Later deze middag volgen de punten van Nigeria 
Goh, hoe kon ik nou weten dat de punten van Nigeria vanmiddag zouden komen?
Nou... because it's me...

Voor ik mijn punten geef wil ik graag iets uitleggen.
Bij het opgeven van de lijstjes was er ook de vraag "Willen jullie met Nigeria deelnemen?"
Het antwoord was een vrijwel unaniem
nee. Niemand wilde Nigeria hebben in deze niet-Engels editie.
Nu was ik van plan om echt te gaan loten. Maar een stemmetje in me zei "niet doen!". Gevolg zou namelijk zijn dat er een deelnemer geheel niet blij zou zijn en dat wilde ik absoluut niet na de vorige editie waarin enkele deelnemers het ook al heel lastig hadden met het kiezen van een liedje.
Ik heb toen besloten om
niet te loten en zelf deel te nemen met Nigeria. Dat was (vond ik) het beste dat ik kon doen als ik het gastland wilde laten deelnemen. Voor de andere deelnemers heb ik uiteraard wel de voorgestelde procedure doorlopen.
Toen ik op jacht ging naar nummers bleek hoe onmogelijk het was om een nummer uit Nigeria te selecteren waar geen enkel Engels woord in te vinden was. Ik zat er erg mee in mijn maag, maar was wel blij dat in ieder geval niet een andere deelnemer er mee zat. Bij toeval stelde een andere deelnemer mij de vraag in hoeverre de grens voor "niet-Engels" gesteld werd. Ik heb daar op het Actieve Leden-board een vraag over gesteld en op grond van de antwoorde op die vraag besloot ik om een nummer te kiezen waar een beetje Engels in voorkwam. In de begeleidende tekst bij het nummer heb ik dit ook gelijk aangegeven, met natuurlijk het risico dat dat punten in mindering zou betekenen.
Welnu: ik hoop voldoende heb uitgelegd waarom ik zo gehandeld heb. Ik heb in ieder geval wederom veel plezier gehad met het zoeken naar een liedje en het beluisteren van de andere 22 liedjes! Mijn ervaring was deze keer dat er veel nummers dicht bij elkaar zaten qua niveau! Ik vond het dan ook lastig om een goede puntenverdeling te maken...
Sorry voor de nogal "saaie" bekendmaking, maar ik had deze keer heullll weinig tijd...

1 punt gaat naar
2 punten gaan naar
3 punten gaan naar
4 punten gaan naar
5 punten gaan naar
6 punten gaan naar
7 punten gaan naar
8 punten gaan naar
10 punten gaan naar
12 punten gaan naar
Goed, dit was het voor nu vanaf mijn kant... Kroatië is aan de beurt!!

Groetjes Lennart