Hierbij nog mijn ploeg:
Kopman Vingegaard een absolute zekerheid.
Over nr 2 enorm getwijfeld. Pedersen leek mij by far de meest zekere optie, maar gezien vermoedelijk relatief weinig sprints had ik het idee toch voor een 2e AK-man te moeten kiezen. Daar dan voor Ayuso gegaan ivm ook jongerentrui; absoluut geen zekerheid, maar evt een hoog puntenplafond. Almeida was eigenlijk idem ivm zijn recente val, als dat niet het geval was geweest had ik hem veel meer steady gevonden en vermoedelijk gekozen (de twijfel over deze 3 mannen is ook nog te zien aan mijn teamnaam, die ik tijdens het vele wisselen gewoon vergeten ben aan te passen

).
Reserve Philipsen puur uit budgettaire overwegingen, alle andere picks leken me eigenlijk beter, maar hier bespaarde ik nog weer mee..... Als er een kopman uitvalt is het klaar.....
Bij de beschermde renners Bernal, Ciccone, Tiberi en Pidcock. Hier ook veel gewijzigd door de uitvallers; Carapaz en Gee stonden er eerst beiden in. Pellizari ook heel hoog op de verlanglijst, totdat hij zelf aankondigde voor ritten te gaan. Pidcock is altijd een erg onbetrouwbare renner geweest, maar in deze Vuelta had ik toch het gevoel hem mee te moeten nemen. Ciccone was zo goed, dat hij ondanks zijn aankondiging voor ritten te gaan (en bergtrui) toch mee moest.
Bij de helpers voor Soler gegaan (normaliter altijd goed in de Vuelta), Valentin P-P, Aular (een van de beste sprintopties in mijn ogen in het relatief beperkte veld), Silva, Bisiaux en Gruel als jonge verrassingen.
Voor de pool wordt het waarschijnlijk cruciaal om de renner te hebben die over enkele ritten het rood "krijgt" en hem daarna lang vast houdt. De Ben O'Connor van dienst..... Dat vind ik altijd gruwelijk moeilijk om te voorspellen. Hopelijk zit de troefkaart in dit lijstje......
Guillaume Martin als 1e reserve helaas al uitgevallen. Leek me een mooi gokje op een renner (hoewel erg uit vorm dit jaar) die al vaker vanuit het niets hoog in het AK komt vanuit de vlucht. Maar niet voldoende vertrouwen voor een basisplek. Dat is iig al weggegooid geld gebleken.