Auteur Topic: Molmail  (gelezen 137461 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molmail
« Reactie #220 Gepost op: 12-02-2013, 18:23:29 »
Klopt, maar iedereen weet stiekem toch dat ze topito's heten? :)

Nee, iedereen noemt ze foutief zo. :P ;)

Hele gave backstagefoto's ook dit keer! Mooi om te zien wat er allemaal bij zo'n kort praatje komt kijken:



En kunnen we wat met de opstelling bij de executie bij het voorspellen van wie de vrijstelling wint? Ik verwacht dat die persoon een klein beetje afzijdig zit (Paulien? Kees?) en dus niet Carolien of Zarayda is:

« Laatst bewerkt op: 12-02-2013, 18:25:43 door Heinz »

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Molmail
« Reactie #221 Gepost op: 12-02-2013, 18:39:14 »
Kees zegt dat Daniël de pot dus krijgt als ze apart staan, maar toch stemt hij niet op hem.

Wat ook opvalt:
http://www.youtube.com/watch?v=KJQjg7FFAKc
6:44:
'Spannende' achtergrondmuziek start en gaat tijdens het stemmen weer weg. Als Kees de pot krijgt start het weer.
Volgende shot (6:55) gaat de spannende muziek verder:
Carolien: "Volgens mij is het enige wat de mol hoeft te doen is de pot te krijgen want dan bepaal je gewoon of er geld in de pot komt of niet. Dan kun je gewoon alles goed doen."

En wat doet Kees in de opdracht daarna? Juist. ::tandpastasmiley::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Molmail
« Reactie #222 Gepost op: 12-02-2013, 18:45:37 »
Niemand gaat een vrijstelling krijgen.

Art zegt expliciet: Er zijn vier vrijstellingen!

We hebben nog vijf kandidaten! Er moet dus OF een gunfactor zijn van één kandidaat, dan is het mogelijk! Maar je hebt een Mol, dus dit zal nooit uitkomen.

Op een gegeven moment zal de tafel gaan draaien en zullen vier mensen één stukje pakken van één verschillende topito kleur. Maar dan komt de vijfde persoon aan de beurt: Wat doet deze persoon? Deze moet wel één topito pakken van een kleur die al gepakt is. Hierdoor is één vrijstelling al niet meer te behalen.

Dit cirkeltje zal zich dan gaan herhalen, niemand een vrijstelling, één groot drama!

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molmail
« Reactie #223 Gepost op: 12-02-2013, 19:02:48 »
Niemand gaat een vrijstelling krijgen.

Art zegt expliciet: Er zijn vier vrijstellingen!

Alleen de eerste die een vrijstelling compleet krijgt wint deze. Verder weten we helemaal niet hoe het spel in elkaar zit.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Molmail
« Reactie #224 Gepost op: 12-02-2013, 19:09:33 »
En kunnen we wat met de opstelling bij de executie bij het voorspellen van wie de vrijstelling wint? Ik verwacht dat die persoon een klein beetje afzijdig zit (Paulien? Kees?) en dus niet Carolien of Zarayda is:

Waarom zou de persoon met de vrijstelling afzijdig moeten zitten? Het is een vrijstelling voor de finale: Dus een vrijstelling voor de executie aan het einde van aflevering 8 (of 9)?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molmail
« Reactie #225 Gepost op: 12-02-2013, 19:10:49 »
Waarom zou de persoon met de vrijstelling afzijdig moeten zitten? Het is een vrijstelling voor de finale: Dus een vrijstelling voor de executie aan het einde van aflevering 8 (of 9)?

O ja.

edit: O nee toch niet o ja. Art zegt dat degene die de vrijstelling wint meteen naar de finale doorgaat.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2013, 19:14:59 door Heinz »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Molmail
« Reactie #226 Gepost op: 12-02-2013, 19:17:35 »
Alleen de eerste die een vrijstelling compleet krijgt wint deze. Verder weten we helemaal niet hoe het spel in elkaar zit.

Vier mogelijkheden voor vrijstellingen met vijf kandidaten, waarvan één Mol? Denk jij dat ze er uitkomen?

Ik voel een situatie aankomen als in de topito-onderhandeling in 2009, maar dan meer gebaseerd op geluk (en minder gepraat).
http://www.youtube.com/watch?v=9igDax-OaUY#t=36m55s
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molmail
« Reactie #227 Gepost op: 12-02-2013, 19:21:57 »
Vier mogelijkheden voor vrijstellingen met vijf kandidaten, waarvan één Mol? Denk jij dat ze er uitkomen?

Door middel van onderhandelingen waarschijnlijk niet, maar misschien is dit wel grotendeels een gokspel.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Molmail
« Reactie #228 Gepost op: 12-02-2013, 19:25:25 »
Door middel van onderhandelingen waarschijnlijk niet, maar misschien is dit wel grotendeels een gokspel.

True, maar meer de gedachte achter die opdracht, doel ik op. Je kunt het ook vergelijken met het hofdi-huis en de onderhandelingen daar binnen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail
« Reactie #229 Gepost op: 12-02-2013, 19:48:23 »
Ik krijg 2009 flashbacks  ;D En tegelijkertijd denk ik dat de mol gaat toeslaan en met de vrijstelling aan de haal zal gaan  ;) Want kandidaten onder elkaar gunnen elkaar niets, dat was in Noord-Ierland al te moeilijk in tweetallen onderhandelen, laat staan met de hele groep! En ach, verzin een andere naam dan: topo = hele schijf, topito = achtste deel, topito xl voor kwart deel?  ::rofl:: Al moet ik zeggen dat ik nav de backstagefoto bij de executie zoiets heb: wie zit daar ontspannen achterover? Ik krijg de indruk dat het Zarayda is. Want Daniël/Carolien trekken zo'n gezicht van: 'let's get it over with', Paulien valt niet te peilen van dit standpunt en Kees is aan het veinzen dat ie het als kandidaat spannend moet vinden :P
« Laatst bewerkt op: 12-02-2013, 19:52:51 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Molmail
« Reactie #230 Gepost op: 12-02-2013, 19:52:07 »
Klopt, daarom hebben ze denk ik topito gebruikt. Maar ik weet (met mijn matige kennis van Spaans) niet meer zeker of -ito gebruikt wordt als verkleining. Nu bedenk ik me net dat een volle schijf een topo/mol heette, dus een deel van die schijf een topito/molletje, best logisch :P

Is maar hoe je het bekijkt: Als je een 'topo' bij een 'topa' zet krijg je topitos. Als je een topo in achten hakt krijg je een bloedbad...

maar goed: de achtsten werden idd topito's genoemd. De kwarten niet, maar zijn in feite gewoon dubbele topitos.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molmail
« Reactie #231 Gepost op: 12-02-2013, 20:20:53 »
Door middel van onderhandelingen waarschijnlijk niet, maar misschien is dit wel grotendeels een gokspel.
De kans dat ze die mega-topito winnen als het volledig een gokspel is, is volgens mij vrij klein. Ik denk dat ze later, los van de opdracht nog mogen onderhandelen. De opmerking van Carolien "we hebben hem zo hard uitgelachen toen hij dat zei," pas daar wel bij. :P

Dit kan trouwens goed vooropgezet spel zijn waarbij de mol de vrijstelling wint (of niemand). Er zijn ronde sleuven in de tafel gemaakt waardoor de bakjes een vaste positie hebben. De mol kan hebben zitten blokken op die posities. Al kan een kandidaat daar wel tussendoor komen.

Ze zetten ook de lege bakjes terug, waardoor mensen dus ook helemaal naast het net kunnen vissen door een leeg bakje op te tillen.

Ik zou de opdracht zelf denk ik intressanter vinden als ze vragen moeten beantwoorden (terugblik op het seizoen tot dusver) en als ze goed beantwoorden een bakje op mogen tillen... na een slinger aan de tafel.

Ik ben in elk geval nieuwschierig.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molmail
« Reactie #232 Gepost op: 12-02-2013, 20:42:36 »
Dat van die kwarten wisten we toch al?
Maar degene die nu dus de vrijstelling wint kan ook in aflevering 7 niet afvallen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail
« Reactie #233 Gepost op: 12-02-2013, 20:43:34 »
Daar lijkt het wel op  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molmail
« Reactie #234 Gepost op: 12-02-2013, 20:56:38 »
Dat is nog niet zeker, maar was er in seizoen 6 niet ook zoiets te winnen (supervrijstelling, heette het toen)?


In seizoen 12 was er een vrijstelling, die pas geldig was, als de kandidaat die hem won, een ronde eerder zou overleven. En dat was het geval met Marit, als ik het mij goed herinner.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Molmail
« Reactie #235 Gepost op: 12-02-2013, 21:01:33 »
Dat is nog niet zeker, maar was er in seizoen 6 niet ook zoiets te winnen (supervrijstelling, heette het toen)?

Ja, de supervrijstelling. Maar die vrijstelling was geldig voor één aflevering, dus je moest kiezen welke aflevering je hem zou inzetten.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molmail
« Reactie #236 Gepost op: 12-02-2013, 23:25:07 »
Er van uitgaand dat Kees de Mol is - wat ik doe op dit moment - moet ik zeggen dat ik het enorm knap vind hoe hij steeds 'de kandidaat' speelt. Bijvoorbeeld dat gesprekje met Daniel over de gevonden pot en het penningmeesterschap. Serieus, wát een acteur!  ;D Kijk, hij zegt niets waardoor hij niet meer de mol zou kunnen zijn... sterker nog, in feite legt hij aan Daniel uit dat de échte mol de pot niet op de grond van de bus zou gooien. Maar echt, de manier waarop hij zich toch mengt in dit soort gesprekken en discussies vind ik heel opmerkelijk. Ik denk dat veel andere/eerdere mollen zich in deze situatie wellicht juist een beetje afzijdig zouden hebben gehouden.
Hoe dan ook, kandidaat of Mol, Kees geniet enorm van dit spel. Net als Daniel trouwens.
Mooi om te zien. ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molmail
« Reactie #237 Gepost op: 12-02-2013, 23:41:55 »
Er van uitgaand dat Kees de Mol is - wat ik doe op dit moment - moet ik zeggen dat ik het enorm knap vind hoe hij steeds 'de kandidaat' speelt. Bijvoorbeeld dat gesprekje met Daniel over de gevonden pot en het penningmeesterschap. Serieus, wát een acteur!  ;D Kijk, hij zegt niets waardoor hij niet meer de mol zou kunnen zijn... sterker nog, in feite legt hij aan Daniel uit dat de échte mol de pot niet op de grond van de bus zou gooien. Maar echt, de manier waarop hij zich toch mengt in dit soort gesprekken en discussies vind ik heel opmerkelijk. Ik denk dat veel andere/eerdere mollen zich in deze situatie wellicht juist een beetje afzijdig zouden hebben gehouden.
Hoe dan ook, kandidaat of Mol, Kees geniet enorm van dit spel. Net als Daniel trouwens.
Mooi om te zien. ::jaja::

Ik vond Kees idd behoorlijk "kandidaats" overkomen in het extra filmpje over het verliezen van de pot.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molmail
« Reactie #238 Gepost op: 13-02-2013, 00:16:07 »
Kees is ook een kandidaat. Ik zie niks mols aan hem.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail
« Reactie #239 Gepost op: 13-02-2013, 00:33:59 »
Ik zie niks mols aan hem.

Dan speelt hij het goed.  ;D
Goede jacht!