Auteur Topic: Het puzzel cq reken hoekje  (gelezen 12574 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #40 Gepost op: 1-03-2012, 16:19:07 »
Yessie...sorry, ik ben niet overtuigd. Niet alleen is je hint ongeveer de vergezochtste op het hele forum (wáárom Elfendag), maar als Hadewych de mol is, waarom beantwoordt ze dan de vraag hoeveel bruggen er zijn op het plein, correct voor 500 euro en haalt ze bovendien zonder kleerscheuren het eind van het doolhof? Als dat (allebei) niet onmols is dan wat wel?

Acties tijdens opdrachten > hints. Je kan nog zo'n toffe hint vinden, iemand die twee keer onnodig 500 euro verdient is de mol niet. :-X

Trouwens, wat de pot betreft (en aangezien we in een rekentopic zitten)...
het palindroom 10101 is deelbaar door het palindroom 111 ;D
En 3 is ook 111. De elfendag bestaat uit 111 elfjes.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #41 Gepost op: 1-03-2012, 16:25:38 »
Vooral de laatste afleveringen is er veel nadruk op de vele ringen die liesbeth draagt.
En tijdens de laatste afleveringen kom ik steeds uit op 3 cq 111.
Daarbij draagt Hadewych soms een oorbel in met een letter.
Zoals die verticale streep met een punt erboven en beneden, dit zie ik als 2 x een i vermeld.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #42 Gepost op: 1-03-2012, 16:27:27 »
En tijdens de laatste afleveringen kom ik steeds uit op 3 cq 111.
Daarbij draagt Hadewych soms een oorbel in met een letter.
Zoals die verticale streep met een punt erboven en beneden, dit zie ik als 2 x een i vermeld.

Ik vind het de meest vergezochte hint ooit ;-) niet perse die 111, maar hoe je daarvan naar elvendag naar droomvlucht naar een musical gaat geloof ik. Wel bewonder ik je doorzettingsvermogen en mocht dit kloppen dan mag je me heel hard uitlachten  ;D

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #43 Gepost op: 1-03-2012, 16:35:35 »
Tja, als je het maar wilt zien  ;D ::vergroot::

1. GLETSJER

'De eerste groep gaat de gletsjer, genaamd Sólheimajökull op en krijgt de opdracht om vijf klusters van kokertjes in het ijs te lokaliseren en in kaart te brengen waar de anderen later die kokertjes kunnen vinden' - Avro.nl

Als je ipv Gletsjer dus de naam van de gletsjer neemt is de 4e letter wel een H. Dit duwt de hint wel meer in de richting van 'vergezocht' :-X.

Verder nog een vraagje, 'Ik, Hadewych' telt 10 letters. Als ik de 4e letters van de antwoorden bekijk tel ik echter 2x een 'a', terwijl deze maar 1x in je oplossing zit. Zie ik iets niet goed?
Hadewych zag daar 3 kokers. 111 elfjes.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2012, 16:52:49 »
Ik vind het de meest vergezochte hint ooit ;-) niet perse die 111, maar hoe je daarvan naar elvendag naar droomvlucht naar een musical gaat geloof ik. Wel bewonder ik je doorzettingsvermogen en mocht dit kloppen dan mag je me heel hard uitlachten  ;D
Hier kwam ik achter door alle letters die ik tegen kwam. Ik dacht laat ik een Hadewych minis voluit op papier schrijven. Zie ik een letter voorbij komen dan schrijf ik erachter waar ik die zag.  Die Plerikna had het over elfen in die leefden in rotsen. Dat vond ik een vreemd verhaal. Dus ik dacht er moet iets met elfen zijn. Hadewych Minis klopte steeds als letters en en toen kwam ik ook andere letters tegen die met die elfen te maken had. Mijn uitkomst was uiteindelijk: ik mol Hadewych Minis elfendag efteling. De musical heet droomvlucht. En wie kon in haar droom zo heerlijk vliegen maar storte altijd neer? Hadewych. Bij het begin van die snorkeldopcracht zei Hadewych gelijk dat ze Frits was. Ik weet waarom. De eerste foto waren de ouders van Hadewych, het kleine meisje was eigenlijk de moeder van Frits maar het kleine meisje diende als hint naar het kleine elfje. Als je de site bekijkt dan zie je ook dat er een afbeeldings staat van een meisje met een paardestaart en wie draagt die ook soms? Hadewych.

Bij de ranche opdracht zie je weer allerlei foto's op een bord geplakt. Ik denk een hint naar de foto's van de ouders.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 17:00:54 door yessie »

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #45 Gepost op: 1-03-2012, 16:55:07 »
Yessie, even een vraagje, waar kwam je die letters allemaal tegen?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #46 Gepost op: 1-03-2012, 17:03:50 »
Yessie, even een vraagje, waar kwam je die letters allemaal tegen?
Uit mijn hoofd herinnerd in ieder geval op de mouwen bij de speedboot, met de balken, in de oorbel, licht in het donker, de flitsen ertussen door. Dan heb ik de meeste wel gehad.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #47 Gepost op: 1-03-2012, 17:06:21 »
Maar ik kom niet uit die eerste afleveringen tot die foto's. Wat moet je toch met al die cijfers. 1073 1071 20/3 en ga maar door, iemand idee met al die cijfers in de eerste afleverigen?
Moet de uitkomst misschien die code 4263 zjn?
Of moet de uitkomst zijn de elfendag die eens in de 100 jaar wordt gehouden en deze toevallig 11-11-2011 was.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2012, 17:09:24 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #48 Gepost op: 1-03-2012, 17:17:36 »
Bij de ranche zag je ook het blauwe bord op een gebouwtje met location erop. Daar kom ik niet uit, Moeten we de locatie van die ranche weten of is het de efteling.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #49 Gepost op: 1-03-2012, 17:21:07 »
Bij de ranche zag je ook het blauwe bord op een gebouwtje met location erop. Daar kom ik niet uit, Moeten we de locatie van die ranche weten of is het de efteling.
Je had ook de titel geen toneel en elfendag wordt in het theater van de efteling gehouden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #50 Gepost op: 1-03-2012, 17:41:46 »
Je kunt die 'kan' (kunne, kanne, kenne) natuurlijk ook anders lezen.

Het kán een hint naar de mol zijn, maar het kán ook een hint naar de winnaar zijn en het kán ook een hint naar de verliezer (afvaller) zijn.
En op die manier kánnen we er nog niks mee.  ;D (al blijft hij prachtig gevonden)

Het is natuurlijk zo, dat deze Avrobode voor volgende week is, d.w.z., er zijn dan nog 2 kandidaten over. Zou dus net zo goed een hint naar de winnaar kunnen zijn, want dan weet je automatisch de mol  ;D

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Het puzzel cq reken hoekje
« Reactie #51 Gepost op: 1-03-2012, 18:00:15 »
Yessie, ik denk echt niet dat je iets 'moet' met al die cijfers. Net zoals er echt geen hint zal zijn over dat hele elfen/eftelingverhaal.