Auteur Topic: Molfandag 2014  (gelezen 157939 keer)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #500 Gepost op: 30-03-2014, 23:19:00 »
Zeer geslaagde dag, top gedaan van de organisatie.
Tuurlijk mistte ik een aantal forummers en kandidaten, maar het was verder top georganiseerd en mooi bedank speech en cadeau voor Anton ::ok::
Iedereen bedankt.
Ananas

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #501 Gepost op: 30-03-2014, 23:19:23 »

En Guido, ik moest de trein naar heerenveen hebben was daarom vlug weg en heb niet meer kans gehad om je een goede reis en weekend toe te wensen.
groeten.
Ananas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molfandag 2014
« Reactie #502 Gepost op: 30-03-2014, 23:19:55 »
Hoe kan ik mijn foto's weer makkelijk hier plaatsen, nu is mijn bestand te groot en lukt het niet ???.
Paint, format wijzigen, uploaden ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2014
« Reactie #503 Gepost op: 30-03-2014, 23:22:35 »
Paint, format wijzigen, uploaden ;)

Of uploaden op een externe site zoals Photobucket of Flickr en hier een linkje/ embedcode plaatsen ;)
Tell me what your telescope says

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molfandag 2014
« Reactie #504 Gepost op: 30-03-2014, 23:24:37 »
Of uploaden op een externe site zoals Photobucket of Flickr en hier een linkje/ embedcode plaatsen ;)
Wordt het formaat daar gelijk aangepast? Ik gebruik altijd tinypic of imageshack en daar heb je dan nog steeds een megafoto :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline VYB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2014
« Reactie #505 Gepost op: 30-03-2014, 23:25:23 »
Hoi! Hier spreekt de beruchte Vera die de widm.com-quiz gewonnen heeft! Wil na alle kritiek (wat ik ook wel snap) toch even mijn verhaal kwijt:
Ik heb elke week (te) veel tijd besteed aan het schrijven in mijn molboekje, en met gebruik van mijn molboekje heb ik de test vanmiddag ingevuld. Toen bleven er nog 3 vragen over die ik niet zeker wist, o.a. de mol van Milouschka en die vraag over Susan en haar persoonlijkheidsstoornis haha. Daar kon ik echter wel antwoorden wegstrepen en zijn blijkbaar de goede overgebleven...

Mijn doel was dit jaar wel om te winnen, want vorig jaar werd ik tweede omdat ik de laatste inschattingsvraag finaal mis had (dit jaar trouwens ook weer). Dat doel heb ik nu bereikt, dus zal volgend jaar niet zo fanatiek meer meeschrijven ::hypocriet::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Molfandag 2014
« Reactie #506 Gepost op: 30-03-2014, 23:28:52 »
Leuk om te lezen dat jullie een fijne middag hebben gehad.
We doen, als organisatie, erg onze best om zoveel mogelijk aan wensen/vragen tegemoet te komen.
Meer meet & greet zit er niet in denk ik.
We zagen aan het eind van het programma Susan, en die vertelde dat ze echt doodmoe was. Het is voor de kandidaten (en mol) een hele bijzondere ervaring om de hele middag overvallen en omringd te worden door mensen. Ik denk dat iedereen daar ook wel even over moet nadenken.

Verder is de veiling qua items ietwat in elkaar geschoven, mede op verzoek van Anton en JP. Het gaat anders allemaal veel te lang duren.
Ik hoop dat jullie daar ook begrip voor hebben :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #507 Gepost op: 30-03-2014, 23:39:30 »
Dat hebben we zeker ::ok::

De meet en greet is elk jaar hectisch en aangezien ik snap dat jullie doen wat jullie kunnen, neem ik aan dat een beetje chaos gewoon bij meet en greets hoort ::hug::
...óf niet!

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2014
« Reactie #508 Gepost op: 30-03-2014, 23:44:59 »
Klopt het dat daphne en jennifer er niet waren? Zoja waarom niet?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #509 Gepost op: 30-03-2014, 23:45:54 »
Klopt het dat daphne en jennifer er niet waren? Zoja waarom niet?
Omdat ze niet konden ;)
...óf niet!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Molfandag 2014
« Reactie #510 Gepost op: 30-03-2014, 23:47:03 »
Omdat ze niet konden ;)

::rofl:: duidelijke uitleg :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2014
« Reactie #511 Gepost op: 30-03-2014, 23:55:44 »
Ja klopt, het was ook puur toeval/geluk dat we daar in de buurt stonden en iemand ineens riep 'aantekeningen opdrachten 2 euro!', want een paar seconden daarvoor mocht geen volwassene nog iets kopen. Verwarrend, maar die mevrouw die ze verkocht was zelf volgens mij ook in de war.

En wat een hoge opbrengst dit jaar! Fijn!
ze zegt mevrouw tegen me :-[

We proberen genoeg items te hebben om zoveel mogelijk kinderen iets te laten kopen. Er bleken veel minder flesjes te zijn dan we hadden gehoopt, vandaar dat we wat geschoven hebben. En nog hadden niet alle kinderen iets kunnen kopen. Toen werd me nog die borden aangeraakt, om toch nog meer mensen tevreden te stellen. En ineens had ik borden over en geen kinderen meer aan de tafel, vandaar dat ik maar riep en aan de eerst reagerende verkocht ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #512 Gepost op: 30-03-2014, 23:56:57 »
telefoons en portemonnees inleveren bij de ingang ;D

En tablets, laptops, pocketpcs's, paspoorten, rijbewijzen zoals het vroeger ook gebeurde standaard in WIDM  ;D

Afijn, om tien uur was ik thuis, nadat het dringen geblazen was voor de bus naar Meppel waar Rat en Daedalus op moesten wachten. Beetje het Susan-wachtrij idee maar dan een tikkeltje erger :P Hoe het ook zij.. ik kwam bepakt en bezakt naar de MFD zonder het idee iets van de veiling mee te nemen. Maar wel met het idee Susan haar lachende muffinmolletjes te geven en natuurlijk de kaart voor Sofie te laten signeren door iedereen op de MFD en mee te geven aan JP. Zo gezegd, zo gedaan toch? Welnu, bij binnenkomst zag ik meteen het bordje met Susan haar naam en een heus netjes afgezet tafeltje met linten :) Dus daar het bakje met de muffinmolletjes neergezet opdat ze niet vertrapt werden onder de drukte (bleken ze de reis niet te hebben overleefd  :\'(

Na het vragenvuur en lang kwartiertje pauze kwam daar dan eindelijk Susan met Anton als PA. Susan kon het idee waarderen, maar mijn molletjes hebben de reis niet overleefd bleek, beetje een smet op een zo'n leuk idee  :-\\ In principe had ik de molshoopjes van chocolademuffinbeslag pas moeten decoreren op locatie. Maarja, in de tussentijd de kaart voor Sofie maar langs menig statafel laten gaan om er namen/handtekeningen op te krijgen. JP was zo aardig om hem na afloop v/h vragenvuur toen de Skype-verbinding nog open was naar Sofie hem te showen. Maar als Sofie dit beeld zag begrijp ik wel dat ze er weinig van wist te maken en puur op haar luisterend oor af moest.  ::hug::

En toen de veiling. Bleken plots de fiches wel geveild te gaan worden en voor een schappelijke prijs (die van Sofie, Freek e.d. gingen voor +- 75 euro weg) Dus toen die van Susan op het laatste pas weg ging dacht ik toe te kunnen happen, niet dus hé Rickdemolloot  ::zwaai:: Er kwamen geen zelf meegebrachte molboekjes ter veiling en omdat het vooraf apart gehouden geld voor Susan haar molboekje dus niet nodig was besloot ik maar te bieden op molgeld. Nadien heb ik enkele medeforummers nog voorzien van een briefje zodat ik nu een reeks over heb zonder dubbelingen :) Dus naast een gesigneerde zwarte vrijstelling toch nog molgeld na al die jaren!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #513 Gepost op: 31-03-2014, 00:02:38 »
Is dat... de échte zwarte vrijstelling?
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #514 Gepost op: 31-03-2014, 00:04:36 »
Is dat... de échte zwarte vrijstelling?

Zo stelde Susan die vraag ook aan mij bij de meet & greet  ;D Maar nee, 475 euro was ver boven mijn budget bij die marktplaats veiling voor Serious Request ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #515 Gepost op: 31-03-2014, 00:12:42 »
Zo stelde Susan die vraag ook aan mij bij de meet & greet  ;D Maar nee, 475 euro was ver boven mijn budget bij die marktplaats veiling voor Serious Request ;)
Aha, wie de echte bieder blijft dus een mysterie... ::vergroot::

Lijkt me overigens hartstikke zonde om zo'n origineel item te 'verpesten' met een handtekening. Die zat er immers niet op in de uitzending :)
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #516 Gepost op: 31-03-2014, 00:14:25 »
Lijkt me overigens hartstikke zonde om zo'n origineel item te 'verpesten' met een handtekening. Die zat er immers niet op in de uitzending :)

Aan de ene (functionele/esthetische) kant wel, aan de andere kant is de emotionele waarde nu wel gestegen  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #517 Gepost op: 31-03-2014, 00:16:40 »
Aan de ene (functionele/esthetische) kant wel, aan de andere kant is de emotionele waarde nu wel gestegen  :D
Nee, op een neppe zwarte vrijstelling moet je zeker een handtekening laten zetten! Maakt hem juist weer 'echter' zo ::ok::
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Molfandag 2014
« Reactie #518 Gepost op: 31-03-2014, 00:19:06 »
Fandag was geslaagd!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2014
« Reactie #519 Gepost op: 31-03-2014, 00:22:26 »
Het was dit jaar mijn eerste fandag en zeker voor herhaling vatbaar!

Vragenvuur was leuk en ook dat Sofie via Skype er toch nog een beetje bij was.  :)

Meet&Greet was bij Susan idd beetje rommelig (voornamelijk in het begin, omdat niet echt duidelijk was waar de rij was :P) maar uiteindelijk is foto en handtekening gelukt en terwijl er nog 4 minuten waren toch nog maar in de rij gaan staan bij Jan-Willem. Gelukkig was hij nu juist net degene die, ook al moesten de kandidaten stoppen, gewoon nog 5 minuten doorging om toch gewoon met iedereen op de foto te gaan, dus ook dat is gelukt!  :)

En de veiling was ook erg leuk om te zien. Vanwege defecte pinautomaten had ik niet meer dan €25,- cash bij me, dus viel er voor mij vrij weinig te bieden (eigenlijk wel jammer, maar ja, had ik maar eerder aan moeten denken :P) en wat een fijn eindbedrag is er opgehaald!

Volgend jaar weer!