Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 82816 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #60 Gepost op: 14-02-2013, 22:13:48 »
Inderdaad. Stel jij bent 'Wie is de mol'-maker, dan bedenk je een mooie opdracht met kokers. Vervolgens worden ze ontwikkeld en heb je 5 zwarte papiedrtjes. Dan snappen de kandidaten en de mensen thuis niet wat er eigenlijk bedoeld werd met de opdracht. Dus er moest wel een 6de koker komen.

Onzin, het was meer dan duidelijk dat er "iets" op die foto's had moeten staan. Voor het begrip bij de kandidaten en de kijker is het genoeg dat ze "zwart" worden.. Die kokers zijn dus allemaal geopend. Art had dan nog steeds uit kunnen leggen dat ze geld hadden kunnen ontwikkelen..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #61 Gepost op: 14-02-2013, 22:14:44 »
Inderdaad. Stel jij bent 'Wie is de mol'-maker, dan bedenk je een mooie opdracht met kokers. Vervolgens worden ze ontwikkeld en heb je 5 zwarte papiertjes. Dan snappen de kandidaten en de mensen thuis niet wat er eigenlijk bedoeld werd met de opdracht. Dus er moest wel een 6de koker komen.
Zou men dat echt niet kunnen bedenken? En zou de redactie in het geval men wilde aantonen dat er geld verdiend kon worden, die koker niet veel meer in het zicht hebben gelegd of als extra prijs in een andere opdracht gegeven?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #62 Gepost op: 14-02-2013, 22:14:53 »
Wel balen voor Daniël dat hij nu net de finale mist, maar ik ben sowieso geen fan van vrijstellingen voor de finale. Tenzij de mol die wint, want dat maakt toch geen verschil.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 7
« Reactie #63 Gepost op: 14-02-2013, 22:15:20 »
Die koker moest gevonden worden, anders zou het hele spel in duigen vallen. ik denk zelfs dat die koker oorspronkelijk niet eens mee zou doen, maar dat ze die erbij gedaan hebben omdat de andere vijf al geopend waren. Met vijf zwarte papiertjes is de opdracht te onduidelijk voor goeie televisie.
Ja dat dacht ik precies zo...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2013, 22:15:31 »
En Carolien klopt als kandidaat níet ontzettend mooi?  ???

Carolien zaaide de verwarring over de kleuren van de topito's (kwarten) die er al lagen, niet Kees.. Kees trekt het in twijfel en heeft gelijk..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #65 Gepost op: 14-02-2013, 22:16:08 »
Die koker moest gevonden worden, anders zou het hele spel in duigen vallen. ik denk zelfs dat die koker oorspronkelijk niet eens mee zou doen, maar dat ze die erbij gedaan hebben omdat de andere vijf al geopend waren. Met vijf zwarte papiertjes is de opdracht te onduidelijk voor goeie televisie.

Ik ben het hier wel mee eens. Deze koker was een soort voorbeeld van wat er in de andere kokers hoorde te zitten.
Wie nam het initiatief om deze koker als eerste te proberen? Want alleen op die manier zouden ze weten hoe het proces hoorde te gaan.
Paulien trouwens had het bij de eerste keer dat ze kokers openden meteen over ontwikkelvloeistof, en nu ging ze daar gelijk mee aan de slag. Opvallend wel.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #66 Gepost op: 14-02-2013, 22:16:17 »
Ok, maar waarom dan geen €50  of € 100 ?

Omdat dat bedrag niet realistisch zou zijn relatief ten opzichte van de andere 5 kokers die alles bij elkaar met deze, €6000,- op hadden geleverd..

Art had ook kunnen zeggen: kijk jullie winnen €100 maar jullie lopen wel €500 mis.
Dan denken alle kandidaten, jammer maar och da's niet zoveel..

Bij de potentiële €6000 gemiste komt dat toch psychologisch een stukje harder aan.
Ik ga er bovendien vanuit dat alle kokers evenveel geld bevatten aangezien er tijdens de safari al meerdere verdiend konden worden. Best mogelijk dat de productie erop gegokt had dat er meer verdiend zouden worden dan dat. En dat ze ook niet alles zouden openen.. (levert idd geen interessante beelden of spannende opdracht op).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2013, 22:16:48 »
Ok, maar waarom dan geen €50  of € 100 ?

Nou ja, op € 6000 is het peanuts. :)

En wat Supernova zegt. ^

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 7
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2013, 22:18:25 »
Omdat dat bedrag niet realistisch zou zijn relatief ten opzichte van de andere 5 kokers die alles bij elkaar met deze, €6000,- op hadden geleverd..

Art had ook kunnen zeggen: kijk jullie winnen €100 maar jullie lopen wel €500 mis.
Dan denken alle kandidaten, jammer maar och da's niet zoveel..

Bij de potentiële €6000 gemiste komt dat toch psychologisch een stukje harder aan.
Ik ga er bovendien vanuit dat alle kokers evenveel geld bevatten aangezien er tijdens de safari al meerdere verdiend konden worden. Best mogelijk dat de productie erop gegokt had dat er meer verdiend zouden worden dan dat. En dat ze ook niet alles zouden openen.. (levert idd geen interessante beelden of spannende opdracht op).

En juist de gevonden koker in de winkel als eerste openen vergroot de teleurstelling van de andere al geopende kokers.

Hoewel het me toch wel licht dwarszit, dit... En ja €500 is in het spel niet zoveel...
No Milk today???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2013, 22:18:43 »
Carolien zaaide de verwarring over de kleuren van de topito's (kwarten) die er al lagen, niet Kees.. Kees trekt het in twijfel en heeft gelijk..

Dat is ook zo'n beetje het enige wat ik haar afgelopen afleveringen heb zien doen waar je wat twijfel bij kunt hebben mijns inziens..Zelfs dat staat nog te bezien, ik wil eerst de opdracht een tweede maal bekijken. Veel chaos en moeilijk te overzien wat er nou precies gebeurde.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2013, 22:19:43 »
Naar mijn mening was het nergens voor nodig die koker te vinden en te openen.. Zwart was genoeg, kon later uitgelegd worden, inclusief de € 6000 die te winnen waren geweest.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #71 Gepost op: 14-02-2013, 22:20:27 »
En ja €500 is in het spel niet zoveel...
Zeker niet, maar anderen zijn daardoor afgeschreven om mol te zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2013, 22:22:06 »
Zeker niet, maar anderen zijn daardoor afgeschreven om mol te zijn...

Oneens.

Maar leg eens uit?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 7
« Reactie #73 Gepost op: 14-02-2013, 22:22:13 »
Carolien zei dat het leek alsof Kees op zoek was naar jokers, hij zat alleen maar in bakjes te zoeken. Hij is die koker dus niet per ongeluk tegengekomen denk ik. Waarom hij dit als mol gedaan zou hebben? Geen flauw idee. Misschien moest het van de productie, of wilde hij zichzelf onverdacht maken.
Al met al vind ik het een rare actie.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 7
« Reactie #74 Gepost op: 14-02-2013, 22:22:25 »
Naar mijn mening was het nergens voor nodig die koker te vinden en te openen.. Zwart was genoeg, kon later uitgelegd worden, inclusief de € 6000 die te winnen waren geweest.
Ik snap je redenering, maar ik denk doordat ze juist eerst de €500 zagen en in een lichte holadiejee stemming waren de zwarte papiertjes harder aankwamen. Misschien is dat hem meer dan duidelijkheid voor de kijker.
No Milk today???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #75 Gepost op: 14-02-2013, 22:23:10 »
Naar mijn mening was het nergens voor nodig die koker te vinden en te openen.. Zwart was genoeg, kon later uitgelegd worden, inclusief de € 6000 die te winnen waren geweest.

Ik vind het vooral vreemd dat hij ineens op het idee komt om daar te gaan zoeken überhaupt.
Art had het weliswaar over zoeken op plekken die niet op ooghoogte zitten maar om dan in zo'n doos te gaan graaien..Vaag.
Tegelijkertijd probeert hij ze dekens aan te smeren etc todat Daniël zo snugger is om van bovenaf te kijken en de juiste materialen ontdekt.

Ik weet niet waar hij mee bezig was maar toch niet echt met meehelpen had ik de indruk.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #76 Gepost op: 14-02-2013, 22:23:31 »
En Carolien klopt als kandidaat níet ontzettend mooi?  ???

Zou nog steeds prima kunnen, maar zij geeft mij volgens mijn methode veel minder twijfel dan Kees, bijna geen eigenlijk. Ze lijkt kandidaats tijdens opdrachten, maar dat is bij Kees ondertussen net zo goed.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2013, 22:25:53 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #77 Gepost op: 14-02-2013, 22:25:06 »
Ik snap je redenering, maar ik denk doordat ze juist eerst de €500 zagen en in een lichte holadiejee stemming waren de zwarte papiertjes harder aankwamen. Misschien is dat hem meer dan duidelijkheid voor de kijker.

Exact. Geen spanningsopbouw anders.
Het is een mogelijkheid. Andere mogelijkheid is dat Kees gewoon kandidaat is.
Maar ik kan me voorstellen dat hier ingegrepen is net als met die kokers die aan Tim meegegeven werden waarvan ook de bedoeling was dat ze in het spel kwamen. Dat is volgens mij ook niet geheel gelopen zoals voorzien was door de productie.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #78 Gepost op: 14-02-2013, 22:25:42 »
Ik denk dat men het met 5 zwarte papiertjes ook had begrepen, de kandidaten zelf hadden ook een aha erlebnis toen art de opdracht over het verduisteren vertelde, dat fragment lijkt me voor de kijker ook uitleg genoeg.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #79 Gepost op: 14-02-2013, 22:26:08 »
Ik snap je redenering, maar ik denk doordat ze juist eerst de €500 zagen en in een lichte holadiejee stemming waren de zwarte papiertjes harder aankwamen. Misschien is dat hem meer dan duidelijkheid voor de kijker.
Ok, maar wie besloot eigenlijk die gekochte koker als eerste te ontwikkelen?? Dat is dan wel interessant namelijk?