Poll

In welke aflevering valt niemand af?

1
5 (6.8%)
2
7 (9.6%)
3
13 (17.8%)
4
32 (43.8%)
5
11 (15.1%)
6
4 (5.5%)
7
1 (1.4%)
8
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 73

Auteur Topic: In welke aflevering valt niemand af?  (gelezen 8060 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
In welke aflevering valt niemand af?
« Gepost op: 2-01-2013, 21:18:40 »
Er zijn tien deelnemers aan het begin van aflevering 1.
Er zijn drie deelnemers aan het begin van aflevering 9.
Er vallen dus zeven deelnemers af in acht afleveringen. Volgens het duivenhokprincipe moet er dus een aflevering zijn waarin niemand afvalt. Wélke aflevering zal dit jaar die aflevering zonder exit zijn, en waarom? Volgens mij hebben we die poll nooit eerder gehad.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2013, 21:24:14 »
Tsja Art zei in het molmail filmpje van vorige week dat er weer een paar speciale executies bij zitten.  ::jaja:: Dus er zullen vast weer enkele (nieuwe) twists in zitten.

Vorig jaar zat de aflevering zonder afvaller vlak voor de helft, in 2007 zaten ze met 4 mensen in de finale.

In 2008 en 2009 zat een dergelijke aflevering ook (bijna) op de helft. In 2010 zat de aflevering iets na de helft. In 2011 waren er zelfs twee (waarvan 1 in afl 1).

Ik gok voor dit jaar op afl 4-5 omdat t dan vlak na t ongeluk van Janine is, en ze misschien de groep toch even bij elkaar willen houden. Er lijkt namelijk dit jaar weer gewoon iemand naar huis te gaan in de eerste aflevering. Maar niets is wat het lijkt natuurlijk..
« Laatst bewerkt op: 2-01-2013, 21:27:44 door mollenvanger22 »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2013, 13:24:45 »
Er bestaat natuurlijk ook nog de variant dat er een afvaller terugkeert. (zoals bij Richard, Paul of  Gijs). Dan zou er wel elke aflevering iemand afvallen.   Zo zou het bijvoorbeeld kunnen dat als Janine vroeg in het spel afvalt een andere speler weer teruggekocht/teruggespeeld kan worden.  Het voordeel voor de makers is dan dat ze weer op het geplande aantal kandidaten voor de resterende opdracht zouden uitkomen.

Hoewel ik niet zo'n voorstander ben van het terugbrengen van een afvaller (want die hebben feitelijk een licht voordeel doordat ze vaak een kandidaat kunnen afschrijven als mol), zou het dit seizoen best weer eens kunnen. Het kan een simpele oplossing zijn na het uitvallen van Janine en we hebben het al een tijdje niet meer gezien.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2013, 13:33:41 »
Je kunt je natuurlijk afvragen: Zou de aflevering waarin niemand afvalt voor of na het ongeluk van Jeanine zijn geweest? Daaruit kan je misschien ook concluderen of er iemand wordt teruggespeeld/terug gekocht?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #4 Gepost op: 3-01-2013, 13:55:21 »
Als er iemand wordt teruggekocht of teruggespeeld, volgens mij moeten er dan twee afleveringen zijn waarin niemand afvalt.

Verder is het in 2011 en 2012 aflevering 4 geweest. Mooi halverwege. Het kan ook aflevering 1 zijn, zoals in 2011 ook was (dat heb ik persoonlijk het liefst).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #5 Gepost op: 3-01-2013, 14:14:27 »
Als er iemand wordt teruggekocht of teruggespeeld, volgens mij moeten er dan twee afleveringen zijn waarin niemand afvalt.

Verder is het in 2011 en 2012 aflevering 4 geweest. Mooi halverwege. Het kan ook aflevering 1 zijn, zoals in 2011 ook was (dat heb ik persoonlijk het liefst).


Nee hoor dan is er juist elke aflevering een afvaller. Ervan uitgaande dat als Janine afvalt er geen reguliere executie is en Janine als afvaller voor die aflevering telt:

Voorbeeld:
Afl 1:  Kandidaat 1 valt af 2,3,4,5,6,7,8,9,10 blijven over
Afl 2: Kandidaat 4 valt af. 2,3,5,6,7,8,9,10 blijven over
Afl 3: Kandidaat 2 (In dit voorbeeld Janine) valt af, geen executie want afvaller door overmacht
Afl 4: Kandidaat 4 komt terug, 3 valt af. 4,5,6,7,8,9,10 blijven over
Afl 5: Kandidaat 4 valt alsnog af, 5,67,8,9,10 over
Afl 6: Kandidaat 5 valt af
Afl 7: Kandidaat 6 valt af
Afl 8: Kandidaat 7 valt af
Afl 9: 8,9 en 10 nog over
Afl 10 Ontknoping

Als er iemand terugkomt heb je juist een aflevering zonder afvaller minder.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #6 Gepost op: 3-01-2013, 14:28:44 »
Je hebt gelijk :-[
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2013, 09:22:04 »
Ja, het klopt. Zou het niet eerlijk vinden als iemand terugkeert, die weet dan al wie niet de mol.is en kan winnen terwijl hij/zij eigenlijk al afgevallen was... Bijv Paul

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2013, 09:36:05 »
Ja, het klopt. Zou het niet eerlijk vinden als iemand terugkeert, die weet dan al wie niet de mol.is en kan winnen terwijl hij/zij eigenlijk al afgevallen was... Bijv Paul

Of niet, herriner je je Richard Groenendijk nog?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2013, 09:44:55 »
Ja oké, en Gijs. Maar toch ben ik tegen. (ligt er ook aan wie de terugkerende is)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2013, 10:06:02 »
Ik dacht al dat je je het terugkeren uit seizoenen met ''onbekenden'' niet kon herinneren. Ik weet niet precies hoe het in serie 2 gedaan is, maar in die serie is dat meen ik ook eens gebeurd. Staat me niet meer helder voor de geest, maar ik dacht dat er iets was met Dan.


Het zou dus niet moeten uitmaken wie de teruggekeerde is. Het is gewoon 1 van de scenario's in het spel, om het vaste patroon van 1 afvaller per aflevering te doorbreken.

Wie dat geluk ten deel valt, is niet te voorspellen. Als de variant bedacht is voor aflevering 3, dan hebben de afvallers van 1 en 2 gewoon pech.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 10:09:17 door Bodejos »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2013, 11:59:50 »
In serie 2 moest Dan bij het abseilen een kistje met geld zien te bemachtigen om in het spel te blijven. Daarna ging er echter wel iemand anders uit (namelijk Björn), er viel dus niet niemand af.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2013, 17:32:22 »
Ik denk dat het ongeluk van Janine in aflevering 3 zit en daarom denk ik dat er in aflevering 4 niemand weggaat ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2013, 00:05:34 »
Ik ga uit van aflevering 3.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2013, 14:56:15 »
In serie 2 moest Dan bij het abseilen een kistje met geld zien te bemachtigen om in het spel te blijven. Daarna ging er echter wel iemand anders uit (namelijk Björn), er viel dus niet niemand af.

Met ook nog als detail dat dit zo vroeg in de serie gebeurde dat Dan niet heel veel voorkennis kreeg (dit was volgens mij in aflevering 2 waar helemaal niemand nog met zekerheid weet wie de mol is). Paul daarentegen kreeg enorm veel voorkennis mee, ook door de molboekjes die hij heeft kunnen doorlezen.

Ik ga ervan uit dat er niemand naar huis zal gaan in de aflevering dat Janine een ongeluk krijgt. Dit zal denk ik de laatste opdracht van die aflevering zijn, zodat ze makers aan het einde aandacht kunnen besteden aan Janine en bijvoorbeeld kunnen laten zien dat het nu weer redelijk goed met haar gaat. Zo wordt ook voorkomen dat het ongeluk meteen aan de kant wordt gezet door een andere opdracht of een executie (dit kan al snel respectloos overkomen, al ligt dit natuurlijk geheel aan de manier waarop het gebeurt).

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2013, 15:02:49 »
In die aflevering zal Janine vanzelfsprekend naar huis gaan. Er is dus nog een andere aflevering waar niemand afvalt

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2013, 16:22:27 »
In die aflevering zal Janine vanzelfsprekend naar huis gaan. Er is dus nog een andere aflevering waar niemand afvalt

Ja, dat denk ik ook.
En ik denk dat ze wel wat van de opdracht laten zien, misschien zelfs een paar kandidaten die springen, en dan een shot van Janine die van die klif af springt. En daarna zal het wel stoppen en nog wat uitleg gegeven worden (door Janine zelf misschien?) om het nog allemaal voor iedereen duidelijk te maken.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2013, 16:36:37 »
Janine was toch als laatste? Dus kan goed zijn dat ze gewoon de hele opdracht laten zien ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2013, 16:40:09 »
Janine was toch als laatste? Dus kan goed zijn dat ze gewoon de hele opdracht laten zien ;)

Was Janine laatste? (Ja, na haar zal ook niemand meer gesproken hebben), maar was ze ook als laatste aan de beurt?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In welke aflevering valt niemand af?
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2013, 17:36:16 »
Was Janine laatste? (Ja, na haar zal ook niemand meer gesproken hebben), maar was ze ook als laatste aan de beurt?
Ja, heb ik ook gelezen/gehoord.