Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317496 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #380 Gepost op: 19-01-2014, 10:48:23 »
Ik zie dit weinig anders als altijd, al vanaf Yvon zie je de mol nauwelijks in massa-opdrachten, telkens hoor je dan achteraf dat de mol niets hoefde te doen want die andere 7, 8 , 9 mensen verklootten het al. Dus dat hij altijd achteraan staat niks te doen op dit moment in de serie vind ik heel mols.
Hmmm ik denk toch wel dat bepaalde Mollen actiever waren dan andere, ook met betrekking tot hun medekandidaten en de invloed die ze daarop uitoefenden (oa Dennis W, Kees).  Dat allemaal over een kam scheren is toch iets teveel wat mij betreft sws.
Daarnaast hebben ze dit duidelijk geprofileerd vanaf dag 1.  ::)
Citaat
En dat hij zich staande houdt in dit gezelschap is toch ook onbesproken? Hij gaat bijv. dat bondjes-gesprekje met Daphne prima aan en je ziet wel meer interactie dat hij 'normaal' doet. Wel zoveel mogelijk op de achtergrond maar goed, dan hebben we weer een keer ZO'N mol toch?!
Het gaat dus nogmaals niet om 'je staande houden'. 
Dat heb ik nooit betwist. Wat ik zeg is iets anders, namelijk in welke mate hij idd invloed uit kan oefenen of weg kan komen met iets. Van Freek heb ik dat daadwerkelijk in de serie gezien/gehoord, van JW niet. Dit nav een Tygo in de mix dus voor alle duidelijkheid.
Citaat
En misschien is die duidelijke absentie van verdenking wel wat Art bedoelde in de allereerste woorden van de serie; het is toch een ballsy verhaal als je daadwerkelijk onverdacht bent gebleven?
Seriously..?!  ::rofl::
Jij wilt dat het verkoop-argument voor volgende series zal zijn: 'Ja we zeiden dit maar dat was eigenlijk nonsens..'
Het is alleen ballsy als je onverdacht blijft met behoorlijke Molse acties die je kunt tonen aan het einde, niet met 'ik deed geen moer en vertraagde de boel een beetje'....  ::)
Citaat
Dat hij het plaatje niet mooier maakt in de celeb list van mollen, ach... Eerlijk gezegd kende ik AM en Patrick ook nauwelijks en van Kees wist ik al helemaal niet wie hij was behalve dat hij uit Volendam kwam. Nu zie ik ze overal opduiken, ik denk dat meedoen aan WIDM ook wel een mooie boost aan je carriere geeft ::regenboog:: Dat terzijde, maar JW als mol lijkt me prima kunnen in jouw geschetste scenario, de eerste radioman!

Plaatje mooier maken is geen overweging hier imho.
Het gaat totaal niet om de 'celeb' status want daar gaat het al jaren niet meer om.
Waar het wat mij betreft veel meer om gaat is om de balls.
En een t-shirtje aantrekken dat zegt 'No guts No glory' geeft niet bepaald aan dat je die cohones ook daadwerkelijk hebt, wat mij betreft..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #381 Gepost op: 19-01-2014, 11:07:16 »
Je zegt toch
Zien ze hem überhaupt wel? Wat denken ze eigenlijk van hem?

Ik denk toch dat de Mol zich vooral ook staande moet kunnen houden in bepaalde gezelschappen
??? ???

En invloed uitoefenen komt later in het spel. Vooral niet TE VEEL invloed zoals Tygo en Freek. Dat trekt automatisch ook verdachtmakingen naar je toe!

Weg komen met iets lukt hem sowieso erg goed. Zie hoe hij Maurice trickt en Daphne 2x! En bij de ferry... maar ik betwijfel of hij daarmee echt weg is gekomen en Sofie en Freek hem nu niet verdenken... toch is het mogelijk natuurlijk dat hij onverdacht blijft.

En seriously denk ik dan dat mocht er absentie van verdenking blijven het een ballsy verhaal is hoor, dat is toch zo als je daadwerkelijk onverdacht bent gebleven? Nu maak jij ervan 'we zeiden dit maar dat was eigenlijk nonsens..' Dat is toch niet wat ik zeg ::)?

En come on, jij ziet toch ook al behoorlijke Molse acties of niet ::zwaai:: Ik heb er al meer dan 10 genoemd. Echt stevig als je bijv. vergelijkt met Jon of AM. Echt cohones hoor. Hee, moet nu ook de Spaanse vertaalmachine erbij ::rofl:: ::regenboog::

Ik zou haast zeggen TE stevig, vandaar mijn eerdere vertwijfeling waarom het allemaal zo makkelijk gemaakt wordt, na Kees nu weer JW ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #382 Gepost op: 19-01-2014, 11:29:44 »
En seriously denk ik dan dat mocht er absentie van verdenking blijven het een ballsy verhaal is hoor, dat is toch zo als je daadwerkelijk onverdacht bent gebleven? Nu maak jij ervan 'we zeiden dit maar dat was eigenlijk nonsens..' Dat is toch niet wat ik zeg ::)?

Ik interpreteer het wel als zodanig op het moment dat de meest Molse actie van JW in afl 3/opdracht 1 is: Hij liep lekker achteraan en rekte tijd.. Dat is namelijk bij uitstek een opdracht waar de Mol toe zou moeten slaan qua voorkennis mijns inziens, maar we zien JW stralen door afwezigheid. Vandaar mijn opmerking.  ;)
Citaat
En come on, jij ziet toch ook al behoorlijke Molse acties of niet ::zwaai:: Ik heb er al meer dan 10 genoemd. Echt stevig als je bijv. vergelijkt met Jon of AM. Echt cohones hoor. Hee, moet nu ook de Spaanse vertaalmachine erbij ::rofl:: ::regenboog::

Nee sorry. Ik zie wel bepaalde dingen die je uit kunt leggen als zodanig maar niet per se Mols.
Als je het langs de meetlat AM /Jon legt sja.. Maar dan denk ik niet dat ze zo hoog in zouden zetten dit seizoen.. Ze hebben vast wel meerdere tekstjes van Art opgenomen afhankelijk van hoe de voorziene Mol-strategie uit zou pakken denk ik zo. (Tenzij je graag aanneemt dat ze alles aan toeval overlaten..?) Harde moeilijke tijden voor de publieke omroep. Als je de BN status aanzet en aan wilt houden om je boterham en bestaan te garanderen vind ik JW vwb we tot nu toe gezien hebben in combi met hoofdintro van de serie van Art geen logische keuze..
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 11:38:54 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #383 Gepost op: 19-01-2014, 11:49:21 »
Ik interpreteer het
Ik snap niet wat je hier bedoelt. Ik heb het dus over de echte verdenkingen bij de kandidaten. Zou toch mooi zijn een keer een mol te hebben die in de finale nog steeds niet gespot is? Ultiem om te stralen door afwezigheid en in de tussentijd zulke mooie molacties uit te voeren. Ik kan me geen betere mol indenken.

Aangezien hij steeds de Roodshow presenteerde tijdens WIDM denk ik ook dat hij zeer gewiekst is op mollen. Vandaar dat je zoveel molacties van hem ziet, anders kan ik het niet verklaren. Het is haast too obvious. Ik kopieer even in deze afl. naar de ferry voorop verkeerd lopen, dan op de weg terug treuzelen en op het strand direct naar de grote sportieve kerels lopen. Hoeveel beter kan een mol het doen?

En ach, voor de kijkcijfers hoef je dus echt geen celeb te hebben als mol, dat zeg je zelf al. Geen enkele mol, na Yvon dan, was een celeb imho. Ook hebben ze de Ring al dus all out gaan is niet meer nodig. Ik heb inderdaad ook een stuk minder aan promo's enzo gezien dit jaar voor WIDM.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #384 Gepost op: 19-01-2014, 11:55:00 »
En de vier-drie uit de biecht...vier lijkt op een W, drie lijkt op een M

eh...een W die op een vier lijkt?? die mag je me grondig gaan uitleggen en bewijzen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #385 Gepost op: 19-01-2014, 12:06:46 »
Ik snap niet wat je hier bedoelt. Ik heb het dus over de echte verdenkingen bij de kandidaten. Zou toch mooi zijn een keer een mol te hebben die in de finale nog steeds niet gespot is? Ultiem om te stralen door afwezigheid en in de tussentijd zulke mooie molacties uit te voeren. Ik kan me geen betere mol indenken.
Gaat niet/nooit gebeuren, imho.. (Evenmin wenselijk lijkt me..)..
Ten eerste is het al heel zeldzaam dat maar 1 persoon op je zit in de finale als je echt actief molt. (waarbij ik bij JW dus nu al vraagtekens heb o.a. over waarom hij opzichtig zou mollen in afl 2/tv studio, maar veel betere mogelijkheden met veel meer camouflage laat liggen in afl 3/opdracht 1..?  ::))

Ten tweede: Men wil echt niet dat de kijker uiteindelijk niet de Mol kan spotten, iig niet de oplettende kijker - dus niet alleen de speurder. Ook de gewone kijker moet het gevoel hebben dat hij/zij erachter moet kunnen komen. Dus moet iig minstens 1 finalist op de juiste Mol zitten sws.

Citaat
Aangezien hij steeds de Roodshow presenteerde tijdens WIDM denk ik ook dat hij zeer gewiekst is op mollen. Vandaar dat je zoveel molacties van hem ziet, anders kan ik het niet verklaren.
Sofie en Tygo zijn ook al jaren fan van de serie. Ook aan hun spel is dat te merken. Maakt ze evenmin de Mol wat mij betreft.   ::ohno::
Citaat
En ach, voor de kijkcijfers hoef je dus echt geen celeb te hebben als mol, dat zeg je zelf al. Geen enkele mol, na Yvon dan, was een celeb imho. Ook hebben ze de Ring al dus all out gaan is niet meer nodig. Ik heb inderdaad ook een stuk minder aan promo's enzo gezien dit jaar voor WIDM.
Dat ze de ring binnen hebben geeft een stukje ademruimte maar dit budget verantwoorden is sws een ding.

Feit is dat ze dit maandenlang voordien al toonden. Dat doe je dus niet als je geen sterk verhaal hebt nav die promo is mijn stelling.  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 12:14:05 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #386 Gepost op: 19-01-2014, 12:17:44 »
Men wil echt niet
OK dan blijven we dit oneens  ;D ::tandpastasmiley:: Ik zou het super vinden als de mol in de finale onverdacht blijft. Net zoals ik het super zou vinden als de mol eens een keertje een rood scherm krijgt. Allemaal theoretische discussies die elk jaar terugkomen ::zwaai:: ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #387 Gepost op: 19-01-2014, 13:48:53 »
Ik ben dan wel van JW afgestapt, maar in principe zou hij voor mij nog wel de Mol kunnen zijn, omdat ik hem als één van de weinigen nog niet heb kunnen betrappen op echt kandidatengedrag. Hij en Susan zijn eigenlijk nog de enigen, wat dat betreft. Ook genoeg mogelijke sabotagepogingen en hints bij JW te verzinnen, dus het zou prima kunnen.

Er is één ding waar JW en Susan echter in verschillen en dat is de montage. In mijn beleving in ieder geval, worden verdachte dingen van JW in de montage steeds wel (uitgebreid) getoond, terwijl de andere kandidaten hem blijkbaar toch niet verdenken. Bij Susan is dat precies omgekeerd.


Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #388 Gepost op: 19-01-2014, 16:21:37 »
yawnfest.  :-X


Hehehe  ::rofl::

Ik heb deze mening echter ook vaker irl gehoord. En dat is voornamelijk waarom ik hoop dat hij niet de mol is. Het is wel een goede discussie, hoe een mol in een groep zou kunnen (moeten?) liggen, al sinds Milouska is dat relevant. En hoe dat in beeld gebracht wordt. Op een bepaalde manier valt hij mij niet op. En niet als in zand in de ogen gestrooid/hij kan de mol niet zijn, maar meer van 'oh ja hij is er ook nog'...  :-X
No Milk today???

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #389 Gepost op: 19-01-2014, 16:42:07 »
We hadden Milouska die ontzettend irritant was, Dennis die zo dom was als een kwartel, Jon die alles in het geheim deed en Patrick die niemand verdacht. Een mol als Jan-Willem zou briljant zijn. Mensen zouden hem niet verdenken, omdat ze niet eens weten dat hij nog meedoet.  ::tandpastasmiley::
Natuurlijk een beetje overdreven, maar je snapt het punt: als er iets fout gaat bij een opdracht zal je sneller naar stuiterende Tygo wijzen dan naar een Jan-Willem die niet aanwezig is.  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #390 Gepost op: 19-01-2014, 18:47:51 »
Echt een kandidaat die je normaal meteen af streept. Ik heb het idee dat hij al best veel heeft uitgehaald zonder dat daar echt nadruk op is gelegd of het goed in beeld is gebracht.

Dat gemaakte en onnatuurlijke komt denk ik echt door zijn radio verleden. Dat vond ik ook bij paul rabbering (en die presenteert dan nog "losser".) Hij presenteert zijn verhaal steeds i.p.v dat hij gewoon vertelt.

Mij zou het echt niet verbazen als dit het is, maar stiekem hoop ik op freek of jennifer (want wat zijn die leuk!)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #391 Gepost op: 19-01-2014, 18:55:49 »
Hij presenteert zijn verhaal steeds i.p.v dat hij gewoon vertelt.
En daarbij heeft hij alle tijd gehad tussen de opdracht en de biecht om te bedenken wat hij gaat zeggen.
The British are not impressed.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #392 Gepost op: 19-01-2014, 19:45:26 »
Wat mij opvalt bij JW is dat hij heel erg leunt op zijn maatje Tygo. Hij kan zich als mol ;) makkelijk verschuilen achter de chaotische dramatische Tygo. Een soort van bliksemafleider.  ::vergroot::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #393 Gepost op: 19-01-2014, 20:51:10 »
Echt een kandidaat die je normaal meteen af streept. Ik heb het idee dat hij al best veel heeft uitgehaald zonder dat daar echt nadruk op is gelegd of het goed in beeld is gebracht.

Dat gemaakte en onnatuurlijke komt denk ik echt door zijn radio verleden. Dat vond ik ook bij paul rabbering (en die presenteert dan nog "losser".) Hij presenteert zijn verhaal steeds i.p.v dat hij gewoon vertelt.

Mij zou het echt niet verbazen als dit het is, maar stiekem hoop ik op freek of jennifer (want wat zijn die leuk!)
Daphne en Sophie presenteren ook meer hun verhaal, zowat alle kandidaten, ik zie weinig verschil.
En als er 1 zijn biecht echt presenteert dan is het Tygo wel, die acteert ook tijdens wie is de mol lijkt wel, alles wat ie doet lijkt geacteerd  ::rofl::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #394 Gepost op: 19-01-2014, 20:58:50 »
eh...een W die op een vier lijkt?? die mag je me grondig gaan uitleggen en bewijzen...

Nou ja met een beetje fantasie, als je vier vingers opsteekt, kun je er een W in zien...

Offline flieflie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #395 Gepost op: 20-01-2014, 00:03:57 »
Het is vast al door iemand gezegd, maar voor de zekerheid...
Bij het zien van de schermen kwam er nadrukkelijk een glazenwasser in beeld die het glazen dak aan het schoonmaken was.
Is dat een verwijzing naar het glazen huis waar jan willen de bedenker van is?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #396 Gepost op: 20-01-2014, 00:21:23 »
Ik heb hem nog niet voorbij zien komen. Vond de glazenwasser wel erg opvallend in beeld, maar kon er nog niets bij bedenken dat het een aanwijzing is richting een bepaald persoon...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #397 Gepost op: 20-01-2014, 09:13:55 »
Ik ben dan wel van JW afgestapt, maar in principe zou hij voor mij nog wel de Mol kunnen zijn, omdat ik hem als één van de weinigen nog niet heb kunnen betrappen op echt kandidatengedrag.
Ik moet hier toch een kleine kanttekening bij plaatsen. JW ging natuurlijk wel meteen voor het lichte koffertje, iet dat ikzelf(!) als onmols beschouw. Maar ik moet zeggen dat ik ook wel potentieel molgedrag bij hem heb gezien in die opdracht. Hij is degene die wil gaan lopen, naar mijn beleving (kan wel in 25 minuten, wij lopen sneller dan Chinezen, enz.), maar later loopt hij de boel toch te vertragen. Ik vind hem dus toch wat molser dan bijv. Freek in deze opdracht.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #398 Gepost op: 20-01-2014, 09:50:23 »
Het is vast al door iemand gezegd, maar voor de zekerheid...
Bij het zien van de schermen kwam er nadrukkelijk een glazenwasser in beeld die het glazen dak aan het schoonmaken was.
Is dat een verwijzing naar het glazen huis waar jan willen de bedenker van is?
Het zou heel goed kunnen...een glazenwasser op het dak krijgen tijdens de executie is natuurlijk simpel en uitvoerbaar...maar ik ben heel benieuwd naar die fles en what ever er naast ligt aan de rechterkant van het beeld met de glazenwasser..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #399 Gepost op: 20-01-2014, 10:14:27 »
JW ging natuurlijk wel meteen voor het lichte koffertje
Ik moet het nog even terugkijken maar waarom is dat onmols? De koffers waren niet geopend bij zijn team toch, dus we weten niet wat erin zat? Misschien zat er bij het ene team wat anders in dan bij het andere?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)