Auteur Topic: Wie is de Mol 2013 - Pool  (gelezen 144165 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #160 Gepost op: 15-01-2013, 23:40:46 »
Dat zie je in de preview van  aflevering 3 bij de derde opdracht.

Ja, dit beeld zorgt voor de verwarring bij mij aangaande de pool. Er gaat dus een derde opdracht gespeeld worden zonder Janine. Maar welke draai geven ze dan aan de executie van aflevering 3 mee? Ala: 'dit kan ook anders' of 'dachten jullie nu werkelijk dat er na wat er met Janine gebeurt is nog een executie volgt?' Heb mijn keuze voor Janine dus twijfelend maar omgezet naar niemand. Een reguliere executie naast de exit van Janine brengt het hele idee van drie kandidaten in de finale nogal in de war. De exit van Janine alleen en geen executie zorgt voor een aflevering te veel waar dus nog iemand niet dient af te vallen ofwel terug dient te komen in het spel. Geen exit van Janine in aflevering 3, maar pas definitief in aflevering 4 maakt het aantal afleveringen/kandidaten wel sluitend. Hoewel Janine dus wel al feitelijk exit zal zijn in aflevering 3, omdat zij nu immers niet deel zal nemen aan de derde opdracht.  ::) Zie daar de twijfels bij mij  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #161 Gepost op: 15-01-2013, 23:48:01 »
Ja, maar dat er een aflevering zou moeten komen waar niemand afvalt (of een andere truc, die op hetzelfde neerkomt wat betreft aantal finalisten) is altijd, dus zoiets is al ingecalculeerd. Als ze dat nu ineens om zouden gaan gooien en de niemand aflevering 'dan maar nu', dan klopt het draaiboek voor een toekomstige executie niet meer.
The British are not impressed.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #162 Gepost op: 15-01-2013, 23:59:15 »
Maar als Janine afvalt, is er toch iemand afgevallen? Dan hoeven ze geen executie te doen en loopt het draaiboek niet in de soep.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #163 Gepost op: 16-01-2013, 00:01:31 »
Ja, maar Joost zegt dat dat een probleem op zou leveren, dus zeg ik dat dat probleem allang bestond. En dat ze daar elk jaar een oplossing voor hebben. Dus dat het raar zou zijn als ze dat nu ineens gaan veranderen.
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #164 Gepost op: 16-01-2013, 00:01:49 »
Maar als Janine afvalt, is er toch iemand afgevallen? Dan hoeven ze geen executie te doen en loopt het draaiboek niet in de soep.

Dat wilde ik net zeggen... Waarom zit er bij de backstagefoto's dan een foto van de executie(laptops) ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #165 Gepost op: 16-01-2013, 00:14:51 »
Ja, maar dat er een aflevering zou moeten komen waar niemand afvalt (of een andere truc, die op hetzelfde neerkomt wat betreft aantal finalisten) is altijd, dus zoiets is al ingecalculeerd. Als ze dat nu ineens om zouden gaan gooien en de niemand aflevering 'dan maar nu', dan klopt het draaiboek voor een toekomstige executie niet meer.

Mee eens v.w.b. je eerste en tweede zin. Dus hoe gaan ze het oplossen?

Maar als Janine afvalt, is er toch iemand afgevallen? Dan hoeven ze geen executie te doen en loopt het draaiboek niet in de soep.

Ja, klopt. Maar hoe moet je dat nu opvatten voor de pool? Volgens de laatste aanvulling wordt Janine namelijk pas als afvaller genoteerd wanneer blijkt dat zij niet langer kan terugkeren als kandidaat. Zin 1 is duidelijk wat de poolmasters betreft, als Janine exit is door het noodlottige ongeluk telt dat als afvallen. Maar alleen wanneer later blijkt dat ze niet langer zal terugkeren. Maar wij weten allang dat ze niet zal terugkeren. Dus wat vul je dan in? Ga je voor Janine en blijkt dat ze de executie in aflevering drie eruit laten en wordt er verder niet verwezen naar haar, dan heb je het fout (al heb je het feitelijk juist want uit het spel = afgevallen) Ga je voor 'niemand' en blijkt het dat Janine niet terug zal keren in aflevering 3 (gezien de derde opdracht wijst het hierop) dan rekenen ze voor de pool Janine dus wel als afvaller. Een ding weet je zeker: Janine zal na aflevering 3 niet terugkeren. Wat je nog niet weet is hoe het in de aflevering gebracht wordt, want we kennen de geheimen v/d montagekamer niet :P

Enfin... wat Lautjuh dus zegt in feite. Je kent de uitkomst, maar weet niet hoe die uitkomst naar voren zal komen. En de pool laat het daar wel vanaf hangen. Terwijl je normaliter er al wel achter kunt komen hoe die uitkomst naar voren zal komen, te weten in een normale executie. Dadelijk krijg je geen punten terwijl je het feitelijk wel goed had, maar geen rekening had gehouden met hoe creatief de montagecrew het e.e.a. in beeld zal brengen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #166 Gepost op: 16-01-2013, 09:59:55 »
We hebben de regel zo gemaakt omdat we op alles voorbereid willen zijn. Stel we hadden gezegd, zodra ze gewond raakt is ze de afvaller en dat er dan pas in aflevering 4 (de aflevering nádat ze gewond raakt) vertelt wordt dat ze niet meer terugkomt, dan zullen er mensen zijn die klagen en vinden dat ze dan pas officieel een afvaller is, want daarvoor had ze nog terug kunnen komen. Wij hebben toevallig de kennis dat dit niet gaat gebeuren.

Daarom zeggen we, ze is de afvaller zodra ze officieel uit het spel ligt. Het lijkt me echter sterk dat dat niet meteen aankomende aflevering gebeurd want zelf wist ze gelijk dat het goed mis was. Maar dat is Vieffan speaking en niet een poolmaster ;).

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #167 Gepost op: 16-01-2013, 10:34:09 »
Het blijft dus een wilde gok of er wel of niet iets gezegd gaat worden over haar ongeluk, omdat er misschien twee mensen zijn die niet weten dat je met een gebroken rug níet meer mee kunt doen aan WIDM. Voor de vaste pooldeelnemers vind ik dit toch een gekke keuze, zeker als er de kans is dat je punten verliest op een afvaller waarvan je weet dat ze het spel gaat verlaten. Of begrijp ik het verkeerd en kan ik met een gerust hart Janine invullen als afvaller?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #168 Gepost op: 16-01-2013, 10:49:38 »
In juni gaf ik al eens aan dat ik benieuwd was hoe er in de (huidige) pool met dit gegeven zou worden omgegaan. Ik stelde die vraag overigens pas nadat er (gematigd) positieve geluiden over Janine te melden waren, eerder leek me dat niet op zijn plaats.

Ik kreeg toen een antwoord dat op het volgende neerkwam: op dat moment was de invulling en hoe met dit ongeluk om te gaan (nog) niet aan de orde.

OK, het was een vraag van mij als forummer, waarvan ik dacht: waarom zou ik die niet mogen stellen?

Nu de pool van start is gegaan, zie ik dat er in beginsel is gekozen voor een ''scenario'' alsof er niets met Janine is gebeurd. Eigenlijk is dat ook de handigste oplossing, want Janine is er simpelweg 2,5 aflevering wel bij geweest. In de tijd dat ze er wel bij was, kon ze natuurlijk wel jokers vinden, een vrijstelling krijgen, en dergelijke.


Ik zou het vreemder hebben gevonden als Janine er in de pool al meteen uit werd gelaten. In dat geval zouden die ''twee'' pooldeelnemers waar jij het over hebt, zich afvragen waarom Janine er niet bij staat.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #169 Gepost op: 16-01-2013, 11:04:13 »
Het blijft dus een wilde gok of er wel of niet iets gezegd gaat worden over haar ongeluk, omdat er misschien twee mensen zijn die niet weten dat je met een gebroken rug níet meer mee kunt doen aan WIDM. Voor de vaste pooldeelnemers vind ik dit toch een gekke keuze, zeker als er de kans is dat je punten verliest op een afvaller waarvan je weet dat ze het spel gaat verlaten. Of begrijp ik het verkeerd en kan ik met een gerust hart Janine invullen als afvaller?
Als er helemaal niks over gezegd wordt dan moeten wij nog even gaan beraden hoe we het dan aanpakken, maar ik denk niet dat dat het geval zal zijn. Ze kunnen toch zeker niet helemaal niks melden en dat ze gewoon ineens weg is.
Als ik iets in zou vullen zou ik Janine als afvaller zetten voor deze aflevering. Meeste kans dat dat goed is.

Verder hebben we al vrij in het begin besloten dat we de Janine kwestie gaan behandelen alsof we nog niets zeker weten. Vandaar dat we ook doen alsof we niet zeker weten of Janine afvalt totdat het gemeld is.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #170 Gepost op: 16-01-2013, 11:06:39 »
Verder hebben we al vrij in het begin besloten dat we de Janine kwestie gaan behandelen alsof we nog niets zeker weten. Vandaar dat we ook doen alsof we niet zeker weten of Janine afvalt totdat het gemeld is.

Haha, oke, duidelijk. Een toneelstukje in een toneelstukje, je bent een goede actrice Christien ;)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #171 Gepost op: 16-01-2013, 13:09:59 »
Het is een gok of er iets over het afvallen van Janine wordt gezegd in deze aflevering, maar de pool is so wie so een gok. Deal with it. Ik heb in ieder geval wel Janine als afvaller ingevuld.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #172 Gepost op: 16-01-2013, 13:20:57 »
Ik ook, zoals het er naar uit ziet is dat wel het meest waarschijnlijk.
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #173 Gepost op: 16-01-2013, 13:53:17 »
Het is een gok of er iets over het afvallen van Janine wordt gezegd in deze aflevering, maar de pool is so wie so een gok. Deal with it. Ik heb in ieder geval wel Janine als afvaller ingevuld.
::ok:: helemaal mee eens.
Ik moet ook nog gaan gokken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #174 Gepost op: 16-01-2013, 18:07:11 »
Ze hebben na het ongeluk met Janine met de hele kandidatenploeg overlegd of ze verder wilden gaan. Ze mochten ook stoppen. Ik vermoed dat je na zo'n gesprek niet zegt: "en dan nu met zijn allen naar de executie".
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #175 Gepost op: 16-01-2013, 18:10:12 »
Ze hebben na het ongeluk met Janine met de hele kandidatenploeg overlegd of ze verder wilden gaan. Ze mochten ook stoppen. Ik vermoed dat je na zo'n gesprek niet zegt: "en dan nu met zijn allen naar de executie".
Nu je het zegt: als er iemand niet verder wilt gaan, telt die dan ook als afvaller?
...óf niet!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #176 Gepost op: 16-01-2013, 22:09:33 »
Hebben jullie allemaal gestemd?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #177 Gepost op: 16-01-2013, 22:50:25 »
Nu je het zegt: als er iemand niet verder wilt gaan, telt die dan ook als afvaller?

Het lijkt mij, dat je òf met z'n allen besluit door te gaan, òf het programma stopt.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #178 Gepost op: 16-01-2013, 22:53:30 »
Nee nog niet, ben in totale verwarring , vooral door de befaamde Priesterhint (mooi topic trouwens)die erg sterk lijkt. Dan moet ik switchen van mol, maar naar wie verwijst die C precies? Ik ga er nog een nachtje over slapen... ???

Na nachtje slapen ben ik toch naar Kees geswitcht. Vanwege de Priesterhint (Het Verlossende Woord) èn in afl.2 Spiegelbeeld Kees gespiegeld in de zonnebril van Tania. Ben benieuwd of de titel van afl. 3 ook naar Kees gelinkt kan worden. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-01-2013, 19:08:26 door Lonneke14 »

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol 2013 - Pool
« Reactie #179 Gepost op: 17-01-2013, 12:54:08 »
Ik heb gestemd, hopen dat ik de eerste plaats behoud ;D