Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317472 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #300 Gepost op: 16-01-2014, 18:13:29 »
Tja... Andere kandidaten zeggen volgens mij ook dat het een hel was. En alleen omdat toevallig JW's biecht eerst wordt gebruikt zou dat naar hem wijzen. Nee, ik vind hem niet zo sterk.
The British are not impressed.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #301 Gepost op: 16-01-2014, 20:00:49 »
Alsjeblieft deel niet alles wat je vindt op het internet  :-X Sommige dingen zijn echt.... ::ohno::
Ik vind hem wel leuk gevonden!
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #302 Gepost op: 16-01-2014, 22:37:29 »

Deze aflevering zijn er blijkbaar 2x fotoklikgeluiden te horen. (heb alleen nog maar op tv gekeken, daar viel het niet op
maar blijkbaar zijn er meerdere mensen die dit gehoord hebben)

In aflevering 1 zag je een man een foto maken van iets in het water.
In aflevering 2 zag je bij de start een meisje een foto maken met haar GSM.

In het radioprogramma van Jan-Willem is er ook 1x per uitzending zo'n klik te horen.
Zal wss niks zijn, maar ik kan hiermee voorlopig enkel met JW een link leggen.
klaar voor de strijd

Offline sparkel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #303 Gepost op: 16-01-2014, 22:39:25 »
Ik plaatste dit in het topic van Freek, als reactie op de NY op zijn pet, plaats het ook even hier:

Citaat van: Pythonmaniac op Vandaag om 22:15:43
Vorige aflevering kregen ze te horen dat ze iets op moeten sturen naar Ellis Island. Nu weten we dat dat in de Filipijnen ligt, maar...

Waarom draagt Freek een pet van NY?  Snappie?

Toen bedacht ik mij het volgende:
volgens mij zag ik JW met een shirt van the Bronx (heel kort, in de biecht voor de executie) en nog met een shirt van Coney Island geloof ik... Ook raar! Maar ik moet terugkijken om het zeker te weten.

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #304 Gepost op: 16-01-2014, 22:48:28 »
Één uitspraak van JW kan echt niet en vind het raar dat de editor dit erin heeft gedaan. Het ging over hun roeiteam, dat uit 5 vrouwen, 2 mannen en een homo bestond. Sorry hoor, maar als ik Freek zie denk ik dat hij sterker dan JW is.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #305 Gepost op: 16-01-2014, 22:49:40 »
Wat mij opviel is dat hij bij het eind zo de nadruk legt op VIER executies in DRIE dagen en daarna dat hij van vier naar drie verdachten is gegaan.

Vier plus drie plus vier plus drie is veertiende mol
Vier plus drie is zeven, zie hint in tweet
77 is geboortejaar van hem
3 en 4 komt vaker voor. Bijvoorbeeld in pincode afl 1 en op pilaren

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #306 Gepost op: 16-01-2014, 22:50:53 »
Homo's worden in het algemeen als meer vrouwelijk gezien dan hetero-mannen. En mannen als sterker dan vrouwen. Als je het zo bekijkt is het natuurlijk wel grappig. Ze zijn ook allemaal goede maatjes dus het is echt niet verkeerd bedoeld, denk ik zelf.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #307 Gepost op: 16-01-2014, 22:55:01 »
Bij de 1e opdracht was het weer echt heel duidelijk.. Langzaam lopen,team de verkeerde kant uit sturen,eerst toch niet met de pont willen gaan,later toch weer wel,dan de verkeerde weg naar de pont nemen. En als je dan de telefoon opneemt ook bijna stil gaan staan terwijl de tijd door tikt.. Vond hem overkomen als de minst fanatieke kandidaat uit dat team.

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #308 Gepost op: 16-01-2014, 22:55:23 »
Homo's worden in het algemeen als meer vrouwelijk gezien dan hetero-mannen. En mannen als sterker dan vrouwen. Als je het zo bekijkt is het natuurlijk wel grappig. Ze zijn ook allemaal goede maatjes dus het is echt niet verkeerd bedoeld, denk ik zelf.

Ik geloof ook niet dat JW het verkeerd bedoelt maar om een homo niet voor een man aan te zien kan denk ik verkeerd vallen binnen die groep. Ik bedoel, er is nu zo'n kwestie gaande in aanloop naar Sotsji waar een anti homowet is aangenomen (in Rusland) en dan wordt een dergelijke uitspraak tijdens een roeiwedstrijd erin gebracht.

Nee ik weet zeker dat JW het niet verkeerd bedoelt en dat Freek daar best om kan lachen, maar niet iedere homo kan dat en je bent toch de publieke omroep.

Net als dat ik de term zwarte vrijstelling vraagtekens bij zet, omdat dat een negatief effect moet hebben voor de kandidaten die een vrijstelling of jokers in hebben gezet. Wat dat betreft zou de Gnilletsjirv niet fijn in de monden klinken maar geeft beter weer wat de functie is zonder een groep te beledigen ook al is dat niet de bedoeling.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #309 Gepost op: 16-01-2014, 23:01:33 »
Pff, overal maar discriminatie in zien is zó 2013... ::ohno::
🜃

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #310 Gepost op: 16-01-2014, 23:03:14 »
Ik geloof ook niet dat JW het verkeerd bedoelt maar om een homo niet voor een man aan te zien kan denk ik verkeerd vallen binnen die groep. Ik bedoel, er is nu zo'n kwestie gaande in aanloop naar Sotsji waar een anti homowet is aangenomen (in Rusland) en dan wordt een dergelijke uitspraak tijdens een roeiwedstrijd erin gebracht.

Nee ik weet zeker dat JW het niet verkeerd bedoelt en dat Freek daar best om kan lachen, maar niet iedere homo kan dat en je bent toch de publieke omroep.

Net als dat ik de term zwarte vrijstelling vraagtekens bij zet, omdat dat een negatief effect moet hebben voor de kandidaten die een vrijstelling of jokers in hebben gezet. Wat dat betreft zou de Gnilletsjirv niet fijn in de monden klinken maar geeft beter weer wat de functie is zonder een groep te beledigen ook al is dat niet de bedoeling.
Inderdaad, het had een roze vrijstelling moeten zijn...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #311 Gepost op: 16-01-2014, 23:03:59 »
Iets is pas beledigend als iemand het als beledigend ziet. Ze hadden die vrijstelling ook roze kunnen maken en 'm roze vrijstelling kunnen noemen en dan was er ook iemand over gevallen. Je kan alles wel beledigend vinden, maar soms moet je woorden ook gewoon op een normale manier kunnen gebruiken. Er is niks mis met een zwarte vrijstelling. Edit: leuk toeval Geedeezet ;)

Ik stoorde me hoe dan ook niet aan wat Jan-Willem zei.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus ik denk, vanaf hier weer over deelnemer Jan-Willem en zijn mol- of kandidaatacties? (Voorzover er van die laatste sprake is :P)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 10:36:56 door Bakkertje, Reden: zwarte piet verwijzing weggehaald »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #312 Gepost op: 16-01-2014, 23:05:40 »
Pff, overal maar discriminatie in zien is zó 2013... ::ohno::

Moest stiekem wel even om deze opmerking lachen.  :P

JW is voor mij deze aflevering wat gezakt op m'n verdachtlijstje. Hij deed best onmols deze aflevering. Wat weet ik niet meer precies maar dat ga ik morgen even allemaal netjes terugbekijken..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline pascoe

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #313 Gepost op: 16-01-2014, 23:20:43 »
Ik vond persoonlijk die opmerking erg denigrerend.  ::niet-ok::
Erg jammer voor een kandidaat die ik voor de rest wel leuk vind.

Offline teuntjah

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #314 Gepost op: 16-01-2014, 23:21:00 »
Wat doet hij hier nu weer? Gewoon in de auto chillen tot iedereen klaar is met overleggen?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #315 Gepost op: 16-01-2014, 23:32:38 »
De mol is dit jaar in balans werd gezegd. Als er een mannelijke mol is dan zijn er precies evenveel vrouwen als mannen mol geweest, namelijk 7. Jw is al een paar keer gelijkt aan zeven. Jw zorgt dus voor balans als hij de mol is

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #316 Gepost op: 16-01-2014, 23:33:55 »
Nog iets dat me opviel: bij de test zegt hij dat hij in een daphnetunnel zit maar na de test noemt hij tygo een geboren mol.  Nogal inconsistent.  

 
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #317 Gepost op: 16-01-2014, 23:48:05 »
Ik vond het wel een grappige opmerking :-X, en ik ben homo ::).

Verder vind ik Jan-Willem niet zo vermakelijk, maar das niet om die opmerking. Hij blijft wel de mol. Bij de eerste opdracht zat hij in het team dat volledig fout zat, tweede opdracht was niemand echt aan het mollen en derde opdracht/executie had hij geen enkele emotie bij het zien van zijn scherm. Sowieso werd hij niet als verdachte genoemd en bemoeid ie zich met geen enkele discussie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #318 Gepost op: 16-01-2014, 23:51:35 »
 Teuntjah, die actie van JW in de auto viel mij ook meteen op vanavond. Misschien een goed moment voor hem om een molactie voor te bereiden? >:D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #319 Gepost op: 16-01-2014, 23:57:00 »
JW is blij dat hij "zand aan zijn voeten voelt".
*Bij het strand.*

Als Mol ben je dan vast blij.

..... maar ik wil er echt niet aan  ::ohno::

Omnia vincit amor