Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 131760 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #220 Gepost op: 9-03-2012, 00:50:34 »
En ik ben er nu ook klaar mee.
Einde van deze discussie. Men komt niet dichter tot elkaar.
Andere posts over aflevering 10 zijn van harte welkom.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ThomasMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #221 Gepost op: 9-03-2012, 00:51:34 »
Schitterend beelden, mooie opdrachten en een geweldige winnaar! Slechte mol en slechte hints.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #222 Gepost op: 9-03-2012, 00:53:37 »
Schitterend beelden, mooie opdrachten en een geweldige winnaar! Slechte mol en slechte hints.

Ja dat vat het seizoen wel samen :) al hoop ik dat er nog meer molactie filmpjes opduiken, want we hebben niet alles gezien, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze ervoor kiezen om goede/duidelijke molacties niet te tonen in de reguliere uitzending.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #223 Gepost op: 9-03-2012, 00:54:23 »
Wauw, dus jij kan ALLE scenario's van groepsdynamiek voorbereiden met plannen B, C en D mocht A mislukken? Het is een spel, geen militaire operatie en soms is er ook zoiets als overmacht. Je weet niet hoe dit soort dingen onderling gegaan zijn. Milouska hield zich ook afzijdig en daar werkte het wel. Liesbeth werd mysterieus geacht, als zij de mol was geweest, wat dan?

Ik blijf erbij dat A-M zich in een moeilijke groep kranig heeft geweerd. Sommige dingen kun je je niet op voorbereiden. Ze is een mens, geen mol-robot.
Ja laten we weer op de man gaan spelen...  ::ohno::
En ja, ik kan iig meer voorbereiden dan de mollen van de laatste seizoenen daar ben ik van overtuigd...

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #224 Gepost op: 9-03-2012, 00:54:27 »
Ok, genoeg positieve input geplaatst dit seizoen... ::hypocriet::
*Ik snap je goed Tureluurs..kon iedereen maar zo nagenieten.
Helemaal van hetzelfde!  :D*

Ben bijna blij dat het afgelopen is (NOT!)...
Zou bijna gaan klagen maar neen; ik weiger ....  ::ohno::

Beste forummers...

1)Sinds wanneer heeft de Mol geen notie van de productie, geen voorkennis?
De Mol heeft hulp nodig. Is afhankelijk van productie. Is nooit anders geweest.
Krijgt training, voorkennis...is voorbereid.
Is toch geen verrassing en duidelijk dat dat gewenst is?
Maar nooit (helemaal) voorbereid op onvoorspelbaar gedrag kandidaten.

2)Hoe lastig is het te genieten voor mensen op het forum? -laatste poging  :\'(-:

Als de kandidaten de boel verprutsen, geen verwijten aan de Mol.
Een Mol heeft voorkennis nodig.
Een Mol die een krijtje wegmikt terwijl de groep er naast staat heeft idd ballen.
En nee....het hielp uiteindelijk misschien niet om geld uit de pot te laten verdwijnen.
Het was wel een dappere een poging tot...
Brrrrrr, is toch zalig! (dank foto's Jelsir).
Persoonlijk? Ik vind dat meer getuigen van een Mol-actie dan met een pruik in een bus zitten.

Ik snap heel goed dat er meer mol-acties gewenst (lees: zichtbaar) waren, minder geld (hoezo, nog nooit zo'n lage pot?), maar niets is wat het lijkt. De lage pot geeft mede aan hoe lastig de kandidaten het de Mol maakten te mollen!!!!
Misschien i.p.v. te mopperen op de Mol, zou een ieder zich kunnen afvragen of de productie wellicht meer tijd aan gedachten/acties van de Mol zou kunnen overwegen te laten zien? Misschien een Molloten-forum (incluis boete-clausule) de reeks van te voren laten zien en loslaten op hints...lang voordat de reeks wordt uitgezonden. En deze hints meenemen in de productie? Want eerlijk is eerlijk: de hints waren weer geweldig hier @ 't forum! Misschien meer bevrediging en minder gemopper.
Maar welke molloot wil zich daarvoor aandienen? Daar gaat je seizoen speuren...:)

Ik voorspel:
*Volgend jaar weer zo'n heerlijk seizoen  ::ok::
*Wederom veel theorettes en veel hints @ forum
*Gemopper @ laatste aflevering....
*Een mopper-topic  ;)...heerlijk, die sla ik over dan...maar ik zal het topic starten.. ;D

Tip?
*Accepteer dat bij de laatste aflevering de molacties meestal tegenvallen.
Als je WIDM kijkt weet je dat, al is de wens anders...
(Komt mede door vele fantastische theorettes op het forum).
*Ga lekker alle afleveringen terugkijken en geniet!
*Verheug je op het volgende seizoen!

Zie je dan!

Loebas








Wat jammer dat deze prachtige post tenonder gaat in één of andere zinloze discussie.

Ik moet je gelijk geven, het is gewoon tegenwoordig verrekte lastig voor de mol. Vroeger had je opdrachten waarbij de kandidaten in groepjes of zelfs alleen opereerden. Ik wil weer terug naar die opdrachten. Tegenwoordig is het voor de mol echt lastig mollen! Maar toch denk ik dat 9 van de 10 mensen het beter hadden gedaan dan Anne-Marie, want behalve gepakt worden in het doolhof heeft ze NIKS gedaan wat geld uit de pot hield en dat is gewoon superjammer.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #225 Gepost op: 9-03-2012, 00:55:27 »
Deel 1
Lastig... Ik heb net veel reacties gelezen hier en ik kan me in een aantal er van wel vinden.

Mijn gevoel na de aflevering was ook een grote teleurstelling.
Het gezicht op het geld vond ik een goed bedachte typische widm verborgen aanwijzing. Tricky, maar toch te doen. Ik bedoel de kandidaten hebben zo ongeveer alles onderzocht op aanwijzingen/jokers/vrijstellingen dus waarom het geld dan niet... Als het iemand was opgevallen dan had de mol het nog moeilijker gehad.

Ik vond seizoen 12 een topseizoen. De groep was erg aangenaam en gezellig om naar te kijken. Stuk voor stuk leuke mensen met een grappig karakter en eigenaardigheden. (ik zie graag een compilatie van de grappige momenten voorbij komen ;) )

Het was tegelijk ook een moeilijk seizoen vond ik. Zowel voor de kijker als voor de mol.
Voor de mol bleek het moeilijk vanwege de open houding van de groep. Al had ze hier misschien op kunnen anteciperen door ook opener te zijn. Dat had wellicht minder argwaan opgewekt. De mol heeft naast de openheid van de groep meerdere dompers voor haar kiezen gekregen. De opdrachten waren vaak met een kleine misstap al gedoemd om te mislukken waardoor de mol niets meer hoefde te doen en kandidaten waren vaak (onbedoeld) meer mols dan de mol. Hierdoor vielen de 'echte' molacties niet meer op.
Aan de andere kant denk ik dat AM ook veel aan het toeval heeft overgelaten.  Onder andere 1250 uit de pot houden bij het doolhof was echt puur geluk. Western opdracht was ook risicovol om geld te pakken.
Haar molactie van het krijtje weggooien was grappig en gewaagd, maar voor de pot deed het weinig in tegenstelling tot de actie van Patrick die geld wegmoffelde.

Ik vind het ook jammer dat ik redelijk ben bevestigd in de gedachten dat de mol de eerste 4 afleveringen niet echte molacties heeft uitgevoerd. Ze wist toch dat de pot leeg ging. Jammer! Hierdoor werd het molzoeken niet makkelijker. Er waren een aantal dubieuze hints naar AM. Waarvan de naamhint niet eens consequent is gebruikt. De ene keer AM en de andere keer AJ. Nu kan het maar op 1 'kandidaat' slaan, maar dan was de 3-1=2 hint consequenter in gebruik.
Dit laatste heeft natuurlijk weinig met AM als mol te maken, maar meer met de keuzes van de programmamakers ;).

Voor de kijkers was het een moeilijk seizoen, omdat er geen duidelijke hint boven kwam drijven. De verborgen aanwijzing van het geld was voor de kijkers zo goed als niet te zien en een echte duidelijke andere hint kwam ook niet bovendrijven. Again hier gaat het opnieuw over keuzes die door de productie worden gemaakt. De hints die er waren wogen niet op tegen de hints die ook voor de overige kandidaten werden gevonden 3-1=2 voor Tim blijft hier een duidelijk voorbeeld van, maar ook de 'kijk omhoog hint' naar Hadewych + alle kruisjes & kerken.
Hoe het hierboven staat, staat het een beetje verkeerd. Het suggesteert dat het moeilijk was voor de kijkers door het ontbreken van goede hints, maar het was vooral moeilijk voor de kijkers vanwege het tegenstrijdige gedrag van de mol. Mijn mol Hadewych werd afgeschreven, omdat ze enkele keren geld binnenbracht, maar zij had ook momenten waarin ze 'rare' dingen ging doen die makkelijk als potentiële molactie gezien konden worden. AM daarentegen heeft er vaak voor gekozen zich niet of minimaal te mengen. Ze helpt weliswaar niet om de opdracht te laten slagen, maar ze probeert de opdracht ook niet te manipuleren.
Al bij al doet het me denken aan Soundos in seizoen 11. Toen zij besloot niet mee te doen aan de paarden-kokeropdracht werd er geroepen 'zij kan de mol niet zijn, want de mol plaatst zichzelf niet buitenspel'. Door het gedrag dat AM veelal liet zien in de spellen was het nagenoeg onmogelijk om haar eruit te pikken als mol. Het zou hier niet uit moeten maken of andere kandidaten het 'vuile' werk al voor je doen. Dit maakt het makkelijker om geld uit de pot te houden dat is waar, maar als de mol zich constant als kandidaat profileert dan is het voor de kijkers extreem moeilijk om de mol te vinden enkel op gedrag. Zeker wanneer een 'kandidaat' die thuis niet extreem verdacht wordt ook nog eens 2500 claimt voor de pot.

Ik vind AM geweldig als 'kandidaat', maar ik heb in tegenstelling tot andere jaren nu geen neiging om afleveringen nog eens terug te kijken en te zoeken naar 'gemiste' molacties. Ze heeft niet opdrachten bewust om zeep geholpen en qua gedrag is het ook moeilijk. Er waren enkele zinsspelingen van de mol 'ik wil graven' & 'the worst fashion mole'. Alleen is het jammer dat andere kandidaten ook dergelijke uitspraken hebben gedaan waardoor de uitspraken van AM minder sterk worden als hints.


Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #226 Gepost op: 9-03-2012, 00:55:46 »
Deel 2
Ik denk dat het deceptie gevoel zo groot is, omdat vrijwel alles te weerleggen valt.
AM had pech met de open kandidaten groep, ze had pech dat haar molacties werden overschaduwd door kandidaten. Alle hints die voor de kijker te zien waren werden ook voor andere kandidaten gevonden. (Bunkerborden, zinspelingen). Haar molactie van het krijtje was volgens mij niet in zichtbaar voor de kijkers op de een of andere manier en haar misleid actie was voor de kijkers thuis onnodig, want ze werd al niet mega erg verdacht.

Jammer! Al ligt een groot aandeel van het deceptiegevoel m.i. bij de keuzes die de programmamakers hebben gemaakt qua opdrachten + hints. Een volgend jaar graag meer groepsopdrachten daar haal je veel meer uit & opdrachten die iets haalbaarder lijken, zodat de mol ook iets te doen heeft. Dat was het grootste probleem denk ik... veel werk werd al gedaan door de onmogelijkheid van de opdrachten.

Al dit neemt niet weg dat het een spannend seizoen was qua 'wie is de mol' aangezien ze het alle 3 nog hadden kunnen zijn qua verdenking & dat de deelnemers stuk voor stuk geniaal waren op hun eigen manier en daardoor voor veel leuke en grappige tvmomenten hebben gezorgd. Ik heb veel gelachen dit seizoen! & natuurlijk de mooie vormgeving weer! Prachtig in beeld gebracht allemaal!

PS. Hadewych als winnaar kan ik ook prima mee leven  ::feest::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #227 Gepost op: 9-03-2012, 00:56:04 »
Heilig zijn ze niet idd, maar een beetje respect voor de bedenkers van dit geniale concept - het beste tv-progamma ooit imo - zou wel op zijn plaats zijn.
Respect heb ik ook wel. Het is een geweldig concept. Maar ik hou niet van ongefundeerde uitspraken, ongeacht wie ze doet. En "het spel is achteruitgegaan en dat komt door de BN'ers" vind ik een ongefundeerde uitspraak :)

Citaat
Een topmol, leuke kandi's, mooie locaties en fijne/spannende opdrachten volstaan om het boeiend te houden voor het publiek.
Ik denk dat je op dit forum zo'n beetje iedereen aan jouw kant hebt. Maar ik ben bang dat je de Avro zal moeten weten te overtuigen... ;)

Edit: plus, noem eens iemand die volgens jou een topmol zou kunnen worden? En dan bedoel ik iemand waarvan je nog niet weet hoe die het zal gaan doen. Dus niet iemand die al kandidaat of mol is geweest! Ik bedoel, noem iemand waarvan we topmolkwaliteit kunnen verwachten in komende seizoenen. Ik stel de vraag omdat je dat volgens mij niet kan weten van tevoren.

Citaat
1)Sinds wanneer heeft de Mol geen notie van de productie, geen voorkennis?
De Mol heeft hulp nodig. Is afhankelijk van productie. Is nooit anders geweest.
Krijgt training, voorkennis...is voorbereid.
Is toch geen verrassing en duidelijk dat dat gewenst is?
Maar nooit (helemaal) voorbereid op onvoorspelbaar gedrag kandidaten.
In geval van onderhandelingsopdracht: nee, niet gewenst. Door samen te werken met de mol werkt de productie namelijk ook tégen de kandidaten en dat vind ik bij dermate belangrijke opdrachten niet echt netjes. Dat geeft de kandidaten namelijk ook het idee dat het slechts poppetjes zijn in een reeds vooropgezet plot. In dit geval het plot dat de pot toch wel leeg wordt gehaald ongeacht wat de kandidaten doen. Dan krijg je als kandidaaat ook: waarom zou ik nog m'n best doen. De productie weet het altijd zo te draaien dat het verkeerd uitpakt.

Ieder z'n mening over die opdracht natuurlijk, alleen mijn mening is wel dat ze hiermee te ver zijn gegaan. :)

En nu ga ik echt weg. Morgen weer :P
« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 00:58:53 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #228 Gepost op: 9-03-2012, 00:59:12 »
De lucht is blauw.
Nee, de lucht is niet blauw!
Jawel, kijk nou maar eens goed, hij is hartstikke blauw!!
Echt niet!!!!
WEL!!!!
Niet, de lucht is niet blauw, ik weet heus wel hoe het zit!

[Offtopic]
Wist je trouwens dat dit echt een keer onderdeel is geweest van een Molserie?  ::tandpastasmiley::
Ik geloof in de 4e Australische serie als ik me goed herinner, hilarische momenten..
Kandidaten moesten vragen stellen die door de gekidnapte kandidaat met 'Ja' beantwoord moesten worden, dan kregen ze telkens een stukje meer van de beeldpuzzel/ clue van waar die kandidaat zich bevond. De 'mindf*ck' was dat ze eerst allerlei vragen stelden over de locatie..Wat natuurlijk veel tijd kostte.

Toen had één persoon het lumineuze idee om alleen vragen te stellen die sws met 'ja' beantwoord konden worden. De gekidnapte kandidaat deed echt een  ::)  van 'waar gáát dit over??'.. Echt erg grappig.  ::rofl::

[/offtopic]
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #229 Gepost op: 9-03-2012, 01:05:26 »
[Offtopic]
Wist je trouwens dat dit echt een keer onderdeel is geweest van een Molserie?  ::tandpastasmiley::
Ik geloof in de 4e Australische serie als ik me goed herinner, hilarische momenten..
Kandidaten moesten vragen stellen die door de gekidnapte kandidaat met 'Ja' beantwoord moesten worden, dan kregen ze telkens een stukje meer van de beeldpuzzel/ clue van waar die kandidaat zich bevond. De 'mindf*ck' was dat ze eerst allerlei vragen stelden over de locatie..Wat natuurlijk veel tijd kostte.

Toen had één persoon het lumineuze idee om alleen vragen te stellen die sws met 'ja' beantwoord konden worden. De gekidnapte kandidaat deed echt een  ::)  van 'waar gáát dit over??'.. Echt erg grappig.  ::rofl::

[/offtopic]

Haha nu je het zegt. Zat de gekidnapte kandidaat toen niet in die vuurtoren? Mooie serie was dat ook, alleen vond ik het erg jammer dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #230 Gepost op: 9-03-2012, 01:11:07 »
...noem eens iemand die volgens jou een topmol zou kunnen worden? En dan bedoel ik iemand waarvan je nog niet weet hoe die het zal gaan doen. Dus niet iemand die al kandidaat of mol is geweest! Ik bedoel, noem iemand waarvan we topmolkwaliteit kunnen verwachten in komende seizoenen. Ik stel de vraag omdat je dat volgens mij niet kan weten van tevoren.

Ik ga er van uit dat je doelt op een bekende Nederlander? Die zou ik niet op één-twee-drie kunnen geven. De zoektocht naar een Mol is heel moeilijk, daar heb je absoluut een punt. Vandaar dat ze bij de AVRO mss eens wat meer tijd zouden moeten nemen om dit grondig te doen, anders blijft het volgens mij altijd een 'hit or miss'. En vermits een seizoen staat of valt met de prestatie van een Mol mag men daar gerust wat meer aandacht en tijd aan besteden.

Dat er juist vanavond zo'n discussie losbarst is dan ook niet toevallig. In een eerste teleurstelling verwoorden we ons allemaal wat harder dan we normaal zouden doen. Desalniettemin verdient de AVRO mijn eeuwige respect omdat ze dit programma blijven maken. ::ok:: Zowat iedereen zal het hier wel mee eens zijn op dit forum. Als ze nu eens zouden terugkeren naar de roots en een serie maken met ON'ers en met een topmol dan gaan we hier uit ons dak, denk ik. Het maakt me niet uit als ze daarvoor één of twee jaartjes moeten overslaan. Think about it AVRO! Het legertje BN'ers begint stilaan toch uitgedund te geraken. ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #231 Gepost op: 9-03-2012, 01:13:45 »
Haha nu je het zegt. Zat de gekidnapte kandidaat toen niet in die vuurtoren?
Yup!  ::jaja::
Prachtige beelden in Nieuw Caledonië als ik me goed herinner.  :D

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #232 Gepost op: 9-03-2012, 01:15:10 »
en nu weer over aflevering 10
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #233 Gepost op: 9-03-2012, 01:16:28 »
en nu weer over aflevering 10

Je vergeet je assecoire > ::zweep:: Lukie ;D ::rofl::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #234 Gepost op: 9-03-2012, 01:17:32 »
Je vergeet je assecoire > ::zweep:: Lukie ;D ::rofl::
Nee bij Supernova werkt  :-* deze beter ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #235 Gepost op: 9-03-2012, 01:21:57 »
Nee bij Supernova werkt  :-* deze beter ;)
::rofl::

Too right..  ::tandpastasmiley::
Ik wilde even een lighter note brengen na de verhitte discussies.  :P

Ik heb ondanks altijd licht anticlimax gevoel (zoals door Loebas perfect uitgelegd) eigenlijk een erg leuke ontknoping gezien..

En voldoende materiaal voor vragen voor het vragenvuur..  >:D  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #236 Gepost op: 9-03-2012, 01:27:26 »
en nu weer over aflevering 10
Blijf jij net zolang wakker tot de laatste molloot op bed gaat?    ;)
Oja on topic, aflevering 10. Nee, ik heb genoeg gezegd. Ondanks de mooie woorden van velen hier, blijf ik erg teleurgesteld in de mol van dit seizoen. Maar de serie zelf was super. Tot volgend jaar!  ::zwaai::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #237 Gepost op: 9-03-2012, 01:37:48 »
Gezien de vele negatieve reacties zal WIDM 2012 niet genomineerd worden voor de Televizierring.  >:D (dan toch maar zorgen dat volgend jaar de AVRO de vodcasts ook op tv uit gaat zenden  ::) )

Nu kort over de aflevering:
Vindt de finale uitzending altijd te kort duren. Jammer dat je Art weer het hele verhaal hoort herhalen van winnaar/verliezer/mol. Dat duurde in mijn ogen iets te lang. Ik wilde ook de mol bezig zien.
Williams opmerkingen blijven leuk.

Voor zover de uitzending.

Vindt het ook jammer dat er zoveel negativiteit is hier op het forum. Ik denk dat mensen hier vergeten dat alles hier onder zo'n vergrootglas wordt gelegd dat het bijna niet meer mogelijk is om "normaal" naar het programma te kijken. Voor het programma zou dit nog wel eens de ondergang kunnen zijn. De productie moet bewust andere deelnemers verdacht maken en beelden manipuleren, om niet meteen in de eerste aflevering de mol te onthullen.

Speuren is goed, maar als je daardoor het programma onderuit haalt schiet je je doel voorbij.

Ben het ook niet eens met de opmerkingen dat onbekende Nederlanders het programma anders zouden maken. Aangezien het al zo lang loopt, worden strategieen ook anders. Dus ook onbekende Nederlanders zullen de zaak naar hun hand willen zetten om zo lang mogelijk in het programma te blijven.

Ik ga gewoon 10 afleveringen op de bank zitten, kijk het programma (misschien nog een keer) en kijk wat er hier zo al gezegd wordt. Zo af en toe plaats ik een reactie en verder geniet ik gewoon.

Nu weer wachten tot januari 2013

 

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #238 Gepost op: 9-03-2012, 02:29:49 »
PFFF... eindelijk 10 pagina's met veel negatieve, enkel positieve reacties en een discussie met molloten die heel erg langs elkaar door kletsten.....

Geweldig, spannend, mooi.... dat was het 12e seizoen van WIDM.
Ik heb 10 weken genoten van het plezier en de ergernis die ik heb beleefd.

Helaas was de bekendmaking van de mol een deceptie. De getoonde zogenaamde molacties waren dat nog veel meer.

WIDM is misschien (in deze opzet) wel een beetje uitgemolken. De kandidaten, hoe leuk ze ook zijn, weten precies wat hen te wachten staat. Niet qua opdrachten maar wel qua beleving/groepswerking en spelen hier ook zeer op in.
Ik heb het al eerder gezegd op dit forum maar het zal voor de kandidaten aantrekkelijker moeten worden gemaakt om een opdracht te laten slagen en voor de mol aantrekkelijker om zelf (te proberen) de boel te saboteren.

Dat wij molloten elke vingerwijzing en toevallig bordje op de achtergrong uitpluizen en dan teleurgesteld zijn dat het geen hint bevat, daar kan de productie niets aan doen. De èchte hints waren dit jaar helaas ook niet zo sterk...

Als ik kijk naar de vanavond getoonde molacties is dat zeer mager. Het opeisen van de pijl in het stro vind ik super.Het krijtje ziet heel leuk uit maar slaat nergens op. Als het er nu om zou hangen of ze de 50 woorden zouden halen was het nog een goed idee maar tussen 50 en 92 zit wel een heel groot verschil. (volgens hade zouden ze bij >100 niet winnen dus dan werkt het zelfs nog tegen...) ::)
Als ze nu hadden laten zien dat AM op die kop was gaan schrijven ...

Bij de onderhandeling, dè molopdracht van dit seizoen doet de mol feitelijk niets. Op het moment van uitzending had ik het zweet in mijn bilnaad van spanning. Na analyse van de opdracht was het al snel duidelijk dat in een hechte groep deze opdracht alleen maar kan mislukken, ook zonder mol... De meerderheid gaat voor het groepsgevoel. Dat was bekend uit eerdere seizoenen.
Fout van de productie om deze opdracht al eerder aan de mol kenbaar te maken want het kan m.i. niet dat de mol 4 afleveringen geld kan binnenhalen omdat de pot (met geluk?) toch wel leeg gaat. Als de AVRO slim (lees zuinig) is doen ze die opdracht volgend jaar in afl. 9 >:D

Dat het zeer mager met molacties was blijkt wel uit de opdrachten waar we niets meer over horen:

- In het westerndorp laat de mol Frits weglopen met veel geld zonder iets te doen...
- Bij de vis helpt ze echt wel mee om de puzzel op te lossen.
- In het doolhof doet ze niet (zichtbaar) haar best om als eerste of tweede te gaan (dan kun je pas mollen....) maar laat de regie helemaal over aan de rest en lacht dan wel de rest uit omdat ze (onwetend) de verkeerde enveloppen hebben genomen.
- Bij de kruizenopdracht kan ik zelfs achteraf ook geen enkele poging tot molactie ontdekken terwijl zij toch het molinstrument bij uitstek, de porto, de hele tijd in haar hand heeft ...
- De kwartet opdracht is misschien wel de spannendste die ik ooit heb gezien, met één klein vervelend foutje: er is geen geld te winnen / verliezen. Daarmee zet je het idee achter het programma (de mol probeert geld uit de pot te houden) volledig buitenspel. Wellicht dat er eigenlijk wel geld te verdienen was maar ze de regels veranderd hebben om AM minder verdacht te maken.

Voor de gemiddelde kijker was het een goede molserie. Met name door de montage (behoudens een paar "foutjes") bleef de verdeeldheid in het grote publiek (en ook op dit forum) groot. In de groep was AM al snel de grote verdachte. Dat is inmiddels wel gebleken...

Nu lekker afkicken en in januari weer naar een nieuw, spannend, geweldig 13e seizoen van Wie Is De Mol, met misschien een betere mol en slechtere kandidaten ......... ;D

 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #239 Gepost op: 9-03-2012, 02:32:00 »
Ik volg het forum altijd tijdens WIDM op TV..ik reageer niet al teveel op dit forum maar ik ben er wel vaak.
Ik heb de uitzending pas later kunnen bekijken (ik moest werken en heb me verstoten tijdens het werk van internet, twitter en facebook juist om de uitslag niet per ongeluk te kunnen zien)
Maar nu lees ik heel veel negatieve reacties momenteel.. Jammer! Op een eigenlijk magistraal en geweldig programma.

Ik vind het juist wederom een geweldig seizoen van een geweldig programma-format die gewoon door moet blijven gaan..met bekende of onbekende deelnemers.(maakt mij niet uit)
Ik denk dat het probleem bij de meeste mensen ligt in het feit dat de allerlaatste aflevering de mol bekend wordt.(maar zo hoort het ook toch!!!) maar bij de meeste is en blijft het dan uiteindelijk altijd een deceptie.
Iedereen en ik denk ook echt iedereen hier op dit forum hoopt juist op zijn of haar Mol..!

Juist omdat er hints, screens, e.d. op internet dus als  "hints" worden geopperd in de loop van het seizoen( lees uitzendingen) wat ze denken dat het hints zouden moeten zijn en daarop dan ook doorgaan ,Forum,twitter,faceboek ed. ..maar wat uiteindelijk in de laatste aflevering echter helemaal niks te betekenen had.
Internet is daarom denk ik ook vaak een misleidende factor voor velen en heel veel mensen gaan erin mee wat er op internet wordt geopperd aan hints..die er vaak niet eens zijn...men wilt hints zien dus men zoekt hints, maar dat maakt het juist ook zo leuk, die zoektochten ...maar dat betekent nog niet dat het ook echte hints zijn die men vindt..
Ik heb bijv. niemand gehoord over die boot met de letters A.J. ......Maar dat zijn wel hints die zij (de makers) er ingestopt hebben maar wij (internet) niet hebben gezien..
NIETS IS WAT HET LIJKT is wel een beetje de credo bij Wie is de MOL geworden maar als ik achteraf de laatste afleveringen van elk seizoen bekijk zijn er toch altijd aanwijzingen te vinden die meer slaan op IETS IS WAT HET LIJKT.

Alleen wie slaan er door...de deelnemers ....of de volgers van het programma???? ???

ik bedoel ermee te zeggen dat door internet het programma zeer beinvloed wordt voor de makers alzijnde de molloten ....men gaat steeds moeilijkere verborgen hints zoeken terwijl er achteraf mischien juist de simpelste theorie de waarheid blijkt te zijn...van seizoen 1 werd denk ik veel minder internet gebruikt als nu met seizoen 12...dat speelt ook mee.
Het wordt voor de makers denk ik dus ook steeds moeilijker om een mooi en goed programma te maken..dus proberen ze denk ik terug te gaan naar de roots....
Juist doordat ze eigenlijk simpele hints hebben weggegeven ..(sommige gezien..I AM bijv. en sommige niet...A.J op de boot)

Het is zo simpel.......altijd achteraf...!

Ik blijf het een geweldig programma vinden en ik wacht met smart op seizoen 13...
hmmmm 13!!!!!!....wat kunnen ze er mee?????

Gr P@trick


« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 02:53:55 door P@trick »