Auteur Topic: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!  (gelezen 9994 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
[Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Gepost op: 10-02-2013, 18:28:39 »
Opvallend feit is het horloge van Carolien, wat iedere aflevering minimaal één keer zichtbaar in beeld komt! Opvallend, of moeten wij hier iets achter zoeken? Is dit horloge nep?

Het kan een dubbele betekenis hebben, als in een associatie 'goud' met 'goedheid'
'Een hart van goud hebben'

Maar wanneer dit horloge nep is, krijg je een directe associatie met 'bedrog' en ‘onbetrouwbaarheid’.
Een tweedeling, een dubbele verhouding: Een kandidaat spelende als Mol?  -> ‘Anders dan anders’ (Titel aflevering 4)

Aflevering 5
In de goudmijn opdracht wordt telkens gesproken over ‘goudklompjes’, welke in werkelijkheid kleine brokjes tin zijn. Of te wel, het gaat hier om 'neppe goudklompjes'.
Citaat
Zarayda: Carolien, heb jij al wat?
Carolien: Nee, wel een paar gouden stenen!

Aflevering 6
Titel: Horen, zien en zwijgen? Wie zwijgt er? Carolien (met de arm met horloge)?
Luidt het spreekwoord niet: ‘Spreken is zilver, zwijgen is goud!’
Spoiler:  Horen, zien en zwijgen? (klik om te tonen/verbergen)

Carolien vroeg tijdens de kerk/orgel-opdracht aan de Mol:
Citaat
Vond je EEN goudklompje in de rivier-opdracht?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 19:27:40 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Het Gouden Horloge!
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2013, 18:31:22 »
Dit is trouwens gebaseerd op een 'clue' uit Secret Story, een aantal jaar geleden.
Hierbij was een gouden nep horloge de clue tot een nep relatie in het huis.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 18:38:49 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Het 'nep' Gouden Horloge!
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2013, 18:40:36 »
Hmm, interessant gevonden. Vooral omdat ze op de widm kandidatenfoto een enorm blauw horloge heeft: [zie hier]

Verder kon ik geen foto's vinden van haar met een gouden horloge.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2013, 19:22:57 »
Alhoewel het hard is om Kees tunnelaars te overtuigen. Hou in gedachte dat de priesterhint ook op Carolien, zou kunnen slaan.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2013, 20:39:09 »
En ik vind 'm op Carolien eigenlijk logischer dan op Kees :P

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2013, 21:00:35 »
Op basis van dit fragment waarin in slow motion Carolien door haar haarbos woelt en daarbij het horloge, het beeld door zwiert, de motivatie gekregen dit topic te maken!

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2013, 21:05:02 »
Ja, goed, Carolien draagt dat goudkleurige horloge. En dan? Dat je de associatie trekt van nep goud > naar mol doet zich voor als nep-kandidaat, vind ik persoonlijk te ver gezocht.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #7 Gepost op: 10-02-2013, 21:16:45 »
Ja, goed, Carolien draagt dat goudkleurige horloge. En dan? Dat je de associatie trekt van nep goud > naar mol doet zich voor als nep-kandidaat, vind ik persoonlijk te ver gezocht.
ik doel meer op de tweedeling tussen goud, gelinkt aan oprechtheid en het neppe gelinkt aan bedrog. Gecombineerd met de fysieke aanwezigheid in opdrachten, a la het kettinkje van Kim en (spreekwoordelijke) verwijzingen in biechten en evt afleveringtitels. Daarnaast is het makkelijk uit te leggen in de finale.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Het 'nep' Gouden Horloge!
« Reactie #8 Gepost op: 10-02-2013, 21:36:42 »
Hmm, interessant gevonden. Vooral omdat ze op de widm kandidatenfoto een enorm blauw horloge heeft: [zie hier]

Verder kon ik geen foto's vinden van haar met een gouden horloge.

Genoeg straatverkopers @ 15.46!  ::zwaai::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #9 Gepost op: 10-02-2013, 22:01:49 »
Ik zit net de eerste aflevering terug te kijken en in het introfilmpje van Carolien (uit Mag ik u kussen) vertelt ze over haar geheime wapen: een door haar vader gemaakt horloge. Als de grote wijzer op de 12 staat en de kleine op de 7 en ze drukt 3 x op het gele knopje aan de zijkant, dan verandert ze in een superlekker wijf. Toeval?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2013, 22:04:32 »
Ik zit net de eerste aflevering terug te kijken en in het introfilmpje van Carolien (uit Mag ik u kussen) vertelt ze over haar geheime wapen: een door haar vader gemaakt horloge. Als de grote wijzer op de 12 staat en de kleine op de 7 en ze drukt 3 x op het gele knopje aan de zijkant, dan verandert ze in een superlekker wijf. Toeval?

Dat is zeker een mooie toevoeging!  ::jaja::

Omdat het kan, nog eentje:
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 22:08:34 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2013, 07:36:38 »
Goed Carolien heeft een gouden horloge, en dan?  ::)

'Horen, zien en zwijgen' is een uitdrukking, die niks te maken heeft met 'Spreken is zilver, zwijgen is goud'(een heel andere uitdrukking) qua betekenis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Horen,_zien_en_zwijgen_(uitdrukking)

Áls er een hint zit in de titels zit die direct in de titels uiteraard, niet als vage verwijzing naar een andere uitdrukking. Het hele idee van een hint is uiteraard dat die eenduidig en duidelijk moet verwijzen naar één persoon, niet als één of ander vaag iets wat je naar willekeur kunt uitleggen.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 08:00:54 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2013, 07:38:28 »
Alhoewel het hard is om Kees tunnelaars te overtuigen. Hou in gedachte dat de priesterhint ook op Carolien, zou kunnen slaan.

Ik snap niet waarom je dit zegt eerlijk gezegd.
De meeste mensen die hier momenteel voor Kees kiezen hebben hier mijns inziens steekhoudende argumenten voor, volkomen losstaand van de zogenaamde priesterhint.

Dat ik  die hint (als het er idd een is) zelf niet op Carolien vind slaan heeft er mee te maken dat er mijns inziens veel minder steekhoudende argumenten zijn om Carolien te verdenken.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #13 Gepost op: 14-02-2013, 11:36:35 »
Welk merk heeft het horloge? Ik heb gezocht op de combinatie horloge & mol. Vond het Russische merk Molnija / Molniya.
Amandla Awethu

Offline flut1

  • Forumlid
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #14 Gepost op: 14-02-2013, 13:47:24 »
Opvallend feit is het horloge van Carolien, wat iedere aflevering minimaal één keer zichtbaar in beeld komt! Opvallend, of moeten wij hier iets achter zoeken?

Het lijkt mij best wel logisch dat als je een horloge meeneemt naar Wie Is De Mol (of wat voor plek dan ook), dat je die dan dagelijks draagt. Aangezien er bijna constant een kandidaat in beeld is, zou de kans misschien nog wel kleiner zijn dat het horloge niet elke aflevering in beeld kwam.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2013, 21:05:41 »
Carolien is constant opvallend aan het timen met haar horloge, terwijl dit eigenlijk nergens voor nodig is.
Ze time'd dus voor niets ofwel nep.

En bij het ontbijt een aantal keer volledig in beeld:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 21:08:00 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #16 Gepost op: 16-02-2013, 21:20:57 »
Je moet dat wel timen, als je de foto te lang laat liggen wordt hij te donker en laat je hem te kort liggen wordt hij te licht. Ook als je hem niet lang genoeg in het stopbad of fixeer laat liggen, kan de foto nog donkerder worden (en dan zouden ze er niks meer aan hebben).
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #17 Gepost op: 17-02-2013, 10:31:34 »
Je moet dat wel timen, als je de foto te lang laat liggen wordt hij te donker en laat je hem te kort liggen wordt hij te licht. Ook als je hem niet lang genoeg in het stopbad of fixeer laat liggen, kan de foto nog donkerder worden (en dan zouden ze er niks meer aan hebben).

Grappig dat je dat zegt. Het is namelijk steeds Carolien die roept dat foto's die al zwart worden nog wat langer moeten blijven liggen. Als ze zou timen slaat dat dus nergens op.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #18 Gepost op: 17-02-2013, 14:01:57 »
Het kan een dubbele betekenis hebben, als in een associatie 'goud' met 'goedheid'
'Een hart van goud hebben'

Is de 'gouden ring' in de vorm van een hart die Zarayda draagt dan niet passender? Zeker gezien haar achternaam?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Het Gouden 'nep' Horloge!
« Reactie #19 Gepost op: 23-02-2013, 23:08:37 »
 ::zwaai::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)