Auteur Topic: Molgedrag tussen opdrachten door (penningmeesterschap , verbonden enz enz.)  (gelezen 4647 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Wat ik altijd mooi vind om te zien is de interactie tussen de opdrachten door, dus wanneer de mol niet hoeft te mollen en zich graag neutraal opstelt. De mol houdt zich graag op de vlakte en onderneemt geen initiatieven in de zin van het penningmeesterschap of verbondjes etc. Wat deze aflevering dan opviel:

* Carolien (&Janine) neemt initiatief tot een verbond met Joep
* Zarayda neemt initiatief tot een verbond met Kees en Ewout

Verder:
Zarayda, Tania en Joep stellen zich kandidaat als penningmeester.

Carolien, Zarayda, Tania en Joep zijn dus te strepen als mol ;D Althans, krijgen een minnetje in mijn optiek. Eens zien wat de komende weken brengt.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Hoe is Jon in 2009 aan zijn penningmeesterschap gekomen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
We hebben wel meer mollen (tijdelijk) als penningmeester gezien. Uit mijn hoofd weet ik George en Yvon.

Offline Lo

  • Forumlid
Mij stond ook George bij als initiatiefnemer.

Maar hoe is de rest aan het penningmeesterschap gekomen? Ik beschouw dat altijd vrij precies en vaak is het zo dat het 'opgedrongen'  wordt. Zeker als mol kom je er dan niet onderuit. Ik weet dat bijv. nog goed daar op die berg bij die spaanplaten stier. Een moetje, al was het toen niet de mol.

Ditmaal was het echt 'wie stelt zich kandidaat'?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Mij stond ook George bij als initiatiefnemer. Maar hoe is de rest aan het penningmeesterschap gekomen?

Ik heb laatst veel van serie 5 herbekeken en bij de aller eerste opdracht in Lisse is Yvon er razendsnel bij om de pot te beheren. Die krijgt ze dan ook.

Offline Supernova

  • Forumlid
We hebben wel meer mollen (tijdelijk) als penningmeester gezien. Uit mijn hoofd weet ik George en Yvon.
Patrick.  ::tandpastasmiley::
En Patrick stelde zich ook vrolijk verkiesbaar ervoor.  ::jaja::
Tot op het laatst iedereen het raar vond dat de pot in handen was van de mol.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Patrick.  ::tandpastasmiley::
En Patrick stelde zich ook vrolijk verkiesbaar ervoor.  ::jaja::
Tot op het laatst iedereen het raar vond dat de pot in handen was van de mol.  ;D

Oh ja tuurlijk, de totale poet. ::joehoe::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding


* Carolien (&Janine) neemt initiatief tot een verbond met Joep


Ik zou Carolien hierom juist nog niet afstrepen. Het gaat om een verbond om de informatie van de priester niet door te spelen naar anderen.

Wij weten nog niet wat voor opdrachten er nog meer komen, maar de mol weet dat wel. Misschien komt in een later opdracht deze informatie weer van pas. En was het juist handiger geweest voor de pot als iedereen van alle informatie op de hoogte was. In dat geval was Carolien hier al aan het mollen.

We zullen het ter zijne tijd wel zien in hoeverre de informatie van de priester belangrijk was.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Oh, en Amin pakte ook meteen de vierduiten aan bij de blauwe keet. ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Heheh, ik weet dat ik in eerdere jaren ook nog wel eens ben aangevallen op dit punt  ::). Toch zie ik de natuur van de mol het snelst liggen in initiatiefloos afwachten, niet die eerste reactie geven na vertellen wat de opdracht is, geen verbondjes sluiten om mensen te benadelen (ook daar ken ik de kritieken op maar goed, ik ga toch van het 'goede van de mens' uit ;) ) en dat soort zaken. Het kan uiteindelijk tactiek zijn om vol voor het penningmeesterschap te gaan puur voor het winnen van vertrouwen. Maar mijn 1e gevoel zegt toch dat de mol 'buiten schot' wenst te blijven.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Ik ben het wel met je eens dat de Mol zich neutraal op moet stellen. Daarom vond ik dat gedoe met Art in 2011 ook heel jammer van Patrick.

Maar van de pot zou ik niet weten waarom de mol die niet zou kunnen hebben.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Ik ben benieuwd wanneer lightman zijn voorlopige microstudie over micro-expressies heeft afgerond om ons de eerste voorlopige resultaten hieromtrent te laten weten.  ::pinokkio::  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
We denken weer eens gelijk Supernova! Ik heb daar zelfs naar geinformeerd in inmail. Maar het laatste wat ik hierover las was teleurstellend: er was nog geen grip te krijgen op deze micro-expressies.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Ik heb net even stukjes nagezien van de ontwikkelingen tussen de opdrachten door en wat me opviel bij Tim, het achteraan staan, zich niet mengen in verhitte discussies, zag ik ook bij Carolien. Zie die bos haar daar vlak na het bungeejumpen, ze staat zo ver achteraan dat je alleen dat nog ziet  ::rofl::

En wat zegt ze dan in de nabiecht? Dat ze 'het spel' speelt en dat dat nu leuker wordt door alle intrige. Degene die altijd het meest met 'het spel' bezig is dat is de mol. Die kent de finesses van een spel al van tevoren en doorziet het plot.

Soms mislukt een spel helemaal omdat alle kandidaten dat spel niet begrijpen dus dan is de mol de enige die het spel aangaat en speelt als dat in diens straatje is. Het ultieme was wel de verspreking van Kim op de trappen waardoor Arjen en Sanne gewoon hadden kunnen oppikken dat zij de voorkennis van het spel had, als mol. Ik heb daar verleden jaren ook sterk op gelet en zal dat nu weer doen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Als Mol/penningmeester kan je natuurlijk ook geld uit de pot laten verdwijnen, iets wat schijnt te gaan gebeuren als we de preview moeten geloven.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Ik vraag me ook af of de mol 'geleerd' heeft van de vorige mol. A-M viel op door stil(ler) te zijn in een zeer open groep. Misschien dat deze mol denkt 'dan maar een verbondje (oid) om minder op te vallen'.

Het is ook maar net hoe de groep vanaf het begin functioneert denk ik.
No Milk today???