kan ze dat ook gwn vooraf uitdokteren.
Er zijn deze afleveringen helemaal geen flitsen, tenminste toch niet opgemerkt, te zien met hints.
Er zijn volgens mij geen CV's gepasseerd. Raar, want ik had elke week wel een CV verwacht.
Er zijn wéér GEEN jokers uitgedeeld. Dat is toch opmerkelijk, 2 afleveringen zonder jokers. Zouden ze nog wel in het spel verwerkt zitten vraag ik me af.
Anne-Marie lijkt niet te mollen deze keer, en ook Frits is geminderd. Tim heeft helemaal niet gemold, al laat hij Dio wel gewoon zijn gang gaan bij de tonnen, en hij zegt toch dat hij het veel te rap deed en je niks kon zien. Waarom houd je het dan niet tegen?
Bij het navigeren viel me op dat het eerste deel, van Dio, eigenlijk heel duidelijk leesbaar was. Maar Frits zijn deel was echt verschrikkelijk. Onkunde of mollen?
Lomperik..

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #66 Gepost op: 11-01-2012, 22:25:13 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #67 Gepost op: 11-01-2012, 22:27:11 »
Oke na deze afl toch nog een klein theorietje.
Het gaat namelijk om de achternaam van Hadewych: Minis.

- In aflevering 1 zagen we de klok al een uur achteruit worden gezet: - 1 dus.
- In aflevering zagen we een negatief geldbiljet -500 , iets wat ik zelf nog nooit heb gezien.
- Een tweet van Ikbendemol luidt: "Temperatuur: -10. Kandidaten: 9. Mol: 1. Klok: -1. Ik heb er zin in. Jullie? Ned. 1, 20:30 uur"
- Een andere tweet luidt: "-500 € en alle servers overbelast. Voor mij is #widm nu al een succes."
- In dagboek 1 schreef de mol: "De eerste klap is een daalder waard en in dit geval min 500 euro! Is dat wel eens eerder gebeurd? Ik bedoel: dat de pot in de min ging? "
Hier wordt dus de min benadrukt.
- De titel van aflevering 2 is 'In de min'
- bij de trappenopdracht in aflevering 2 moest er gerekend worden. - (de min is een rekensymbool) de = (de is is een rekensymbool) dan krijg je Minis
- De link van afl 2 zonder executie is http://avro.nl/wieisdemol/Player/wieisdemol_afl2_min_ex

Toch wel opvallend toch?


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #68 Gepost op: 11-01-2012, 22:27:47 »
Er zijn wéér GEEN jokers uitgedeeld. Dat is toch opmerkelijk, 2 afleveringen zonder jokers. Zouden ze nog wel in het spel verwerkt zitten vraag ik me af.

Het antwoord op die vraag is al uitgelekt (zie andere topics)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #69 Gepost op: 11-01-2012, 22:30:23 »
Uitwerking van de trap-opdracht, zie spoiler:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Note:
- De vraag waarbij Anne-Marie afvalt wordt niet in beeld gebracht. Hierdoor is achterhalen waar de fout zit niet mogelijk. En ook niet het totaal aantal treden.
- Maarten maakt inderdaad een fout over het getal achter de komma.
- William maakt een fout bij het berekenen van vraag 7. Hij antwoord 40. Maar dit moet 39 zijn. Dit realiseerde die een paar seconden later maar Hadewych en Liesbeth luisterde niet naar hem.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 22:58:10 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #70 Gepost op: 11-01-2012, 22:32:27 »
Nog niet dus.  ::tandpastasmiley::
Er stond niet voor niets (nog bezig met verwerken) onder dus...

Hij is inmiddels verwerkt:
[youtube]CIp43pIrPEc[/youtube]

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #71 Gepost op: 11-01-2012, 22:35:13 »
Bij nader inzien twijfel ik over vraag 7.

Hoeveel is 1-1+39 ??? -39?
Eerst optellen dan aftrekken: 1 - 40 = -39
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #72 Gepost op: 11-01-2012, 22:38:00 »
Bij nader inzien twijfel ik over vraag 7.

Hoeveel is 1-1+39 ??? -39?
Eerst optellen dan aftrekken: 1 - 40 = -39

Er staan geen : en x in dus niks krijgt voorrang, met andere woorden: je doet gewoon zoals het er staat.
1-1(=0)+39(=39)

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2012, 22:40:53 »
Niet weten wat je beste positie was, of je eindtijd.

Dio deed moeilijk over zijn positie in de Top 40, maar zijn uiteindelijke antwoord, 12, klopte wel.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2012, 22:41:05 »
Oke ;)

Volgens wiki is Maarten 204 centimeter. In de aflevering zei die 202 cm...
Dan zou hij 2 fouten hebben gemaakt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2012, 22:42:05 »
Er staan geen : en x in dus niks krijgt voorrang, met andere woorden: je doet gewoon zoals het er staat.
1-1(=0)+39(=39)

Inderdaad. Al zou met al die terugkomende minnen -39 wel grappig zijn geweest. Alleen kom je dan niet zo snel boven.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #76 Gepost op: 11-01-2012, 22:42:58 »
Op zijn website staat dat hij 203 cm is. HAHA. Dit moet niet grappiger worden. Maar het antwoord wat gegeven is door hem is sowieso fout.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2012, 22:43:45 »
Oke ;)

Volgens wiki is Maarten 204 centimeter. In de aflevering zei die 202 cm...
Dan zou hij 2 fouten hebben gemaakt.

Hij zei 204 toch? gedeeld door 4 is 51.. dat antwoord gaven ze toch? correct me if I'm wrong

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #78 Gepost op: 11-01-2012, 22:44:32 »
Op zijn website staat dat hij 203 cm is. HAHA. Dit moet niet grappiger worden. Maar het antwoord wat gegeven is door hem is sowieso fout.

203 is lastig te delen door 4 ::), of William zei zijn diploma's fout ;)
You'll never walk alone

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #79 Gepost op: 11-01-2012, 22:45:25 »
Ohja ;)

Maar inderdaad 203 had 50,75 opgeleverd. Dan moet Maarten van ten voren zijn ingelicht om dus te liegen over het antwoord?

Of hij moet 1 cm gegroeid zijn sindsdien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)