Auteur Topic: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen  (gelezen 10624 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #20 Gepost op: 22-02-2012, 16:04:04 »
Om de boel spannend te houden en het format een beetje te vernieuwen, kunnen ze natuurlijk ook pas aan het eind van de 2e aflevering 2 mensen laten afvallen. En eventueel in een latere aflevering nog een keer.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #21 Gepost op: 23-02-2012, 01:55:08 »
Om de boel spannend te houden en het format een beetje te vernieuwen, kunnen ze natuurlijk ook pas aan het eind van de 2e aflevering 2 mensen laten afvallen.

Ik vind dit niet eens zo'n slecht idee, want ik vind het zelf ook wel jammer dat de eerste afvaller voor mijn gevoel nooit echt heeft meegedaan met het spel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #22 Gepost op: 23-02-2012, 10:53:25 »
Is nou niet het leuke dat het soms wel en soms niet gebeurd?
In serie 5 bijvoorbeeld hebben ze nog geen opdracht in Australië gedaan en moeten ze al gelijk testen.
De kandidaten schrikken zich rot. De clou zat toen weer heel ergens anders in....
Ik vind dat het spannend en afwisselend moet blijven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #23 Gepost op: 23-02-2012, 12:19:24 »
Wat Lukie4 zegt. Het moet niet standaard worden dat er de eerste aflevering niemand uit vliegt. Vorig jaar lag de keuze bij Pepijn. Ik vind het zelf altijd leuk als er niemand afvalt, maar het moet ook geen ritueel worden dat iedereen er in blijft. Dan is aflevering 1 ook niet meer heel spannend, en de executie al helemaal niet.  :)
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #24 Gepost op: 23-02-2012, 12:33:42 »
Ondanks het feit dat ik het ermee eens ben dat het spel gewoon gespeeld moet worden zoals het moet, en er dus best iemand mag afvallen in afl. 1, ben ik het ermee eens dat het dan jammer is dat je over die kandidaat nooit kunt discussiëren n.a.v. wat opvalt in de afleveringen. Vooraf vind ik het te lastig (ik ken altijd maar 1 van de 10 mensen ofzo) en achteraf heeft geen zin.

Het liefst zou ik een soort kick-off hebben voor de eerste aflevering, met meer info en een kans voor mensen om de mensen te leren kennen. DIDM was een beetje een failure qua format, maar waarom niet een soort DIDM maken van maar 1 aflevering van een uur tot 1,5 uur met kandidaatjes in Lisse, beetje bomen, klein geinig opdrachtje (niet zo langdradig als WIDM of opdracht 1 seizoen 5) en wellicht al wat preview beelden? En dat bijv. uitzenden in de kerstvakantie of op de woensdag voor de eerste aflevering, 's avonds laat?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #25 Gepost op: 23-02-2012, 12:55:24 »
Je zou bijvoorbeeld ook de executie uit kunnen stellen naar het begin van de volgende aflevering.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #26 Gepost op: 23-02-2012, 12:57:49 »
Een kick off zou ik niet zo leuk vinden. Ik wil de kandidaten samen niet leren kennen vóór het spel, maar in het spel. Dus dan wordt het toch geen eerste afvaller of gewoon de pech van een eerste afvaller.
No Milk today???

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #27 Gepost op: 23-02-2012, 13:21:23 »
Afvallers die weer terug in het spel komen, vind ik toch altijd een smet op zulke programma's.
Weg is weg. Eén keer flink de mist in gaan en dan hoor je gewoon geen tweede kans te krijgen.

Vandaar ook mijn idee om de eerste afvaller alleen een soort cameo te geven in aflevering 2. Geen 2e kans, maar ook niet direct al naar huis.

Wel per direct uit het spel, maar nog niet per direct op het vliegtuig.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2012, 16:10:48 »
Vandaar ook mijn idee om de eerste afvaller alleen een soort cameo te geven in aflevering 2. Geen 2e kans, maar ook niet direct al naar huis.

Wel per direct uit het spel, maar nog niet per direct op het vliegtuig.

Heb je Celebrity Mole Yucatan gezien? Ook geweldig, de eerste /drie/ afvallers mochten meedoen met een opdracht om de overgebleven kandidaten te hinderen om die te vervullen (met flessen tequila lopen over een smalle balk over water). Leuke opdracht!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #29 Gepost op: 23-02-2012, 18:28:11 »
Heb je Celebrity Mole Yucatan gezien? Ook geweldig, de eerste /drie/ afvallers mochten meedoen met een opdracht om de overgebleven kandidaten te hinderen om die te vervullen (met flessen tequila lopen over een smalle balk over water). Leuke opdracht!

Leuke opdracht? Ja voor Spel Zonder Grenzen misschien.

Het is ongeveer de enige beschikbare molserie die ik niet gekeken heb, en ik denk dat ik dat maar zo ga houden. ;D

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #30 Gepost op: 23-02-2012, 18:41:27 »
Het is ongeveer de enige beschikbare molserie die ik niet gekeken heb, en ik denk dat ik dat maar zo ga houden. ;D

Als je US3 niet leuk vindt hoef je in ieder geval US4 niet te kijken. :) Ik vind die series in ieder geval hilarisch :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #31 Gepost op: 23-02-2012, 18:49:41 »
Als je US3 niet leuk vindt hoef je in ieder geval US4 niet te kijken. :) Ik vind die series in ieder geval hilarisch :)

3 heb ik ook niet gezien, maar ga ik toch maar eens doen dan. Dan kan ik tenminste echt oordelen. ;)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #32 Gepost op: 23-02-2012, 18:57:02 »
Heb je Celebrity Mole Yucatan gezien?

Nee. Waar Hawai in hele afleveringen op youtube te bekijken is, heb ik Yucatan/UK seizoen 4 nog niet echt online kunnen vinden.

Offline Ringklokje

  • Forumlid
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #33 Gepost op: 23-02-2012, 20:14:42 »
ik vind die cliffhanger wel een idee
maar natuurlijk niet bij iedere aflevering, alleen de eerste
anders wordt t schijtirritant

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2012, 11:01:45 »
Als we het dan toch hebben over afgevallen kandidaten die even mogen terugkomen: bij de doolhof opdracht van aflevering 8 had Jan Hooijman eigenlijk terug moeten komen om de bandana man te spelen. Of William Spaaij natuurlijk, maar hij was waarschijnlijk tussen het hooi in de muren naar jokers gaan zoeken.  ::rofl::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Discussie] In de eerste aflevering zou niemand moeten afvallen
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2012, 11:07:20 »
bij de doolhof opdracht van aflevering 8 had Jan Hooijman eigenlijk terug moeten komen

Dan waren de dames eerder naar hem toegerend, dan van hem weggerend ::rofl::