Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317924 keer)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #340 Gepost op: 17-01-2014, 16:29:15 »
Nog iets dat me opviel: bij de test zegt hij dat hij in een daphnetunnel zit maar na de test noemt hij tygo een geboren mol.  Nogal inconsistent.  

In afl. 1 had JW vier mol-kandidaten in de hot seats: Owen, Maurice, Jennifer en (volgens mij) Daphne.
In afl. 2 zei hij dat-ie Jennifer en Daphne als enige mol-kandidaten overhad.
In afl. 3 zei hij van vier naar drie hot seats te gaan: "Ik denk dat ik Daphne erop ga zetten. Aaf is nog steeds de andere vrouw. Zou een goede mol zijn. Verder Jennifer, maar die is wel wat gezakt."

Dat klopt dus niet helemaal, maar volgens mij gebeurt dat wel vaker in WIDM. Toch bleef dit meteen hangen, omdat-ie weer over de 'hot seats' begon.

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #341 Gepost op: 17-01-2014, 16:44:18 »
Toch niet, hij heeft het over één homo, niet alle homo's :P

Dan was een opmerking als "wij zijn met 5 vrouwen,  2 mannen en Freek" beter geweest.  Dezelfde bedoeling alleen spreek je daarmee de andere niet aan.


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #342 Gepost op: 17-01-2014, 16:59:19 »
Nou ja goed, ik vind het wel frappant dat men meteen denkt dat homo negatief zou zijn. Ik dacht juist dat JW bedoelde dat ze tenminste nog een homo in hun team hadden, anders hadden ze het wel kunnen schudden.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #343 Gepost op: 17-01-2014, 21:42:52 »
Nou ja goed, ik vind het wel frappant dat men meteen denkt dat homo negatief zou zijn. Ik dacht juist dat JW bedoelde dat ze tenminste nog een homo in hun team hadden, anders hadden ze het wel kunnen schudden.
Citaat
Jan-Willem Roodbeen
‏@JWRoodbeen
@vanderzande was gekscherend bedoeld. Als groep maakten we er ook grappen over, maar het kan nu kwetsend over zijn gekomen en dat spijt me.
Het was dus niet serieus bedoeld. Typisch zo'n opmerking die in de kroeg gewoon kan (mits het als grap bedoeld is), maar die op tv heel anders overkomt. De AVRO had die opmerking er daarom beter uit kunnen knippen.

Jan-Willem is verdacht, vooral omdat hij zo raar doet: hij lijkt heel nerveus en kijkt steeds naar Art of de cameraman voor bevestiging. Maar wat nou als dat geen molgedrag is, maar komt omdat hij weinig tv-ervaring heeft en hij zich voor de camera dus niet goed een houding weet te geven?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #344 Gepost op: 17-01-2014, 21:59:18 »
Haha mensen, ja met zo'n discussie komen we wel op 20 pagina's Jan Willem tov. Susan ofzo met maar 4 pagina's ::rofl::

Zit iedereen nu intussen wel op hem want het was toch wel weer erg duidelijk allemaal. Neem nu eens die 1e opdracht, hij baant voorop finaal een of ander industrieterrein op en wenst daar ook niet meer vanaf te gaan als je Sofie zo beluistert die hem aanmaant niet zo te sjokken als ze alweer op weg terug zijn naar een ferry ::) ::) ::).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #345 Gepost op: 17-01-2014, 22:01:58 »
Wat zegt JW nu precies als het stoplicht op groen springt en ze kunnen oversteken?

Iets van: "Groen scherm!" lijkt het wel.. Rond 16:15.
jep..dat zei die..lekker jolig was ie op dat moment...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #346 Gepost op: 17-01-2014, 22:09:38 »

Zit iedereen nu intussen wel op hem want het was toch wel weer erg duidelijk allemaal. Neem nu eens die 1e opdracht, hij baant voorop finaal een of ander industrieterrein op en wenst daar ook niet meer vanaf te gaan als je Sofie zo beluistert die hem aanmaant niet zo te sjokken als ze alweer op weg terug zijn naar een ferry ::) ::) ::).

Lijkt me niet geloofwaardig.
Als achteraf blijkt dat iedereen al afleveringen lang op JW zat en niets hiervan blijkt in de afleveringen voelt de kijker zich belazerd..

Nu werd er bij AM wel eean verbloemd en afgeschermd maar het was toch ook wel vrij duidelijk dat veel mensen haar in een vroeg stadium verdachten, uit gedrag, tests en biechten. Dus dat scenario lijkt me toch wat stug.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #347 Gepost op: 17-01-2014, 22:20:39 »

Nu werd er bij AM wel eean verbloemd en afgeschermd
sorry...AM?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #348 Gepost op: 17-01-2014, 22:23:49 »
Lijkt me niet geloofwaardig.
Als achteraf blijkt dat iedereen al afleveringen lang op JW zat en niets hiervan blijkt in de afleveringen voelt de kijker zich belazerd..

Nu werd er bij AM wel eean verbloemd en afgeschermd maar het was toch ook wel vrij duidelijk dat veel mensen haar in een vroeg stadium verdachten, uit gedrag, tests en biechten. Dus dat scenario lijkt me toch wat stug.  ::ohno::
Ik denk dat je mijn tekstje verkeerd leest  ::rofl::

Met "zit iedereen nu intussen wel op hem" bedoel ik zeker niet de kandi's maar ons molloten (in een Lukie-achtige poging on topic te geraken ;) )

Ja, wat jij bedoelt was bij AM ook verbloemd maar bij haar was het echt zo dat veel mensen haar in een vroeg stadium verdachten, in deze serie heeft de mol het makkelijker maar vermoed ik dat Sofie als tegenhanger van Hadewych (beiden zwanger dus met een top-intuitie) wel goed zit maar dat we dat alleen niet zien. Het is alleen niet het scenario wat ik bedoelde met mijn post. Ik wilde dus alleen zeggen dat JW in die 1e opdracht toch wel duidelijk aan het mollen was ::tandpastasmiley::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #349 Gepost op: 17-01-2014, 22:25:51 »
Ah dan heb ik je post verkeerd geinterpreteerd.  ;)

Maar Sofie is pas na widm zwanger geworden hoor.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #350 Gepost op: 17-01-2014, 23:22:17 »
Nou ja goed, ik vind het wel frappant dat men meteen denkt dat homo negatief zou zijn. Ik dacht juist dat JW bedoelde dat ze tenminste nog een homo in hun team hadden, anders hadden ze het wel kunnen schudden.

Het gaat om het onderscheid tussen man en vrouw. JW zet homoseksuelen (in dit geval Freek) hier weg alsof dat geen echte mannen zijn. En nee natuurlijk bedoelde hij niet dat het juist goed was om een homo te hebben, hij begon toch al met "dit wordt een onmogelijke taak"?
5 vrouwen, 2 mannen (te weinig man dus) en een homo. Alsof dat een aparte sekse is. ::) misschien moet ie nog maar eens een lesje biologie gaan volgen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #351 Gepost op: 17-01-2014, 23:27:00 »
En nee natuurlijk bedoelde hij niet dat het juist goed was om een homo te hebben, hij begon toch al met "dit wordt een onmogelijke taak"?
5 vrouwen, 2 mannen (te weinig man dus) en een homo. Alsof dat een aparte sekse is. ::) misschien moet ie nog maar eens een lesje biologie gaan volgen.

Waarvan ik me dan dus vervolgens wel afvraag of ze de Mol een dergelijke (gewaagde) uitspraak laten doen.
Ik bedoel, het erin laten soit. Maar het de Mol laten uitspreken..  ???

Misschien is dat spijkers op laag water zoeken, maar in het verleden werden 'denigrerende' opmerkingen (al dan niet grappig bedoeld) meestal gedaan door kandidaten waarbij de Mol als laatste lacht ( Diverse mensen over George, Dennis, Milouska,  Daniel over Kees). Dus mja.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #352 Gepost op: 17-01-2014, 23:27:56 »
De discussie over de uitspraak van JW is dan nu gesloten.

Die discussie mag wel gevoerd worden, maar dan in een ander deel van dit forum. Misschien kan die verder gevoerd worden in de Huiskamer.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #353 Gepost op: 18-01-2014, 01:33:18 »
Een paar berichten terug vroeg iemand zich af of er 'Coney Island' op JW's shirt stond.
Dat klopt inderdaad en laat Coney Island net vlakbij (het Amerikaanse) Ellis Island liggen.
Misschien wat vergezocht, maar toch zeker een mogelijke hint...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #354 Gepost op: 18-01-2014, 02:30:32 »
't is laat.. Maar toch nog een ding wat ik me afvroeg eigenlijk.

Even los van verondersteld (Mol)type en dergelijke..
Ik vraag me gewoon eigenlijk af wat deze groep echt vindt van JW..
Zien ze hem überhaupt wel? Wat denken ze eigenlijk van hem?

Ik denk toch dat de Mol zich vooral ook staande moet kunnen houden in bepaalde gezelschappen.
Nu kan je wel gebruik maken van onderschatting maar ook maar tot op zekere hoogte, anders krijg je geen 'in' in de groep. Ik vind namelijk dat JW zich opvallend afzijdig houdt maar niet op een manier om opportunistisch toe te slaan - gewoon afzijdig. Met name in opdracht 1 bijvoorbeeld.

Ik krijg totaal geen indruk van wat de groep van hem denkt of dat hij zelfs maar in de overwegingen meegenomen wordt. Nu kan dat op papier leuk lijken, maar heb je dan wel genoeg 'sway' in de groep om überhaupt iets tot stand te brengen, qua vertrouwensband?

Als ik vergelijk: Tygo reageert meteen op Freek's verontwaardigde blik nav zijn voorstel van penningmeester te veranderen en zegt: Oh dat hoofd, nee man sorry ik vertrouw je!

Ik heb nog niets van dergelijke aard richting JW gezien of gehoord. Dus wellicht is zijn gedrag ook gewoon echt deels fish out of the water/out of his element. In ieder geval heb ik nergens een duidelijk blijk van vertrouwen van de groep gezien naar hem toe, afgezien van een duidelijke absentie van verdenking (wat niet hetzelfde is mijns inziens). Dat lag bij bijv. Pepijn toch heel anders, qua invloed en impact op de groep.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #355 Gepost op: 18-01-2014, 02:52:07 »

JW is voor mij nu toch wel mol nummer 1, hij gaat lekker met de flow mee, hij ziet groene schermen in stoplichten en vind dat chinezen hun snelheid berekenen op beenlengte! En als je dan ook nog net wat oranje shirts en een huldiging mist omdat je die topatleten uit China hebt verslagen met 5 vrouwen, 2 mannen en een Belg. Ja dan heb je sowieso humor! en bij mij een streepje voor. Ik vind de beredenering dat hij juist niet echt in de groep zou liggen een beetje ver gezocht. Hij houd zich gewoon goed buiten beeld, en dat maakt hem in mijn ogen verdacht. De tweets van de mol zitten vol met Cijfers, en zijn biechten ook. Ik vind dat behoorlijk verdacht. Maar het kan aan mij liggen. Morgen maar eens uitzoeken of er een verband is met 2,2,18,4,1,1,2,1,9 enz...
En dan nog die zin die vast al een paar keer voorbij is gekomen, hij vind het zand aan zijn voeten fantastisch! Nog even over zijn biechten, die zijn sowieso stuk voor stuk goed in elkaar gezet tekst technisch gezien.

« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 14:28:18 door Dolfie, Reden: Alinea verwijderd; discussie gesloten »
Profiler

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #356 Gepost op: 18-01-2014, 08:20:21 »
Er zijn heel veel nepmollen in het spel, maar ik blijf nog even in de JW tunnel. Hij doet me denken aan Mol Nico uit seizoen 2. Heel erg op de achtergrond....een beetje apathisch en nonchalant. Dat tijdrekken met de telefoon, de verkeerde kant oplopen en het dan al op willen geven. Met de trein willen ipv de ferry. De Mol >:D gaat immers het liefs onder de grond. Gelijk 5 volleyballers vinden om te roeien. Kortom, hij blijft verdacht....ook al komt Freek nu ook wel heel erg op mijn verdachtenlijstje.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #357 Gepost op: 18-01-2014, 08:24:03 »
Trouwens, hier wordt JW enorm verdacht. Echter bij de kandidaten wordt hij helemaal niet verdacht. Zou het super vinden als hij de Mol blijkt te zijn, en niemand die hem had gekozen als Mol ::)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #358 Gepost op: 18-01-2014, 08:53:43 »


Trouwens, hier wordt JW enorm verdacht. Echter bij de kandidaten wordt hij helemaal niet verdacht. Zou het super vinden als hij de Mol blijkt te zijn, en niemand die hem had gekozen als Mol ::)
Sinds seizoen 12 geloof ik daar niet meer zo in. Bijna iedereen zat op Annemarie, maar in de biechts hoorde je er weinig over.
Het zou me totaal niet verbazen als - mits JW de mol is - de finalisten hem al vanaf het begin verdachtten.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 12:36:51 door Dolfie, Reden: discussie was al gesloten »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #359 Gepost op: 18-01-2014, 09:56:22 »
Het zou me totaal niet verbazen als - mits JW de mol is - de finalisten hem al vanaf het begin verdachtten.

In S12 werd eea verbloemd maar niet geheel weggemoffeld. Het werd alleen zodanig verpakt dat het iig hier niet echt geloofd werd. Wat an sich ook al knap is. Maar ik beschouw S12 nog steeds als vreemde eend in de bijt, iets waarvan ze de herhaling graag willen vermijden..

Ik zou er echt wel moeite mee hebben als we achteraf te horen krijgen dat eigenlijk de helft van de kliek (of zelfs alleen de finalisten idd) hem ernstig verdacht en we er nooit ook maar iets over gehoord hebben t/m afl 3.  :-\\

Het moet voor de kijker ook speuren zijn, ondanks enige trucage van de makers tot op zekere hoogte (die erbij hoort).
Dat is tot nu toe in bijna alle series het geval geweest dus daar ga ik ook nu gewoon van uit.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 09:59:17 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)