Auteur Topic: WIDM op Twitter  (gelezen 103460 keer)

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2013, 08:58:21 »
@IkBenDeMol : 'Over kooien, kokers en kabels. 20:30 uur, Nederland 1#widm'

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2013, 09:31:54 »
@IkBenDeMol : 'Over kooien, kokers en kabels. 20:30 uur, Nederland 1#widm'

Nu dus weer een O..

Kooien? Zal het een Dejavu zijn van 2005 (?) in Argentinië waar Richard in een kooi staat en bevrijd moet worden.

Dan is de kans groot dat hij terugkomt aangezien Carolien hem zeker weten terug wil hebben.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2013, 14:22:49 »
Het kan bijna geen toeval meer zijn dat elke tweet met een klinker begint. Omdat het onmogelijk is een woord te vormen met alleen maar klinkers moet het wat anders zijn.

Kan iemand iets beters verzinnen dan mijn Paulien Cornelissen heeft als enige alle klinkers in haar naam? Vast wel.

Klinkers zijn trouwens ook stenen maar of dat feitje ook maar iets helpt? Vast niet.



Klinkers vormen het hart van een woord, zonder klinkers kun je geen woord vormen. Wellicht één van de kunsten van taal? Dus hoeft er geen woord gevormd te worden, maar is de verborgen hint puur dat elke tweet met alleen een klinker begint?
Niet relevant, wel interessant om te lezen http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/taal/10981-wat-is-algemene-taalwetenschap.html

En wellicht zijn de tweets gewoon tweets, niets meer, niets minder en hoeven we er niets achter te zoeken.  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #123 Gepost op: 24-01-2013, 14:48:26 »
Maar er zijn ook woorden die uitgesproken worden zonder klinkers, en er zijn woorden die alleen uit klinkers bestaan. Voorbeelden van de Engelstalige Wikipedia: cursor, turtle, curtain worden zonder klinker uitgesproken en a, I, eye worden alleen als klinkers uitgesproken.

Als we de link ook nog willen leggen naar Zuid-Afrika, naast klinkers en medeklinkers bevatten de talen Xhosa en Zulu ook nog klikgeluiden, die bij ons dan weer niet voorkomen.
The British are not impressed.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #124 Gepost op: 24-01-2013, 15:03:34 »
Maar er zijn ook woorden die uitgesproken worden zonder klinkers, en er zijn woorden die alleen uit klinkers bestaan. Voorbeelden van de Engelstalige Wikipedia: cursor, turtle, curtain worden zonder klinker uitgesproken en a, I, eye worden alleen als klinkers uitgesproken.

Als we de link ook nog willen leggen naar Zuid-Afrika, naast klinkers en medeklinkers bevatten de talen Xhosa en Zulu ook nog klikgeluiden, die bij ons dan weer niet voorkomen.

De klikgekuiden ken ik inderdaad wel (van gehoord dus  ::jaja::).
Ik geloof dat ik jouw eerste deel niet goed begrijp; woorden uitgesproken zonder klinker zoals bijv. cursor?  Ohhhh als ik ze hardop uitspreek, hoor ik wat je bedoelt. In mijn bericht keek ik overigens puur naar de Nederlandse taal, misschien moeten we ons wel richten op het Zuid-Afrikaans? Zonder de "kliktaal" dan ;)

Maar ik blijf me afvragen of er überhaupt wel een hint in verborgen zit...

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #125 Gepost op: 24-01-2013, 15:09:32 »
Het kan bijna geen toeval meer zijn dat elke tweet met een klinker begint. Omdat het onmogelijk is een woord te vormen met alleen maar klinkers moet het wat anders zijn.

Kan iemand iets beters verzinnen dan mijn Paulien Cornelissen heeft als enige alle klinkers in haar naam? Vast wel.

Klinkers zijn trouwens ook stenen maar of dat feitje ook maar iets helpt? Vast niet.



Tim was in New Kids wel een bouwvakker dacht ik.. stenen -> klinkers...
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #126 Gepost op: 24-01-2013, 18:49:20 »
Tim was in New Kids wel een bouwvakker dacht ik.. stenen -> klinkers...

Helaas: hij werkte in een opslagloods voor bruingoed, bediende daar vaak een shovel. Zie niet zo snel een link met klinkers.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #127 Gepost op: 25-01-2013, 10:25:41 »
Nu weer een tweet met een 'E'

Een supercollega! Patrick Stoof
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #128 Gepost op: 25-01-2013, 18:56:03 »
Tim tweet niet met #widm maar in al in widmtweets @IkBenDeMol....

Sterker nog, in alle tweets van Tim staat: @wieisdemol @ikbendemol, alsof hij zelf antwoord geeft op dé vraag.
Ik zit helemaal niet op Tim, vind hem té opvallend mollen, maar iedere keer als hij tweet valt me dat op. ;)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #129 Gepost op: 26-01-2013, 19:50:07 »
Nieuwe tweet: @IkBenDeMol: Wie is de Mol? in Wie is de Mol? 31012013. #widm

Grappig alleen het middenstuk is anders "in" t.o.v. "12"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #130 Gepost op: 26-01-2013, 19:51:38 »
De Mol (@IkBenDeMol) heeft getweet om 7:46 PM on za, jan. 26, 2013:Wie is de Mol? in Wie is de Mol? 31012013. #widm(https://twitter.com/IkBenDeMol/status/295241419822608384)
Geen klinker... En net als 3113 ook 31012013...
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #131 Gepost op: 26-01-2013, 20:04:11 »
Eureka, Theoreticus! ::super::

Maar wat bedoel je met "volgende week"? Als het al meer dan een grappige verwijzing naar het dansje is, zou je het toch nu al als hint naar Kees kunnen zien die het dansje (zo lijkt het tenminste) bedacht heeft? :)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #132 Gepost op: 26-01-2013, 20:05:17 »
Ik heb een mogelijke hint gevonden in de tweets!!!! Het heeft te maken met volgende week. Het enkel-enkel-dubbel-dubbel-dansje. Het dansje komt overeen met de beginklinkers van alle tweets. Let op:

De eerste tweet begint met 1 klinker, de tweede ook, de derde en vierde tweet met dubbele klinkers. En dat gaat op voor alle tweets tot nu toe! En dan de laaste WIDM WIDM dubbel dubbel!!!

O,O,OO,OO,E,E,EE,EE,I,A,EE,OO,I,O,EE,WIDM,WIDM!!!!

Enkel enkel dubbel dubbel.

Wat denken jullie? Zou het wat zijn? En wie het dansje verzint de volgende aflevering is de mol?


Het dansje is deze aflevering toch al bedacht...  Ik geloof alleen dat we niet te zien hebben gekregen wie het bedacht.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #133 Gepost op: 26-01-2013, 20:07:25 »
Het dansje is deze aflevering toch al bedacht...  Ik geloof alleen dat we niet te zien hebben gekregen wie het bedacht.

Kees. Als Art opmerkt dat er "zelfs dansjes worden gedaan" wijzen Tim en Daniël naar Kees. En zo zijn er meer aanwijzingen dat Kees de bedenker is.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #134 Gepost op: 26-01-2013, 20:11:02 »
Kees. Als Art opmerkt dat er "zelfs dansjes worden gedaan" wijzen Tim en Daniël naar Kees. En zo zijn er meer aanwijzingen dat Kees de bedenker is.
Hij legt bvb ook zelf het dansje uit, er worden door de kandidaten ook dingen tegen Kees gezegd die erop wijzen dat Kees t heeft bedacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #135 Gepost op: 26-01-2013, 20:12:38 »
Hij legt bvb ook zelf het dansje uit, er wordt door de kandidaten ook dingen tegen Kees gezegd die erop wijzen dat Kees t heeft bedacht.

Precies. Als het een hint is, dan waarschijnlijk naar Kees. Maar het kan net zo goed geen hint zijn, en alleen maar een grappige verwijzing naar het "WIDM 2013" dansje. :)

Maar wel erg goed gevonden van Theoreticus! ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #136 Gepost op: 26-01-2013, 20:20:25 »
Wel grappig trouwens dat @IkBenDeMol gebroken heeft met de klinkers.

Dat gebeurde in een tweet om 7.46 vanmorgen. Pac-Mol gaf dit al aan.

Rond dezelfde tijd begon ik mijn bericht over dat Galafilmpje in te toetsen. Ik had net van tevoren nog gecheckt of er wellicht een afwijkend twitterbericht tussendoor was ''gefietst'', en dat was toen nog niet het geval.

Ik had even nodig om mijn bericht van vanmorgen ''goed'' te krijgen, vandaar dat er een minuut of tien overheen is gegaan om het te plaatsen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #137 Gepost op: 26-01-2013, 20:22:02 »
Wel grappig trouwens dat @IkBenDeMol gebroken heeft met de klinkers.

Dat gebeurde in een tweet om 7.46 vanmorgen. Pac-Mol gaf dit al aan.

Nee hoor, het gebeurde zonet. 7.46 pm.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #138 Gepost op: 26-01-2013, 20:38:57 »
Nee hoor, het gebeurde zonet. 7.46 pm.
Ik dacht al: daar gaat mijn theorie.


Maar ze staat dus nog als een huis. Nou ja, huisje......

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #139 Gepost op: 26-01-2013, 20:52:27 »
De laatste tweet heeft dan ook een speciale dubbel: WIDM WIDM. Toen viel het 20 eurocentje voor mij.
Er was toch ook sprake van een herhaling-hint (ri/ Tania)?
Omnia vincit amor