Auteur Topic: Wanneer begint een aflevering?  (gelezen 4941 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Wanneer begint een aflevering?
« Gepost op: 7-03-2012, 21:27:48 »
Misschien een beetje stom om daar helemaal aan het eind van de serie mee te komen, maar we hebben het constant over tijdstip mm:ss in aflevering x, en ik zat zo ineens beginstukjes van afleveringen terug te kijken en het viel me op dat de ene opname wel het Avrologo bevatte en de andere niet. Ik bedacht me ineens dat ik eigenlijk helemaal niet weet wat iedereen nu als het 00:00:00 moment van een aflevering beschouwt. Wordt het Avrologo meegeteld? Of is het 00:00:00 moment het moment dat Art begint met "wil je nog meer Wie is de Mol?"? Of begint het als dat stukje net geweest is? Kortom: op welk exact moment begint de stopwatch van de aflevering eigenlijk te lopen?

Want dan begin ik alvast met omrekenen  ::rofl::

PS: ik wil NIET horen: om 20:30 ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2012, 21:29:41 »
Bedoel je dat je uit het exacte tijdstip een hint denkt te kunnen ''distilleren''?



Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2012, 21:35:20 »
Nee, het gaat niet over hints. Ik bedoel dat als iemand spreekt over 15:36, dat ik eigenlijk helemaal niet wanneer dat dan exact is. Ik gok dat het niet betekent "15:36 op de opname die ik hier op mijn pc heb staan" want de ene opname begint op een ander moment dan de andere, dus dat zou niet eenduidig zijn. Jouw 15:36 zou goed bij mij op 15:48 kunnen staan omdat mijn opname wat eerder begint. Maar dat weet ik alleen als ik weet ten opzichte van welk referentiepunt ik moet tellen.

Het heeft niks met hints te maken. Alleen met eenduidige communicatie en met het feit dat ik een wiskundige ben en dus alles exact wil weten ::fluit::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2012, 21:41:57 »
Meestal slaat dat op hoe het op uitzendinggemist en veel downloads slaat, wat meestal begint bij het begin van het AVRO logo. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2012, 21:48:20 »
ik vind direct bij het avro logo  (best raar topic trouwens  :P)
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2012, 21:54:59 »
Nee, het gaat niet over hints. Ik bedoel dat als iemand spreekt over 15:36, dat ik eigenlijk helemaal niet wanneer dat dan exact is. Ik gok dat het niet betekent "15:36 op de opname die ik hier op mijn pc heb staan" want de ene opname begint op een ander moment dan de andere, dus dat zou niet eenduidig zijn. Jouw 15:36 zou goed bij mij op 15:48 kunnen staan omdat mijn opname wat eerder begint. Maar dat weet ik alleen als ik weet ten opzichte van welk referentiepunt ik moet tellen.

Het heeft niks met hints te maken. Alleen met eenduidige communicatie en met het feit dat ik een wiskundige ben en dus alles exact wil weten ::fluit::

Over het algemeen roep je idd gewoon wat er bij jouw opname op de tijdklok staat...
Of over het algemeen: IK doe dat.. Dat jij wwel eens een andere opname zou kunnen bekijken komt niet eens in me op..  ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2012, 22:08:26 »
Volgens mij horen de idents bij het programma.
The British are not impressed.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2012, 22:22:05 »
Volgens mij horen de idents bij het programma.

Wat zijn dat? "identifications" oid waarschijnlijk, maar dat zegt me nóg niks... LOL

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2012, 22:22:28 »
Ik vind dit echt een onzindiscussie  ::hypocriet::
You'll never walk alone

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2012, 22:31:26 »
Ik vind dit echt een onzindiscussie  ::hypocriet::
1. Deel er dan niet aan mee. :)

2. Dit is geen discussie, dit is een vraag. Ik ga ervan uit dat het antwoord bekend is. Is het dat niet, dan is het misschien handig als het dat wordt, zodat er op iedereen zijn 15:36 hetzelfde gebeurt, zodat we van elkaar weten waar we moeten kijken als we naar een specifiek moment willen verwijzen :)

Volgens mij horen de idents bij het programma.
Wat bedoel je? Die term is bij mij niet bekend...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2012, 22:44:05 »
Dus de korte filmpjes van een omroep, zoals het draaiende AVRO-logo.
The British are not impressed.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2012, 22:46:50 »
Dus de korte filmpjes van een omroep, zoals het draaiende AVRO-logo.

Dus dan start het programma bij de ident?
Start de "klok"dan ook?

Zo nee, hoe kun je dan ooit iemand zeggen dat ze op 6:38 moeten kijken oid??Volgens mij is de simpelste oplossing ervoor te zorgen dat je naar dezelfde opname kijkt, door bijv. de link van de opname te posten.. KLAAR!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2012, 23:03:56 »
Ligt er dus aan waar die persoon die tijd op baseert. Met of zonder ident, met of zonder promo voor live.avro.nl.

Heel technisch gesproken begint de uitzending op de band waarschijnlijk op tijdcode 00:02:00:00, ik weet niet helemaal hoe ze dat tegenwoordig doen, dat er gewoon een digitale versie van een soort server wordt gestart of dat er daadwerkelijk nog banden/schijven/geheugensticks in een apparaat worden gestopt.
Hoe dan ook, dat wordt voor ons kijkers dan gewoon het begin van het programma, wat wij dan weer voor het gemak 00:00 noemen.
Volgt iedereen het nog? :P

Volgens mij is de simpelste oplossing ervoor te zorgen dat je naar dezelfde opname kijkt, door bijv. de link van de opname te posten.. KLAAR!!!
Dat is natuurlijk gewoon het makkelijkst. Zeg gewoon "1:23 op uitzendinggemist" of "op de 720p torrent", dan is het voor iedereen duidelijk.
The British are not impressed.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2012, 23:06:08 »
Ligt er dus aan waar die persoon die tijd op baseert. Met of zonder ident, met of zonder promo voor live.avro.nl.

Heel technisch gesproken begint de uitzending op de band waarschijnlijk op tijdcode 00:02:00:00, ik weet niet helemaal hoe ze dat tegenwoordig doen, dat er gewoon een digitale versie van een soort server wordt gestart of dat er daadwerkelijk nog banden/schijven/geheugensticks in een apparaat worden gestopt.
Hoe dan ook, dat wordt voor ons kijkers dan gewoon het begin van het programma, wat wij dan weer voor het gemak 00:00 noemen.
Volgt iedereen het nog? :P
Dat is natuurlijk gewoon het makkelijkst. Zeg gewoon "1:23 op uitzendinggemist" of "op de 720p torrent", dan is het voor iedereen duidelijk.

Dank!  ::bravo::

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Wanneer begint een aflevering?
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2012, 09:10:19 »
Erik, ik weet niet het antwoord op je vraag, maar het is me wel opgevallen dat alle afleveringen beduidend later begonnen dan 20.30. Iedere keer was het ruim na half 9 dat de aflevering echt begon.