Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317913 keer)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #360 Gepost op: 18-01-2014, 11:32:58 »
Zoals in seizoen 10 waar aan het eind bleek dan 3/9 kandidaten Kim vanaf aflevering 1 verdachten  ::zwaai::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #361 Gepost op: 18-01-2014, 11:38:56 »
Zoals in seizoen 10 waar aan het eind bleek dan 3/9 kandidaten Kim vanaf aflevering 1 verdachten  ::zwaai::

Dat was toen toch ook al duidelijk in de serie, dat onder meer Erik en Frits haar sterk verdachten vanaf afl 1?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #362 Gepost op: 18-01-2014, 11:45:23 »
Zoals in seizoen 10 waar aan het eind bleek dan 3/9 kandidaten Kim vanaf aflevering 1 verdachten  ::zwaai::

Enkel 2/9 (Frits en Eric). Sanne kwam pas later definitief op Kim uit.

Maar on-topic:

Ik denk niet dat JW in de groep veel verdacht wordt. Hij neemt het initiatief voor de koffer (zegt: handen voor de koffer).
Als hij héél verdacht zou zijn, zou Freek toch niet zo gemakkelijk meegaan. (Ik denk hierbij aan Marit bij de tandemopdracht)

Verder lijkt hij mij met veel weg te komen:
-Maurice zegt dat hij bij de Chinese markt opdracht niet zo duidelijk communiceerde (Maurice ligt eruit en stemde volgens de biecht niet op hem)

- Hij verprutst samen met Daphne de dakopdracht (én beiden lijken er mee weg te komen).

- Hij stapt niet door als hij aan het bellen (Sofie wijst hem hier redelijk direct op). (Maar weer wordt hij niet genoemd)

- Vindt een groepje sportende jongeren als roeiers.

Hij lijkt mij of Dennis (komt met veel weg) of patrick (opdrachten onbewust verknallen)

kleine nota: ik bedoel niet dat hij zoals Dennis een topmol is, ik bedoel dat hij als Dennis precies met veel weg komt.
klaar voor de strijd

Offline chagnee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #363 Gepost op: 18-01-2014, 13:49:13 »
In aflevering 1 droeg Jan-Willem een t-shirt met de tekst "No guts No glory". Laat dat nou net een album zijn uit 1983 van de Amerikaanse rockband Molly Hatchet. 

In aflevering 3 droeg hij een t-shirt met de tekst "Coney Island". Coney Island is o.a. bekend omwille van de vele kermisattracties die er zijn, waarvan eentje deze naam draagt: Whac-A-Mole.

Ik denk dat het toeval is, maar vermeld het toch even...
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 15:38:58 door chagnee »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #364 Gepost op: 18-01-2014, 18:05:52 »
In de moltweets zijn veel opsommingen: 1 van dit 2 van dat 3 van zus etc.

Jan-WIllem heeft daar ook een handje van: rode spullen, groene spullen, zwarte spullen, 4 van dit en 3 van dat, 5 vrouwen 2 mannen etc.

Dat zou te simpel zijn als hint, toch? Of maken wij het soms te moeilijk? Of beide? haha.

Kan je 3425 van maken, code van de seinopdracht..

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #365 Gepost op: 18-01-2014, 20:36:52 »
Kan je 3425 van maken, code van de seinopdracht..

Inderdaad: In 3 afleveringen al 4 executies, 2 mannen, 5 vrouwen...

en een homo? Nee, homo moet mol zijn dan. Alleen hoe "codeer" je homo naar mol??? (ik zit nog steeds bij Freek overigens  ;D)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #366 Gepost op: 18-01-2014, 20:47:01 »
Kan je 3425 van maken, code van de seinopdracht..
Ja. Alleen, de code is bedacht voordat men wist dat er in aflevering 3 nog 3 mannen en 5 vrouwen zouden zitten.
The British are not impressed.

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #367 Gepost op: 18-01-2014, 22:04:22 »
Daarop doorgaande noemde hij 4 en 3 twee keer vlak achter elkaar wat samen 7 vormt. Als hij de mol is, is hij de 7e mannelijke mol. Misschien dat 3425 = 7/7 als in 7 mannelijke en 7 vrouwelijke mollen? (sorry als dit dubbel is trouwens) Dit in combinatie met de mol is in balans.... Ik begin steeds meer dingen te zien, erg dit haha

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #368 Gepost op: 18-01-2014, 23:04:48 »
(ik zit nog steeds bij Freek overigens  ;D)

Die krijgt het druk met al die mensen die hem willen knuffelen.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #369 Gepost op: 19-01-2014, 00:13:02 »
Ja. Alleen, de code is bedacht voordat men wist dat er in aflevering 3 nog 3 mannen en 5 vrouwen zouden zitten.

*vliegt weg*  ::zwaaisip::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #370 Gepost op: 19-01-2014, 02:25:32 »
Ik kan het bericht niet terugvinden, maar iemand vroeg zich af of Jan-Willem eigenlijk wel goed in de groep ligt. Tygo lijkt hem wel te mogen, hoewel ze in bijna alles elkaars tegenpolen zijn.

Telkens die grijns wanneer een opdracht mislukt/dreigt te mislukken. Dat kan mols gedrag zijn, maar het kunnen ook gewoon de zenuwen zijn. Ik weet van mezelf dat ik ga grijnzen als er iets erg gebeurt en dat kan ik niet tegenhouden. Een klasgenootje op de basisschool kreeg in de klas te horen dat haar oma overleden was. Ik vond dat echt heel erg voor haar en ik zat daar maar met mijn hand voor mijn mond, zodat ze m'n grijns niet zagen.  :-X
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #371 Gepost op: 19-01-2014, 02:48:14 »
Nog even over zijn biechten, die zijn sowieso stuk voor stuk goed in elkaar gezet tekst technisch gezien.
Inderdaad.
Zo niet spontaan imho.
'k Vind het nogal "storend".
Het valt te veel op.
Lijkt of alles is ingestudeerd.
Dus daar heb je een punt; '"goed" in elkaar gezet' (?).
Opsommingen, rijtjes en "grollen".
Maar alles behalve spontaan...

Alleen al de biechten en voice-overs zouden JW al verdacht maken.
En daar wil ik niet aan.
En ja, JW is een radio-man, ik ken hem niet, dus wellicht verstaat hij zijn vak heel erg goed.
Ik hoop het maar....
'k Wil graag een Mol die spontaan kan reageren en improviseren....

Vergeef me...  ::schaam::


Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #372 Gepost op: 19-01-2014, 06:31:15 »
Dat dus ja, Loebas..  ;D

Kijk het is niet dat ik JW in de serie niet mag ofzo..
Maar het is zo'n absolute yawnfest.  :-X

Ik kan me gewoon nog steeds niet voorstellen dat je dan een Molreeks hebt van Dennis W., Jon, Kim, Patrick, Anne-Marie en Kees.. en dan JW...

Nu geef ik toe dat Patrick wat meer subdued was dan de anderen...
Maar dat had mijns inziens juist ook te maken met zijn fysieke beperkingen (te dik) en de rol die hij daardoor bijna automatisch koos. Daarnaast werd Patrick's 'identiteit' in de groep als vertrouwenspersoon/pater familias persona al vroeg in de serie geintroduceerd..

Bovendien hebben Mollen in het verleden toch echt ook behoorlijk wat lef/moxy moeten tonen - inherent aan de rol imho.
Zet een Tygo tegenover JW.. Hij mag hem vast wel maar echt serieus nemen in dat opzicht.. Neuh, die indruk kreeg ik niet. Dat ontbreekt gewoon totaal bij deze gast..  ::ohno::
Mede daarom vond ik het stukje in afl 3 zo veelzeggend, dat Tygo onmiddellijk op Freek's blik reageert als het gaat om het afhandig maken van het penningmeesterschap, bijvoorbeeld.

Ik wilde overigens eerder niet suggereren dat hij slecht zou liggen in de groep, ik vroeg me alleen af hoe ze hem zagen, of ze hem zien.. Dat wil zeggen, hoe serieus wordt hij genomen, hoeveel invloed hij daadwerkelijk uit kan oefenen op beslissingen? Ik verwacht dan namelijk toch wel een ballsy verhaal aan het einde met deze celeb list die meedoet aan dit programma (iets wat Art zelf nota bene profileert in de allereerste woorden van deze serie..?) En dat zie ik gewoon totaal niet terug bij JW.


Misschien blijkt dat aan het einde anders te zijn, maar dan zou ik er toch ook tijdens de serie wel enigermate wat van terug moeten zien lijkt me anders kan je dat achteraf niet verkopen sws..

Dus, kan ik hem afschrijven als Mol, nee..
Vind ik hem plausibel? Nee, nog steeds niet..
Ik wou dat ik hem kon wegstrepen maar we zitten sws nog wel een tijdje aan hem vast vermoedelijk..  :P (mol of geen mol..)

ETA:
Kleine toevoeging.
JW ging er (volgens zijn biecht die wel strookt met zijn verdere gedrag mi) vanuit dat anderen zouden verkiezen Tygo's scherm te zien ipv het zijne.
Ook dat is veelzeggend. Hij redeneert op basis van logica ipv het begrijpen van de zgn 'pecking order', imho. Als Mol moet je je daarvan terdege bewust zijn want als je een haantje als Tygo in je kamp hebt die alles ten alle tijden kan ontwortelen moet je daar ook mee om kunnen gaan.

Volgende vraag is: Als productie nodig je een 'ongeleid projectiel' als Tygo uit in je serie (er even vanuit gaande dat hij de Mol niet is..). Wat doe je dan om je Mol en opdrachten/positionering te bepalen om daarvan eventuele ongewenste effecten te minimaliseren?

Ok dit wordt een meta-verhaal ondertussen maar ik probeer me het Molverhaal (dat er elk jaar is) bij JW voor te stellen met de variabelen zoals ze er zijn.  ;D
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 07:52:18 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #373 Gepost op: 19-01-2014, 07:16:29 »
Yawnfest? Subdued? Moxy? Ballsy? Zou je misschien ook je posts in het Nederlands kunnen ondertitelen, Supernova? ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #374 Gepost op: 19-01-2014, 07:17:43 »
 ::rofl:: Ik voelde me al blond.....

Yawnfest? Subdued? Moxy? Ballsy? Zou je misschien ook je posts in het Nederlands kunnen ondertitelen, Supernova? ;D
Meer L

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #375 Gepost op: 19-01-2014, 07:20:29 »
Yawnfest? Subdued? Moxy? Ballsy? Zou je misschien ook je posts in het Nederlands kunnen ondertitelen, Supernova? ;D

Ik zit nog in de ondertiteling en bij sommige dingen valt het Nederlandse equivalent wat subdued uit..  ::rofl::
Als het dan toch moet..  :P

Yawnfest = Saaineus
Subdued = understated ( :P)
Moxy/ballsy staat er al: lef/lef-tonend/lef-hebbend.

Zo tevree Heinzje?  ;D
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 07:23:08 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #376 Gepost op: 19-01-2014, 08:09:59 »
Ik kan het bericht niet terugvinden, maar iemand vroeg zich af of Jan-Willem eigenlijk wel goed in de groep ligt. Tygo lijkt hem wel te mogen, hoewel ze in bijna alles elkaars tegenpolen zijn.

Dat was ik dus kennelijk maar ik bedoelde het niet op die manier, voor alle duidelijkheid.  ;)

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is: In hoeverre 'ziet' de groep hem echt?
i.e. Als mensen je niet mogen lig je natuurlijk sws buiten de groep. Daarvoor heeft JW sws een te mild karakter lijkt me.  :)
Maar niet buiten de groep liggen/men mag je wel en ook daadwerkelijk invloed uit kunnen oefenen op bepaalde groepsprocessen of beslissingen is toch iets anders.

Met name als er haantjesgedrag zoals van Tygo (veronderstellend dat hij een kandidaat is) bijvoorbeeld aan te pas komt. Daarmee moet je om kunnen gaan en toch ook invloed op bepaalde beslissingen blijven hebben. Het behouden van het penningmeesterschap zelfs na het opsturen van het geld uit de pot en Tygo's reactie op Freek zijn daarin veelzeggend wat mij betreft - en dat zie ik dus bij JW tot nu toe totaal niet terug.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #377 Gepost op: 19-01-2014, 09:25:01 »
Volgens mij is die biecht van JW ook heel erg gescript. Of is dat iets typisch voor een dj van radio 2? Ik heb wel eens radio 2 via een livestream gezien. Er wordt dan veel van een briefje voorgelezen. Zou de produktie al een heel Molscript klaar hebben liggen voor hem?

Het komt allemaal niet echt spontaan over bij JW. ::vergroot::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #378 Gepost op: 19-01-2014, 09:39:20 »
Als je Willem als naam van JW neemt, zijn er wel een aantal hints naar hem te vinden.

Ik denk aan:
Henry V, van William Shakespeare
de boot acqua luna, .. Als je dat vertaalt naar het nederlands, staat er Water Maan, WM, Willem Mol.
En de vier-drie uit de biecht...vier lijkt op een W, drie lijkt op een M
Ben ervan overtuigd dat JW het is, maar vind hem geen goede mol tot nu toe

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #379 Gepost op: 19-01-2014, 10:16:45 »
Zien ze hem überhaupt wel? Wat denken ze eigenlijk van hem?

Ik zie dit weinig anders als altijd, al vanaf Yvon zie je de mol nauwelijks in massa-opdrachten, telkens hoor je dan achteraf dat de mol niets hoefde te doen want die andere 7, 8 , 9 mensen verklootten het al. Dus dat hij altijd achteraan staat niks te doen op dit moment in de serie vind ik heel mols.

En dat hij zich staande houdt in dit gezelschap is toch ook onbesproken? Hij gaat bijv. dat bondjes-gesprekje met Daphne prima aan en je ziet wel meer interactie dat hij 'normaal' doet. Wel zoveel mogelijk op de achtergrond maar goed, dan hebben we weer een keer ZO'N mol toch?!

En misschien is die duidelijke absentie van verdenking wel wat Art bedoelde in de allereerste woorden van de serie; het is toch een ballsy verhaal als je daadwerkelijk onverdacht bent gebleven?

Dat hij het plaatje niet mooier maakt in de celeb list van mollen, ach... Eerlijk gezegd kende ik AM en Patrick ook nauwelijks en van Kees wist ik al helemaal niet wie hij was behalve dat hij uit Volendam kwam. Nu zie ik ze overal opduiken, ik denk dat meedoen aan WIDM ook wel een mooie boost aan je carriere geeft ::regenboog:: Dat terzijde, maar JW als mol lijkt me prima kunnen in jouw geschetste scenario, de eerste radioman!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)