Auteur Topic: [Verliezend finalist] Carolien Borgers  (gelezen 155146 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2013, 11:18:33 »
Wow Carolien dr topic is gewoon weggezakt tot de bijna onderaan de 2e pagina. De predikant heeft het over een 'onruststoker' en precies op dat moment zien we Carolien in beeld. Een mol is een onruststoker, degene die de boel saboteert/manipuleert. Subtiel hintje misschien?

Hmm,goede. Zou wel een leuke aanwijzing zijn ja! Zoiets heeft hij dacht ik bij niemand anders gezegd?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2013, 13:27:49 »
Hmm,goede. Zou wel een leuke aanwijzing zijn ja! Zoiets heeft hij dacht ik bij niemand anders gezegd?

Lastige is dat de priester dit zegt als Kees naast 'm staat! Het kan dus ook naar Kees verwijzen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Edward Nigma

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2013, 13:32:38 »
Het viel mij op dat bij de startlocatie van Carolien de bungee jump plek achter haar te zien was. Dit kan toeval zijn, omdat het hele hoge torens zijn, maar bij niemand anders was het te zien.

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2013, 17:55:55 »
Waarom ik denk dat Carolien de Mol is? Omdat ze zo snel mogelijk weer beneden wil zijn...Ondanks haar 'hoogtevrees' springt ze toch. Merkwaardig.


Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2013, 17:57:37 »
dus?

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2013, 17:58:45 »
dus?

In voorgaande seizoenen bleek al, als aanwijzing, dat mollen niet van hoogte houden. Een mol wil dus zo snel mogelijk weer naar vertrouwde grond.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2013, 18:02:50 »
Zij staat hoog op mijn verdachten lijstje!
Ook door wat de priester in de kerk zei! Iets in de trant van 'ze ziet er lief uit, maar ondertussen...'
Bovendien heeft ze zich nogal afzijdig gehouden vond ik! Zou ik ook doen, als de rest al alles laat mislukken.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2013, 13:33:28 »
Ik begon met 3 schotten voor de boeg. Zarayda niet, die is me te kandidaterig. Tim niet, die is me te populair.

Ik ga maar eens dit Carolien-tunneltje bekijken. Niet al te diep erin, dan is er nog wat licht  ::tandpastasmiley::.


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2013, 22:33:33 »
Bovendien heeft ze zich nogal afzijdig gehouden vond ik! Zou ik ook doen, als de rest al alles laat mislukken.

Als ze iets níet heeft gedaan, in mijn ogen, dan is het zich afzijdig houden. Met haar verbond met Joep en Carolien en haar duidelijk geventileerde opvatting dat je anderen natuurlijk geen vrijstelling in de schoot moet werpen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2013, 23:37:01 »
Ik begon met 3 schotten voor de boeg. Zarayda niet, die is me te kandidaterig. Tim niet, die is me te populair.

Ik ga maar eens dit Carolien-tunneltje bekijken. Niet al te diep erin, dan is er nog wat licht  ::tandpastasmiley::.


Uh oh... .  Als naast ikzelf ook jij naar de Carolien tunnel gaat neigen (en ze ook nog eens goed scoort in de meest recente poll op dit forum),  dan kan ze wel eens de Pepijn / Arjen/ Tim Kamps van dit seizoen worden :)

De "Wishfull thinking mol" noem ik deze deelnemers maar. Kandidaten waarvan je denkt dat ze de mol zijn deels omdat je er op hoopt. Want ze doen dingen wat mooie molacties zouden kunnen zijn, of komen in een positie waar ze een mooie molactie uitgevoerd zouden kunnen hebben.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2013, 11:11:57 »
Als ze iets níet heeft gedaan, in mijn ogen, dan is het zich afzijdig houden. Met haar verbond met Joep en Carolien en haar duidelijk geventileerde opvatting dat je anderen natuurlijk geen vrijstelling in de schoot moet werpen.

Hmm, vind ik niet. Dat verbond was alleen zodat Janine (niet Carolien ;) ) en Joep hun informatie niet door zouden spelen. Maar oke, ik snap wel hoe je dat niet afzijdig kunt vinden.
Verder was ze bij de bunjee alleen van mening dat je de anderen geen vrijstelling moest gunnen, verder heeft ze zich er niet veel mee bemoeid. Niet zoals Zarayda of Joep die hele plannen gingen maken en moeilijk gingen doen. 
Ik ga haar iig in de gaten houden! Na een aflevering weet je sws nog niet veel vind ik.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2013, 14:59:44 »
Het viel me op dat ze met het aanwijzen van de penningmeester eigenlijk naar Kees wilde wijzen, maar op het allerlaatste moment meewees met de groep. Ik weet niet of het wat het te betekenen heeft eigenlijk, maar opvallend genoeg voor mij om hier te vermelden.

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2013, 16:44:11 »
Carolien zat vandaag in het BNN/MAX radio programma Oud en Nieuw

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

m0ll0m

Ik denk dat dit een gevalletje verwarring zaaien is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2013, 22:14:51 »
Hoe komr Carolien toch aan zoveel verdenkingen? Ze haalde geld op bij de kerk, gunde Daniël duidelijk de vrijstelling niet en ging zelf voor de vrijsttelling. ???
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2013, 22:19:40 »
Hoe komr Carolien toch aan zoveel verdenkingen? Ze haalde geld op bij de kerk, gunde Daniël duidelijk de vrijstelling niet en ging zelf voor de vrijsttelling. ???

Het niet gunnen van de vrijstelling kan juist een molactie zijn. Er komt dan sowieso 1000 niet in de pot (want niet in het spel).  Daarnaast is het als mol logisch om voor de vrijstelling te gaan (en deze vervolgens niet te verkopen voor 1000) want dan lijk je kandidaats. Kandidaten willen immers een vrijstelling. En je houdt ook nog eens geld uit de pot.

En wat betreft het inbrengen van geld bij de kerk... Het is mogelijk dat de mol wel op tijd is maar geen (of niet alle) dichte enveloppen inleverde.

Of wou je op basis van de eerste opdracht gelijk al 5 (3 als je Janine en Ewout niet telt) kandidaten doorstrepen?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2013, 22:24:05 »
En wat betreft het inbrengen van geld bij de kerk... Het is mogelijk dat de mol wel op tijd is maar geen (of niet alle) dichte enveloppen inleverde.

Of wou je op basis van de eerste opdracht gelijk al 5 (3 als je Janine en Ewout niet telt) kandidaten doorstrepen?

Nee, maar om nou iemand met zn alle te gaan verdenken terwijl ze als een van de weinige geld ophaalt is toch raar.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2013, 22:37:13 »
Ik bedoel dat Carolien Daniël duidelijk opzettelijk de vrijstelling niet gunt, terwijl bijvoorbeeld Paulien het subtieler doet (hoewel het bij Daniël ook wel wat moeilijker is).
Je wordt wellicht minder verdacht (hoewel ik het betwijfel) als je geen €1000 weigert maar er gewoon geen mogelijkheid toe krijgt. Daarnaast kan het handig zijn je te profileren als 'angsthaas' in zo'n opdracht voor volgende opdrachten.

Hoewel nog niemand na 1 aflevering uit te sluiten is vond ik het wel opmerkelijk dat ze zoveel verdenkingen heeft.
...óf niet!

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2013, 13:30:36 »
Het zijn moeilijke opdrachten om te evalueren. Een mol kan te laat aankomen, net binnen tijd binnenkomen, of ruim binnenkomen. Geen geld in de pot, zonder enveloppen aankomen, of hooguit 300 euro in de pot; het stelt natuurlijk weinig voor. Hetzelfde geldt voor de tweede opdracht. Een vrijstelling niet verkopen voor 1000 euro is niet verdacht; een vrijstelling verliezen evenmin. De medekandidaat geen vrijstelling gunnen is goed als kandidaat en als mol. Aan die informatie an sich heb je dus, vind ik, weinig.

Waarom ik Carolien wel op me lijstje heb staan komt onder andere door de regie. "Verdachte" acties en uitspraken van Ewout, Tim en Daniel worden uitgebreid in beeld gebracht. Wat mij betreft iets te nadrukkelijk. Ik denk op dit moment dan ook dat Tim de finale haalt, en Daniel er als onverwachte wending uit zal gaan. Ook Joep en Zarayda komen op mij kandidaats over (al zou Joep deze rol perfect kunnen spelen). Van Janine weten we dat zij de mol niet is. Blijven Tania, Paulien, Carolien en Kees over. Deze 4, samen met Tim, zijn voor mij op dit moment het meest verdacht.

Waarom ik Carolien op dit moment op 1 heb staan is dan vanwege haar positie tijdens de tweede opdracht. we weten van de vorige serie dat een hechte groep het molschap zeer moeilijk maakt. Zij is de eerste in de groep die een keuze mag maken, voor iemand waarvan het voor de hand ligt dat hij zal springen. Door Daniel bewust de vrijstelling niet te gunnen zorgt zij voor twee dingen: ze creeert wantrouwen in de groep, en ze weet zeker dat de mol niet als enige zonder vrijstellingen komt te zitten. "Dat spinneweb van verraad wordt steeds groter.. en eigenlijk wordt het spel dan steeds leuker". Maar eerlijk is eerlijk, als dit het beste is waar ik mee kan komen slaat het eigenlijk nergens op  ;D Ik kan helaas voor niemand een beter verhaal in elkaar zetten.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2013, 14:46:07 »
Inderdaad is er qua opdrachten weinig af te leiden aan afl 1, het is allemaal maar net hoe je het bekijkt. Het enige wat we kunnen doen is kijken naar gedrag, en wat wel of niet belicht/uitgelicht wordt in de edit.
Dus ik kan me in grote lijnen wel vinden in je bevindingen, tunnelbouwer.

Het enige wat ik me elke keer bij Carolien afvraag is waarom ze elke keer zo de nadruk legt op wel houden van een spelletje met leugens verraad etc. Uiteraard kan ze zowel als mol als als kandidaat zeggen, het zou onderdeel van haar strategie kunnen zijn (niet ongelijk Kim de mollende kandidaat mol en dergelijke). Toch vind ik het dan wel een riskante want door dat te benadrukken - wat ze nu mijns inziens een paar maal gedaan heeft) gaan mensen je ook als zodanig zien. En het moet voor het kijkend publiek toch nog wel liefst enigszins een verrassing blijven wie de Mol is.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2013, 18:05:40 »
wat betreft het inbrengen van geld bij de kerk... Het is mogelijk dat de mol wel op tijd is maar geen (of niet alle) dichte enveloppen inleverde

Exact, dat schreef ik in het andere topic: wat is nu listiger, gewoon niet op tijd zijn als mol..... of wel op tijd maar alleen geopende enveloppen infrommelen?

Ik denk dan dat laatste, en dan is het snel strepen: Ewout en Janine zijn het niet, Joep ook niet (Ewout stemde op hem) dus is laatste concurrent nog Kees maar dan heb ik toch liever Carolien.

Opvallend dat zij nu ook no. 1 is hier op de poll, normaal heb ik altijd een laagvlieger als mol ::rofl:: :D.

Dat Carolien Daniël de vrijstelling niet gunt ligt er inderdaad in dat er dan geen €1000 op het spel staat. Echte molactie dus.

Nog niemand na 1 aflevering uit te sluiten hoor, maar als ik koel haar acties op een rij zet is ze nu wel eventjes de ideale mol, eens kijken of dat nog verandert. Zal ongetwijfeld want zelfs de mollen van de laatste jaren waren niet constant 100% mollig.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)