Auteur Topic: Beste mol  (gelezen 32762 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Beste mol
« Reactie #20 Gepost op: 8-03-2013, 19:58:32 »
Na weer een jaar langer over alle mollen te hebben nagedacht is dit mijn nieuwe stand:
1: Kim (ik ben volgens mij nog steeds de enige die haar op 1 heeft...)
2: Kees
3: Milouska
4: Deborah
5: Jon
6: Elise
7: Patrick
8: Dennis
9: Yvon
10: Nico
11: George
12: Inge
13: Anne-Marie
13:
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste mol
« Reactie #21 Gepost op: 8-03-2013, 21:49:23 »
Waarom dennis zo laag?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2013, 21:56:00 »
Na weer een jaar langer over alle mollen te hebben nagedacht is dit mijn nieuwe stand:
1: Kim (ik ben volgens mij nog steeds de enige die haar op 1 heeft...)
2: Kees
3: Milouska
4: Deborah
5: Jon
6: Elise
7: Patrick
8: Dennis
9: Yvon
10: Nico
11: George
12: Inge
13: Anne-Marie
13:


Sorry maar als je Kim op 1 zet, Dennis op 8 en George op 11 kan ik je lijst niet serieus nemen...

Kun je deze keuzes verklaren?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste mol
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2013, 22:02:21 »
Pfff, een totale lijst en ik niet hoor! Kees staat wel ergens bovenaan. Ik vond dattie een maar georgewaardige molacties ertussen had zitten. Heel fijn om te zien na een paar jaar mollen die alleen maaree lifte op de slechte acties van de rest.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #24 Gepost op: 8-03-2013, 22:10:05 »
Ik blijf maar switchen in mijn lijstje hahaha.

Briljant
1. George (10/10)  ::respect::
2. Dennis (9.5.10)  ::hyper::
3. Kees (9.4/10)  ::boogie::
4. Inge (8.5/10)  ::sorry::
5. Milouska (8/10)  ::dom::

Matig
6. Patrick (6.5/10)  ::hug::
7. Yvon (6/10)  ::oink::

Slecht
8. Anne-Marie (5/10) ::blond::
9. Kim (4/10)  ::heks::

Waardeloos
10. Jon (2.5/10)  ::kots::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 22:28:04 door Jordyep »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #25 Gepost op: 8-03-2013, 22:35:22 »
1. George
2. Dennis
3. Kees
4. Milouska
5. Elise
6. Deborah
7. Yvon
8. Jon
9. Kim
10. Patrick
11. Nico
12. Inge
13. Anne-Marie

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Beste mol
« Reactie #26 Gepost op: 8-03-2013, 23:31:26 »
........

Totaalscore:
1. George 133
2. Milouska 123
3. Dennis 121
4. Elise 120
5. Kees   110
6. Yvon   100
7. Deborah 90
8. Patrick 89
9. Nico   83
10. Annemarie 74
11. Jon   65
12. Inge 65
13. Kim   43
......

Ik vind dit wel een goeie benadering ::jaja::, Ik heb alleen het seizoen met george niet gezien en vind dus Milouska de beste mol ( want niet gezien= niet te beoordelen :P).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #27 Gepost op: 9-03-2013, 13:34:48 »
Ik kijk pas 3 seizoenen waarvan 2 echt intensief. Dus Kees is voor mij de leukste/beste mol. Maar tussen Anne-Marie en Patrick kan ik niet kiezen voor plek 2 en 3.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste mol
« Reactie #28 Gepost op: 9-03-2013, 13:50:51 »
Oke, dit is leuk, maar ranken is moeilijk!

1.George  ::bravo::
2.Kees  ::rofl:: >:D
3.Yvon  :o  ::oink::
4.Dennis  ::ok::  8)
5.Milouska  ::jaja::  ;D


6.Elise


7. Nico
8. Inge
9. Kim
10.Annemarie
11.Patrick





12. Jon  :-X (en toch was t Anniek  ;)  ::) )



'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Beste mol
« Reactie #29 Gepost op: 9-03-2013, 14:07:39 »
Waardeloos
10. Jon (2.5/10)  ::kots::

12. Jon  :-X (en toch was t Anniek  ;)  ::) )

Ranken is inderdaad moeilijk. Het kiezen van een "slechtste" Mol helemaal, dat heb ik daarom ook maar niet gedaan. Maar Jon is bij het onlangs terugkijken van zijn molacties in mijn achting gestegen. Hij heeft het echt zo gek nog niet gedaan en hier en daar hele goede molacties uitgevoerd. Van Kim en Anne-Marie ben ik minder onder de indruk.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 14:31:00 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste mol
« Reactie #30 Gepost op: 9-03-2013, 14:15:03 »
Ranking the moles  8)

1. Milouska
2. Dennis
2. Kees (gelijk aan elkaar voor mij want soortgelijke moltactiek)
4. George
5. Yvon
6. Nico

George heeft dan wel de lat hoog gelegd en verwerd tot benchmark voor andere mollen. Maar ik blijf het toch knap vinden van Milouska en haar aanpak overtreft die van George omdat ze zijn strategie overnam en verbeterde. Dennis/Kees hadden allebei plezier in het mollen, kandidaten een rad voor de ogen draaien èn terwijl ze dat allebei deden zijn ze nauwelijks verdacht geweest. Toegegeven Dennis slaagde daar beter in dan Kees (als alleen Edo op je stemt in de finale scoor je daar beter dan wanneer twee oplettende dames volharden in hun keuze) Dat moltype staat mij in elk geval beter aan dan waar George voor koos. Dat Milouska dan weer boven Dennis/Kees uit komt ligt in het feit dat ik haar nooit verdacht heb en ja dan heb je als mol 'mission accomplished'. Goed, ik liet mij toen ook snel in een tunnelvisie belanden, maar ze heeft het gewoon goed gedaan. Verder blijf ik serie 2 en 5 mooie series vinden met originele, nog niet evenaarde strategieën. Alle andere mollen komen wat mij betreft minder in de buurt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #31 Gepost op: 9-03-2013, 14:19:42 »
Ranken is inderdaad moeilijk. Het kiezen van een "slechtste" Mol helemaal, dat heb ik daarom ook maar niet gedaan. Maar Jon is bij het onlangs terugkijken van zijn molacties in mijn achting gestegen. Hij heeft het echt zo gek nog niet gedaan en hier en daar hele goede molacties uitgevoerd. Van Kim en Anne-Marie ben ik minder onder de indruk.

Tja toch veelal te maken met persoonlijke voorkeuren lijkt me.  :)
Veel mensen (niet op jou doelend overigens  ;D) hebben ook een voorkeur gezien hoe ze zelf die serie hebben ervaren, hoe vroeg ze op hun Mol zaten etc. Nu is dat niet per se het 'gelijkhebben syndroom' (hoewel dat wel zo kan zijn), maar kan het ook gewoon een gevolg zijn dat je minder nauwlettend naar de Mol hebt gekeken als je op de verkeerde zat. En als je de Mol actief tijdens de serie volgt kunnen je toch kleine dingen opvallen..

Desalniettemin was Kim voor mij de mol na afl 2/3 (na eerste ontkenning..) omdat ik gewoon niet om haar heen kon. Ik vond en vind haar echter nog steeds een van de minst inspirerende en nja mindere mollen ja. Wat mij betreft onderaan met oninspirerende types als Nico oa.

De rest is qua rangorde moeilijk in te schatten vind ik, het hangt er maar net vanaf op welke criteria je beoordeelt en de groepsprocessen spelen ook een rol..

Ik vond Yvon bijvoorbeeld totaal geen 'leuke' Mol, maar mja redelijk effectief (i.e. middenmoter).
Patrick vond ik op sociaal vlak wel ok, en hij had enkele aardige en effectieve acties - maar door het zwaktebod van zijn vriendje Art de jokers toe te spelen staat hij bij mij nog steeds vrij laag, daarnaast had hij gewoon weinig acties waarin hij echt wat durfde. Hij liet het veelal afhangen van anderen..

Kees onderscheidt zich omdat hij het spel lekker actief speelde en met lef en plezier. Dat maakte het zo leuk om naar te kijken. Hij was zich heus ook wel erg bewust van zijn rol en zoals Paulien al zei, viel af (en op  ::tandpastasmiley:: ) door de spanning daarvan. Juist dat geeft aan dat je beiden kunt doen en kunt spelen, en dat vind ik juist zo knap aan de mol van serie 13..

Ik ga me onthouden van stemming maar ik weet nu al dat George en Kees in mijn top drie staan - om soortgelijke redenen eigenlijk in essentie.  ::tandpastasmiley:: (Beiden veel humor, veel lef, veel dubbelspel, veel besef van hun rol en de groep bespelend zij het op heel andere manier..).

Over de anderen, mja - kwestie van wat precies centraal staat in de punten ter beoordeling. Dan wisselen ze van plaats bij mij maar Kim, Nico en ook Jon (hoe vermakelijk ook, leuke kandidaat) staan bij mij toch écht onderaan qua effectieve molsacties en echt interessante molstactiek.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #32 Gepost op: 9-03-2013, 14:21:02 »
Ik kijk pas vanaf 2006 en vind het moeilijk om een beste mol te kiezen, maar als ik dan toch een rijtje moet maken:

1. Kees en Dennis
2. Milouska
3. Jon
4. Inge
5. Patrick
6. Kim
7. Anne Marie

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Beste mol
« Reactie #33 Gepost op: 9-03-2013, 14:21:23 »
Ik heb grote bewondering voor hoe knap Milouska het volhield om de domme naiëveling te spelen die openlijk fout op fout maakte zonder verdacht te worden door haar medekandidaten, maar het zorgde er af en toe ook voor dat ze niet effectief kon mollen. Denk aan de beslissing bij de tango en de supervrijstelling. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar mollen die er ook in sloegen om door het leeuwendeel van de kandidaten als mogelijke Mol genegeerd te worden maar tegelijkertijd juist wél midden in de groep stonden en dat gebruikten om op subtielere wijze maar ook met veel lef en plezier te saboteren.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 14:36:23 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #34 Gepost op: 9-03-2013, 14:32:41 »
Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar mollen die er ook in sloegen om door het leeuwendeel van de kandidaten als mogelijke Mol genegeerd te worden maar tegelijkertijd juist wél middenin in de groep stonden en dat gebruikten om op subtielere wijze maar ook met veel lef en plezier te saboteren.

Dit.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Beste mol
« Reactie #35 Gepost op: 9-03-2013, 14:40:30 »
Het feit dat Milouska niet zo goed in de groep lag was voor mij ook de reden dat ze net buiten de top 3 viel, al vond ik haar wel een hele goede mol en was dat ook te verwachten met haar tactiek.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste mol
« Reactie #36 Gepost op: 9-03-2013, 14:42:11 »
Ranken is inderdaad moeilijk. Het kiezen van een "slechtste" Mol helemaal, dat heb ik daarom ook maar niet gedaan. Maar Jon is bij het onlangs terugkijken van zijn molacties in mijn achting gestegen. Hij heeft het echt zo gek nog niet gedaan en hier en daar hele goede molacties uitgevoerd. Van Kim en Anne-Marie ben ik minder onder de indruk.

Als je puur kijkt naar molacties, scoort Jon inderdaad gewoon een voldoende. In mijn 'archieven' heb ik 8 'effectieve molacties' op naam van Jon staan. (ter vergelijking: Milouska en George staan op 9, George op 10, Kim op 4)

Waar Jon alleen aanzienlijk minder op scoort is dat de winnaar met meer dan de helft van het maximaal mogelijke prijzengeld naar huis ging (52%). Nou is dat niet het meest eerlijke criterium, want sommige seizoenen hebben een opdracht waar de hele pot leeg kan en het ene seizoen heeft meer hulpmollen of zwakke kandidaten dan de andere, maar het is wel ongekend hoog.

Daarnaast is Jon na Anne-Marie en Kim ook degene die het langst en meest door medekandidaten verdacht werd. Dat lijkt me de voornaamste verklaring dat die bij veel mensen laag staat.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste mol
« Reactie #37 Gepost op: 9-03-2013, 14:46:37 »
Jon vind ik best een goede mol en vooral een leuke mol. Middenmoot wat mij betreft.

Seizoen 1 en 2 heb ik nog niet gezien.

Beste mollen:
1. Dennis
2. George
3. Milouska
4. Kees

Over de rest moet ik nog even nadenken.

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #38 Gepost op: 9-03-2013, 14:47:35 »
Ik ben toch erg benieuwd naar jouw definitie van 'effectieve molsactie' dan Qper want ik herinner me écht iets anders..

Misschien moet ik er nogmaals naar kijken (het is alweer een tijdje geleden..) maar ik herinner me echt weinig effectiefs aan Jon's 'acties'.  ::ohno::

Anywayz ieder zo zijn/haar mening en criteria uiteraard.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste mol
« Reactie #39 Gepost op: 9-03-2013, 14:54:57 »
Ik ben toch erg benieuwd naar jouw definitie van 'effectieve molsactie' dan Qper want ik herinner me écht iets anders..

Misschien moet ik er nogmaals naar kijken (het is alweer een tijdje geleden..) maar ik herinner me echt weinig effectiefs aan Jon's 'acties'.  ::ohno::

Anywayz ieder zo zijn/haar mening en criteria uiteraard.  :)
Ik heet geen Qper, maar ik geef toch antwoord.  ::)
In het theater? steeds alle woorden opnieuw noemen zodat de andere kandidaten werden afgeleid door de klanken. Anniek en Viviënne rondjes laten rijden. Belgische producten bij de Duitse vlag leggen en vice versa. Steeds stiekem aan het stuur trekken om Anniek zenuwachtig te maken en kloten met de porto. Stiekem tegen de toeristen in Petra zeggen dat ze mochten blijven staan. Bij het reuzenrad het bord volkladderen zodat niemand er meer iets van snapte.
Ik ben nu vast nog iets vergeten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.