Auteur Topic: Pixelart!  (gelezen 2309 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Pixelart!
« Gepost op: 17-03-2012, 22:50:14 »
Jullie hebben vast wel die tekeningetjes gezien die in mijn avatar hebben gestaan en ik dacht ineens, daar kan ik ook eigenlijk wel een topic over maken. Het begon allemaal als een uitprobeersel. Ik had eigenlijk portretjes nodig voor in een computerspel waar ik een idee voor had, maar ineens dacht ik, goh, hoe zou het er uitzien als ik bestaande personen zou gaan pixelen. Zodoende kwam ik vorig jaar uit op een tekening van Art en dit jaar was William het eerste slachtoffer (hij had het makkelijkste gezicht). Maar ik heb niet stilgezeten en ondertussen een aardig rijtje bij elkaar. Overigens ben ik terug aan het nadenken om ze alsnog in een spel te gaan gebruiken trouwens. Maar dat terzijde.


(de afbeelding verwijst naar mijn website)

Om een beetje een impressie te geven van hoe ik het doe, hier een "halfweg"-plaatje van Tim:
Als je de link achter het plaatje volgt kom je op de pixelportrettenpagina van mijn website, waar een uitgebreidere uitleg staat over hoe Tim tot stand is gekomen.


Wat betreft de keuze van mensen: er zit geen speciale gedachte achter de keuze van mensen. Ik pak de mensen "voor de voet" afhankelijk van wie ik denk dat makkelijk herkenbaar te maken zijn. Maarten was overigens lastiger dan ik in eerste instantie dacht en ik moet er heel eerlijk bij vertellen dat zijn tekening voor een deel overgetrokken is. Verder valt allicht op er alleen mannen zijn. De reden daarvoor is ook niet heel vergezocht, namelijk dat vrouwen tekenen me vooralsnog niet erg goed is gelukt en ik bovendien het haar het vervelendste gedeelte vind om te tekenen.

Ik heb overigens nog wel een paar molmensen op mijn verlanglijstje staan waar als ik tijd heb misschien ook nog een pixel van komt. Maar vooralsnog doen we het even met deze vier :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Pixelart!
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2012, 23:34:00 »
Leuk. Ja, ik had die pixels wel gezien, maar wist niet wat je er verder allemaal mee deed.
The British are not impressed.