Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317878 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #740 Gepost op: 6-02-2014, 23:53:57 »
Ja goede analyse. Hij komt zo afgemat over, totaal niet voluit genietend en spontaan, hij lijkt steeds geconcentreerd en lijkt idd een script op te lezen in de biechten vaak. En keer op keer je molverdachte eruit, en JW praat erover alsof hij net even een pak suiker heeft gehaald. Iedere kandidaat zou in de stress schieten en verward lijken .. Lijkt mij ;)

 ::rofl::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #741 Gepost op: 6-02-2014, 23:58:22 »
Na deze aflevering ben ik echt definitief overtuigd. Jan Willem is de mol.

Ik zat vanaf aflevering 1 op hem, door de seinhint, en door zijn gemaakte gedrag.

Maar na deze aflevering:

* waarbij hij er voor zorgt dat hij erg moeilijk te spotten is, en dus geld wegspeelt
* en vervolgens een joker weg geeft (heb je dan net zo veel moeite voor gedaan)
* hij (of Freek) de derde auto saboteert en zo bijna de opdracht laat mislukken (dankzij Tygo mislukt dat)

ben ik er echt zeker van. Ik zet mijn tent hier op, en alleen als ik hier wreed verjaagt wordt door een instortende tunnel ga ik hier weg.  ;D

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #742 Gepost op: 7-02-2014, 00:09:26 »
Wat was zijn eerste vraag in de derde opdracht?
klaar voor de strijd

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #743 Gepost op: 7-02-2014, 00:24:16 »
Zijn eerste vraag was: raakt de mol niet snel de weg kwijt. En hij zegt nee.

Hier kan je weinig uit halen, want het gaat er alleen om wat JW heeft ingevuld in de test.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #744 Gepost op: 7-02-2014, 00:26:09 »
Als JW het is, zou ik het de slechtste mol allertijden vinden.
Hij werd zelfs in aflevering 6 nog het minst verdacht door de andere kandidaten. Dat zou een slechte mol niet gebeuren.
Mits hij de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #745 Gepost op: 7-02-2014, 00:43:43 »
Ik geloof echt niet zo veel van het 'ander kandidaten verdenken hem helemaal niet'.
Ook hierin bepaalt de montage welk verhaal er verteld wordt, en het verhaal wat ze willen brengen is natuurlijk dat van een geweldig mol die niemand door had.
Zelfs al zouden alle andere kandidaten op hem zitten, dan nog zouden we dat waarschijnlijk niet te horen krijgen.
Ik ben zelf editor, en het is echt niet zo moeilijk om uit een hele lading interviews de zinnen te knippen en creëren die je nodig hebt. Zeker wanneer het voice over quotes betreft.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #746 Gepost op: 7-02-2014, 01:26:17 »
Las het hier zo snel niet terug...

Maar het viel mij iig direct op dat JW tijdens de eerste opdracht duidelijk van positie wisselt. Hij loopt namelijk eerst as drager rechtsachter en op het moment dat hij langs de spotters loopt, loopt hij plotseling linksachter (en dus minder in het zicht)...
Voorkennis m.b.t. waar de spotters stonden? ::tandpastasmiley::

Offline ilennart

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #747 Gepost op: 7-02-2014, 01:31:04 »
Als JW de mol is is het echt de slechste mol ooit.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #748 Gepost op: 7-02-2014, 01:33:38 »
Als JW de mol is is het echt de slechste mol ooit.
Aangezien kennelijk nog steeds geen van de kandidaten hem als mol aanwijst, vind ik dat wel meevallen...

Offline ilennart

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #749 Gepost op: 7-02-2014, 01:37:42 »
Ik denk dat het zo gemonteerd is dat het niet te obvious word voor de kijker. Dat ze dus het meeste wat de kandidaten zeggen over JW eruit knippen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #750 Gepost op: 7-02-2014, 01:46:32 »
"X zou echt de slechtste mol ooit zijn" wordt elk seizoen wel een keer gezegd.
Laten we eerst maar eens afwachten tot we molacties van de mol te zien krijgen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #751 Gepost op: 7-02-2014, 06:26:49 »
Nou als het nu niet overduidelijk is wie de mol is dan weet ik het niet meer. Ik zit nu nog dieper in de JW tunnel.

De jeep die niet meer wil rijden, als 1e een envelop willen pakken (voorkennis), een joker weggeven aan Tygo (een mol heeft geen joker nodig toch), en zat hij niet bijna volledig op Aaf. Ja Aaf de afvaller. De mol koos wederom de afvaller. Hoe duidelijk kan je het krijgen.

JW is de Mol.  ::vergroot::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #752 Gepost op: 7-02-2014, 08:02:08 »
Zijn eerste vraag was: raakt de mol niet snel de weg kwijt. En hij zegt nee.

Hier kan je weinig uit halen, want het gaat er alleen om wat JW heeft ingevuld in de test.

Zat hij niet op Jennifer en aaf vorige keer? Dan heeft hij toch 2x de waarheid gesproken?

En ik geef regis gelijk.  Wacht tot je acties ziet ipv nu al te zeggen dat die de slechtste ooit is moest hij de mol zijn.

Daarbij aflevering 4 vertrouwd vertrouwenspersoon en met tygo is hij de enige dat op 0 enveloppen staat. Qua vertrouwen zit het wel goed denk ik
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 09:43:55 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #753 Gepost op: 7-02-2014, 09:15:31 »
jeep die niet meer wil rijden, als 1e een envelop willen pakken (voorkennis), een joker weggeven aan Tygo (een mol heeft geen joker nodig toch), en zat hij niet bijna volledig op Aaf. Ja Aaf de afvaller. De mol koos wederom de afvaller. Hoe duidelijk kan je het krijgen
Precies, en ook de kleine dingetjes klopten weer wat mij betreft. Zoals de blik in de toekomst waarbij hij laat in de groep de kerk in mag en keurig een knop draait die nog niet gedraaid is (dat vindt de productie leuk).

"X zou echt de slechtste mol ooit zijn" wordt elk seizoen wel een keer gezegd
Haha dat was precies wat ik ook dacht ::bravo::

Maar toegegeven vind ik hem wel een hele saaie mol. Hij doet wel extreem veel molacties en wordt totaal onverdacht. Dat zijn aan de andere kant weer zaken waardoor ik hem weer MINDER verdenk. Omdat het er allemaal zo huizenhoog dik bovenop ligt. Ik zou alleen niet meer weten wie dan wel te verdenken nu Freek is afgevallen... Susan dan toch een pietsie, maar die zou het dan wel enorm goed spelen, dat zou ik echt enorm knap van haar vinden ::ok:: ::jaja:: :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #754 Gepost op: 7-02-2014, 09:30:44 »
Ik geloof echt niet zo veel van het 'ander kandidaten verdenken hem helemaal niet'.

Als de AVRO nu zoveel is gaan spoileren, dat in feite de meeste op JW zitten, maar dat dit allemaal weggeknipt wordt, dan zijn ze toch echt een verkeerde weg ingeslagen. Als JW de mol zou zijn, zou er op zijn minste wel enige verdachtmaking van de kandidaten richting hem over moeten blijven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #755 Gepost op: 7-02-2014, 09:33:23 »
Als JW de mol zou zijn, zou er op zijn minste wel enige verdachtmaking van de kandidaten richting hem over moeten blijven
Ja dat vind ik dus eigenlijk ook. Maar er moet toch een mol zijn en dat hij al zijn biechten van een blaadje opleest is toch ook een duidelijke hint of zou dat ook doorgestoken kaart van de productie zijn, dat ze hem dit als kandidaat zijnde gevraagd hebben ??? ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #756 Gepost op: 7-02-2014, 10:05:26 »
Misschien is het al geplaatst maar ik heb een hint naar JW wat betreft de titel:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::vergroot::

EDIT: (De Mol werkt ze er allemaal uit) Maar vooral heeft Jan-Willem heel erg veel geluk dat hij er dan steeds in blijft. Of hij is de Mol en dan slaat de titel op hem
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 11:23:03 door vanHulst »
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #757 Gepost op: 7-02-2014, 10:18:44 »
hint naar JW wat betreft de titel
Okay maar is dat dan een hint naar de mol... of naar dat hij de komende afvaller is zoals met Jennifer ??? ::rofl::

Ik zag net trouwens nog wat geks in de kerk. Je ziet de meesten (nadrukkelijk Aaf en Susan) na het kijken even naar rechts 'zoeken', blijkbaar zat daar iemand van de crew en wilde ze even confirmeren of de opname nu 'klaar' was... JW weet al wat hij moet doen dus kijkt helemaal niet naar rechts na afloop van het filmpje ;)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #758 Gepost op: 7-02-2014, 13:42:13 »
Volgens mij zegt JW in al zijn biechts steeds weer "Wat een....." Staat dit wellicht voor Wie? Ego! (Wie is de mol? Ik!) Of zit ik nu heel ver in de JW-tunnel  :-\\

Verder, ook al ergens anders gepost: JW in het wit, de wagen van Maria voortduwend. Art zei in aflevering 1: Van glanzend hoog (JW met zijn lamp op een wolkenkrabber in Hong Kong) tot maagdelijk wit (in het wit in de processie bij de wagen van de maagd Maria).

En dan natuurlijk nog zijn rol in de jeep-opdracht....verdacht!

Tot slot: wie is er in balans? Mol JW, want hij is Roodbeen maar heeft altijd een groen scherm  ;D

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #759 Gepost op: 7-02-2014, 13:57:07 »
Misschien is het al geplaatst maar ik heb een hint naar JW wat betreft de titel:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::vergroot::

EDIT: (De Mol werkt ze er allemaal uit) Maar vooral heeft Jan-Willem heel erg veel geluk dat hij er dan steeds in blijft. Of hij is de Mol en dan slaat de titel op hem

Seizoen 1 niveau. Onacceptabel. ::ohno::
No Milk today???