Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 131755 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #180 Gepost op: 9-03-2012, 00:19:10 »
dan heb je niet goed geluisterd want afschieten bracht wel geld in de pot. waarom hebben ze anders die paintbalgeweren hé?

Uhhh, ik weet niet hoor?? MISSCHIEN OM DE KANDIDATEN VOOR DE VRIJSTELLING AF TE SCHIETEN VÓÓR ZE DE OVERKANT BEREIKEN???  ::oink::

Kom op zeg, praat ik hier tegen molloten of malloten?? En ik ben nog wel een gewone kijker (wel lang al) en gen molloot... Sneu, echt héél sneu...  ::ohno::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #181 Gepost op: 9-03-2012, 00:19:30 »
Volgens mij heb JIJ lopen slapen.. Kijk het maar eens terug!!! Waarom wil Hade anders zo graag snel de overkant bereiken??? Kom op zeg..  ::niet-ok::

Sorry Whiskers, Hade wilde de overkant halen om geld te verdienen. Er kon geld verdiend worden als degene met vrijstelling afgeschoten werd óf als één van de aanvallers (degenen zonder vrijstelling)  eerde over de brug waren. Het is dus wel Mols van AM om zich af te laten schieten, en een slimme keuze om niet de vrijstellingen te pakken. Want dan had ze moeten proberen niet afgeschoten te worden, wat lastiger is dan proberen wél afgeschoten te worden óf zelf iemand af te schieten.

Edit: onzin eigenlijk om sorry te zeggen als je hier begint te schelden. En dat terwijl je de opdracht echt niet begrepen hebt.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 00:21:02 door tumtum »

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #182 Gepost op: 9-03-2012, 00:21:03 »
Ik had het behoorlijk goed mis , daar kan ik echt prettig mee doorleven ::hypocriet:: ;)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #183 Gepost op: 9-03-2012, 00:21:41 »
Sorry Whiskers, Hade wilde de overkant halen om geld te verdienen. Er kon geld verdiend worden als degene met vrijstelling afgeschoten werd óf als één van de aanvallers (degenen zonder vrijstelling)  eerde over de brug waren. Het is dus wel Mols van AM om zich af te laten schieten, en een slimme keuze om niet de vrijstellingen te pakken. Want dan had ze moeten proberen niet afgeschoten te worden, wat lastiger is dan proberen wél afgeschoten te worden óf zelf iemand af te schieten.

Edit: onzin eigenlijk om sorry te zeggen als je hier begint te schelden. En dat terwijl je de opdracht echt niet begrepen hebt.

precies, dat was dan in ieder geval nog goed gedacht als Mol, jammer dat ze niet een mede kandidaat per ongeluk had geraakt of het geweer gesaboteerd heeft.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #184 Gepost op: 9-03-2012, 00:22:21 »
Uhhh, ik weet niet hoor?? MISSCHIEN OM DE KANDIDATEN VOOR DE VRIJSTELLING AF TE SCHIETEN VÓÓR ZE DE OVERKANT BEREIKEN???  ::oink::

Kom op zeg, praat ik hier tegen molloten of malloten?? En ik ben nog wel een gewone kijker (wel lang al) en gen molloot... Sneu, echt héél sneu...  ::ohno::
Je spreekt jezelf nu tegen ::). Ja ze worden afgeschoten zodat er geld verdiend. Dus Anne-marie met een vrijstelling die zich laat afschieten, is geld in de pot. ik stel voor dat je die zin even 10 keer leest, want het komt niet goed met jou zo ::).

Daarbij noem ik mijzelf geen molloot, dus mij uitmaken voor een sneue molloot is wat dat betreft geen stijl.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #185 Gepost op: 9-03-2012, 00:22:33 »
Overigens begrijp ik niet waarom sommigen hier schrijven dat ze het jammer vinden dat er te veel nepmollen rondlopen. Het lijkt mij verschrikkelijk saai als iedereen, behalve de Mol, bij elke opdracht verschrikkelijk zijn best zou doen. Dan hadden we de Mol er binnen een paar afleveringen uitgepikt. Ik vind dan ook dat dit nepmollen er bij hoort. Je kunt de echter Mol er bovendien wél uitpikken als je je realiseert dat de échte Mol informatie heeft die mollende kandidaten niet hebben. De échte Mol kan dus veel slimmer en op een ander niveau Mollen. Dat is dit seizoen ook op bepaalde momenten (vooral in het begin) een aantal keren gebeurd.

Zo zwart-wit is het nu ook weer niet. Mensen doen soms ook gewoon iets verkeerd omdat het ze niet snappen of iets niet kunnen.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #186 Gepost op: 9-03-2012, 00:22:44 »
Waarom willen zoveel mensen anderen overhalen dezelfde mening aan te hangen?
Als iemand A-M een slechte mol vindt, dan is dat prima.
Vindt een ander A-M een supermol, dan is dat ook prima.

Hoe je het ook wendt of keert dit seizoen is afgelopen en je kunt er niks meer aan veranderen.
Wees blij of niet met het seizoen en deel het eventueel, maar weet dat iedereen het vanuit zijn/haar eigen perspectief ziet en dat het ene beeld niet beter of slechter is dan het ander.
Ananas

Offline Mollo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #187 Gepost op: 9-03-2012, 00:25:11 »
Ze had het sowieso niet gehaald. ::zwaai::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #188 Gepost op: 9-03-2012, 00:25:46 »
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar... wát een zure druiven hier, zeg! ::rofl::

Ik zal eerlijk zijn, ik ben een beetje terughoudend begonnen te kijken naar dit seizoen, omdat de afgelopen 3 mollen mij absoluut niet konden bekoren. Maar ik vond het een TOP-seizoen! Heeft niks te maken met het goed of fout hebben van de mol, maar omdat ik eindelijk weer het gevoel had dat het een 'ouderwetse' WIDM was. En Anne-Marie is dan misschien geen George, maar n.m.m. echt véél beter dan Jon, Kim en Patrick. Helaas hebben ze wel veel molacties overgeslagen in de uitzending. Dat is zo langzamerhand een jaarlijks terugkerende teleurstelling. Stomme is dat je toch weer elke keer hoopt op beterschap, maar ja...

Ik vind dat Anne-Marie het echt super gedaan heeft.  ::bravo::

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #189 Gepost op: 9-03-2012, 00:25:58 »
Bij de riverjet pakt ze een joker  ??? Je bedoelt de geld/joker opdracht.. Nou en, doen Hade en Lies óók... En A-M hield ze TEGEN (Tim en William, weliswaar als tweede na Hade maar toch)om nar binnen te gaan.. WEER een kandidatsactie... En bij de snorkerlopdracht molt ze eindelijk een beetje ja.. Poeh, peoh, wat zal dat een moeite gekost hebben.. *kuch*  ::oink::

Misschien moet je even een aantal keer diep ademhalen en tot 10 tellen en dan mijn post nog eens lezen. Dan zal het je wellicht opvallen dat er een '.' staat tussen riverjetopdracht en jokers. Dit houdt in dat de voorgaande zin is afgelopen en er dus een nieuwe begint. Het een staat dus los van de ander. Bij de jokeropdracht pakt ze een joker in plaats van geld.

Op je reactie 'Dat doen Hade en Lies ook': je vraagt hier naar een actie van AM. Die geef ik.. Dat Hade en Lies dat doen heeft Anne-Marie niet in de hand en is ook niet relevant voor de acties van Anne-Marie.

Ik zeg het nogmaals:
Sommige kandidaten deden misschien nog opzichtiger, maar dat is Anne-Marie niet te verwijten: het is geen wedstrijd 'wie is het molligst'.. Je hoeft de acties niet te willen zien, en je kan haar niet verantwoordelijk stellen voor de acties van mede-kandidaten. Het is een spel, en gelukkig geen vooraf opgesteld script. Laten we dit vooral zo houden.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #190 Gepost op: 9-03-2012, 00:26:09 »
als het standaard gaat worden dat de mol de vrijstelling wint voor de finale
Volgens mij had de productie hier echt geen enkele invloed op wie de vrijstleling zou winnen in het kwartetspel. Ik zeg: toeval. In elk geval dit jaar. De loting van vorig jaar is te faken, maar het winnen van een kwartetspel kun je niet afdwingen.

Iemand die ik goed ken heeft over een paar jaar eens enkele maanden stage gelopen bij Woestijnvis en op mijn vraag heeft hij eens geïnformeerd wat zij van de Nederlandse versie vonden. De introductie van de BN'ers werd daar blijkbaar ook niet echt toegejuicht. En dan druk ik me nog zacht uit...
Persoonlijk heb ik eigenlijk best wel schijt aan de mening van Woestijnvis (in die zin dat ik hun mening niet boven die van anderen plaats, en pas ernaast als ze die kunnen onderbouwen). Het is niet dat zij ineens heilig zijn namelijk.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #191 Gepost op: 9-03-2012, 00:26:17 »
Dat het de laagste pot ooit was, is hoe dan ook NIET de verdienste van AM. De enige die je dat kunt aanrekenen is en blijft Tim. Als Tim niet 'raar' gedaan had en gewoon met Frits mee was gegaan, was de pot niet leeg gegaan en hadden we niet de laagste pot ooit gehad.

Het was inderdaad jammer dat Hadewych als winnaar bekend werd. Ze hadden Liesbeth als verliezer bekend moeten maken, dan hadden mensen nog kunnen denken dat Hadewych de mol was.

De hints in de afleveringen waren zeker wel zwak. De AJ op het schip bijvoorbeeld is net zo sterk/zwak als het grafkruis met LIST erop. Zelf vond ik de eerste aanwijzing in een van de eerste shots: de A op het vliegtuig. Waarom hebben ze die niet genoemd?

Voor mij was dit overigens het eerste seizoen dat ik keek. De finale was ook voor mij een grote teleurstelling. Niet, zoals bij vele anderen, omdat ik vind dat er in het verleden betere mollen waren (want dat weet ik niet), maar omdat er vrijwel geen enkele succesvolle mol-actie is geweest. Natuurlijk, het krijtje was stoer, maar heeft niks opgeleverd. De pijl claimen: net zo stoer, maar levert ook helemaal niks op.

Art zegt trouwens ook nog dat uit de titel van ELKE aflevering de identiteit van de mol te halen was. Die mag hij me nog een keer komen uitleggen.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #192 Gepost op: 9-03-2012, 00:26:23 »
KIJK HET EENS TERUG ONGELOFELIJKE MOLLOOT!!!  ::)

ik denk toch dat jij het nog eens terug moet kijken ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #193 Gepost op: 9-03-2012, 00:26:28 »
Sorry Whiskers, Hade wilde de overkant halen om geld te verdienen. Er kon geld verdiend worden als degene met vrijstelling afgeschoten werd óf als één van de aanvallers (degenen zonder vrijstelling)  eerde over de brug waren. Het is dus wel Mols van AM om zich af te laten schieten, en een slimme keuze om niet de vrijstellingen te pakken. Want dan had ze moeten proberen niet afgeschoten te worden, wat lastiger is dan proberen wél afgeschoten te worden óf zelf iemand af te schieten.

Edit: onzin eigenlijk om sorry te zeggen als je hier begint te schelden. En dat terwijl je de opdracht echt niet begrepen hebt.
Dat zeg ik dus, dat er geld te verdienen viel als ze eerder dan de verdedigers de overkant bereikten... En dat Hade juist daarom eerder dan Tim wilde zijn...

Dus dank voor je bijval  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 00:33:30 door Lukie4, Reden: hoofdletters verwijderd »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #194 Gepost op: 9-03-2012, 00:27:50 »
Ik wil geen ruzie veroorzaken,  maar volgens mij heeft D*N in dit geval gelijk.

Nope, kijk maar terug, of lees de bijval, die als "afval" klinkt..  ;D

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #195 Gepost op: 9-03-2012, 00:28:43 »
Natuurlijk, het krijtje was stoer, maar heeft niks opgeleverd. De pijl claimen: net zo stoer, maar levert ook helemaal niks op.
Dit is exact wat ik bedoel! Ze doet wel leuke dingen, en enkele daarvan om minder verdacht te worden, maar de echte essentie van de mol (geen geld in de pot), daar faalt ze behoorlijk hard in!
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #196 Gepost op: 9-03-2012, 00:29:29 »
Sorry Whiskers, Hade wilde de overkant halen om geld te verdienen. Er kon geld verdiend worden als degene met vrijstelling afgeschoten werd óf als één van de aanvallers (degenen zonder vrijstelling)  eerde over de brug waren. Het is dus wel Mols van AM om zich af te laten schieten, en een slimme keuze om niet de vrijstellingen te pakken. Want dan had ze moeten proberen niet afgeschoten te worden, wat lastiger is dan proberen wél afgeschoten te worden óf zelf iemand af te schieten.

Edit: onzin eigenlijk om sorry te zeggen als je hier begint te schelden. En dat terwijl je de opdracht echt niet begrepen hebt.

Ik scheld niet (was een woordspeling), en jij valt me -onbedoeld wellicht- bij  ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #197 Gepost op: 9-03-2012, 00:29:42 »
Wat me wel een beetje dwars zit is dat de Mol bij sommige opdrachten expres haar best heeft gedaan om opdrachten te laten slagen. Hoewel soms verklaarbaar, zoals ik eerder hierboven opmerkte, vind ik dat dat dit seizoen (maar vooral vorig seizoen) iets te vaak gebeurd is. Dat wrange gevoel werd dan helaas versterkt doordat die opdrachten vanavond ook nog eens uitgebreid aan bod kwamen .. en niet bijvoorbeeld de snorkelopdracht, kruizenopdracht, wildwestopdracht of rondleiding waarin ik wél duidelijke - zij het soms subtiele - pogingen - die ook niet altijd succesvol waren - om te mollen gezien heb.

Ja die keuze begreep ik eigenlijk ook niet. Want bepaalde dingen leken in mijn ogen toch echt molacties en dat werd wel onderbelicht.

Nu was bij afl 9 ook haar bedoeling dat die opdracht zou slagen (volgens het molactie filmpje hetgeen ik al vermoedde), maar ze doet toch ook echt dingen die níet bevorderlijk zijn, en dan heb ik 't niet alleen over het gissen door Hade. 't Zelfde gold voor de Western opdracht idd, waar het líjkt of ze geld wil pakken maar zich wel uit laat schakelen bijvoorbeeld. Er was ook miss. iets te veel aandacht voor de nepmolacties van Liesbeth waar met name Art wel vrij sterk de nadruk op legde al probeerde Liesbeth dat eigenlijk te ontkrachten.  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #198 Gepost op: 9-03-2012, 00:30:02 »
Zo zwart-wit is het nu ook weer niet. Mensen doen soms ook gewoon iets verkeerd omdat het ze niet snappen of iets niet kunnen.

Tuurlijk. Maar toch: wil je de kandidaten verbieden te nepmollen? Het is een duidelijke slimme kandidaatstactiek, die inmiddels overigens ook best tegen je kan werken (zie bijvoorbeeld Nadja, de anderen vonden het er te dik bovenop liggen en verdachten haar amper). Ik vind dat het er gewoon bijhoort.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #199 Gepost op: 9-03-2012, 00:30:53 »
Dat ZEG ik dus, dat er GELD te verdienen viel als ze eerder dan de verdedigers de overkant bereikten... En dat Hade juist DAAROM eerder dan Tim wilde zijn...

Dus dank voor je bijval  ::bravo::

eehm nee dat zei je dus niet

Kom op zeg, als zij ze gevonden had dan had ze er ook 1 aan frits kunnen geven en zichzelf laten afschieten...
En dat levert dus geld op in de pot om jezelf te laten afschieten terwijl je een vrijstelling verdedigd.