Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317476 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #760 Gepost op: 7-02-2014, 14:00:28 »
Seizoen 1 niveau. Onacceptabel. ::ohno::

Mee eens. Als dat achteraf de hint blijkt te zijn gaan we een boze brief schrijven. Too obvious!

Offline Molthijn

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #761 Gepost op: 7-02-2014, 14:01:08 »
Na de opdracht met de 3delige boot lopen Tygo en Jan-Willem over het strand. Jan-Willem heeft in dat shot een T-shirt aan met daarop " een 7, iets waar je een cirkel of o " in zou kunnen zien en een W" Jan-Willem kan op zijn eigen shirt "MOL" lezen.
Always breath out on the way up

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #762 Gepost op: 7-02-2014, 14:10:30 »
De mol koos wederom de afvaller. Hoe duidelijk kan je het krijgen.

JW is de Mol.  ::vergroot::

Daarom juist: hij is de ideale 'afleid-Mol', door de productie naar voor geschoven dankzij knappe montage.
JW (maar met name de productie) leidt jou af van de werkelijke mol.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 14:21:55 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #763 Gepost op: 7-02-2014, 14:41:38 »
Okay maar is dat dan een hint naar de mol... of naar dat hij de komende afvaller is zoals met Jennifer ??? ::rofl::

Ik zag net trouwens nog wat geks in de kerk. Je ziet de meesten (nadrukkelijk Aaf en Susan) na het kijken even naar rechts 'zoeken', blijkbaar zat daar iemand van de crew en wilde ze even confirmeren of de opname nu 'klaar' was... JW weet al wat hij moet doen dus kijkt helemaal niet naar rechts na afloop van het filmpje ;)

Ik let ook op dit soort blikken naast de camera en zie ze vaak bij jawel: JW (bv direct na het mislukken van opdr 6 Appartement). JW kijkt heel kort met een blik van: goed gedaan hé; gna, gna)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #764 Gepost op: 7-02-2014, 14:54:34 »
Ik geloof nog steeds niet in JW als mol vanwege punten die ik al eerder heb genoemd in dit topic.

-Zou wel erg gemakkelijk zijn voor de mol. Als eerste envelop kiezen en je vervolgens voor 3 jokers achter een praalwagen verstoppen. Dat lijkt me nou geen smaakmakende mollenactie.

-Ik vermoed dat JW erg graag de jokers wilde winnen. Dat hij als kandidaat niet wist van het geld dat gewonnen kon worden. Ik kan me ook best voorstellen dat hij er eentje aan Tygo geeft die zo zijn best heeft gedaan. En wie weet verdenkt hij Tygo wel.

-JW heeft natuurlijk ook autopech. Heeft hij dit veroorzaakt? Zou kunnen maar met zo'n molactie leg je wel erg nadrukkelijk de verdenking op jezelf. Dat doet Susan bijv. subtieler (zie topic opdracht 1).

-Het is mij onduidelijk op wie JW stemt (Aaf wordt aangeklikt maar ik denk dat hij op iemands anders stemde) dus daar kun je geen conclusie uit trekken.

- Ik vond JW wel opvallend rustig bij de laatste opdracht. De anderen hebben af en toe wel een opmerking, JW staat er maar een beetje bij. Ik denk dat het zijn karakter is maar vond het wel gek overkomen.



Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #765 Gepost op: 7-02-2014, 15:21:57 »
Ik geloof nog steeds niet in JW als mol vanwege punten die ik al eerder heb genoemd in dit topic.

-Zou wel erg gemakkelijk zijn voor de mol. Als eerste envelop kiezen en je vervolgens voor 3 jokers achter een praalwagen verstoppen. Dat lijkt me nou geen smaakmakende mollenactie.

-Ik vermoed dat JW erg graag de jokers wilde winnen. Dat hij als kandidaat niet wist van het geld dat gewonnen kon worden. Ik kan me ook best voorstellen dat hij er eentje aan Tygo geeft die zo zijn best heeft gedaan. En wie weet verdenkt hij Tygo wel.

-JW heeft natuurlijk ook autopech. Heeft hij dit veroorzaakt? Zou kunnen maar met zo'n molactie leg je wel erg nadrukkelijk de verdenking op jezelf. Dat doet Susan bijv. subtieler (zie topic opdracht 1).

-Het is mij onduidelijk op wie JW stemt (Aaf wordt aangeklikt maar ik denk dat hij op iemands anders stemde) dus daar kun je geen conclusie uit trekken.

- Ik vond JW wel opvallend rustig bij de laatste opdracht. De anderen hebben af en toe wel een opmerking, JW staat er maar een beetje bij. Ik denk dat het zijn karakter is maar vond het wel gek overkomen.
Ja het meeste is al wel gewisseld denk ik.

Hij mag het zich wel erg gemakkelijk maken met 0 verdenking op je dus dat geldt bij de auto en bij de envelop kiezen.

Ik kan me niet voorstellen dat hij een joker aan Tygo geeft dus dat hebben hij en Susan dan gemeen die het bij Sofie deed maar ditmaal komt het uit de persoon zelf dus JW is 'zwaarder de mol'.

Ja dat hij niet van het subtiele is dat klopt maar in deze fase mag hij bijzonder brutaal zijn. Daarom stapelen de molacties zich op de laatste weken. Toch moet er wel eens een keer ergens een wenkbrauw gaan fronsen want zonder ook maar enige verdenking de finale in struikelen is toch ook onmogelijk ::dom::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #766 Gepost op: 7-02-2014, 15:31:41 »
DE hint naar Jan willem is gewoon heel simpel. Kijk naar alfevering 6, spoel door naar minuut 42 waar JW verteld over wat hij ziet op het tv scherm in de kerk..
Deze zin is letterlijk opgelezen, ga maar horen. Dit leest ie van een kaartje af, zo nep. Je hoort het zo goed. viel me gisterne niet op tijdens de uitzending maar na 1 x terugkijken hoor je het zo goed. Echt jammer. Wat een slechte mol

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #767 Gepost op: 7-02-2014, 15:37:32 »
DE hint naar Jan willem is gewoon heel simpel. Kijk naar alfevering 6, spoel door naar minuut 42 waar JW verteld over wat hij ziet op het tv scherm in de kerk..
Deze zin is letterlijk opgelezen, ga maar horen. Dit leest ie van een kaartje af, zo nep. Je hoort het zo goed. viel me gisterne niet op tijdens de uitzending maar na 1 x terugkijken hoor je het zo goed. Echt jammer. Wat een slechte mol


Lijkt mij dat alle voiceovers achteraf worden ingesproken door de kandidaten. Misschien wel van een kaartje. Meestal kunnen de kandidaten dat redelijk natuurlijk laten klinken. Ze zitten meestal ook in dat vak. Maar JW is daar niet zo goed in om dat natuurlijk te doen. Hoor ik al vanaf het begin eigenlijk, bij al zijn biechten etc..

Ik verdenk hem daardoor helemaal niet eigenlijk. Bij vorige seizoenen ook wel eens opgemerkt bij kandidaten, dat ze 'opgelezen' overkomen. En die waren de mol ook niet.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #768 Gepost op: 7-02-2014, 15:40:11 »
@FS klopt, maar je moet naar die zin luisteren. Het lijkt alsof ie het letterlijk van een kaartje afleest, met klemtonen ertussen. Biechten en voice-overs worden natuurlijk erna opgenomen maar dit klinkt zo slecht en nep. En DAT voor een radio man

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #769 Gepost op: 7-02-2014, 15:44:20 »
begrijp wat je bedoelt hoor  ::tandpastasmiley::
En ik weet wel zeker dat hij het van een kaartje aan het oplezen is. Ik denk dat hij alle voiceovers van een kaartje opleest. En ik hoor het neppe hoor!
Verdenk m alleen daarom juist niet. Want dan zou de montage het er niet instoppen nl. Die hadden dat ook al lang opgemerkt natuurlijk. Ze willen hem denk ik nep laten overkomen zodat we denken dat hij de mol is. En dan al die shirts die hij elke keer aanheeft. Kom op toch.. Te dik erbovenop.

Maar gewoon mijn mening hoor  :-X  ;)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #770 Gepost op: 7-02-2014, 15:57:07 »
Maar het viel mij iig direct op dat JW tijdens de eerste opdracht duidelijk van positie wisselt. Hij loopt namelijk eerst as drager rechtsachter en op het moment dat hij langs de spotters loopt, loopt hij plotseling linksachter (en dus minder in het zicht)...
Voorkennis m.b.t. waar de spotters stonden? ::tandpastasmiley::


De andere duo's zijn door de productie op een aangewezen plek gezet. Met echte voorkennis was de Mol wel direct aan de juiste kant gaan lopen.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 16:05:09 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #771 Gepost op: 7-02-2014, 16:03:31 »
zin is letterlijk opgelezen, ga maar horen. Dit leest ie van een kaartje af
Ja dat schreef ik gisteren dus ook. Maar ik heb er vanochtend een vraag over gesteld in het topic voor Vragen aan de Kandidaten voor de MFD. Ben benieuwd hoe dat nu gaat, zo'n biecht. Zoals het nu lijkt is het wel heel eenvoudig aan te wijzen dat JW als mol een script voorleest ::zwaaisip:: ::hand::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #772 Gepost op: 7-02-2014, 16:52:11 »
JW op widm.nl nu behoorlijk aan het uitlopen op Sofie en Susan.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #773 Gepost op: 7-02-2014, 17:12:41 »
Ik hoor echt niet dat JW biechten zou "oplezen"... sommige dingen die hij zegt klinken een beetje ingestudeerd, dat wel, maar ik vind het echt totaal niet zo "overduidelijk" dat hij dat van een kaartje leest. Sommige mensen bedenken van tevoren wat ze willen zeggen en hoe ze dat willen doen, en misschien doet hij dat júist omdat hij een radioman is. Volgens mij moet je wel heel diep in de JW tunnel zitten wil je daar uit kunnen afleiden dat hij de mol is :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #774 Gepost op: 7-02-2014, 17:15:58 »
diep in de JW tunnel zitten
Ik probeer er zelf uit alle macht uit te geraken... en vwb. dit voorbeeld hoor ik het van alle kanten hoe 'opgelezen' het klinkt :\'( :-\\ :\'(

JW op widm.nl nu behoorlijk aan het uitlopen op Sofie en Susan.
Ja dat is dan wel een slecht teken aan de wand.... ::wenkbrauw::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #775 Gepost op: 7-02-2014, 17:20:53 »
Bewegend beeld bij twee aanwijzingen van de vorige aflevering:
T-shirt: https://www.youtube.com/watch?v=jhRIv-E_qKo
Vijf op een rij: https://www.youtube.com/watch?v=cNjxjC7Ggrs
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 17:22:41 door Erphon »

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #776 Gepost op: 7-02-2014, 19:15:36 »
Bewegend beeld bij twee aanwijzingen van de vorige aflevering:
T-shirt: https://www.youtube.com/watch?v=jhRIv-E_qKo
Vijf op een rij: https://www.youtube.com/watch?v=cNjxjC7Ggrs
bedankt, erg goede hints.

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #777 Gepost op: 7-02-2014, 20:15:20 »
DE hint naar Jan willem ....Deze zin is letterlijk opgelezen, ga maar horen. Dit leest ie van een kaartje af, zo nep. Je hoort het zo goed. viel me gisterne niet op tijdens de uitzending maar na 1 x terugkijken hoor je het zo goed.

 :o Ja inderdaad
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #778 Gepost op: 7-02-2014, 23:39:57 »

De andere duo's zijn door de productie op een aangewezen plek gezet. Met echte voorkennis was de Mol wel direct aan de juiste kant gaan lopen.  ::jaja::

De duo's stonden volgens mij elk aan een andere kant van de optocht. Dus om uit het zicht te blijven moet je ergens van plek wisselen, juist mollerig dus om dit te doen.
Tenzij de kandidaten natuurlijk ook goed opvallen tussen het publiek en je als loper ze al ver van tevoren ziet staan..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #779 Gepost op: 8-02-2014, 00:47:05 »
De duo's stonden volgens mij elk aan een andere kant van de optocht.

Ik heb het even teruggekeken.  Ten opzichte van de looprichting van de processie stonden allebei de duo's consequent rechts - dezelfde kant dus. (Er waren wel camerashots van beide kanten van de weg.)
Facial expression, body language, context, interpretation!