Auteur Topic: WIDM op Twitter  (gelezen 102836 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2013, 19:57:06 »
Ik zie vooral de overeenkomst dat het klinkers zijn. O, e, nu nog de i, u, a en ij en we zijn compleet. Maar ja, wat hebben we daar dan aan?
The British are not impressed.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2013, 20:03:52 »
als er elke aflevering een andere letter is moeten we een naam zoeken met 10 letters (COrnelissE)
#teamamaimiljaarde

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2013, 20:07:16 »
TANIA KROSS heeft ook 10 letters, alleen zit daar geen geen E in. Hm.  :-\\
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2013, 23:10:31 »
En wat nou als we de weggelaten 'i' van Boissevain erbij nemen?

I O E

Zitten allemaal in Cornelisse :)

Offline Femke046

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #64 Gepost op: 11-01-2013, 02:54:55 »
Ik lees in de tweet van Daniel Ok (oke)en eco... dit is ook spiegelbeeld. Wat ook weer duidt op de titel van de aflevering. Hint? Of dwaalspoor? ???

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #65 Gepost op: 11-01-2013, 12:15:47 »
IkBenDeMol Ik bedank alle 2.153.000 kijkers voor het kijken gisteren. Een record! Ik was in vorm, vonden jullie niet? Slechts ? 3250,- verdiend!#widm

OEI :P

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #66 Gepost op: 11-01-2013, 12:53:04 »
IkBenDeMol Ik bedank alle 2.153.000 kijkers voor het kijken gisteren. Een record! Ik was in vorm, vonden jullie niet? Slechts ? 3250,- verdiend!#widm

OEI :P

Dus de volgende 3 tweets beginnen ook met een I .. want dan staat er OOOO EEEE IIII.

De eerst volgende die 4x oei achter elkaar zegt verdenk ik als mol
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #67 Gepost op: 11-01-2013, 13:44:17 »
Dus de volgende 3 tweets beginnen ook met een I .. want dan staat er OOOO EEEE IIII.

De eerst volgende die 4x oei achter elkaar zegt verdenk ik als mol

Oei, oei, oei, oei... is de mol dan echt nu al bekend? ;)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #68 Gepost op: 12-01-2013, 23:48:11 »
Hoelang en als hoeveelste in de top 10 zal Janine aankomende donderdag trending topic zijn?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2013, 22:30:10 »
Ik zit me al de hele dag het hoofd te breken over die letters.

We hebben nu 4 keer de O, 4 keer de E, en 1 keer de I (of inmiddels 2 keer)?


Op dit moment kan dit nog naar meerdere kandidaten wijzen, maar het sluit bijvoorbeeld ook de kandidaten uit, die geen E, O of I in hun naam hebben.

Of je daarbij alleen naar de voornaam, of ook naar de achternaam moet kijken, ik weet het (nog) niet, maar het is in elk geval niet toevallig zo gedaan.

Hoe ver komen we dan bij het afstrepen?

Janine Abbring, Tim Haars, Tania Kross, Kees Tol, Joep van Deudekom, Ewout Genemans, Zarayda Groenhart(d). Ik heb ze bewust even voluit geschreven, zodat ik ze compleet heb.

Carolien Borgers, Paulien Cornelisse en Daniel Boissevain komen dan nog wel in aanmerking.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #70 Gepost op: 13-01-2013, 22:34:27 »
Paulien Cornelisse is de enige de de 5 klinkers A, E, I, O en U in haar naam heeft (ze mist alleen de IJ). De gedachte erachter is dan ook nog dat taal haar ding is, en laten klinkers nu vooral in de meeste talen voorkomen.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #71 Gepost op: 13-01-2013, 22:36:17 »
De IJ is taalkundig geen klinker, maar daar zal het genootschap Onze Taal uitsluitsel over kunnen geven.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #72 Gepost op: 13-01-2013, 22:38:31 »
Volgens de Wikipedia pagina over klinkers wel, maar de pagina over de ij zegt er niks over.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #73 Gepost op: 13-01-2013, 22:50:56 »
We zullen zien hoe ver we hiermee komen. Feit is, dat twitter intussen ook is ingezet als mogelijke vindplaats van bruikbare hints.

Anders zou de Mol die moeite niet allemaal hoeven te doen, nietwaar?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #74 Gepost op: 13-01-2013, 23:00:02 »
Paulien Cornelisse is de enige de de 5 klinkers A, E, I, O en U in haar naam heeft (ze mist alleen de IJ). De gedachte erachter is dan ook nog dat taal haar ding is, en laten klinkers nu vooral in de meeste talen voorkomen.

Ik vind dat wel een goede om in de gaten te houden. De volgorde O E en I is ook nog de volgorde van de klinkers in haar achternaam (tot nu toe dan).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #75 Gepost op: 13-01-2013, 23:08:52 »
Wanneer het een aanwijzing is naar kandidaten die het NIET zijn, zou je na de I de U kunnen verwachten. En dan kun je Paulien afstrepen.


Wanneer het een aanwijzing is naar de kandidaat die de mol WEL is, en ze gebruiken de U, dan wijst dit naar Paulien. Carolien en Daniel missen namelijk de U.

Hier kunnen we nog steeds een aantal kanten mee op.

Eerlijk gezegd verwacht ik na de letter I vier tweets die met de A beginnen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #76 Gepost op: 13-01-2013, 23:25:24 »
En toch kun je met 4xO, 4xE, 4xI al een begin maken met: PaulIen cOrnElIssE Is dE mOl

Wat je overhoudt is dan 2xO en 1xI. :P Voor Carolien hou je dan 1xO en 2x I over. Die kun je weer kwijt in 'nooit' bijv waardoor je krijgt: Carolien/Paulien is nooit de mol (geweest) of in 'mooi' Carolien/Paulien is mooi de mol. (ala mooi weer de leeuw ;)) Zou zo maar een stille twitterhint kunnen zijn, want sinds een paar seizoenen nu schuwt men Twitter niet als methode om een hint in te verstoppen v/d twitterfeed van Ikbendemol althans. Ideaal voor 'zo had u het kunnen weten'
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2013, 00:02:50 »
Maar, eens kijken, we moeten dus nog 3 x I, 4 x A en dan 4 x U krijgen. Dat zijn elf tweets. En zoals het er nu uitziet komen er zo'n 2 à 3 per week. Dus met deze letters houden we het nog zo'n 4 tot 5 weken uit. Maar dan komen we minimaal 2 weken te kort (rond afl 8 en rond afl 9). Dat zijn 4 tot 6 letters buiten de gangbare 5 klinkers. Dus òf toch nog 4 met IJ, of anders toch misschien C en/of P?
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2013, 00:09:00 »
wie heeft het hier over klinkers? Er kunnen toch ook tweets volgen die beginnen met een medeklinker?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2013, 00:14:44 »
Ik heb het over klinkers :P Maar dat kan ook natuurlijk.
The British are not impressed.