Auteur Topic: Wie Is De Mol in de media  (gelezen 374646 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #240 Gepost op: 22-01-2014, 08:52:08 »
Verbaast me niet echt. Veel vragen hebben zoveel keuzes als er nog kandidaten zijn ("met wie zit de mol in een tweetal"). Die heb je alleen goed als je exact de juiste mol invult. Dus die kans is nu 1 op 8. Natuurlijk zijn er ook vragen met maar 2 antwoorden, en vragen waarbij je best gewoon de Maartenmethode kan doen en ongeacht wie je verdenkt gewoon het 80%-zeker-juiste antwoord kiezen. Maar om een of andere vreemde reden bedenken kandidaten dat niet. Ben trouwens benieuwd of dat in 2012 anders was gezien de vele juiste verdenkingen heel vroeg al.

(En Jaapie is het met mee eens :P)

Ik zou die theorie nog wel iets aan passen, want bij de Maartenmethode zoals jij hem uit legt, ben je de sjaak als de mol zich steeds in de kleinste groep bevindt.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #241 Gepost op: 22-01-2014, 10:14:03 »
De Maartenmethode werkte ook niet gezien de vroege exit van Maarten.
WIDM is vooral een psychologisch spel en laat zich niet alleen wiskundig berekenen. ::)

Ik ga hier even (off-topic) op reageren. (Ik weet niet waar ik anders hierop moet reageren)
Ik heb het even uitgeteld hoe het zat voor Maarten.
Ik heb Maarten nooit meegeteld hierin. (dus voor hem waren er in aflevering 1 9 mogelijke mollen, aflevering 2 8,...)
 De mol zet ik telkens in het vet

Aflevering 1:
5 vrouwen als mol- 4 mannen als mol
5 mensen op tijd- 4 te laat
4 mensen in tekenteam- 5 in het zoekteam
3 mensen met een vrijstelling- 2 tegen Marit- 2 tegen Tim en 2 tegen Frits

Aflevering 2:
4 mogelijke mannelijke mollen- 4 mogelijke vrouwelijke mollen
trapopdracht: geen groepsopdracht
2 aan porto's-3 in auto 1-3 in auto 2
4 in team 1- 4 in team 2
1 beslisser- 7 die niks kunnen beslissen
2 in team 1- 2 in team 2- 2 in team 3- 2 in team 4

Aflevering 3:
3 mogelijke mannelijke mollen- 4 mogelijke vrouwelijke mollen
2 aan de kant- 3 in jet 1- 2 in jet 2
3 pakken geld- 3 pakken 1 joker- 1 pakt 2 jokers
1 in toren- 6 in de stad.

Kort samengevat:
4x zat AM in de grote groep
3x in de kleinste groep
7x in gelijke groepen.

Dus die methode klopte in 4/14 gevallen. (waarvan geen enkele keer in aflevering 2)
Het is ruw geschetst, dat weet ik.

klaar voor de strijd

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #242 Gepost op: 22-01-2014, 22:37:33 »
Klopt, dat was het probleem bij Maarten, maar kun je omzeilen, al vereist dat wel een hoop administratie, die je dus in je hoofd moet maken. Dat bedoel ik met een variant.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #243 Gepost op: 23-01-2014, 01:37:39 »
Avrobode:

Aflevering 4:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ben wel vrij benieuwd hoe die opdracht met de vrijstelling/jokers gaat verlopen. Ze zullen toch niet zo maar elk een envelop kunnen pakken en ruilen. Acht kandidaten, acht enveloppen. Dat zou betekenen dat er sowieso €1500 in de pot komt. Dat zal toch niet? Uit de vooruitblik van de aflevering is te zien wie het kaartje met 'vrijstelling' in handen heeft. Als ze mogen ruilen, moet ik er dan maar op vertrouwen dat die persoon een vrijstelling verdient?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #244 Gepost op: 23-01-2014, 13:11:49 »
De Maartenmethode werkte ook niet gezien de vroege exit van Maarten.
WIDM is vooral een psychologisch spel en laat zich niet alleen wiskundig berekenen. ::)
Dat kwam ook voor een groot deel doordat de andere kandidaten allemaal al wisten wie de mol was.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #245 Gepost op: 23-01-2014, 16:57:36 »
Er komt een Wie is de Mol?-bordspel uit!  ::bravo::
Voor de echte Molloot natuurlijk niet te missen.
Vanaf 15 maart te bestellen bij Bol.com.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 17:24:45 door Dolfie, Reden: link verwijderd »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #246 Gepost op: 23-01-2014, 16:58:29 »
Er komt een Wie is de Mol?-bordspel uit!  ::bravo::
Voor de echte Molloot natuurlijk niet te missen.
Vanaf 15 maart te bestellen bij Bol.com.
http://www.bol.com/nl/p/wie-is-de-mol-bordspel/9200000024240286/?Referrer=ADVNLPPce846300cdbf9297008020dfa3000003339[/img]]

Was dat vorig jaar niet ook al het geval? Alleen is het er toen totaal niet van gekomen.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #247 Gepost op: 23-01-2014, 17:01:08 »
Een paar jaar terug inderdaad. Nu zijn er meerdere screenshots van, dus het lijkt een echt spel te zijn!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #248 Gepost op: 23-01-2014, 17:22:10 »
Een paar jaar terug inderdaad. Nu zijn er meerdere screenshots van, dus het lijkt een echt spel te zijn!

Leuk, maar eerst zien dan geloven.

Het bord zelf ziet er nogal kaal uit. En die cirkels met het mollogo lijken nu net zwarte vrijstellingen, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #249 Gepost op: 23-01-2014, 18:34:09 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #250 Gepost op: 23-01-2014, 18:44:57 »
Uit het artikel hierboven:

Citaat
Opvallend is de laatste jaren de groeiende groep jonge kijkers. Het is echt een hot topic op het schoolplein. Dat is een van de redenen dat Klokhuis-presentator Maurice Lede er nu in zat. Die zouden we een paar jaar geleden niet zo gauw gevraagd hebben.

Twaalf jaar geleden was het bij mij op de middelbare school ook al een hot topic, maar goed, ze zullen basisschool bedoelen. Maar Maurice Lede daarom nu pas gevraagd? Hoe zat het dan met Milouska Meulens van het Jeugdjournaal? Klopt niet helemaal. ;)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #251 Gepost op: 23-01-2014, 18:50:17 »
Uit het artikel hierboven:

Twaalf jaar geleden was het bij mij op de middelbare school ook al een hot topic, maar goed, ze zullen basisschool bedoelen. Maar Maurice Lede daarom nu pas gevraagd? Hoe zat het dan met Milouska Meulens van het Jeugdjournaal? Klopt niet helemaal. ;)

In 2006 hadden ze er al moeite mee om überhaupt kandidaten te vinden. Dus zo onlogisch is dat nou ook weer niet.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #252 Gepost op: 23-01-2014, 19:13:29 »
Wie is de Mol? bordspel te reserveren bij bol.com, volgens de Facebook van WIDM is het de echte..


Dat zou wel echt geweldig zijn als het lukt ipv de laatste keer met het bordspel.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 19:36:22 door Dolfie, Reden: link verwijderd »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #253 Gepost op: 23-01-2014, 19:19:41 »
Wie is de Mol? bordspel te reserveren bij bol.com, volgens de Facebook van WIDM is het de echte..
http://www.bol.com/nl/p/wie-is-de-mol-bordspel/9200000024240286/?Referrer=ADVNLPPce846300cdbf9297008020dfa3000003339

Dat zou wel echt geweldig zijn als het lukt ipv de laatste keer met het bordspel.
Sceptisch... maar toch benieuwd!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #254 Gepost op: 29-01-2014, 02:16:33 »
“In eerdere seizoenen lag de nadruk op de opdrachten. Die moesten tof zijn en steeds mooier en indrukwekkender. De kracht zit ‘m nu veel meer in het groepsproces. Dat willen we stimuleren, versterken en verbeteren.”

Voor mij persoonlijk is de huidige formule nu juist de kracht van het spel. Een goed gecaste groep en top-opdrachten. Dat werkte al 13 keer en levert een prijs op dus niet te veel veranderen aub.

Straks gaan ze nog de kant van Expeditie Robinson op. Of liever gezegd bergafwaarts naar het ravijn waar ER in is beland. Helemaal weg van de oorsprong en alleen nog maar gekibbel en gekonkel.
Ik ben er heel blij mee! Ik heb me voorgaande seizoenen wel eens beklaagd over het gebrek aan geneuzel tussen opdrachten door, vooral tijdens de eerst paar afleveringen. Toen ik in 2005 begon te kijken was het eindeloze gediscussieer tot diep in de nacht, over groepsverdeling of volgorde juist één van de dingen die me trok. Ik vind de balans dit jaar perfect!
In het geëmmer over de enveloppen (vooral doordat JW hem kwijt is) komt het misschien nog wel beter naar voren dan de genoemde verbondjes/argwaan m.b.t. de zware vrijstelling

Ik ben niet zo bang dat bergafwaarts gaat. De montage van WIDM is naar mening heel integer. Er wordt niet ingespeeld op emotie en conflict, maar op zaken die met het spel te maken hebben: verbondjes, vertrouwen, verdachtmakingen. Dat is leuk! Als de kandidaten op reis zijn stoppen die dingen ook niet als de opdrachten afgelopen zijn en de camera's uit, dus ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat wij ook af en toe mee mogen kijken wat er tussen door speelt. Zoals bijvoorbeeld het vrouwenbondje.

Ik vind het top nu toe een top seizoen!  ::ok::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #255 Gepost op: 29-01-2014, 09:51:46 »
Ik ben er heel blij mee! Ik heb me voorgaande seizoenen wel eens beklaagd over het gebrek aan geneuzel tussen opdrachten door, vooral tijdens de eerst paar afleveringen. Toen ik in 2005 begon te kijken was het eindeloze gediscussieer tot diep in de nacht, over groepsverdeling of volgorde juist één van de dingen die me trok. Ik vind de balans dit jaar perfect!
In het geëmmer over de enveloppen (vooral doordat JW hem kwijt is) komt het misschien nog wel beter naar voren dan de genoemde verbondjes/argwaan m.b.t. de zware vrijstelling

Ik ben niet zo bang dat bergafwaarts gaat. De montage van WIDM is naar mening heel integer. Er wordt niet ingespeeld op emotie en conflict, maar op zaken die met het spel te maken hebben: verbondjes, vertrouwen, verdachtmakingen. Dat is leuk! Als de kandidaten op reis zijn stoppen die dingen ook niet als de opdrachten afgelopen zijn en de camera's uit, dus ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat wij ook af en toe mee mogen kijken wat er tussen door speelt. Zoals bijvoorbeeld het vrouwenbondje.

Ik vind het top nu toe een top seizoen!  ::ok::
Echt helemaal mee eens. Ze hebben inderdaad een paar jaar gehad waarin er nauwelijks iets van het groepsproces tussendoor te zien was en dat vond ik jammer. Het week daarin ook af van het oorspronkelijke format, naar mijn gevoel. In de eerste series (zeker ook in de Vlaamse) zag je ook vaak interacties van de kandidaten onderweg in de auto en dergelijke. Dat soort beelden dragen bij aan het programma, vind ik. Geen ruzies en conflicten (zijn die er echt bij WIDM?), maar kleine steekjes, verdenkingen, discussies... ik vind het mooi! :)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #256 Gepost op: 29-01-2014, 16:41:26 »
Voor de geïnteresseerden in Jan-Willem heb ik even wat fotootjes gemaakt van een artikel in het omroepblad van de EO. Alleen de eerste alinea gaat over WIDM. Wel even inzoomen om het goed te kunnen lezen.



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #257 Gepost op: 29-01-2014, 16:45:47 »
Voor de geïnteresseerden in Jan-Willem heb ik even wat fotootjes gemaakt van een artikel in het omroepblad van de EO. Alleen de eerste alinea gaat over WIDM. Wel even inzoomen om het goed te kunnen lezen.



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
top! bedankt ::tandpastasmiley::

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #258 Gepost op: 29-01-2014, 17:00:48 »
Vanavond in RTL Boulevard (tussen 18.35 en 19.25 uur op RTL 4): oud-mollen over dit seizoen van Wie Is De Mol?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #259 Gepost op: 29-01-2014, 17:16:07 »
bedankt voor de tip, ik ga kijken  ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela