Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 130600 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #60 Gepost op: 8-03-2012, 22:12:01 »
Heel erg HD is dit niet? Het is superver ingezoomd en toch nog hartstikke scherp? ;o

Anyways ik zie echt geen hoofd daar hoor. Maargoed het is ofcourse ook geen geld.... -500....

Misschien zie jij een ander plaatje? Die ik zie is zo'n 500 pixels breed en niet SUPERscherp. Nou ja, niet scherp genoego m duielijk te zien wat er naast het mollogo staat.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #61 Gepost op: 8-03-2012, 22:12:48 »
Jammer dat niet duidelijk werd of Hadewych het doorhad wat Anne-Marie hier deed. Volgens mij wel namelijk, maar daar werd overheen gepraat helaas.

Volgens mij dus OOK  ::jaja::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #62 Gepost op: 8-03-2012, 22:13:02 »
De enige twee echte leuke acties waren inderdaad het claimen van de pijl en het krijtje, en dit waren nou niet meteen "molacties" te noemen. Dat haar hoofd op het geld stond vond ik ook erg leuk, maar de andere aanwijzingen waren weer teleurstellend. Hoewel dat misschien komt omdat er zoveel leuke theorieën bedacht worden, dat je er altijd te veel van gaat verwachten.

Ik hoop dat ze het volgend jaar weer met onbekende Nederlanders doen! Ik ben pas begonnen met kijken vanaf het eerste seizoen met bekende Nederlanders (daarvoor was ik nog op een leeftijd waar ik al op bed moest liggen als Wie is de Mol kwam, maar ik heb toen wel stukken van deze series gezien omdat ik nooit kon slapen en dan naar beneden ging :P Ik kan me dus nog wel dingen herinneren van onder andere doedelzakken en geblinddoekt in een bos rondlopen), maar ondanks dat ik deze series dus nooit compleet heb gezien, lijkt dat me veel leuker! Als kandidaten het geld echt nodig hebben, wordt hopelijk de lijn tussen kandidaat en mol weer wat duidelijker en zal de mol ook met betere acties moeten komen, en met echte molacties in plaats van de kandidaten alles laten verpesten...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #63 Gepost op: 8-03-2012, 22:13:55 »
Ja, das waar. Maar goed, you win some you lose some. Ze had ook niks kunnen doen en Hadewych de pijl laten claimen, die volgens mij er ook niet helemaal uit was van wie de pijl nu was. En ik heb toch erg vaak gelezen 'Anne-Marie is de mol niet want ze schoot raak en verdiende €2500!'.

Tsja, maar ze heeft wel € 2500 in de pot gebracht in Ronda.. Dat is toch onmols?? Nou jij weer..  ;)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #64 Gepost op: 8-03-2012, 22:14:09 »
Ja, HO EVEN..  >:( Ik voond het niet doorslaggevend aangezien er ook het bord van Hade was bóven een bord  (van William) dat "hoog, kijk omhoog"luidde en wel 4!!! pijlen erop had staan die naar boven wezen.. En dan moet A-M bij "I AM" ineens een superaanwijzing zijn??? Kom op zeg  ::rofl::
Nou I AM was wel een hele duidelijke aanwijzing, daar kan je niet omheen ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #65 Gepost op: 8-03-2012, 22:14:30 »
Maar... wat was nou de 6e vraag bij de trappenopdracht in aflevering 2? Daar is niks meer over gezegd :/

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #66 Gepost op: 8-03-2012, 22:14:35 »
Ja, HO EVEN..  >:( Ik voond het niet doorslaggevend aangezien er ook het bord van Hade was bóven een bord  (van William) dat "hoog, kijk omhoog"luidde en wel 4!!! pijlen erop had staan die naar boven wezen.. En dan moet A-M bij "I AM" ineens een superaanwijzing zijn??? Kom op zeg  ::rofl::

In combinatie met meerdere keer de vraag 'Wie ben ik' in een programma dat 'Wie is .. de Mol?' heet, vond ik het bord 'I AM' wat dan ook nog eens de letters zijn van haar beide voornamen zelfs zo duidelijk dat ik eerst pissed was dat het zó überobvious was en vervolgens nog ging twijfelen of het niet expres erin gestopt was om de kijker op een dwaalspoor te brengen.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 22:17:01 door tumtum »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #67 Gepost op: 8-03-2012, 22:14:59 »
Ja, HO EVEN..  >:( Ik voond het niet doorslaggevend aangezien er ook het bord van Hade was bóven een bord  (van William) dat "hoog, kijk omhoog"luidde en wel 4!!! pijlen erop had staan die naar boven wezen.. En dan moet A-M bij "I AM" ineens een superaanwijzing zijn??? Kom op zeg  ::rofl::

"Wie is de mol? I AM" snijdt meer hout dan 'hoog, kijk omhoog'. Bij een mol moet je juist naar beneden onder de grond kijken, dus 'laag, kijk omlaag' had meer gepast. Maar dat zong ie nou net weer niet  ::tandpastasmiley::
No Milk today???

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #68 Gepost op: 8-03-2012, 22:16:24 »
Tsja, maar ze heeft wel € 2500 in de pot gebracht in Ronda.. Dat is toch onmols?? Nou jij weer..  ;)
nouja de pot stond op ongeveer 1000 euro, dat is bijna niets dus zo raar is het niet ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #69 Gepost op: 8-03-2012, 22:17:43 »
Tsja, maar ze heeft wel € 2500 in de pot gebracht in Ronda.. Dat is toch onmols?? Nou jij weer..  ;)

Volgens mij heeft ze zowiezo het meeste geld in de pot gebracht maar over geld werd niet gesproken terwijl dat toch de hoofdtaak vd Mol is, om te zorgen dat er zo MIN mogelijk geld in komt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #70 Gepost op: 8-03-2012, 22:17:54 »
Nou I AM was wel een hele duidelijke aanwijzing, daar kan je niet omheen ::)

Dus wél. Want die andere (in hetzelfde spel!!) was OOK heel duidelijk naar mijn mening..  ::jaja::

Zolas ik al zei lag voor mij alles nog open, ik heb niks écht doorslaggevends gezien.. Maar ik wil je er wel even op attenderen dat ik hier meermaals heb gezegd dat ik dacht/verwachtte (ok, voornamelijk door de omhelzing vorige week) dat A-M de mol zou ijn, maar hoopte op Hade als mol. En anders maar als winnares..  ;)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #71 Gepost op: 8-03-2012, 22:18:16 »
Opnieuw een anti-climax, voor het vierde jaar op rij hier. ::niet-ok::

Zéér slechte Mol, misschien wel nog slechter dan Kim... Ik weet het eigenlijk wel zeker. :-\\

Heel jammer, ik had het denk ik toch leuker gevonden als Liesbeth het was geweest. :-X

De Mol moet wat mij betreft gewoon het meeste geld uit de pot spelen en uit de pot houden, Anne-Marie is daar door Tim en Liesbeth niet in geslaagd. Ligt dat aan Tim en Liesbeth of aan Anne-Marie?

Volgend jaar beter? Of nóg slechter? Ik hoop toch op het eerste, de 13e Mol zou toch wel de Mol der Mollen moeten worden...
🜃

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #72 Gepost op: 8-03-2012, 22:19:13 »
Super seizoen!!!

Heb heel erg genoten, veel gelachen, vooral heel veel gelachen!
Schitterende opnames, prachtige muziek, heerlijke kandidaten en veel humor!

En nu, om een beetje tegengas te geven aan de minder positieve reacties ( ;)):

Altijd lastig, die laatste aflevering...
Laatste jaren is men meestal ietwat teleurgesteld m.b.t. molacties.
Snap ik. Heb ik ook een beetje maar ik weet dat dat gebeuren zal.

Het spel wordt nu "beter" (lees: minder naïef) gespeeld dan 10 jaar terug door alle kandidaten...
Bovendien:
*Vergeet niet; wij zien zoveel meer hints en theorettes met elkaar hier...(maakt het juist zo zalig toch?!). En nee, die zien we niet terug (denk aan "Jungis", "Wie ben ik?",  "Tijd/ AM").
Ze zijn prachtig gevonden en dat blijven ze!  ::ok::

*Bovendien, als kandidaten mollen (wat juist steeds vaker het geval is) of gewoon slecht het spel spelen, kan een Mol weinig (of minder) mollen. Lijkt me vervelend voor een Mol, kun je haar niet verwijten.

*Daarnaast: er ligt een grote druk op je als Mol om niet ontdekt te worden.
Dus mocht om welke reden dan ook de verdenking op jou liggen moet je gas terug nemen.

Ik heb genoten van alle afleveringen, theorettes en hints, opmerkingen, video's (Jelsir met z'n Jungis), printscreens, vodcasts, illustraties/tekeningen, reacties, aanmoedigingen, humor en vooral het speuren met zijn allen Jungis!
Waarvoor dank!
Het was mij weer een groot genoegen.
Tot volgend jaar!

Groet,
Loebas

Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #73 Gepost op: 8-03-2012, 22:20:11 »
In combinatie met meerdere keer de vraag 'Wie ben ik' in een programma dat 'Wie is .. de Mol?' heet, vond ik het bord 'I AM' wat dan ook nog eens de letters zijn van haar beide voornamen zelfs zo duidelijk dat ik eerst pissed was dat het zó überobvious was en vervolgens nog ging twijfelen of het niet expres erin gestopt was om de kijker op een dwaalspoor te brengen.

Zo zie je maar, iedereen denkt weer anders  ;)
En ik ben eigenlijk een gewone kijker (wel al 7 jaar  :-[) die soms ook op fora kijkt/meeleest (ben pas na de vorige aflevering gaan posten).. Dus geen geoefend speurder he  ;)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #74 Gepost op: 8-03-2012, 22:20:40 »
Tsja, maar ze heeft wel € 2500 in de pot gebracht in Ronda.. Dat is toch onmols?? Nou jij weer..  ;)

Ik denk nog steeds dat de klok niet klopte of dat het sympathie-geld was vanuit de redactie. Mols en onmols is niet meer zo duidelijk als vroeger, iig bij de mol zelf, zoveel is gebleken de laatste jaren. De laatste opdracht maakt (vaak) ook niet zoveel meer uit imo.
No Milk today???

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #75 Gepost op: 8-03-2012, 22:21:47 »
nouja de pot stond op ongeveer 1000 euro, dat is bijna niets dus zo raar is het niet ::)

Eerder € 10.000  ;)
Zo raar is dat wél, want een mol hoort geen € 2500 iin de pot te plempen (naar mijn mening). Het is onmols, waardoor je weer gaat twijfelen.

Ik vind het wél superfijn voor Hade  ::joehoe:: ::bravo:: ::joehoe::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #76 Gepost op: 8-03-2012, 22:22:52 »
Scherper dan dit ga je het echt niet krijgen. Ik twijfel er over of het op de -500 stond.

Misschien kunnen anderen met positief geld (HD) komen..
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #77 Gepost op: 8-03-2012, 22:23:10 »
Eerder € 10.000  ;)
Zo raar is dat wél, want een mol hoort geen € 2500 iin de pot te plempen (naar mijn mening). Het is onmols, waardoor je weer gaat twijfelen.

Ik vind het wél superfijn voor Hade  ::joehoe:: ::bravo:: ::joehoe::
oh oepsie nulletje te weinig ::).

Is het dan niet de bedoeling dat je gaat twijfelen? Als je het al weet in aflevering 1 dan is er ook niets meer aan toch ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #78 Gepost op: 8-03-2012, 22:23:36 »
Volgens mij heeft ze zowiezo het meeste geld in de pot gebracht maar over geld werd niet gesproken terwijl dat toch de hoofdtaak vd Mol is, om te zorgen dat er zo MIN mogelijk geld in komt.

PRECIES: zo weinig mogelijk geld in de pot én zo lang mogelijk onverdacht blijven.. In dat opzicht was Hade een supermol geweest (behalve dat Lies minder geld heeft ingebracht, dus iig wél een terechte winnaar nu ;))

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #79 Gepost op: 8-03-2012, 22:25:12 »
oh oepsie nulletje te weinig ::).

Is het dan niet de bedoeling dat je gaat twijfelen? Als je het al weet in aflevering 1 dan is er ook niets meer aan toch ::)

Ik geef slechts aan dat er wat mij betreft gegronde redenen waren om te twijfelen. Dat het dus m.i. niet raar is dat de I AM aanwijzing niet als doorslaggevend wordt gezien in die aflevering..  ;)