Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tania Kross  (gelezen 130061 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #100 Gepost op: 16-01-2013, 00:54:03 »
Ja, fucking weird!

Ik weet waar ze de zaklamp gelaten heeft.

Ik zou alleen dat kastje kunnen bedenken waar Paulien hem uiteindelijk vind. Maar wat is het belang als ze zelf al aangaven dat die zaklamp niet nodig was en alle jokers al gevonden waren?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #101 Gepost op: 16-01-2013, 01:10:06 »
Het zijn verschillende shots. De ene keer heeft Zarayda hem in haar handen (op 7:22), het volgende moment Tania (op 7:38). Op het moment dat Tania de lasers uitkomt heeft Zarayda hem in haar linkerhand, uit (op 7:43). Het wordt natuurlijk ook niet in één keer opgenomen en soms zal iets over gedaan moeten worden, maar dit is dan wel heel netjes gemonteerd en zeer scherp gezien door de ontdekker  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 01:11:58 door Zwanee »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #102 Gepost op: 16-01-2013, 08:53:10 »
Ja, fucking weird!

Ik weet waar ze de zaklamp gelaten heeft.

Mooi, mogen wij het ook weten of wou je het voor jezelf houden?   ::)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #103 Gepost op: 16-01-2013, 09:10:20 »
Laat ik vooropstellen dat Tania een van mijn (3) hoofdverdachten is momenteel..  ;)

Toch denk ik dat er behoorlijke kanttekeningen te plaatsen zijn eerlijk gezegd.
De extra beelden kunnen op diverse manieren opgevat worden, maar ik ben geneigd te denken dat ze in principe de mol niet highlighten, zelfs als het is door middel van een potentiële molactie (uiteraard afhankelijk van subjectieve perceptie ;))

Niet alleen wordt ze door Paulien als mogelijke mol aangemerkt (iets wat we totaal niet kunnen zien in de aflevering), maar ze wordt ook neergezet als kandidate die invloed heeft op het denken van andere kandidaten (oa Zarayda).

Mogelijk mols, zeker, maar waarom de aandacht erop vestigen als het anderszins volledig ongemerkt voorbij was gegaan? Wij als molfans hebben dan de 'scoop' oid? Tot nu toe nog nooit gebeurd dus daar geloof ik niet zo in eerlijk gezegd.  ::)
ETA: Moet me van het hart dat we ook nog nooit dit soort extra beeldmateriaal hebben gehad uiteraard dus wie weet wat men ermee wil, maar het lijkt me stug dat de bedoeling is om de echte molfans op deze nogal duidelijke manier in de 'goede' richting te helpen.  :P

Daarnaast vind ik het hele drukt-op-het-knopje-verhaal een beetje vreemd. Het viel iig erg op dat Paulien niet zichtbaar was (dat kon iedereen constateren die in de tent was, kennelijk), en voor Paulien was het ook wel duidelijk wie er toegang had tot haar 'aan/uit' knop.  :P

Dus als Paulien dit inderdaad heeft gedacht waarom zegt ze dit dan openlijk tegen een andere kandidaat? Ze lijkt me snugger genoeg om dit niet zomaar te onthullen en is ook niet bepaald extravert te noemen in termen van wat ze deelt met deze of gene..

Maar zelfs als ze dit vanuit een bepaalde naïviteit zegt loopt een dergelijke actie toch nog wel in het oog omdat meerdere mensen hebben opgemerkt dat Paulien niet zichtbaar was in het veld, en er maar één persoon heeft geassisteerd bij haar zender voordat ze het veld inging (- met uitzondering van Tim later, kennelijk?). Dat lijkt me uiteindelijk vrij doorzichtig als zijnde molsactie eerlijk gezegd.  ::) (Niet gezegd dat het niet kan uiteraard - maar wel dat het iig behoorlijk opgevallen is, iig aan één kandidaat omdat het slechts aan één persoon toe te schrijven was -  tenzij ze zelf de mol is.  ;) )
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 11:15:17 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #104 Gepost op: 16-01-2013, 09:49:14 »
Persoonlijk denk ik dat Tania wél geholpen heeft met dat zendertje te bevestigen, maar niet dat ze op een knopje gedrukt heeft. Waarom? Wat Supernova al schreef waarom zou Paulien dit "vermoeden" openlijk aan een andere kandidaat vertellen?

Ik acht de kans groter dat Paulien zelf aan het knopje gezeten heeft. Zij was nauwelijks in beeld, dus het is heel goed mogelijk dat zij zelf even het knopje uit gezet heeft, om bij de andere kandidaten niet zichtbaar te zijn. Dan is het heel handig om ergens in een bosje wat geld te droppen. Vervolgens zie je haar een beetje 'paniekerig' rondrennen. Niet veel later zie je een quad voorbij rijden en dat er op haar geschoten wordt. Maar ze schieten terwijl zij hún kant op rent, dus voor aangezicht. Wie kan mij dan uitleggen hoe die paintball in haar knieholte is terecht gekomen? Dat stukje kan ik dus niet plaatsen.

Later probeert ze dus Tania verdacht te maken, door Tim erbij te roepen. Hij drukt drie keer op het knopje: uit-aan-uit zoals zij zelf zegt. Als ze het zendertje inlevert staat hij echter aan. Op het moment dat Tim de eerste keer drukt, moet het zendertje uit hebben gestaan. Paulien was een tijd niet zichtbaar op de iPad (dus uit) en pas láter (of daarvoor ook nog??) werd ze zichtbaar (dus aan). Maar zoals ik schreef, toen Tim drukte moet hij uit hebben gestaan. Paulien moet dus zelf met die zender gerommeld hebben. In het filmpje bij 5:11 zegt ze zelf ook dat er quads aangereden kwamen die op haar begonnen te schieten, maar vanuit de tent zeiden ze "we kunnen je niet zien, we weten niet waar je bent" . Want als ze een tijdje niet zichtbaar was op de iPad, moet ze dus ook een tijd wél zichtbaar zijn geweest..... En dát ze zichtbaar was, is terug te zien bij aflevering 2 43:08. Je hoort Carolien dan zeggen "Paulien, meer naar rechts en dan doorlopen", terwijl zij naar de iPad kijkt. En dat was het stukje dat Kees haar zo warrig vond overkomen.....

Ik hoop dat jullie het nog begrijpen, maar mijn conclusie hieruit is dus dat Tania niet heeft gerommeld met de zender van Paulien, maar dat Paulien dit zelf gedaan moet hebben. (Dit is het Tania topic, moet ik dit nu ook bij het Paulien topic plaatsen??)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 09:51:37 door Zwanee »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #105 Gepost op: 16-01-2013, 10:44:34 »
(Dit is het Tania topic, moet ik dit nu ook bij het Paulien topic plaatsen??)

 ::rofl:: Maar doe maar even. Het is wel interessante materie om in dat topic op door te gaan. ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #106 Gepost op: 16-01-2013, 11:32:28 »
Nog even aanvullend..
Ik vind het opmerkelijk dat er tot twee keer aan toe een probleem is geweest met zender/ontvangst in deze aflevering.

Ik denk niet dat de mol twee maal op zo korte termijn van hetzelfde trucje gebruik zou maken -
binnen één serie al vreemd maar binnen een enkele dag wel erg ongeloofwardig mijns inziens.  ::ohno::

Áls één van beide toe te schrijven is aan de mol (en ik verwacht dat wel anders wordt het een wel erg flauw verhaal waarin de kandidaten een grotere mol-rol spelen dan de mol zelf  ::) ) - dan verwacht ik dat meer bij opdracht 1, met de lasershow. Daar is simpelweg de verwarring het grootst en is de aandacht afgeleid op heel iets anders dan de porto..
In opdracht 3 van afl 2 is men hierop sws al bedacht door het geklooi in opdracht 1, maar bekijken enkele mensen wat er gebeurt in het veld - dus valt het onmiddellijk op wat er gebeurt met Paulien (qua geen zender).

Het enige wat ik me er wel bij voor kan stellen is dat alles wat er gebeurd is in opdracht 1 puur toeval is geweest en de mol meegelift heeft op die paranoia.. Maar in dat geval zie ik geen voordeel sws van de rol die Tania in dezen kiest. Paulien kan ik dan nog wel begrijpen, zeker aangezien zij veel meer toegang heeft tot haar eigen zender en de vinger naar anderen kan wijzen..
Maar met dit voor ogen zie ik niet direct wat het belang geweest kan zijn voor Tania als mol - sterker nog, Paulien (als niet-mol) zou bijna onmiddellijk aan haar denken als Mol door het gebeuren met de zender mogen we aannemen. Het was meerderen duidelijk opgevallen waardoor Paulien ook onmiddellijk met de vraag kwam waardoor dit kwam. Ofwel als mol, ofwel als kandidaat.

Als Tania de mol is heeft ze hier mijns inziens een behoorlijk groot risico genomen, mede omdat ze niet weet met wie Paulien haar mogelijke verdenking deelt - en waarom zou Paulien haar níet verdenken gesteld dat ze inderdaad een kandidaat is en haar relaas over hoe eea gelopen is omtrent die zender?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 11:34:59 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #107 Gepost op: 16-01-2013, 11:55:10 »
Heel kort over die zender-ontvangst/portofoon-telefoon-kwestie:

Ik zou het opmerkelijk vinden als er NIET iets zou gebeuren met de communicatie op dit gebied. Ik werd door een van de oudgedienden hier attent gemaakt op serie 1 van de Vlaamse Mol. Daarin was het Magda die liep te hannesen met de portofoons.

En was het niet in het washok in de Canada-serie, dat Elise en Rene problemen met die portofoons hadden?


Ofwel: niets nieuws onder de zon.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #108 Gepost op: 16-01-2013, 12:11:43 »
Mooi, mogen wij het ook weten of wou je het voor jezelf houden?   ::)

Precies wat Zwanee zegt. In het plaatje van nwanzi is dat ook te vinden. Ik liet dat maar even open voor de speurders onder ons.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47953.msg1486846#msg1486846
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47953.msg1486877#msg1486877


Het zijn dus gewoon twee runs geweest. En de laseropdracht zou ik nu categoriseren als een van de meest knulligste ooit, zelfs op het gênante af.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #109 Gepost op: 16-01-2013, 21:43:59 »
Precies wat Zwanee zegt. In het plaatje van nwanzi is dat ook te vinden. Ik liet dat maar even open voor de speurders onder ons.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47953.msg1486846#msg1486846
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47953.msg1486877#msg1486877


Het zijn dus gewoon twee runs geweest. En de laseropdracht zou ik nu categoriseren als een van de meest knulligste ooit, zelfs op het gênante af.

Ah oke, omdat jij zei dat je wist waar ze 'm gelaten had zat ik verder te denken dan nodig!  ::rofl::


Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #110 Gepost op: 17-01-2013, 16:41:10 »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #111 Gepost op: 17-01-2013, 16:45:05 »
http://taniakross.com/content/2013/01/Zoek-de-Mol
Citaat
Zangeres Tania Kross is zwanger van haar tweede kindje. Ze is eind maart 2013 uitgerekend.
Misschien was ze dus al tijdens de opnames (net) zwanger ???
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #112 Gepost op: 17-01-2013, 18:29:02 »
Misschien was ze dus al tijdens de opnames (net) zwanger ???

denk na de opnames, zo rond eind juli
dan heb je 9 maanden tot eind maart
en weer ondergronds......

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #113 Gepost op: 17-01-2013, 18:36:37 »
Ik heb dus niet eens gezien dat er eind maart 2013 stond... ::schaam::
*zakt door de grond*
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #114 Gepost op: 17-01-2013, 20:06:43 »
Ik heb dus niet eens gezien dat er eind maart 2013 stond... ::schaam::
*zakt door de grond*

Kan gebeuren toch  ;)
en weer ondergronds......

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #115 Gepost op: 17-01-2013, 20:23:13 »
Kan gebeuren toch  ;)
Ja, maar bij mij gebeurt het nogal vaak ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #116 Gepost op: 17-01-2013, 20:23:59 »
Volgens mij kiest de AVRO bewust zwangere kandidaten? Vorig jaar Hade/AM, nu Tania... Is Tania dus de winnaar of de mol  ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #117 Gepost op: 17-01-2013, 20:27:14 »
Begon allemaal al bij Yvon, die ineens zwanger was na de Mol. Daarna zijn er geregeld kandidaten geweest die na de Mol een kind hebben kregen.
Komt vast niet door de Mol, maar dat is niet zeker natuurlijk.
The British are not impressed.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #118 Gepost op: 17-01-2013, 21:54:46 »
Je weet natuurlijk niet wat er 's nachts gebeurt, als de camera uitstaat ...  ::rofl::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Tania Kross
« Reactie #119 Gepost op: 17-01-2013, 22:05:15 »
Ik zit diep in de Tania tunnel na deze aflevering.

Op de boot heeft ze gewoon haar blinddoek afgedaan, dat kon Tim toch niet zien.  ;D
Bij de springopdracht, springt ze niet, dus geen geld.
Bij de jeepopdracht had ze gewoon pech dat de dieren braaf kwamen aandraven.

En ze gaat gewoon door terwijl ze op Tim zat. Jaja, molletje.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48