Auteur Topic: Molfandag 2014  (gelezen 157941 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molfandag 2014
« Reactie #80 Gepost op: 28-02-2014, 21:23:05 »
Tygo, aan één genoeg?

Je hebt wel hoge verwachtingen ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2014
« Reactie #81 Gepost op: 28-02-2014, 21:49:30 »
Of Tygo komt?....dat merken we we wel op de fandag ::jaja::....laten we dit topic maar weer gebruiken waarvoor het bedoeld is en er geen slowchat van maken :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: Molfandag 2014
« Reactie #82 Gepost op: 2-03-2014, 15:32:59 »
Hey
Hoe lang sta je ongeveer in de rij voor een foto?
En met hoeveel mensen kan je ongeveer op de foto?
En is het dan niet zo dat bij de een de langer de rij veel langer is dan de aarde?
Niets is wat het lijkt...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #83 Gepost op: 2-03-2014, 15:43:23 »
Hey
Hoe lang sta je ongeveer in de rij voor een foto?
En met hoeveel mensen kan je ongeveer op de foto?
En is het dan niet zo dat bij de een de langer de rij veel langer is dan de aarde?
Mijn ervaring is dat je elke 'Meet & Greet'-sessie (per fandag afhankelijk hoeveel het er zijn , 1 of 2) rond de 3 a 4 kandidaten kunt bezoeken.
Maar dit is erg verschillend per fandag, zo stond ik op de Molfandag 2012 met Frits, Hadewych en Tim op de foto (1 M&G), terwijl het me op de Molfandag was gelukt om met Tim, Arjen, Kim, Sanne, Frits, Manuel, Pieter-Jan én JP op de foto te gaan. Die dag had ik veel geluk, ik was namelijk bij de twee Meet & Greets allebei de keren de laatste die nog met de kandidaat op de foto mocht.

De afgelopen jaren was er één Meet & Greet.

En de rijen verschillen inderdaad per persoon, met kandidaten die er als eerste uitliggen staat er soms maar één iemand voor je, maar bij de Mol is het een drukte van jewelste. :)
...óf niet!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #84 Gepost op: 2-03-2014, 16:30:15 »
En de rijen verschillen inderdaad per persoon, met kandidaten die er als eerste uitliggen staat er soms maar één iemand voor je, maar bij de Mol is het een drukte van jewelste. :)

Ja en let goed op je plek, sommige schuiven er stiekem tussen.. Of gaan juist precies niet in de rij staan, maar dichtbij de kandidaat zelf. Onder het mom van 'O, dat wist ik niet'. Zo stiekem...  ::kots::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Frodowatanabe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #85 Gepost op: 3-03-2014, 00:43:03 »
Ik vind dat de dag anders ingericht moet worden en daarvoor ook op een andere locatie.

De dag moet net als op congressen uit deelsessies bestaan en daardoor al om 11u beginnen tot
in de avond.  Er moeten ook meerdere zalen beschikbaar zijn.

Stel dat er 7 kandidaten zijn.    Dan deel je het aantal aanwezige fans door 7 en zo
ontstaan er 7 groepen de groepen blijven bijelkaar.

Elke groep krijgt een eigen zaal daar blijven ze de hele dag.

De kandidaten komen naar de zaal elke zaal 1.

Pas als iedereen een handtekening heeft met foto en er is nog kort even gepraat worden de kandidaten weer gewisselt met een andere zaal.

Op deze manier krijgen alle fans de gelegenheid om alle kandidaten te onmoeten.

Aan het begin en het eind van de dag vind er een centrale meeting plaats.

Wand het lijkt wel op de meet en greets steeds korter worden.

Wellicht weer terug naar het AVROGEBOUW? Kun je de studio gebruiken voor het centrale deel.

Bovendien is die buitenplaats van de OBservant bij koud weer niet aangenaam.
Ook niet voor de in lichte kleding aanwezige kandidaten.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molfandag 2014
« Reactie #86 Gepost op: 3-03-2014, 01:05:18 »
Ik vind dat de dag anders ingericht moet worden en daarvoor ook op een andere locatie.

De dag moet net als op congressen uit deelsessies bestaan en daardoor al om 11u beginnen tot
in de avond.  Er moeten ook meerdere zalen beschikbaar zijn.
De mol fandag wordt georganiseerd door de actieve (vrijwillige) leden/fans van dit forum. Wat jij voorstelt lijkt mij niet behapbaar om te organiseren en behoorlijk prijzig.

Ik denk dat het ook niet handig is om het veel langer te laten duren. Kandidaten hebben ook nog andere dingen te doen en willen op een gegeven moment weer naar huis; Er komen veel kinderen die het niet te laat mogen maken; En daarnaast komen er fans op af uit het hoge noorden en diepe zuiden van het land, die ook weer enigszins schappelijke tijd thuis willen komen (omdat ze de volgende dag weer moeten werken).

Persoonlijk vind ik de huidige opzet erg leuk. Ik (en voldoende andere) hoeven niet zo nodig op de foto met of een handtekening van de kandidaten, maar vinden het wel leuk om er een beetje tussendoor te lopen. Door alles te scheiden zou dat niet meer gaan. Met alle kandidaten een praatje maken zou wel tof zijn, maar als je alle fans de kans te geven een praatje te maken met de kandidaten moet je een week uit strekken. Het vragenvuur is naar mijn mening een goed alternatief om van de kandidaten te laten vertellen wat je van ze wilt horen.

Ik dankbaar dat er mensen zijn die hun vrije tijd steken in het organiseren van de fandag. Ik ben er blij mee dat de programmamakers mee werken. Ik ben blij dat er veel kandidaten op komen dagen om de fans van het programma te ontmoeten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molfandag 2014
« Reactie #87 Gepost op: 3-03-2014, 12:56:59 »
Ik vind dat de dag anders ingericht moet worden en daarvoor ook op een andere locatie.

De dag moet net als op congressen uit deelsessies bestaan en daardoor al om 11u beginnen tot
in de avond.  Er moeten ook meerdere zalen beschikbaar zijn.

Stel dat er 7 kandidaten zijn.    Dan deel je het aantal aanwezige fans door 7 en zo
ontstaan er 7 groepen de groepen blijven bijelkaar.

Elke groep krijgt een eigen zaal daar blijven ze de hele dag.

De kandidaten komen naar de zaal elke zaal 1.

Pas als iedereen een handtekening heeft met foto en er is nog kort even gepraat worden de kandidaten weer gewisselt met een andere zaal.

Op deze manier krijgen alle fans de gelegenheid om alle kandidaten te onmoeten.

Aan het begin en het eind van de dag vind er een centrale meeting plaats.

Wand het lijkt wel op de meet en greets steeds korter worden.

Wellicht weer terug naar het AVROGEBOUW? Kun je de studio gebruiken voor het centrale deel.

Bovendien is die buitenplaats van de OBservant bij koud weer niet aangenaam.
Ook niet voor de in lichte kleding aanwezige kandidaten.

Dat lijkt me zoals Rat al zij onhaalbaar. De huidige opzet heeft juist zijn charmes. Het begint op een mooie tijd. Om 11 uur is het denk ik zelfs onmogelijk voor sommige fans om al in Hilversum te zijn, gezien de eerste treinen op zondag nogal laat rijden.

Zoals hij ook al zei: niet iedereen hoeft een handtekening of met een kandidaat op de foto. Dus die zouden tijdens die tijd niks meer kunnen doen en moeten heel erg lang wachten. Verder is het fijn dat je leuk door elkaar loopt en met iedereen een praatje kan maken. Als je de groep in kleine groepjes gaat delen kan dat niet meer.

De Observant is goed geschikt voor de molfandag. Het is een leuk gebouw (okay, soms een beetje klein, maar dat geeft niet), op de eventuele kou kan je je gewoon kleden, maar bovenal: het is volgens mij vanuit alle delen van Nederland heel goed bereikbaar, in tegenstelling tot Hilversum.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molfandag 2014
« Reactie #88 Gepost op: 3-03-2014, 13:13:12 »
Amersfoort of Hilversum maakt op zich voor de bereikbaarheid niet zo heel veel uit. Amersfoort heeft daarbij echter het voordeel dat de stad iets makkelijker te bereiken is vanuit het noorden.

Voor het zuiden, met name voor de reizenden ten zuiden van Den Bosch, is er echter een "maar": de reis wordt onderbroken op 30 maart.

Dan is er nog iets: De Observant is het "thuis" voor de doorgewinterde molloot. De molfandag in het AKN-gebouw werd door heel veel mensen ervaren als te zakelijk, te onpersoonlijk. En ook daar ontstonden bij sommige kandidaten lange rijen. De terugkeer in Amersfoort werd dan ook door velen met instemming begroet.

Daarbij komt nog, dat de inzet van de vrijwilligers ook niet door iedereen op waarde wordt geschat: zonder hen geen fandag!

Over het algemeen geldt: je kunt het nooit voor iedereen goed doen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molfandag 2014
« Reactie #89 Gepost op: 3-03-2014, 13:21:17 »
Inderdaad, zonder de vele vrijswilligers geen fandag! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molfandag 2014
« Reactie #90 Gepost op: 3-03-2014, 19:54:26 »
Mijn ervaring is dat je elke 'Meet & Greet'-sessie (per fandag afhankelijk hoeveel het er zijn , 1 of 2) rond de 3 a 4 kandidaten kunt bezoeken.
En (helaas) afhankelijk van hoe extravert je bent als persoon - sommige personen hebben er geen enkele moeite mee om zo door zo'n mensenmassa zich net even wat sneller dan de rest naar voren te werken. Mensen die wat stiller zijn aangelegd - zoals ik - ondervinden daar het nadelige effect van dat ze op sommige fandagen maar één kandidaat hebben kunnen spreken.
Vorig jaar aangegeven dat het voor die mensen eerlijker zou zijn als de wachtrij beter georganiseerd en ééndimensionaler zou worden zoals dat vorig jaar zo mooi gebeurde op de overdekte plek waar de bar is vlak naast de ingang.

Graag zie ik voor de molfandag 2014 daar een verbetering in, indien haalbaar :)

Grootschalige reorganisaties die afwijken van het huidige concept van de fandag zie ik echter niet zitten. Ik heb er ook wel eens over nagedacht, en grappig genoeg heb ik ooit gedroomd van een fandag waarbij je inderdaad als je binnenkwam in groepen werd ingedeeld, maar ik denk dat dat soort dingen de sfeer er uit halen. Los van het wachtrijprobleem vind ik de huidige opzet erg leuk en gemoedelijk en open. Een beetje babbelen met molloten is nu heel makkelijk mogelijk en vragenvuur en veiling zijn vooral leuk vanwege de humor en gezelligheid. Veiling doet me verder niet zo veel aangezien ik toch dergelijke bedragen niet over heb voor molitems (een veiling met goedkope dingetjes zie ik dan ook graag tegemoet, al zou ik zo gauw niet weten wat er uit dit seizoen geschikt is als klein item. Als er nou hele ladingen topito's zouden bestaan zou dat leuk zijn natuurlijk :P).

De Observant is een leuke locatie (alleen meestal een beetje koud :-[) :)

Verder hoop ik dat er gedacht wordt aan het geluidsniveau, vorig jaar was in de buurt van de luidsprekers niet veilig voor je oren als Kees aan het woord was ;)

Citaat
En de rijen verschillen inderdaad per persoon, met kandidaten die er als eerste uitliggen staat er soms maar één iemand voor je, maar bij de Mol is het een drukte van jewelste. :)
Volgens mij was Joep ook nog wel populair, terwijl ik voor Soundos nauwelijks hoefde te wachten :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #91 Gepost op: 3-03-2014, 20:27:11 »
En (helaas) afhankelijk van hoe extravert je bent als persoon - sommige personen hebben er geen enkele moeite mee om zo door zo'n mensenmassa zich net even wat sneller dan de rest naar voren te werken. Mensen die wat stiller zijn aangelegd - zoals ik - ondervinden daar het nadelige effect van dat ze op sommige fandagen maar één kandidaat hebben kunnen spreken.
Dat is inderdaad zo. Soms sta je vanaf het begin náást een kandidaat maar komt iedereen van alle kanten voor je langs als je dat zelf niet doet :-\\
Veiling doet me verder niet zo veel aangezien ik toch dergelijke bedragen niet over heb voor molitems (een veiling met goedkope dingetjes zie ik dan ook graag tegemoet, al zou ik zo gauw niet weten wat er uit dit seizoen geschikt is als klein item. Als er nou hele ladingen topito's zouden bestaan zou dat leuk zijn natuurlijk :P).
Gelukkig is het voor een goed doel, dat is een soort win-win excuus voor mij.
En ik geef eindelijk eens aan een goed doel én ik heb een excuus om supercoole items te kopen.
...óf niet!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Molfandag 2014
« Reactie #92 Gepost op: 3-03-2014, 21:51:49 »
De rijen blijven ieder jaar inderdaad lastig. We proberen het altijd wel goed in de gaten te houden,  helaas kunnen wij ook niet alles zien. Ik zou wel mensen willen aanmoedigen om voordringers op hun gedrag aan te spreken en (vriendelijk) naar het begin van de rij te verwijzen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2014
« Reactie #93 Gepost op: 4-03-2014, 10:05:58 »
Ik ben nooit op een Molfandag geweest en ken de locatie dan ook niet, maar is het niet mogelijk met een soort van dranghek systeem te werken bij de kandidaten?? Dan heb je minder last van voordringers en zijn de mensen die daar wat minder snel wat van durven te zeggen ook geholpen?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molfandag 2014
« Reactie #94 Gepost op: 4-03-2014, 11:17:13 »
Dranghekken is wel erg drastisch. Kom op zeg, we zijn (op wat kinderen na) bijna allemaal volwassen. We kunnen toch wel netjes een rij maken zonder gezeur ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #95 Gepost op: 4-03-2014, 11:26:38 »
Dranghekken is wel erg drastisch. Kom op zeg, we zijn (op wat kinderen na) bijna allemaal volwassen. We kunnen toch wel netjes een rij maken zonder gezeur ::).
Het punt is dus dat mensen al dan niet onbewust er toch een chaotische rij van kunnen maken.
Dranfhekken zijn inderdaad niet echt charmant, maar wie weet zijn van die lint-'hekken' die je ook langs rode lopers e.d. ziet wel wat, zo help je de rij net iets meer vorm te geven. Maar inderdaad, het hoeft natuurlijk helemaal niet nodig te zijn.
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #96 Gepost op: 4-03-2014, 12:01:51 »
Dranghekken is misschien iets te veel v/h goede, maar die lintenpaden op een rode loper is wel een goed idee. Al was het maar om een rij te creeëren voor mensen die reeds op de foto zijn geweest en door willen naar een volgende kandidaat binnen de tijd die er voor de meeting is. Want dat heb ik ook vaak zat gemerkt, heb je eenmaal een praatje gemaakt/krabbel gehaald en/of foto gemaakt dan kom je gewoon haast niet meer weg daar  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Molfandag 2014
« Reactie #97 Gepost op: 4-03-2014, 14:12:04 »
Ik weet nog het moment dat vorig jaar Art verdrukt werd, toen de menigte massaal begon te duwen en Art tegen de muur werd gedrukt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Molfandag 2014
« Reactie #98 Gepost op: 4-03-2014, 14:19:10 »
Ik weet nog het moment dat vorig jaar Art verdrukt werd, toen de menigte massaal begon te duwen en Art tegen de muur werd gedrukt.

Oei, dan was het wel druk.



Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2014
« Reactie #99 Gepost op: 4-03-2014, 17:30:50 »
Vanaf wanneer is de inschrijving?