Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 131786 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #240 Gepost op: 9-03-2012, 02:38:29 »
Citaat
hmmmm 13!!!!!!....wat kunnen ze er mee?

stoppen met twitter, extra scherm, radio en weet ik veel wat voor media er allemaal inmiddels gebruikt wordt. te veel informatie waar je eigenlijk niets aan hebt en nog meer prikkels om het hele spel kapot te analyseren. al die schitterende vondsten die gedaan worden maar die niets te betekenen hebben. geen wonder dat de teleurstelling groot is in de finaleuitzending.
alleen de wekelijkse uitzending lijkt mij prima, back to basic.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #241 Gepost op: 9-03-2012, 03:11:23 »
Overigens (volgens mij) ook een unicum in de historie van Wie is de Mol:
altijd goedwerkende en goedgebruikte portofoons.

Dus jammer dat de Mol ook dit seizoen is ontmaskerd. Anders was WIDM 2012 helemaal apart geweest. En dan waren de reactie's hier waarschijnlijk toch nog negatiever geweest  ::oink::

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #242 Gepost op: 9-03-2012, 03:30:17 »
He - le - maal blij, dat ik voor het eerst in de "Wie is de mol" geschiedenis vanaf aflevering 1 goed zat.
Blij, trots, Blijer, trots :D

Kleine shout- out naar 'avonosac' en nog een aantal anderen die zeiden, HET KAN Anne Marie niet zijn, Jalalalala  ::bravo::
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #243 Gepost op: 9-03-2012, 03:59:15 »
Op het laatste moment toch nog goed gegokt. ;D

Jaja  ::)
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #244 Gepost op: 9-03-2012, 04:37:45 »
Een mol die meer geld opbrengt dan kost is geen mol!

Iedereen die dit seizoen goed vond is geen echte fan en moet kritischer worden.

Beetje teleurgesteld dat je het niet bij het goede einde hebt?
Het terugzetten van de klok,het terroriseren van de onderhandelingen,het vals claimen van de zogenaamd geraakte pijl, het weggooien van het krijtje, het af laten tikken met 1250 euro in een envelop( wat ze dus wel wist!!) in het labyrint.(Enz.)

En de verborgen hints..
De oplichtende letters A J op de boot, de A J op de gokmachine,de A J van Spanje en IJsland die oplichten,haar gezicht op het geld, de titel rookgordijn bij het raken van de pijl.
Het molshoopje waar ze wilde gaan graven.
En natuurlijk' Jung Is, al werd dit wel even besproken aan tafel maar niet echt genoemd als een hint.

Je kan het een mol toch niet kwalijk nemen dat personen zoals Tim het spel voor de mol al spelen?  ;D
Daar mag je dan toch gewoon handig gebruik van maken? Of moet je perse opvallen?  ::)

Vond het een geweldig seizoen, met niet te vergeten, de laagste pot ooit ! Hoewel Anne Marie zeker niet de beste mol ooit is, ben ik blij dat het Liesbeth niet was.
Wat ik me nog wel steeds afvraag is; hoe heeft Hadewych de test beter kunnen maken dan de slimme journalist Liesbeth ?  :P

« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 04:46:59 door Dominic023 »
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #245 Gepost op: 9-03-2012, 07:55:07 »
De jaarlijkse anticlimax. Met als dieptepunt een voorbereiding op het pijl en boogschieten waar je de mol leert te missen. Dat kunnen de meesten wel zonder les.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #246 Gepost op: 9-03-2012, 08:00:29 »
Helaas had ik het fout, maar dat is niet zo gek met deze zwakkere Mol. Haar acties waren niet goed, ze leunde teveel op de andere kandidaten en heeft teveel geld in het laatje gebracht. De verborgen aanwijzingen waren ook niet sterk, meer van "we moeten ze er in doen, de fans zien toch alles". Het watermerk op het molgeld vond ik wel super gedaan, dat niemand dat gezien heeft.

Art heeft het voor z'n eerste jaar prima gedaan, hopelijk is hij er volgend jaar ook weer bij. Verder een prima seizoen, cameratechnisch zeer goed, mooie muziek en een hele leuke kandidatengroep.

Op naar 13!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline molloot max

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #247 Gepost op: 9-03-2012, 08:11:12 »
voor de mensen die willen weten hoe het nummer heet dat de 3 kandidaten de arena in lopen in spanje voor de ontknoping: Hans Zimmer-Time
en ik zoek het lied/nummer dat gebruikt werd tijdens de flashback(afl 100 en dat toen de mol onthuld werd dit nummer werd ook gebruikt in de promo van afl 10.
Dat moment dat Art zegt: Wie is de mol?.... U ziet het volgende week

Offline Ringklokje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #248 Gepost op: 9-03-2012, 08:32:34 »
Oke ik wil mensen niet over de zeik krijgen, iedereen klinkt nogal heetgebakerd hier, maar ik ben niet heel enthousiast over A-M als mol.

Maar A-M moet een goede mol zijn, dacht ik, WANT:
- De pot is historisch laag, dat moet dan toch knap zijn als mol, maar tis toch vooral dankzij medekandidaten (in dat hoftihuis is het niet echt mollen natuurlijk als je gewoon kan meeluisteren, daar is geen kunst aan)
- In de finale kon iedereen het zijn (maar als dit dan de molacties zijn, de reden waarom iedereen het kon zijn, kan ook omdat er geen goede mol meer in het spel is, dan is het gewoon: wie is het minst de kandidaat)
- Ik was vanaf afl 1 ervan overtuigd dat a-m de mol niet was. maar na gisteren denk ik niet: oh wat stom van me, ik denk alleen maar: als ik dit zie vind ik haar nog steed geen mol.

Natuurlijk moet je als mol niet al te verdacht zijn. en ik vind het niet raar dat je de opdracht vóór het hoftihuis goed doet. En soms moet je ook geld in de pot brengen. En ja het claimen van die pijl was goed. Maar dat zijn allemaal geen molacties, het hoftihuis was door het afluisteren al gesneden koek en die pijl claimen maakt het nog geen mollenactie, nl: geld UIT de pot. En dan dat krijtje, waar slaat dat op!! Iedereen noemt dat 'vet stoer', maar het heeft helemaal geen effect, tis zelfs een beetje kneuzig, dat geeft niet als je er later dan om lacht, zo van: dat was niet mijn beste mol-actie hoewel het idee erachter goed was. Maar het lijkt meer een soort meester-zet van haar. (En nee in een bus met een pruik op zitten is ook geen mol actie vind ik, hoewel dat soort momenten als ook het claimen van die pijl wel leuk zijn, maar geen mol acties).

En dan die verborgen hints: er stonden wel meer mensen bij dat A-M bord en dan met de titel iemand anders kun je alle kanten op. Natuurlijk is het de beste verwijzing naar Anne-Marie, maar ook wel een beetje obvious.  Hoewel die 'ik wil gaan graven'-hint wel goed was, moet ook wel iets goed zijn natuurlijk :D

Er waren echt wel wat leuke dingen die A-M deed, maar het aantal echte molacties vond ik persoonlijk bar weinig. Het is niet dat ik 'niet tegen mijn verlies' kan, want ik raad de mol toch zelden, maar keek die aflevering (was heel blij met de terugblikken) en dacht echt: uhhh, is dit het, maar ze is toch de mol, uhmmm waar zijn dan de mol acties?
Nogmaals: ja je moet niet verdacht zijn, maar het belangrijkste is m.i. dat je geld uit de pot haalt (jij, als mol, niet de kandidaten, want daarom staat naar mijn idee de pot zo laag, door de kandidaten).

Dat het een slechte mol is (in mijn optiek dan) kun je vooral de mol en ook wel een beetje de redactie kwalijk nemen (had je vantevoren aan kunnen zien komen met a-m). Maar ik vind dat er ook kandidaten zijn die vooral gaan voor 'de beleving' en niet voor de pot spekken. Volgensmij was dat seizoen 2009 waar je die filmpjes zag van de intake van kandidaten (maar weet niet meer of dat echt was of nep, maar doet er niet toe) en dat kandidaten dus ook gewoon toegaven dat het ze gaat om de beleving van WIDM. Misschien zou je dus meer moeten selecteren op mensen zoals marit en frits, die gewoon hun best doen. Dat kan ook heus wel met BN'ers. Dan krijg je de pot ook wat hoger en moet de mol gewoon zelf wat meer zn best doen om die pot zo laag te krijgen.

Al met al vond ik het wel een leuk seizoen hoor, wel wat minder dan voorheen, das mijn mening. Maar ijsland vond ik een leuk land, de opdrachten waren veelal leuk hoewel soms wat zwak. Volgend jaar gewoon weer voor de buis, wie weet hebben ze dan wat betere kandidaten, dat creeert vast ook wel een betere mol.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 08:37:48 door Ringklokje »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #249 Gepost op: 9-03-2012, 08:52:34 »
Vindt het ook jammer dat er zoveel negativiteit is hier op het forum. Ik denk dat mensen hier vergeten dat alles hier onder zo'n vergrootglas wordt gelegd dat het bijna niet meer mogelijk is om "normaal" naar het programma te kijken. Voor het programma zou dit nog wel eens de ondergang kunnen zijn. De productie moet bewust andere deelnemers verdacht maken en beelden manipuleren, om niet meteen in de eerste aflevering de mol te onthullen.

Speuren is goed, maar als je daardoor het programma onderuit haalt schiet je je doel voorbij.

Ben het ook niet eens met de opmerkingen dat onbekende Nederlanders het programma anders zouden maken. Aangezien het al zo lang loopt, worden strategieen ook anders. Dus ook onbekende Nederlanders zullen de zaak naar hun hand willen zetten om zo lang mogelijk in het programma te blijven.

Ik ga gewoon 10 afleveringen op de bank zitten, kijk het programma (misschien nog een keer) en kijk wat er hier zo al gezegd wordt. Zo af en toe plaats ik een reactie en verder geniet ik gewoon.

Nu weer wachten tot januari 2013

 

Hier ben ik het HELEMAAL mee eens, had het niet beter kunnen verwoorden!!!  ::jaja::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #250 Gepost op: 9-03-2012, 09:07:56 »
stoppen met twitter, extra scherm, radio en weet ik veel wat voor media er allemaal inmiddels gebruikt wordt. te veel informatie waar je eigenlijk niets aan hebt en nog meer prikkels om het hele spel kapot te analyseren. al die schitterende vondsten die gedaan worden maar die niets te betekenen hebben. geen wonder dat de teleurstelling groot is in de finaleuitzending.
alleen de wekelijkse uitzending lijkt mij prima, back to basic.

 ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #251 Gepost op: 9-03-2012, 09:34:39 »
had je vantevoren aan kunnen zien komen met a-m
Sorry dat ik hier over val, maar dit vind ik echt de stomste reacties die je kan geven. Het is altijd heel makkelijk om achteraf te zeggen dat je iets van tevoren had kunnen weten. Had dat dan van tevoren gezegd. Dan ben je nog geloofwaardig. Nu is het gewoon bluf en oncontroleerbaar en wederom "de beste stuurlui staan aan wal".


In de rest van je bericht kan ik me overigens wel prima vinden, ook al ben ik het niet met je eens dat Anne-Marie een slechte mol is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #252 Gepost op: 9-03-2012, 09:55:32 »
Beetje teleurgesteld dat je het niet bij het goede einde hebt?
Het terugzetten van de klok [...]
Ja, hier verbaas ik me dus over. De mol wordt bij het vliegtuig afgezet door Art. Dit is een keuze van de WIDM crew. Wie de mol ook was geweest, die klok ging hoe dan ook een uur terug. Dit is dus absoluut geen molactie. Een beetje te vergelijken met Patrick die met een pruik op in de bus zat. Ongeacht wie de mol was, dat ging toch gebeuren.
Daarna som je nog wat dingen op, waarvan het doolhof eigenlijk de enige echte molactie is. Maar zelfs daar doet ze het matig, omdat ze door als laatste te gaan een groot risico loopt om een minder dure envelop te pakken.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #253 Gepost op: 9-03-2012, 10:00:35 »
Beetje teleurgesteld dat je het niet bij het goede einde hebt?
Een non-argument, draai het eens om, MOET je het een goede mol vinden omdat je het goed had?

Ik zat na Tim op AM, kwam meer door de jungis etc verborgen hints (waarvan de helft niet op TV is geweest) maar niet door de molacties, want die waren er vrijwel niet

Het terugzetten van de klok,het terroriseren van de onderhandelingen,het vals claimen van de zogenaamd geraakte pijl, het weggooien van het krijtje, het af laten tikken met 1250 euro in een envelop( wat ze dus wel wist!!) in het labyrint.(Enz.)
klok terugzetten - ze hadden net zo goed de opdracht van de start 2 uur kunnen laten duren, dit was gewoon gescript en niet iets wat iemand had kunnen ontdekken.
onderhandelingen - terroriseren? unaniem groen prediken en je woord houden... mooie mol ;-) Als Tim gewoon zijn woord had gehouden had er nu 10k meer in de pot gezeten.
claimen van de pijl - slimme actie, maar het levert niets op, behalve dat de kijkers je minder verdenken en dat Hade het zeker had kunnen weten.
Krijtje - Levert leuke beelden op, maar het levert niets op, opdracht wordt gewoon gehaald.
Doolhof - Ja ze wist wat er in de envelop zat maar had er nul komma nul invloed op, geluk dat die envelop er nog lag. Mee eens dat het zich laten aftikken een overduidelijke molactie was


En de verborgen hints..
De oplichtende letters A J op de boot, de A J op de gokmachine,de A J van Spanje en IJsland die oplichten,haar gezicht op het geld, de titel rookgordijn bij het raken van de pijl.
Het molshoopje waar ze wilde gaan graven.
En natuurlijk' Jung Is, al werd dit wel even besproken aan tafel maar niet echt genoemd als een hint.
de oplichtende letters werken niet genoemd, rookgordijn had ook op iemand anders kunnen slaan en  Jungis is niet bevestigd. Maar dat tot daar aan toe. Door geen een van deze hints kon je weten dat AM de Molt was omdat er op dit forum niet alleen deze 5-6 hints gevonden zijn maar wel 100 hints, evenredig verdeeld over Liesbeth, Tim, Hade en AM.

Je kan het een mol toch niet kwalijk nemen dat personen zoals Tim het spel voor de mol al spelen?  ;D
Daar mag je dan toch gewoon handig gebruik van maken? Of moet je perse opvallen?  ::)
Ja dat ben ik met je eens als iemand voor je de opdracht al verpest, tja dan hoef je inderdaad niets meer te doen. Zou ik ook niet doen als Mol.


Vond het een geweldig seizoen, met niet te vergeten, de laagste pot ooit ! Hoewel Anne Marie zeker niet de beste mol ooit is, ben ik blij dat het Liesbeth niet was.
Wat ik me nog wel steeds afvraag is; hoe heeft Hadewych de test beter kunnen maken dan de slimme journalist Liesbeth ?  :P

De beste Mol ooit, had de hoogste pot ooit  ;D
« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 10:04:59 door Eddie_V »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #254 Gepost op: 9-03-2012, 10:17:23 »
Ik heb wel het idee dat velen hier niet verder kijken dan hun neus lang is. Afgaande op aflevering 10 is het aantal moalcties idd karig. Waar was bijvoorbeeld heel aflevering 5 in de terugblik? Echter staan op de .nl site nog diverse niet getoonde molacties. Afgaande op de reacties hebben sommigen hier daar helemaal niet naar gekeken en heeft AM meer uitgehaald dan zij denken.


Haar mooiste molmoment is idd onder toeziend oog van 3 kandidaten de geraakte pijl claimen en ermee weg komen. Maar het is wel jammer dat haar moment of glory gebeurt tijdens een opdracht waarmee juist geld wordt verdiend.

Zelf houd ik ook niet zo van mollen die anderen de fout laten maken. Inge vind ik bijvoorbeeld een waardeloze mol omdat ze maar 2x eigenhandig geld buiten de pot hield. AM is eerlijk bij de trap en wordt overruled als ze verwarring wil zaaien. Ze heeft geen enkele invloed op het mislukken van de opdracht, terwijl ze over haar brilsterkte subtiel had kunnen liegen. Bij de Jeeps stuurt ze richting het goede woord en laat ze Maarten de fout maken, bij het snorkelen laat ze Hadewych de fout maken, Tim is degene die de opdracht op het plein doet mislukken en het leeggaan van de pot komt volledig op het conto van Tim.

Echter in tegenstelling tot Inge die bijna nooit zelf iets deed, heeft Annemarie ook wel een aantal acties waarmee ze zelf verantwoordelijk is voor geld buiten de pot houden: De klok verzetten (hoewel deze wss sowieso mislukte), een kaart tekenen waar Liesbeth niks mee kan, zich als laatste laten afschieten door Frits, een joker pakken, geld pakken in het westerndorp en zich laten wegdrukken, op de stier schrijven, haar voorspelling bij het abseilen en zich laten aftikken in het doolhof.  Dat is in totaal toch al ca 8 effectieve molacties van Annemarie. (Ter vergelijking: Elise 11, George 10 Milouska 9, Dennis 9, Jon 8, Patrick 8, Yvon 7 Kim 4, Inge 2)


Waar ze regelmatig anderen de fout wil laten maken, neemt ze ook vaak genoeg zelf het heft in handen om de pot laag te houden. Daarmee heeft ze een veel betere balans dan bijvoorbeeld Inge. Daarnaast zijn er ook opdrachten waar ze wel een goede molactie zou hebben, maar deze overschaduwt werd door fouten van anderen. Bijvoorbeeld in de mijnen waar Tim en Liesbeth meteen de fout ingingen.


Ik beoordeel een mol voornamelijk op 3 zaken: Aantal verdenkingen door medekandidaten, aantal effectieve molacties en het aandeel van de mol in het niet verdiende geld.

Op het eerste gebied scoort ze denk ik nog lager dan Jon en Kim. Vanaf aflevering 1 werd ze collectief verdacht. William en Annemarie stemden in aflevering 4 op haar, beide finalisten en de laatste afvaller stemden op haar. van in elk geval Tim, Hadewych en Marit is duidelijk dat ze in afl 2 haar al verdachten.  Qua effectieve molacties scoort ze echter stukken beter dan Kim en Inge.

En wat ook wel voor haar pleit: We hebben haar collectief lange tijd niet verdacht. Pas vlak voor eht eind werd het druk in de AM tunnel. Alleen is dat mss niet zozeer haar verdienste, maar die van Tim en Liesbeth.


Als ik haar als mol dan moet ranken: Lang geen George, Dennis, Milouska. Ook geen Elise, zelfs geen Yvon. Wel stukken beter dan Jon, Inge, Kim

Dit wordt een 7e plek (uit 10). Net onder Patrick, ruim boven Jon, Inge en Kim.


Geen slechte mol, ook geen geweldige. Net als Patrick: Degelijk, meer niet.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #255 Gepost op: 9-03-2012, 10:22:27 »
Top seizoen!
Om met de woorden van Marit te spreken..."Geweldi(g)-ge noten" haha...

Als de reacties hier zo lees, denk ik maar één ding:

Onze verwachtingen zijn véél en véél te hoog!

Ik betrapte mijzelf er gister ook op.
Ik zat op het puntje van de bank te wachten tot alle hint van het forum werden uitgerold haha..
Bovendien projecteer je langzamerhand al je verwachtingen en theorieën op de Mol...wat niet helemaal eerlijk is natuurlijk...

Uiteraard hoop je op meer...maar nu een paar uurtjes verder kan ik me er prima in vinden...maar meer omdat de rest van het seizoen zo cool was!

Op naar de fandag dudes en dudettes! Siked!!!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #256 Gepost op: 9-03-2012, 10:30:08 »
Ik heb wel het idee dat velen hier niet verder kijken dan hun neus lang is. Afgaande op aflevering 10 is het aantal moalcties idd karig. Waar was bijvoorbeeld heel aflevering 5 in de terugblik? Echter staan op de .nl site nog diverse niet getoonde molacties. Afgaande op de reacties hebben sommigen hier daar helemaal niet naar gekeken en heeft AM meer uitgehaald dan zij denken.

Ik pik er even een ding uit, de rest van je betoog kan ik me wel in vinden  ;) behalve dan het gedeelte over molacties.

Maar er staan 4 extra molacties op de NL site:
Vliegtuig - haar antwoord is goed EN ze staat op het einde van de rij, dus wat er ook gebeurt, ze verdubbeld de inkomsten.
Gedrag - Ik zie hier geen molactie
Rondo - Ik zie hier geen molactie, sterker nog ze zegt dat ze de opdracht wil laten slagen.
Snorkelen - Ok hier zie ik wel een mol actie, ze weet dat er een fout in hun lijstje zat (door haar gedaan of niet, maakt niet uit) en ze blijft het maar herhalen zodat Marit het ook goed onthoud.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #257 Gepost op: 9-03-2012, 11:15:22 »
Anne-Marie is (niet) de mol    Gepost op: 4.02.2012, 20:07:29
Anne-Marie is de enige die ik deze serie nog helemaal niet verdacht heb. Ik zie echt niets in haar gedrag dat op een mol lijkt. Zelfs geen mol die kandidaat speelt. Hadewych is een goede tweede wat dat betreft.


Ik zat er dit jaar helemaal naast en geef dat ruiterlijk toe. Vorige week pas wilde ik geloven dat het Anne-Marie was. Als je dan de hints ziet -inderdaad alles is wat het lijkt- dan denk je hoe kan ik dat allemaal genegeerd hebben. Ik las een aantal negatieve reacties maar ik heb weer genoten van deze serie. Er zat veel humor in de groep en Anne-Marie heeft mij zeker op het verkeerde been gezet. En Hadewych als winnares vind ik ook erg leuk. Er zullen ieder seizoen verschillende meningen zijn maar om nou te roepen slechtste mol ever vind ik heel negatief en niet terecht.

Die actie met de pijl vond ik eigenlijk nog slimmer van Hadewych dan van Anne-Marie. Die dacht oké claim jij hem dan weet ik echt zeker dat je de mol bent en verdenken de anderen jou misschien minder. Vroeg me af of Hade meer vragen goed had dan Liesbeth of misschien de test sneller had gemaakt. Dat vertellen ze meestal niet.

Verder heb ik sowieso respect voor mensen die het aandurven om de mol te zijn want dat lijkt me echt geen eenvoudige opgave.

Als laatste: Komt de mol nu voor het eerst niet op de fandag? Dat zou wel heel jammer zijn!


Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #258 Gepost op: 9-03-2012, 11:16:11 »
Geweldig, spannend, mooi.... dat was het 12e seizoen van WIDM.
Ik heb 10 weken genoten van het plezier en de ergernis die ik heb beleefd.

Helaas was de bekendmaking van de mol een deceptie. De getoonde zogenaamde molacties waren dat nog veel meer.

Als ik kijk naar de vanavond getoonde molacties is dat zeer mager. Het opeisen van de pijl in het stro vind ik super.Het krijtje ziet heel leuk uit maar slaat nergens op. Als het er nu om zou hangen of ze de 50 woorden zouden halen was het nog een goed idee maar tussen 50 en 92 zit wel een heel groot verschil. (volgens hade zouden ze bij >100 niet winnen dus dan werkt het zelfs nog tegen...) ::)
Als ze nu hadden laten zien dat AM op die kop was gaan schrijven ...

Bij de onderhandeling, dè molopdracht van dit seizoen doet de mol feitelijk niets. Op het moment van uitzending had ik het zweet in mijn bilnaad van spanning. Na analyse van de opdracht was het al snel duidelijk dat in een hechte groep deze opdracht alleen maar kan mislukken, ook zonder mol... De meerderheid gaat voor het groepsgevoel. Dat was bekend uit eerdere seizoenen.
Fout van de productie om deze opdracht al eerder aan de mol kenbaar te maken want het kan m.i. niet dat de mol 4 afleveringen geld kan binnenhalen omdat de pot (met geluk?) toch wel leeg gaat. Als de AVRO slim (lees zuinig) is doen ze die opdracht volgend jaar in afl. 9 >:D

Dat het zeer mager met molacties was blijkt wel uit de opdrachten waar we niets meer over horen:

- In het westerndorp laat de mol Frits weglopen met veel geld zonder iets te doen...
- Bij de vis helpt ze echt wel mee om de puzzel op te lossen.
- In het doolhof doet ze niet (zichtbaar) haar best om als eerste of tweede te gaan (dan kun je pas mollen....) maar laat de regie helemaal over aan de rest en lacht dan wel de rest uit omdat ze (onwetend) de verkeerde enveloppen hebben genomen.
- Bij de kruizenopdracht kan ik zelfs achteraf ook geen enkele poging tot molactie ontdekken terwijl zij toch het molinstrument bij uitstek, de porto, de hele tijd in haar hand heeft ...
- De kwartet opdracht is misschien wel de spannendste die ik ooit heb gezien, met één klein vervelend foutje: er is geen geld te winnen / verliezen. Daarmee zet je het idee achter het programma (de mol probeert geld uit de pot te houden) volledig buitenspel. Wellicht dat er eigenlijk wel geld te verdienen was maar ze de regels veranderd hebben om AM minder verdacht te maken.


Als ik alles zo eens terug kijk begint he één ding steeds meer te irriteren: De intensie om te mollen mis ik (te) vaak.

AM staat bij de meeste opdrachten achteraan. Als er iemand gevraagd wordt steekt zij nooit haar hand op.
Bij de jeep-opdracht heeft ze geluk dat ze gekozen wordt om het woord te lezen. En dat wordt dan als molactie gezien ??? Een mol had op zijn minst geprobeerd om aan de porto te zitten ...
Ook bij andere opdrachten loopt ze steeds achter de feiten aan... vrijwel nergens heeft ze echt invloed op het verloop van het spel door eigen actie.

Misschien dat de anderen haar daarom al snel ontmaskerd hadden: iedereen doet zijn/haar best om op te vallen (liesbeth bv. schiet iemand met geld zomaar af) en AM deed hard haar best om niet op te vallen .....


Voor de gemiddelde kijker was het een goede molserie. Met name door de montage (behoudens een paar "foutjes") bleef de verdeeldheid in het grote publiek (en ook op dit forum) groot. In de groep was AM al snel de grote verdachte. Dat is inmiddels wel gebleken...

Nu lekker afkicken en in januari weer naar een nieuw, spannend, geweldig 13e seizoen van Wie Is De Mol, met misschien een betere mol en slechtere kandidaten ......... ;D

 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Daarom verheug ik me nu al op een nieuw molseizoen .... zoeken, vinden, niet vinden, prijzen, klagen, zeuren, etc.  >:D

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #259 Gepost op: 9-03-2012, 11:28:39 »
Vroeg me af of Hade meer vragen goed had dan Liesbeth of misschien de test sneller had gemaakt. Dat vertellen ze meestal niet.
Zie Liesbeth topic (meen ik).
Er was een klein item in Shownieuws gisteravond.
Het verschil tussen Liesbeth en Hadewych was slechts 22 sec.  :o
Citaat
Als laatste: Komt de mol nu voor het eerst niet op de fandag? Dat zou wel heel jammer zijn!
Ik meen van wel ja.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)