Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 95116 keer)

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: Aflevering 2
« Reactie #300 Gepost op: 17-01-2013, 19:33:42 »
Spuit 11 ::rofl::
Haha, sorry. Ik hou eigenlijk vanaf vandaag pas dit forum enzo bij...
Had het al wel voorbij zien komen maar toch vind ik het raar!
:)
Tunnelvisie.....

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #301 Gepost op: 17-01-2013, 19:59:31 »
Tot nu toe deden mollen alleen hun best geld te verdienen als in dezelfde aflevering de pot op 0 zou gaan. Inge deed dat volgens mij met die buggy's en Anne-Marie in het munitiedepot. Ondanks dat ze allebei waarschijnlijk al wisten dat de pot 'gereset' zou worden, deden ze daarvoor niet hun best om geld te verdienen. Een mol zou dat ook niet moeten doen, het is inderdaad oneerlijk voor de eerste afvallers.

Carolien die €1000,- verdient zie ik dan ook niet als een actie van een mol die weet dat de pot later weer op €0,- komt.

was 2000 anders was het eruit gegaan...

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 2
« Reactie #302 Gepost op: 17-01-2013, 20:12:03 »
was 2000 anders was het eruit gegaan...

Ze wint in feite €1000,-, en anders had ze €1000,- verloren. Het verschil is €2000,-, maar dat wint ze dus niet.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 2
« Reactie #303 Gepost op: 17-01-2013, 20:12:55 »
Ik weet, ik weet ... ik ben vreselijk laat. Dit jaar komt het echt niet goed met mijn posts. Altijd last minute. Maar als ik dat niet zou doen, komt het er helemaal niet van.

Zo zo, Joep eruit. Dat was voor mij dan toch een verrassing. Ik was vorige week net te laat weg van het forum, de reacties stroomden al binnen en ik dacht een spoiler te hebben gelezen. Tania zou een rood scherm hebben gehad. Of dat dacht ik toch. Blij en verrast was ik dat het uiteindelijk niet waar bleek te zijn! Er volgde net geen langgerekte operakreet. Heb Tania toch net iets te graag om haar al in aflevering 2 te zien vertrekken.

De aflevering vond ik goed. Voor elk wat wils. Die laseropdrachten zijn altijd zó cool! Tim leek een beetje voorkennis te hebben. Had de juiste techniek enzo. ;) Nee ik denk persoonlijk dat we de mensen die poortjes hebben geopend niet zomaar moeten afschrijven. Het is complexer dan dat. Wel jammer dat er niet meer werd ingezet door Joep. Dat moet de Mol toch geweten hebben, vandaar misschien dat hij de groep een voorzetje gunde?

Het dictee vond ik ook nog wel wat hebben. Het Afrikaans vind ik alleszins geen kleutertaaltje zoals geloof ik Joep het beschreef. Alleen al daarvoor vind ik het al niet meer zo erg dat hij moest gaan. ::trots:: Ik hoop nog steeds op een Afrikaanse hint, en denk eerlijk gezegd dat die er ook gaat zijn.

De laatste opdracht, niet zo goed opgelet. Moet ik nog eens nakijken. Ik vond een aantal personen verdacht. Ook mensen die geld hadden gepakt. Maar weet niet meer zo goed wie dat waren. Dat krijg je natuurlijk als je na een week nog probeert te posten. ::)

Conclusie: Ik geraak nog steeds niks wijzer over de Mol. Dit seizoen is blijkbaar echt moeilijk als je de aflevering maar een keer kan bekijken.

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #304 Gepost op: 17-01-2013, 20:16:35 »
Ik weet, ik weet ... ik ben vreselijk laat. Dit jaar komt het echt niet goed met mijn posts. Altijd last minute. Maar als ik dat niet zou doen, komt het er helemaal niet van.

Zo zo, Joep eruit. Dat was voor mij dan toch een verrassing. Ik was vorige week net te laat weg van het forum, de reacties stroomden al binnen en ik dacht een spoiler te hebben gelezen. Tania zou een rood scherm hebben gehad. Of dat dacht ik toch. Blij en verrast was ik dat het uiteindelijk niet waar bleek te zijn! Er volgde net geen langgerekte operakreet. Heb Tania toch net iets te graag om haar al in aflevering 2 te zien vertrekken.

De aflevering vond ik goed. Voor elk wat wils. Die laseropdrachten zijn altijd zó cool! Tim leek een beetje voorkennis te hebben. Had de juiste techniek enzo. ;) Nee ik denk persoonlijk dat we de mensen die poortjes hebben geopend niet zomaar moeten afschrijven. Het is complexer dan dat. Wel jammer dat er niet meer werd ingezet door Joep. Dat moet de Mol toch geweten hebben, vandaar misschien dat hij de groep een voorzetje gunde?

Het dictee vond ik ook nog wel wat hebben. Het Afrikaans vind ik alleszins geen kleutertaaltje zoals geloof ik Joep het beschreef. Alleen al daarvoor vind ik het al niet meer zo erg dat hij moest gaan. ::trots:: Ik hoop nog steeds op een Afrikaanse hint, en denk eerlijk gezegd dat die er ook gaat zijn.

De laatste opdracht, niet zo goed opgelet. Moet ik nog eens nakijken. Ik vond een aantal personen verdacht. Ook mensen die geld hadden gepakt. Maar weet niet meer zo goed wie dat waren. Dat krijg je natuurlijk als je na een week nog probeert te posten. ::)

Conclusie: Ik geraak nog steeds niks wijzer over de Mol. Dit seizoen is blijkbaar echt moeilijk als je de aflevering maar een keer kan bekijken.

Hoezo kan jij de aflevering maar een keer kijken? Je kunt ze terugvinden op uitzendinggemist.nl

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #305 Gepost op: 20-01-2013, 13:50:17 »
Vlak voor het plaatje van de vouw met een roos in haar haar is heel kort een ander plaatje te zien. Het is echt bijna niet te zien, maar 2 frames. Het lijken wel 2 rozen, niet dezelfde als in de vrouw haar haar. Of twee dobbelstenen met hartjes erop of zoiets. Ik weet nog niet wat ik er mee moet, misschien is het een stukje van een schilderij?? Misschien zien jullie er wat nuttigs in?

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #306 Gepost op: 20-01-2013, 14:03:57 »
Vlak voor het plaatje van de vouw met een roos in haar haar is heel kort een ander plaatje te zien. Het is echt bijna niet te zien, maar 2 frames. Het lijken wel 2 rozen, niet dezelfde als in de vrouw haar haar. Of twee dobbelstenen met hartjes erop of zoiets. Ik weet nog niet wat ik er mee moet, misschien is het een stukje van een schilderij?? Misschien zien jullie er wat nuttigs in?

of die harten, schoppen, klaver en ruiten ernaast? Doet me denken aan de kwartetopdracht vorig seizoen, maar ik kan nog geen link leggen met iemand.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #307 Gepost op: 27-01-2013, 15:20:45 »
Trouwens de website, weergeven op tabloid voor de GPS tracking, is nog steeds online:

http://test.pirbright.com.au/mole.html

Volgens mij was deze link nog niet gepost.

PS. Laden duurt lang!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #308 Gepost op: 27-01-2013, 15:22:35 »
Toch wel: [link] :P
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #309 Gepost op: 27-01-2013, 16:16:27 »
of die harten, schoppen, klaver en ruiten ernaast? Doet me denken aan de kwartetopdracht vorig seizoen, maar ik kan nog geen link leggen met iemand.

Spel - Tol ?

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 2
« Reactie #310 Gepost op: 29-01-2013, 14:21:58 »
Aflevering 2 nog eens bekeken. Over het dictee: Tania krijst "Die € 500 had je al!" Nee mej. Kross. Art zegt duidelijk "Als er meer fouten worden gemaakt dan je inschat, krijg je helemaal niets." Het midden was een behoorlijk groot risico. Ze hadden € 0 gehad bij 1 fout meer als ze voor het midden hadden gekozen.
Amandla Awethu

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #311 Gepost op: 31-01-2013, 12:54:36 »
Ik zag net weer het kaartje van de laseropdracht en waarschijnlijk mocht het niet maar: hoe leuk zou het zijn als ze het 2e en 3e luikje beide geopend hadden kunnen worden door door het 3e laserpoortje heen te gaan >:D

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #312 Gepost op: 1-03-2013, 10:45:34 »
Is er eigenlijk ook maar iemand hier op het idee gekomen dat de mol het gedicht van Ingrid Jonker helemaal foutloos heeft ingeleverd bij Paulien, Joep en Carolien? Zo als nu zeer waarschijnlijk blijkt uit  de trein-opdracht van aflevering 9

Iedereen zoekt de molactie in het samenstellen of in het stemmen, maar deze actie heb ik volgens mij niemand op het forum zien opperen

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #313 Gepost op: 1-03-2013, 10:48:27 »
Klopt, maar hebben wij dat als kijker kunnen zien dan?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #314 Gepost op: 1-03-2013, 10:53:49 »
Klopt, maar hebben wij dat als kijker kunnen zien dan?

Nee, hebben wij niet kunnen zien.
Het enige wat wij hebben kunnen zien (en waar iemand ook een screenshot van geplaatst heeft) is dat EK = ik.

Kees kan van tevoren Z.A. geleerd hebben of in ieder geval het gedicht. Hij kan hem al kant en klaar in zijn notitieblok gehad hebben. Maar Paulien is degene die het werk van Ingrid Jonker kent en het Z.A. ook beheerst.

Scheelt in ieder geval weer dat we 7 mensen kunnen uitsluiten  ::rofl::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #315 Gepost op: 1-03-2013, 11:26:08 »
Eerder vroegen sommige mensen op dit forum zich af waarom Kees als mol zo fanatiek zou meeschrijven bij de dictee-opdracht, terwijl de andere kandidaten toch niet op hem aan het letten waren. Dat antwoord hebben we nu: hij wist natuurlijk dat die opdracht met de molboekjes in de bibliotheek zou komen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #316 Gepost op: 1-03-2013, 11:40:39 »
Klopt, maar hebben wij dat als kijker kunnen zien dan?


We hebben vorig jaar ook niet kunnen zien dat Anne-Marie de anderen afluisterde in het Hofdi-huis, maar er waren wel mensen die opperde dat dit gedaan wordt.


De meeste ongeziene molacties worden vaak wel ergens door iemand benoemd als mogelijkheid.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #317 Gepost op: 1-03-2013, 12:08:25 »
Mol zijn = hard werken. Onder andere een gedicht foutloos in je hoofd stampen...

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 2
« Reactie #318 Gepost op: 1-03-2013, 13:12:20 »
Is er eigenlijk ook maar iemand hier op het idee gekomen dat de mol het gedicht van Ingrid Jonker helemaal foutloos heeft ingeleverd bij Paulien, Joep en Carolien? Zo als nu zeer waarschijnlijk blijkt uit  de trein-opdracht van aflevering 9

Iedereen zoekt de molactie in het samenstellen of in het stemmen, maar deze actie heb ik volgens mij niemand op het forum zien opperen


als er een foutloos gedicht is ingeleverd, hoe kan het dan dat er zoveel fouten zijn gemaakt?

Ik snap hier echt niets van..

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #319 Gepost op: 1-03-2013, 13:50:19 »

als er een foutloos gedicht is ingeleverd, hoe kan het dan dat er zoveel fouten zijn gemaakt?

Ik snap hier echt niets van..

Omdat ze ongeveer 6 verschillende versies kregen en in overleg met drie tot een juiste versie moesten komen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”