Auteur Topic: [Theorie] Test: Wie is de Mol?  (gelezen 9994 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
[Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Gepost op: 23-02-2012, 21:46:36 »
Hadewych Minis is de mol.
Deze theorie heb ik vorige week opgezet en zou enkel doorgaan als deze aflevering (!8) geen vraag zou komen: "Wie is de Mol?"
En dit gebeurde ook niet.

Samengevat:
Vier maal zien wij de vraag "Wie is de Mol?"
Deze vragen zien wij in aflevering 6 en 7.
De vragen staan wisselend vermeld op "vraag 1" en "vraag 20".
Twintig + één = 21 --> Omgedraaid 12.
De antwoorden die door de montage chronologisch weergeven worden zijn:  4 (Liesbeth) + 5 (Tim) + 1 (Anne-Marie) = 10.
De laatste maal dat we de vraag "Wie is de Mol?" zien, wordt het antwoord in het midden gelaten. Maar wijst het antwoord op Hadewych.
Hadewych biecht tijdens het zien van deze vraag zelf. In de biecht meld Hadewych dat er geen peil (pijl) op is te trekken.
Om een totaal som van 12 te krijgen, kan enkel Hadewych (2) leiden tot Mol 12.

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2012, 23:43:11 »
Ik vind deze heel sterk!
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #2 Gepost op: 24-02-2012, 13:01:24 »
Ik vind deze heel sterk!

Ik denk dat er meer achter zit en dat dit enkel een deel van een grotere hint is/moet zijn.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #3 Gepost op: 24-02-2012, 16:15:24 »
Als er nu echt een logisch verband in alle cijfers zou zitten zou het kunnen, maar als je moet gaan optellen, aftrekken, omdraaien etc. zie ik er echt helemaa niets meer in ..
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #4 Gepost op: 24-02-2012, 18:03:26 »
Als er nu echt een logisch verband in alle cijfers zou zitten zou het kunnen, maar als je moet gaan optellen, aftrekken, omdraaien etc. zie ik er echt helemaa niets meer in ..

Zo ingewikkeld is het niet. Vier maal DE belangrijkste vraag in twee afleveringen.
Wisselend op plaatst twintig en één in de test (Hussel 12). Drie maal wordt de vraag beantwoord (op de overgebleven kandidaten). De vierde maal blijft het antwoord in het midden, maar wijst het op Hadewych.
Extra is dan het optellen van de antwoord mogelijkheden die te samen twaalf vormen, indien de laatste vraag met Hadewych beantwoord zou worden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #5 Gepost op: 24-02-2012, 18:45:57 »
Mooie theorie.
Vooral omdat het zegt dat Hadewych de mol is ::ok::

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #6 Gepost op: 24-02-2012, 20:12:23 »
goed uitgedacht. zit alleen absoluut niet op hadewych. persoonlijk lijkt het mij een beetje te ver gezocht. denk ook niet dat er een hint naar het seisoen/jaar gaat zitten. zou het wel fantastisch finden als ze de mol is, maar denk het niet.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2012, 08:15:09 »
Maar, dan mag er dus nooit meer een vraag Wie is de mol? tussenkomen?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2012, 10:07:09 »
Maar, dan mag er dus nooit meer een vraag Wie is de mol? tussenkomen?

Enkel de finale test moet nog gemaakt worden. Misschien verschijnt de vraag dan nog éénmalig (op plek twaalf) en wordt de vraag beantwoord op Hadewych....

 ::jaja::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2012, 10:20:27 »
Als hadewych de mol is, waarom brengt ze dan zoveel geld binnen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2012, 12:56:44 »
Op zich heeft ze niet eens zo heel veel geld binnen gebracht hoor. Volgens mij had ik ergens in een overzicht gelezen dat Anne-Marie meer geld heeft binnengebracht dan Hadewych.

Nee dat klopt niet hoor. Hadewych heeft van de 3 overgebleven kandidaten het meeste geld binnengebracht / c.q. het minste uit de pot gehouden. Daarbij komt dat er geen 100 % zekerheid is over de pijl die Anne-Marie claimt, als gaat blijken dat zij helemaal niet hiervoor verantwoordelijk was, maar alleen claimt om verdenking van zich af te halen, wordt het een heel ander verhaal.
Hier te lezen : http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45286.40

Offline Talisman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2012, 13:42:21 »
Als er nu echt een logisch verband in alle cijfers zou zitten zou het kunnen, maar als je moet gaan optellen, aftrekken, omdraaien etc. zie ik er echt helemaa niets meer in ..

Eens. Het heeft wel iets van een dwangneurose hoe sommigen maar cijfermatige verbanden proberen te vinden. (Natuurlijk gaan de makers niet vrijuit, getuige bijvoorbeeld de tweet van twaalf januari.)

De hint ontdaan van al die algebraïsche alchemie:
  • In aflevering zes en zeven verschijnt vier keer de vraag Wie is de Mol?
  • Deze vraag wordt drie maal beantwoord. De antwoorden luiden: Liesbeth, Tim en Anne-Marie.
  • De vierde keer dat deze vraag gesteld wordt, blijft ze onbeantwoord. Wel zweeft de cursor over de overgebleven kandidaat: Hadewych.
  • Hypothese: het is nog te vroeg voor deze vraag; pas na de finale kunnen we definitief Hadewych antwoorden.

Overigens hoop ik van harte dat dit niet de uitkomst blijkt. Ik vind dat Hadewych deze serie weinig kleur heeft gegeven.

Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2012, 14:41:35 »
Je zegt dat ze bij de laatste test alleen naar haar eigen naam wijst, maar je hoort ook heel duidelijk het klikgeluid op het moment dat ze met haar muis over haar naam gaat. Dat leek mij in zichzelf al een overduidelijke hint naar Hadewych, maar misschien dat er inderdaad iets ingewikkelds achter zit.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2012, 17:32:40 »
Ben net even nog aan het terugkijken en in aflevering 7 beantwoord ook Tim de vraag 'Wie is de Mol'. Zijn antwoord is 1 Anne-Marie.

Dus in totaal zien we de vraag 5 keer langskomen in deze 2 afleveringen.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2012, 18:42:13 »
  • Deze vraag wordt drie maal beantwoord. De antwoorden luiden: Liesbeth, Tim en Anne-Marie.

goh, zo heette aflevering 8 ;-)

toeval?

Offline De Nieuwe Mol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #15 Gepost op: 1-03-2012, 17:51:17 »
In de test 20 vragen over de Mol waarbij vraag 1 en 20 dezelfde vraag betreft;Wie Is De Mol?Met het zeggen van Jung e(n)s en het sommetje 3 min 1 is 2

Je kan dan zeggen Jung en Minis... ??? Tja,vervreemdend zoals Art al noemde

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #16 Gepost op: 3-03-2012, 20:14:08 »
Ik vind sowieso dat er rare testvragen inzitten dit keer... ook weer met de slottest: vragen die maar op 2 mensen van toepassing kunnen zijn (zoals op het scherm vraag 21: “Welke kwartetten legde de mol op tafel?” Met maar 2 sets antwoorden). Zou elke test vanuit de bewuste kandidaat zijn? Maar wat andere vragen spreken daar weer tegen.

Ook was raar die vraag van het munitiedepot waarbij je al de helft van de kandidaten zou kunnen afschrijven. Bij het hoe vaak op de fiets zitten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #17 Gepost op: 3-03-2012, 20:20:36 »
mijn verklaring voor bovenstaande:

Iedere deelnemer had een eigen test op de laptop.
Met telkens maar twee antwoorden. Die dus slaan op de twee andere dames en die dus niet op zichzelf kan slaan.

Die laatste vraag van je lo is ook al verklaard dacht ik. Sommige telden elke halte als nieuw. Maar als je daar gewoon op de fiets bleef dan heeft de AVRO dat gewoon niet als "nieuw" geteld.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #18 Gepost op: 4-03-2012, 01:32:46 »
Bij de finale kreeg Anne-Marie 3 testvragen in beeld:

Welk bedrag zat er in de enveloppe van de mol?
Heeft de mol haar standpunt gewijzigd in het Höfdihuis?
Wie is de mol?

Liesbeth 2 testvragen:

Welke kwartetten heeft de mol op tafel gelegd?
Wie is de mol?

en Hadewych 1 testvraag:

Wie is de mol?

Geeft dit winnaar verliezer mol aan?
   ::vergroot:: ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Test: Wie is de Mol?
« Reactie #19 Gepost op: 4-03-2012, 10:37:01 »
Iedere deelnemer had een eigen test op de laptop.
Met telkens maar twee antwoorden. Die dus slaan op de twee andere dames en die dus niet op zichzelf kan slaan

Ja dat was dus ook mijn verklaring maar het ging niet voor elke vraag op.

Sowieso vind ik het op zich al opvallend dat deze vraagstelling een wijziging is tov. voorgaande jaren. Willen de makers het soms iets makkelijker voor de kandidaten maken door een optie weg te laten? Je hoeft minder na te denken en elimineren dus de test zal wel sneller gaan.

Er zaten vroeger nog wel eens onmogelijke vragen bij in de test, zoals hoe heet de moeder van de mol (werd nu ook weer onderling naar gevraagd, hoe zouden ze toch bevroeden wat belangrijke info is?!), wat moet je dan wel allemaal wel niet vragen van alle kandidaten, en de mol kan er nog over liegen ook... al dit soort vragen waren er niet in de slottest in elk geval (wat we zagen).

Ja, met de haltes kon je met wat krom redeneren inderdaad in de buurt komen wat de regie waarschijnlijk bedoelde. Achteraf ben ik nu toch benieuwd of er daar nog wat te vinden was... ik geloof dat Marit toen uitgesloten kon worden, en William en Tim. Nou, dat is nog gebeurd ook. En de drie finalistes zaten allemaal maar erg weinig op de fiets, althans AM wel lang maar via lege bunkers dus dat zou altijd wel als 1 rit gelden.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2012, 10:38:43 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)