Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317468 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #680 Gepost op: 2-02-2014, 14:05:25 »
enige probleem Jayne, hoe zat dat vorige week...Daphne viel af met inzet van 1 joker maar JW zou helemaal fout zitten en valt niet af? Moet nog eens nakijken wat de overeenkomsten toen waren.
Vorige week ging het iets minder duidelijk op, denk ik. Maar Daphne had ook haar test weer heel stom ingevuld, volgens eigen zeggen... We weten ook niet precies welke vragen er waren natuurlijk, maar Daphne en Susan zaten toen ook wel een paar keer in dezelfde positie. Allebei op de roltrappen, allebei geld in handen gehad, allebei (uiteindelijk) 1 joker in handen... Het zou kunnen, maar toegegeven, minder duidelijk dan deze week.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #681 Gepost op: 2-02-2014, 14:14:31 »
Vorige week ging het iets minder duidelijk op, denk ik. Maar Daphne had ook haar test weer heel stom ingevuld, volgens eigen zeggen... We weten ook niet precies welke vragen er waren natuurlijk, maar Daphne en Susan zaten toen ook wel een paar keer in dezelfde positie. Allebei op de roltrappen, allebei geld in handen gehad, allebei (uiteindelijk) 1 joker in handen... Het zou kunnen, maar toegegeven, minder duidelijk dan deze week.
Wellicht kan ik nog wat toevoegen als iemand die vanuit Aaf de boel bekeken heeft?

Ik denk dat Aaf de schijn tegen heeft met betrekking tot verdenkingen. Het telt niet helemaal op. Jennifer geeft aan eentje op Aaf te zetten, Daphne geeft aan Aaf te verdenken. Ze moeten het echt flink verprutst hebben om niet door te gaan als Aaf de mol is. Dit is voor mij het obstakel wat voor m'n tunnel staat.

In dat licht vind ik het: Jan-Willem zit gewoon fout (maar Jennifer en Daphne ook) logischer klinken.

Of JW is de mol natuurlijk... het is zijn forum.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #682 Gepost op: 2-02-2014, 17:20:03 »
Even heel iets anders: JW had als excuus naar de buitenwereld gebruikt dat hij met vaderschapsverlop zou zijn. Als je vrouw net is bevallen, dan ga je toch niet vrijwillig (eventueel) 3 weken weg?  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #683 Gepost op: 2-02-2014, 17:23:38 »
Even heel iets anders: JW had als excuus naar de buitenwereld gebruikt dat hij met vaderschapsverlop zou zijn. Als je vrouw net is bevallen, dan ga je toch niet vrijwillig (eventueel) 3 weken weg?  ???

Volgens mij bedoelde hij dat hij dan thuis ging zitten en wat klussen of zo, heeft hij niet gezegd dat hij wegging. Iemand?
No Milk today???

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #684 Gepost op: 2-02-2014, 17:37:42 »
Volgens mij was zijn derde kindje eind maart geboren (even snel gegoogled), dus die was tijdens de opnames alweer enkele maandjes oud.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #685 Gepost op: 2-02-2014, 18:01:56 »
thuis ging zitten en wat klussen
Ja zo had ik het ook begrepen hoor.
Die mogelijkheid moet je toch altijd open houden ?
Nou moet niet hoor ;D Maar idd, vooral de vertrouwensstemming steekt mij. Elke kandidaat vindt hem toch een o zo toffe peer met op top Tygo die nu nog steeds over zijn 'grote broer' JW twittert  >:( :-\\  ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #686 Gepost op: 2-02-2014, 18:06:26 »
Ik heb dat bericht nu ook gevonden. Zijn dochter was inderdaad al een paar maanden oud.
http://img.ly/tC2C Superschattig  :)

Elke kandidaat vindt hem toch een o zo toffe peer met op top Tygo die nu nog steeds over zijn 'grote broer' JW twittert  >:( :-\\  ::ohno::
En dat terwijl JW zijn grote broer niet eens kan zijn, aangezien Tygo ouder is.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #687 Gepost op: 2-02-2014, 19:01:03 »
Maar als JW de mol zou zijn (wat ik niet denk) dan had hij toch wel wat fouten kunnen maken met het opzeggen van de codes bij de boten. EB zou hij (als mol) gemakkelijk kunnen veranderen naar ED, bijvoorbeeld.
Ik vind dat hij dit zo netjes en kandidaats deed, dat hij voor mij geen molkandidaat meer is!

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #688 Gepost op: 2-02-2014, 19:12:56 »
Maar als JW de mol zou zijn (wat ik niet denk) dan had hij toch wel wat fouten kunnen maken met het opzeggen van de codes bij de boten. EB zou hij (als mol) gemakkelijk kunnen veranderen naar ED, bijvoorbeeld.
Ik vind dat hij dit zo netjes en kandidaats deed, dat hij voor mij geen molkandidaat meer is!

De rest van zijn team had de code ook gezien. Aaf heeft ze zelfs hysterisch geschreeuwd dus als hij het dan verkeerd zou doen dan brengt dat alleen maar argwaan met zich mee. En dat wil je als mol natuurlijk niet ;)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #689 Gepost op: 2-02-2014, 22:22:03 »
In zijn geval bedoelt hij te beweren dat van zijn hotseats Jennifer de afvaller blijkt en Aaf de mol dan moet zijn. ... (in zijn visie).
Lo, ik heb dit ook al serieus overwogen. Het zou wel zijn gedrag verklaren toen hij op pad was met Aaf.

Sinds ik nu (helaas/gedwongen) JW als kandidaat beschouw, klinkt dit behoorlijk plausibel eigenlijk!
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #690 Gepost op: 2-02-2014, 22:31:21 »
enige probleem Jayne, hoe zat dat vorige week...Daphne viel af met inzet van 1 joker maar JW zou helemaal fout zitten en valt niet af? Moet nog eens nakijken wat de overeenkomsten toen waren.

In mijn topic ben ik daarmee bezig.
Daphne had na 4 afleveringen de meeste overeenkomsten met
1)Sofie 7/15
2) Aaf, Jennifer, Freek en JW zelf 5/15

klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #691 Gepost op: 3-02-2014, 09:36:29 »
JW als kandidaat
Ik heb die multisurpriseindicator even gemist ;) maar mij stoort al weken hoe JW alleen maar aan vertrouwen lijkt te winnen. Tygo met zijn broer, Freek/Susan/Daphne die hem de vertrouwenspersoon maken, Jennifer die het in de biecht heel duidelijk zegt (JW niet!).

Maar wat nieuws, kijk ook eens hoe Sofie JW gebruikt naar Freek. Ze pikt er JW uit om te verkopen dat die de ZV heeft en zal inzetten. Ze heeft met Tygo besproken hoe ze het verhaal met zoveel mogelijk vertrouwen kunnen optuigen dus pikken er de kandidaat uit die volgens de groep het meest te vertrouwen is, of in elk geval voor hun en in hun ogen ook voor Freek.

Dus dat is weer extra munitie om aan te nemen dat Tygo en Sofie JW maximaal vertrouwen... onderhand blijft alleen Aaf over die hem nog als mol zou kunnen hebben maar als die er donderdag uitvliegt ??? ??? ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #692 Gepost op: 3-02-2014, 10:14:45 »
Maar wat nieuws, kijk ook eens hoe Sofie JW gebruikt naar Freek. Ze pikt er JW uit om te verkopen dat die de ZV heeft en zal inzetten.

Tygo zegt nav de executie iets als: Die ZV kwam wel op het goeie moment, JW.
We horen vervolgens niet of JW hier nog iets op zegt of niet. Maar iig gaat Tygo ervan uit dat JW niets zal zeggen, kennelijk.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #693 Gepost op: 3-02-2014, 12:04:06 »
Tygo zegt nav de executie iets als: Die ZV kwam wel op het goeie moment, JW.
We horen vervolgens niet of JW hier nog iets op zegt of niet. Maar iig gaat Tygo ervan uit dat JW niets zal zeggen, kennelijk.  ::)
JW zei pas na een week dat een van de enveloppen was gestolen en Tygo dacht waarschijnlijk: hé, daar kan ik lekker misbruik van maken.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #694 Gepost op: 3-02-2014, 14:29:23 »
Ik heb die multisurpriseindicator even gemist ;) maar mij stoort al weken hoe JW alleen maar aan vertrouwen lijkt te winnen.
... onderhand blijft alleen Aaf over die hem nog als mol zou kunnen hebben maar als die er donderdag uitvliegt ??? ??? ???

Volg je gevoel zou ik zeggen  ;D
(Tenzij je gevoel tegen alle anderen nog sterker is natuurlijk...)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #695 Gepost op: 3-02-2014, 14:44:40 »
Volg je gevoel
Ja vandaar het molduel... komen ze dus fifty-fifty uit waarbij ik de pool dan JW zal kiezen maar op de Molbeurs.com ook mooi 50-50 ben gegaan net als de afvallerstheorie --> een Karinnetje. Daar denk ik dus dat nu niemand gaat en na de OS meteen 2 kandidaten, dus heb ik de dure Aaf in de verkoop en koop de goedkope Tygo aangezien beiden dan evenveel gaan opleveren... moet natuurlijk niet JW exit gaan he ;D ::) :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #696 Gepost op: 3-02-2014, 15:56:12 »
In mijn topic ben ik daarmee bezig.
Daphne had na 4 afleveringen de meeste overeenkomsten met
1)Sofie 7/15
2) Aaf, Jennifer, Freek en JW zelf 5/15

Ik heb net even gecheckt hoe het zit als je alleen naar aflevering 4 kijkt, want volgens mij gaan de vragen over de opdrachten altijd alleen over de afgelopen aflevering (behalve in de finale). En ik ga er vanuit dat je vragen als 'hoe heet de moeder van de mol?' sowieso meestal fout hebt als je niet op de juiste mol zit.
In aflevering 4 heeft Daphne dan de meeste overeenkomsten met Freek en Susan. De minste met Aaf. De rest zit er tussenin.

Als JW dus inderdaad voornamelijk op Daphne heeft gestemd, dan wijst het feit dat hij toch niet afgevallen is, het meest op Freek of Susan als mol. Bij hen is de kans het grootste dat JW antwoorden per ongeluk goed heeft gehad.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #697 Gepost op: 3-02-2014, 21:09:08 »
Aangezien dit al in het Freek-topic en Aaf-topic al bestaat: een mollenlijstje voor JW

JW en Maurice vertalen hun locatie verkeerd
Wanneer Maurice de bruidsmars neuriet, neuriet JW een ander liedje ertussen
Ze verdienen geen geld

JW en Daphne gokken het juiste getal. JW neemt hiervoor het initiatief (er kon al niks meer verdiend worden)

JW gaat mee in de foute beslissing.(Wanneer Art vraagt voor een beslissing, zegt hij als eerste het foute antwoord)

JW en Daphne falen in hun opdracht. Hierdoor gaan er 2 mensen en een porto uit het spel.
Wanneer Aaf in de ruimte wil zoeken naar een labyrinth in de controlroom, onderbreekt hij haar en zegt dat de oplossing via de monitor is.

JW pakt geen geld op de jademarkt.(Hij doet er 6 à 7 min over. Geld laten verdwijnen?)

JW,Freek en Sofie komen niet op tijd aan.
JW vertraagt de boel al bellend
Het nummer van Daphne is gewist? Mogelijk JW zelf?

JW loopt direct op een groep sporters af om die als kajakkers te zoeken.

JW komt in een lastige postie als vertrouwenspersoon. Hij kan kiezen om een andere kandidaat
het examen opnieuw te laten doen, een andere optie was minder geld geweest (maar had vertrouwen gekost)

JW neemt het initiatief door direct voor de vrijstelling te willen gaan.Hierdoor wordt de aandacht van
geld afgeleid en gaat iedereen voor persoonlijk succes.

JW gaat een koker voorbij, en neemt vermoedelijk een koker van -1000 euro mee.
Verder las hij in het boekje van Aaf en dit werd fout ingeschat door Susan.

JW vraagt veel info over zijn boeddhabeeld. Hierdoor worden er mogelijks minder aandacht gegeven aan andere beelden.
Hij kiest het juiste beeld. Als mol wist hij dat een fout de opdracht voorbij was en niks opleverde.
Hij wilt na afloop de foute foto van Susan zien. info winnen of Susan verdacht maken?

JW zijn boot levert 2500 op. De codes werden zeer goed aan hem gegeven. hier kon hij niet mee mollen.

JW en Aaf maken 6 overtredingen.
JW is onduidelijk in info geven.
JW maakt alleszins een fout door een straat in te slaan die ze al deden.

Tips:

JW heeft al in elke test de afvaller genoemd. Hij als mol duidt de afvaller aan die hij gaat interviewen in de roodshow
De fotoklik-geluiden die te horen zijn in de roodshow komen overeen met die uit de afleveringen
In de leader komt de zwarte vrijstelling met daarop de mol-JW-De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan.

Dit is mijn overzicht van JW.
klaar voor de strijd

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #698 Gepost op: 3-02-2014, 21:21:45 »
Aangezien dit al in het Freek-topic en Aaf-topic al bestaat: een mollenlijstje voor JW
...
Dit is mijn overzicht van JW.

Nice! ::jaja:: Ik heb weliswaar net Team JW verlaten, maar ik vind dit toch een mooi lijstje. 
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #699 Gepost op: 3-02-2014, 21:45:57 »
Ja super lijst.... dit is precies de reden dat ik hem zo verdenk, het is alleen haast TE veel voor een mol... aangezien we gewend zijn dat de mol alleen een krijtje weggooit wat we ook nog buiten beeld te zien krijgen in afl. 10.

Ben het alleen niet eens met "JW loopt direct op een groep sporters af om die als kajakkers te zoeken": zoals ik vandaag elders al zei loopt hij daar niet direct heen maar loopt hij achter Aaf etc. aan.

Ik heb wel een lijstje aan extra molacties gezien die ik kan toevoegen maar dat doe ik maar niet aangezien het dan HELEMAAL te veel is voor een mol :-[ :-[ :-[
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)