Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 370079 keer)

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #620 Gepost op: 21-02-2014, 08:08:39 »
2. Vlak voor de race dit shot in beeld

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #621 Gepost op: 21-02-2014, 08:11:46 »
3. Freek heeft deze paddle!!!

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #622 Gepost op: 21-02-2014, 08:13:39 »
4. Kijk maar naar Paddle van JW, hij heeft geen punt maar een v-tje boven de bovenste letter

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #623 Gepost op: 21-02-2014, 08:15:12 »
5. Nog niet overtuigd? Kijk dan ook maar eens naar paddle van Daphne

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #624 Gepost op: 21-02-2014, 11:34:30 »
Ik wil de pret niet bederven maar kan toch duidelijk zien dat de bovenste foto van de peddel niet dezelfde is die freek in zijn handen heeft hoor. Kijk maar naar de tekens eronder. Zijn op bepaalde plekken een beetje vervaagd. Bij de peddel van Freek niet. Ook het tekentje aan de linker kant naast de 'wat lijkt op een k' is net even iets anders.


Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #625 Gepost op: 21-02-2014, 15:54:08 »
Ik heb even een overzichtje in elkaar geknutseld van de opdrachten in combinatie met het gedrag van Freek. Wat opvalt is de grote samenhang tussen opdrachten waarin geen geld is verdiend, Freek in een Molpositie is geweest en Freek (al dan niet bewust) heeft gehandeld in nadeel van de pot. Eigenlijk moet ik dit schema ook maken voor de andere kandidaten, maar een grotere samenhang is bijna niet mogelijk.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #626 Gepost op: 21-02-2014, 16:16:55 »

Ik begin nu pas in te zien, waarom mensen Freek verdenken, dus bedankt voor dit overzicht.  ::ok::

Toch wat kanttekeningen (en direct de reden dat ik Freek dus niet verdenk):

Bij het seinen staat Freek niet in een molpositie, deze opdracht is onmogelijk, zelfs zonder mol.
De opmerking van Freek over dat ze niet moeten zoeken naar de Susan en Owen op de foto is eigenlijk gewoon waar. Ze staan niet op de foto.
De ClockTower die Freek voorstelt is de beste positie voor de hotelopdracht.
Bij Snake stelt Freek voor terug naar de kerk te keren, wat gezien de positie van Jennifer en Susan in mijn ogen erg logisch is. Als ze rechtdoor lopen op dat moment, lopen ze over "roze" straten, waarvan niet duidelijk is of dat uberhaupt wel mag. Ze lopen uiteindelijk ook richting kerk, nadat ze Aaf en JW tegenkomen en dat kost maar 1 punt. Zo erg nog niet, als je ook bedenkt dat ze een 'JW-rondje' hadden kunnen lopen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #627 Gepost op: 21-02-2014, 16:34:57 »
Bij het seinen staat Freek niet in een molpositie, deze opdracht is onmogelijk, zelfs zonder mol.
Ervan uitgaande dat dit een opdracht is, en dus saboteerbaar door de Mol is er wel degelijk sprake van een Molspositie of niet. Alle kandidaten hebben een mogelijk molse positie. Maar de seiners konden er bij uitstek voor zorgen dat het al bij de eerste linie misging.
De opdracht was lastig maar niet onmogelijk. Sterker nog, twee van de vier teams hadden de signalen redelijk goed opgepikt (team 1 en team 4, maar het 5e seinen ging mis omdat Freek de eerste deed). Tygo deed erg zijn best hier, en als iemand ernaast had gestaan die team twee wel had gespot en zijn/haar best had gedaan had de opdracht een kans van slagen gehad. Lastig ja, onmogelijk nee.
Citaat
De opmerking van Freek over dat ze niet moeten zoeken naar de Susan en Owen op de foto is eigenlijk gewoon waar. Ze staan niet op de foto.
Je gaat voorbij aan het cruciale punt. Het gaat er hierbij om dat de groep pertinent niet mocht zoeken naar karakters die Susan of Owen zouden kunnen spelen, in het echt of in theorie dus. Want dan zou de groep op de door hen gekozen karakters uitkomen, namelijk de mensen in de achtergrond die geen rol van betekenis hadden en lang waren. Dat moest de Mol voorkomen, dus het feit dat Freek aanstuurt op juist mensen te kiezen die ze absoluut niet konden zijn is absoluut mols, aangezien ze nooit meer op het juiste spoor terecht kwamen nadien.

Citaat
De ClockTower die Freek voorstelt is de beste positie voor de hotelopdracht.
Dit argument wordt elke keer aangevoerd, zonder dat er rekening gehouden wordt met de overbruggingstijd en wachttijd (circa 6-8 minuten) voor de ferry vertrekt. Het hele punt was tijdrekken voor het andere team en zorgen dat het eigen team niet aankwam. Freek was van alle kandidaten in deze opdracht absoluut het meest mols doordat hij voor deze dubbelslag zorgde. Het feit dat hij het dichtbij de ferry argument gebruikt voor de Clock Tower is heel slim anders was het andere team zonder meer aan de andere kant gestart.
Citaat
Bij Snake stelt Freek voor terug naar de kerk te keren, wat gezien de positie van Jennifer en Susan in mijn ogen erg logisch is. Als ze rechtdoor lopen op dat moment, lopen ze over "roze" straten, waarvan niet duidelijk is of dat uberhaupt wel mag. Ze lopen uiteindelijk ook richting kerk, nadat ze Aaf en JW tegenkomen en dat kost maar 1 punt. Zo erg nog niet, als je ook bedenkt dat ze een 'JW-rondje' hadden kunnen lopen.

Freek geeft tegenstrijdige instructies, late instructies, stuurt ze ver van de kerk af zodat de walkie-talkie moeilijk te horen is en laat ze idd te vroeg richting kerk komen. Dat laatste is met name verdacht omdat de kans dat ze daarbij het andere team tegen zouden komen of voor de tweede keer hun eigen route zouden bewandelen daarmee aanzienlijk toenam.

Je kunt alle handelingen van alle kandidaten daar als verdacht of niet verdacht betitelen, aangezien de opties beperkt waren door de plattegrond en het te bewandelen gebied. Maar deze acties van Freek kunnen ook zonder meer mols zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2014, 16:46:02 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #628 Gepost op: 23-02-2014, 14:35:34 »
Ik zit nog heel erg met de gespiegelde wolk in de vorm van een hart, als verwijzing naar de musical Love Story: Kandidaten profiel AVRO site: "Dit seizoen staat Freek in 'Love Story'."

Op zijn profiel staat ook beschreven, dat hij bekend werd gemaakt als kandidaat via een guerrilla-actie. Wikipedia zegt: De term is afkomstig uit de oorlogsvoering waar het Spaanse woord guerrilla gebruikt wordt om een bepaald type oorlog te beschrijven waarbij kleine groepen strijders een veel groter leger effectief op afstand weten te houden.
Nu draagt Freek tijdens de opnames een shirt met een omgedraaid peace-teken. Een omgedraaid peace-teken betekent/staat gelijk aan war/oorlog.

Hier op voortbordurend kom ik heel erg in het thema love, peace and war.

Neem bijvoorbeeld nog het pentagram tijdens de "blik in de toekomst opdracht". Of in aflevering 5 het shot direct ná de gespiegelde wolk: we zien een weerspiegeling in het water, waarbij door reflectie ook een 5 puntige ster ontstaat.
Het pentagram kan staan voor het evenwicht van de vijf elementen. Misschien nog een verwijzing naar de foto klik geluiden/elementen theorie.

EDIT: Overkoepelend wordt dit de "Make love not war-theorie"  ::rofl:: http://nl.wikipedia.org/wiki/Make_love_not_war
« Laatst bewerkt op: 23-02-2014, 14:43:53 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #629 Gepost op: 23-02-2014, 20:56:04 »

Neem bijvoorbeeld nog het pentagram tijdens de "blik in de toekomst opdracht". Of in aflevering 5 het shot direct ná de gespiegelde wolk: we zien een weerspiegeling in het water, waarbij door reflectie ook een 5 puntige ster ontstaat.
Het pentagram kan staan voor het evenwicht van de vijf elementen. Misschien nog een verwijzing naar de foto klik geluiden/elementen theorie.


De ster is 6 puntig.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #630 Gepost op: 24-02-2014, 22:38:02 »
Dit is ook wel vaag bij de tv-studio opdracht.
Je ziet eerst twee keer dit beeld van de camera (plaatje 1).
Daarna zie je het camerapunt zoals het ook gefilmd is (plaatje 2).
Het eerste plaatje staat in spiegelbeeld.
Als je het eerste plaatje iets vergroot, valt de tekst STANDBY van de onscreen-display van de camera precies boven het woord ME op de muur (waarvan de mol zei: je hebt ME gezien, maar heb je ME ook gezien).
Het pijltje links op het display wijst ook precies boven de deur waar je daarna Freek weer in beeld ziet. In die deuropening (plaatje 3)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2014, 14:19:39 door Badmotor »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #631 Gepost op: 24-02-2014, 23:06:17 »
Je ziet eerst dit beeld van de camera (plaatje 1).
Daarna zie je het camerapunt zoals het ook gefilmd is (plaatje 2).
Het eerste plaatje staat in spiegelbeeld.
Dat is niet zo gek, dat doen camera's als je het schermpje omdraait, omdat ze er van uitgaan dat iemand dan zichzelf filmt, en dat gaat wel zo handig in spiegelbeeld.
The British are not impressed.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #632 Gepost op: 24-02-2014, 23:20:56 »
Dat is niet zo gek, dat doen camera's als je het schermpje omdraait, omdat ze er van uitgaan dat iemand dan zichzelf filmt, en dat gaat wel zo handig in spiegelbeeld.
Dat klopt niet helemaal wat je zegt.
Want allebei de camera's staan op het zelfde punt/beeld gericht.
Het schermpje geeft alleen weer wat de camera ziet.
En aangezien allebei de camera's hetzelfde zien kan de ene nooit in spiegelbeeld staan.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2014, 23:28:08 door Badmotor »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #633 Gepost op: 24-02-2014, 23:28:08 »
De camera schakelt het schermpje zelf over naar spiegelbeeld. Allebei de beelden zijn dan wel hetzelfde, maar het schermpje is gespiegeld.
The British are not impressed.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #634 Gepost op: 25-02-2014, 00:22:54 »
De camera schakelt het schermpje zelf over naar spiegelbeeld. Allebei de beelden zijn dan wel hetzelfde, maar het schermpje is gespiegeld.
Sorry hoor, maar dit doet een camera niet.
Ik heb vakanties gefilmd en ik heb dit nooit gehad.
Het schermpje is draaibaar zodat de cameraman ten alle tijden kan zie wat hij filmt.
Als het beeld ineens naar spiegelbeeld gaat zou dit aardig verwarrend voor de cameraman worden.
Ik denk dat jij zo'n frontface-camera van een mobiele telefoon bedoeld.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2014, 00:30:25 door Badmotor »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #635 Gepost op: 25-02-2014, 01:20:45 »
Mijn camera doet dat dus wel. Als je het scherm omdraait om jezelf te filmen, schakelt hij naar spiegelbeeld, omdat dit veel makkelijker is voor de cameraman.
The British are not impressed.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #636 Gepost op: 27-02-2014, 18:20:03 »
Net ook Freek bij ShowVandaag.

Opvallende uitspraak, als antwoord op vraag over reacties die hij krijgt:

"Sommigen zitten er totaal naast, maar anderen zitten er ook erg dicht in de buurt"

Hoe kan je dat weten als je niet in de finale hebt gestaan? Freek dus in ieder geval in de finale?

(of hij weet het door opname afl10 natuurlijk, maar op manier hoe hij het zei denk ik het niet.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #637 Gepost op: 27-02-2014, 22:28:01 »
Meer bevestiging voor Freek als Mol:

1. Twee van de drie molen-opdrachten fout, geen molens weggespeeld.
Hij zat ook als enige opvallend dichtbij de 16 kg. De laatste wel goed maar uiteraard de verkeerde turbine gekozen.

2. Uitvoerige onduidelijke uitleg van de vingerafdruk. Susan heeft wel de sleutelpositie maar kan natuurlijk niet anders dan blind gokken als ze onduidelijke en langdradige informatie krijgt om het op te baseren.

3. Geeft twee oranje topito stukjes weg zodat Susan zeker de groepsvrijstelling kan afkopen. (Waarom?). Rijdt te vroeg weg en volgens JW en Tygo in grote rondjes zodat hij weinig mensen tegenkomt om topito's mee uit te wisselen.

Het enige wat ik niet helemaal begrijp is het bondje tussen Susan en Freek. Verdenking van zich afwerpen?  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #638 Gepost op: 27-02-2014, 22:31:02 »
Beste Freekverdenkers,

Als er volgende week geen opdracht komt waarmee geld verdwijnt uit de pot,
mag ik dan mijn nooduitgang voltooien en tot in jullie tunnel komen.
Dan zou mijn JW-tunnel onbewoonbaar verklaard zijn.

Groeten,

Een twijfelende JW-verdenker.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #639 Gepost op: 27-02-2014, 22:31:21 »
Meer bevestiging voor Freek als Mol:

Absoluut. Toch blijft de twijfel aangezien ook Susan weer zeer verdacht was. Het molduel tussen hen wordt alleen maar mooier. ::jaja:: ::zweet::

@wouterv: Wees welkom. ;)