Auteur Topic: Molmail  (gelezen 137466 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Molmail
« Gepost op: 11-12-2012, 20:12:49 »
Alles met betrekking tot de molmail kan in dit topic worden besproken.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail
« Reactie #1 Gepost op: 27-12-2012, 12:12:03 »
Hoe kan ik me alsnog aanmelden voor Molmail? Ben erg grote fan, maar heb geen molmail ::rofl::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molmail
« Reactie #2 Gepost op: 27-12-2012, 13:05:58 »
Voor de MolMail aanmelden kan hier: http://www.avro.nl/user/newsletters.aspx

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molmail
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2012, 20:42:31 »
Meld je zeker ook aan voor de widm.com-nieuwsbrief ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molmail
« Reactie #4 Gepost op: 1-01-2013, 17:22:21 »
Ik heb de MolMail van vandaag nog niet, maar deze minuut uit aflevering 1 staat al op de WIDM FB-pagina en op de site:


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Molmail
« Reactie #5 Gepost op: 1-01-2013, 17:31:07 »
Tim zegt daar wel iets typisch wat in afl 10 als hint uitgelegd kan worden: 'ik speel mijn eigen spel, het is de eerste opdracht' (onder het motto: de mol vertelde u zelf dat hij de mol is)

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail
« Reactie #6 Gepost op: 1-01-2013, 17:31:26 »
Ik heb de MolMail van vandaag nog niet, maar deze minuut uit aflevering 1 staat al op de WIDM FB-pagina en op de site:



tx

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molmail
« Reactie #7 Gepost op: 1-01-2013, 18:01:49 »
Binnen! (Het enig nieuwe is een WIDM-blik  ::rofl::)

Nee, serieus, leuk!
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molmail
« Reactie #8 Gepost op: 1-01-2013, 18:12:31 »


Heel fijn dat ze de filmpjes nu op YouTube zetten! Geen gedoe meer met Silverlight. ::ok::

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Molmail
« Reactie #9 Gepost op: 1-01-2013, 18:41:57 »


Heel fijn dat ze de filmpjes nu op YouTube zetten! Geen gedoe meer met Silverlight. ::ok::
Nu ook nog het hele archief erop zetten, want niet iedereen heeft ze gedownload  ::hypocriet::
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail
« Reactie #10 Gepost op: 1-01-2013, 18:54:38 »
Zarayda @ 3:08
''En je moet elke week stemmen, je moet de test doen, en je hebt elke week een executie ''

Die zal er voorlopig niet uitliggen  ::zwaai::

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail
« Reactie #11 Gepost op: 1-01-2013, 19:29:00 »
Zarayda @ 3:08
''En je moet elke week stemmen, je moet de test doen, en je hebt elke week een executie ''

Die zal er voorlopig niet uitliggen  ::zwaai::

Inderdaad, dat was ook echt opvallend ;)
Maar het kan ook een rookgordijn zijn :0
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Molmail
« Reactie #12 Gepost op: 1-01-2013, 20:16:17 »
Volgens Daniël was de deelname boven verwachting.
Je verwacht dat je als kandidaat de Mol gaat opsporen.
Dat was bij Daniël dus niet en dus is hij de Mol xD

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molmail
« Reactie #13 Gepost op: 1-01-2013, 20:31:46 »
Mooie filmpjes weer, en van alles uit te speculeren. Wat mij opviel:


Daniël het hele psychologische gebeuren doet hem niet zo veel - zelfde als dat die eerder ook al leek aan te geven. Lijkt mij een slechte eigenschap voor de mol. Ik verwacht dan een speler à la Anna Drijver: fanatiek met de opdrachten bezig.

Tania: gaat meer over de locatie dan over het spel zelf. Dat klinkt als vroege afvaller?

Paulien: toont weinig emotie. Vroege afvaller, of is zij altijd zo?

Tim: verliest zich in het spel - klinkt niet als iemand die het spel heeft verslagen, maar ook niet als iemand die er snel uit ligt.

Ewout: toont ook niet zo veel emotie. Maar hij zegt wel interessante dingen: "en dan moet je ook nog de opdrachten zo goed mogelijk doen"- de mol moet dat juist niet. Kandidaat of rookgordijn? "Je stapt in een achtbaan en je weet niet waar die uitkomt" - weet hij wel waar die uitkomt? Hij kijkt erg geheimzinnig bij dat laatste zinnetje vind ik.

Zarayda: "je moet elke week stemmen en hebt een executie", zoals al genoemd hierboven. Wat ik trouwens ook opvallend vind is het woord "stemmen". Ik heb bij stemmen de associatie: dat doe je als je als je voor een bepaalde persoon wil kiezen. Maar je bent een puzzel aan het oplossen en je pakt de antwoorden die je denkt dat juist zijn, en ik vind "stemmen" dan een rare woordkeuze. Ik zou eerder dan gaan voor "inzetten" of gewoon "de test maken".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Molmail
« Reactie #14 Gepost op: 1-01-2013, 20:57:24 »
Ik vind Tim, Daniel, Zarayda en Paulien duidelijk als kandidaten klinken.
De rest kan ik niet heel goed pijlen als kandidaat en/of mogelijke mol.

Janine laat ik hierbij buiten beschouwing.

Daniel: hij zegt dat hij het boven verwachting vond. Klinkt niet als mol. Opvallend js wel dat hij zegt: "voor mij." Speciaal voor hem? Alsnog krijg ik bij hem geen molgevoel. Psychologisch spel deed hem niet zo veel, geen mol.

Joep: dacht dat hij het minder indrukwekkend zou vinden omdat hij was ouder is. Kan als kandidaat of mol zo zijn. Verder geen opvallende uitspraken.

Carolien: geen opvallende uitspraken. Mol?

Tania: heeft het over dat het een enorm groot avontuur is en over het land. Klinkt niet als mol, maar ook geen duidelijke kandidaat uitspraken. Mol?

Paulien: noemt het een schoolreisje met aardige mensen. Een groepsreis maar dan leuk. Ik zeg vroege afvaller.

Tim: heeft het over mogelijke hints die hij zag, kandidaatuitspraak. Verloor zichzelf in het spel dus zit er lang in? In ieder geval geen mol.

Ewout: spellen zo goed mogelijk spelen, noemt het goed opletten tijdens het spel. Kandidaatuitspraken maar klinkt niet overtuigend. Rookgordijn? Geheimzinnige uitspraak op het eind over de achterbaan. Mol?

Zarayda: valt zeker niet vroeg af, klinkt alsof ze lang in het spel zit. Geen opvallende mol- of kandidaatuitspraken. Mol?

Kees: er wordt enorm goed voor je gezorgd en heeft het over Zuid-Afrika. Verder geen opvallende uitspraken, het klinkt voor mij als een vroege afvaller.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2013, 21:16:28 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molmail
« Reactie #15 Gepost op: 1-01-2013, 21:12:24 »
Ver komen of niet is misschien wel af te leiden uit interviews, maar mol of niet denk ik niet in filmpjes die op de AVRO site komen. Dat kan makkelijk ingestudeerd worden en als ze zich verspreken kunnen ze het gewoon nog een keer opnemen.
Maar goed, je weet maar nooit natuurlijk. :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Molmail
« Reactie #16 Gepost op: 1-01-2013, 21:18:39 »
Ver komen of niet is misschien wel af te leiden uit interviews, maar mol of niet denk ik niet in filmpjes die op de AVRO site komen. Dat kan makkelijk ingestudeerd worden en als ze zich verspreken kunnen ze het gewoon nog een keer opnemen.
Maar goed, je weet maar nooit natuurlijk. :)

Of ze een mol zijn waarschijnlijk niet, maar kandidaten zijn er makkelijker uit te halen denk jk. Hoewel dat ook weer een rookgordijn kan zijn.  :P Dus alles wat ik hierboven heb getypt is ook maar relatief. 
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molmail
« Reactie #17 Gepost op: 1-01-2013, 21:37:46 »
De wedstrijdvraag is niet te verzenden....



Het is trouwens wel weer heel vermakelijk om te lezen dat met 10 kandidaten, inclusief mol, ook even zoveel meningen van forummers zijn over wie zich al versproken zou hebben.


Maar daar is het juist een forum voor.


''WE'' raken op stoom, zullen we maar zeggen.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2013, 21:46:23 door Bodejos »

Online belg

  • Forumlid
Re: Molmail
« Reactie #18 Gepost op: 1-01-2013, 21:45:38 »
Paulien: toont weinig emotie. Vroege afvaller, of is zij altijd zo?

Bij de Slimste mens, waar ze in totaal toch een zevental afleveringen heeft meegedaan, toonde ze mijn inziens inderdaad niet veel emotie (geen spanning, geen blijdschap); ze heeft dit eens haar 'blanco blik' genoemd.
Ze antwoordde wel heel open op persoonlijke vragen, wat dan weer nadelig is voor haar mogelijke molschap, maar dat is een andere discussie.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Molmail
« Reactie #19 Gepost op: 1-01-2013, 22:14:13 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)