Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317904 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #780 Gepost op: 8-02-2014, 06:22:52 »
In het kort (heeeeel kort):

Ik wilde vanaf aflevering 1 niet aan JW als Mol, juist vanwege zijn biechten. Die vielen immers op, traag, ingestudeerd, zelfs bijna voorgelezen.
Nep, gemaakt, gescripted , bijna voorgedragen en/of opgelezen...
Wars was ik! En ja; Aaf mag nadat zij een gouden regenboog-medaille heeft gewonnen na de OS heel rap terugkomen in het spel (wishfull thinking).

Maar;
Heb nu eindelijk eens een stukje Roodshow geluisterd en hoor dat JW een zeer spontane man is, adrem en snelheid in spraak.
Wát een tegenstelling in vergelijk met biechten. Zwart/wit; Yin/Yang voor de liefhebbers hier.

Indien JW expres zó nep die biechten heeft voorgedragen (schijnwerper-verhaal) zal ik een petje opzetten en vervolgens afnemen want dan heb je mij goed te grazen genomen!

Jan Willem: als jij die biechten expres ZO slecht deed en zo gemaakt; ben ik om en krijg je mijn credits!
Maar alleen dan! ;)



Omnia vincit amor

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #781 Gepost op: 8-02-2014, 09:43:35 »
Ik heb het even teruggekeken.  Ten opzichte van de looprichting van de processie stonden allebei de duo's consequent rechts - dezelfde kant dus. (Er waren wel camerashots van beide kanten van de weg.)

Ah oké, check!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #782 Gepost op: 8-02-2014, 11:39:34 »
biechten expres ZO slecht deed en zo gemaakt; ben ik om en krijg je mijn credits
Dat zou ik juist een bijzonder flauwe van de productie vinden. Eerst al die molkleding aan doen... maar goed daar kunnen kandidaten ook intrappen, maar dan zo die biechten voorlezen, puur om de kijkers op het verkeerde been te zetten ??? Gewoon niet leuk meer. Het spel moet wel gespeeld worden; zo'n voorleessessie hoort daar gewoon niet bij. Dat is niet in game ::ohno:: :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #783 Gepost op: 8-02-2014, 11:52:12 »
Alternatief: JW hangt al afleveringen lang de (vrij irritante) nepmol uit.
Gewoon, omdat hij dat leuk vindt.  ::)

Die joker weggeven slaat sws nergens op, noch als kandidaat noch als mol aangezien niemand hem verdenkt en er genoeg bliksemafleiders rondlopen sws. Dat was bij Patrick al bijzonder zwak, maar zou hier echt als een tang op een varken slaan..
Als hij de mol blijkt (wat ik dus nog steeds niet denk) ben ik zeer benieuwd naar zijn rechtvaardiging hiervoor. 
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #784 Gepost op: 8-02-2014, 12:02:34 »
Alternatief: JW hangt al afleveringen lang de (vrij irritante) nepmol uit.
Gewoon, omdat hij dat leuk vindt.  ::)

Ala soms is iets wat het lijkt :) Ik dichtte Anniek in seizoen 9 ook allerlei molsacties toe, waar naderhand van bleek dat het gewoon door de montage zo leek terwijl het niks meer dan onhandigheid was  :P Verder ben ik het eens met anderen die zeggen dat J-W als radioman bij de Roodshow heus wel weet met die muzikale aanwijzingen hoe molloten menen overal hints te zien. Daar kun je dus zeker als J-W zelf prima op inspelen.

Ik vind hem overigens geen irritante nepmol, J-W probeert alleen iets te graag verdacht te worden > waarin ie niet in slaagt want hij kreeg de meeste stemmen als persoon die te vertrouwen viel bij het herexamen. Voor mij blijft ie wel overduidelijk kandidaat en geen mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #785 Gepost op: 8-02-2014, 13:03:09 »
Gewoon, omdat hij dat leuk vindt
Hmmm leuke hobby maar niet heus >:( ::niet-ok:: maar zou nog kunnen ook na die opmerking ten koste van homo's, ik hoop met de week harder dat hij eruit vliegt maar vrees dat we het tot de finale met hem zullen moeten doen, de plaaggeest >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #786 Gepost op: 8-02-2014, 17:57:53 »
Wat een negativiteit hier op het JW topic. Nepmol of Mol of gewoon kandidaat....iedereen speelt het spel op een andere manier. Die verschillen zijn juist leuk.

Ik vind JW een hele leuke kandidaat of Mol.  ::ok::

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #787 Gepost op: 8-02-2014, 20:11:51 »

De andere duo's zijn door de productie op een aangewezen plek gezet. Met echte voorkennis was de Mol wel direct aan de juiste kant gaan lopen.  ::jaja::
Niet als je dit als hint aan de kijkers wilt geven natuurlijk ;)...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #788 Gepost op: 8-02-2014, 22:06:22 »
Ik had ook sterk het idee dat Aaf haar test vnl. op JW in heeft gevuld, dat zou nog een reden kunnen zijn waarom hij de mol niet kan zijn.

Offline Bartmol1

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #789 Gepost op: 8-02-2014, 23:10:45 »
Hij maakt bij de test een opsomming "als ik m'n verstand volg dan .... Aaf". Wat we volgens mij niet horen is "maar als ik mijn gevoel volg dan ....". Ik denk dat hij al een gevoel heeft wie de mol is en dat wij horen wie hij die aflevering verdenkt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #790 Gepost op: 8-02-2014, 23:26:30 »
Ik had ook sterk het idee dat Aaf haar test vnl. op JW in heeft gevuld, dat zou nog een reden kunnen zijn waarom hij de mol niet kan zijn.

Het extra beeldmateriaal van afl 5 is in die zin sws interessant, omdat JW ineens zegt dat hij het idee had dat Aaf hem helemaal niet meer vertrouwde.
Nu hebben we in dat geval alleen de indruk van JW hierover, maar het is wel vreemd dat we daarvan in de serie niks te horen krijgen. Te meer daar er wel 'de mol liep in de processie' aangevinkt werd. Nu blijven dat soort dingen wel vaker vaag, maar op zijn minst hoorden we al enkele afleveringen niet meer op wie Aaf zat (al was haar verdenking richting Susan vrij duidelijk).
Zij heeft iig ook niet op JW gestemd als vertrouwenspersoon (Susan, Freek en Daphne wel).
Bovendien wilde ze liever JW's scherm zien dan dat van Tygo in afl 3.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #791 Gepost op: 9-02-2014, 01:00:32 »
Heb nu eindelijk eens een stukje Roodshow geluisterd en hoor dat JW een zeer spontane man is, adrem en snelheid in spraak.
Wát een tegenstelling in vergelijk met biechten. Zwart/wit; Yin/Yang voor de liefhebbers hier.
Het zou wel een goede hint zijn.
Aan de andere kant voelt hij zich natuurlijk op z'n gemak in z'n radiostudio en is hij in zo'n tv-programma voor de camera als een vis op het droge.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #792 Gepost op: 9-02-2014, 10:40:30 »
Nepmol of Mol of gewoon kandidaat....iedereen speelt het spel op een andere manier
Ja helemaal eens. Maar je speelt het spel niet meer en bent niet meer een Nepmol of Mol of gewoon kandidaat als je zo bewust (zoals werd gesuggereerd) puur de kijkers wilt naa*&^&%ên. Want dat zou het geval zijn als je je biechten gaat zitten voorlezen, dat heeft geen enkele invloed op spel of kandidaten maar is alleen voor (tegen) de kijkers.

liever JW's scherm zien dan dat van Tygo in afl 3
Dan ziet ze JW toch als kandidaat? Waarom Tygo de mol een groen scherm geven als je JW kan elimineren? Maar met 't eerste deel van je verhaal wel eens, behalve dan dat ze het steeds vasthoudend heeft over 'mijn 3 verdachten', alle afleveringen achter elkaar. En alleen van Susan zegt ze 2 afleveringen achter elkaar dat ze die van dat verdachtenlijstje geschrapt heeft, de vervanger zal dan Tygo zijn getuige haar biecht waarin ze JW, Susan en Aaf afzet tegen de andere 3 ::) ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #793 Gepost op: 9-02-2014, 12:24:04 »
Dan ziet ze JW toch als kandidaat? Waarom Tygo de mol een groen scherm geven als je JW kan elimineren?

Ik denk dat iedere kandidaat altijd met twee parallele scenario's in zijn/haar hoofd zit.
Wat als die de Mol is? Wat als die kandidaat is?

Het scherm tonen is bij uitstek een mogelijkheid om een mogelijke concurrent eruit te werken - vooral iemand waar je twijfels over hebt. Susan voert het ook al aan als begronding waarom ze voor Jennifer koos, niet voor Freek. Want dan ben je misschien van een verdachte af. Het risico op het groene scherm is er natuurlijk altijd, maar als het iemand is waar je juist twijfels bij hebt, wie weet heb je 'geluk'. En Aaf verdacht Tygo destijd niet heel sterk lijkt me aangezien ze telkens haar uitleg aan Jennifer en Tygo gaf in afl 3.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #794 Gepost op: 9-02-2014, 16:53:58 »
Ik vind die biechten van JW stom. NOgmaals wat iedereen hier ook zegt, ik heb het nu 3/4 x geluisterd en  die biecht is zo nep ingesproken. Molactie of nepmol actie, in either way is het gewoon dom.

Offline Bartmol1

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #795 Gepost op: 9-02-2014, 17:12:15 »
Ach ik vind het eerder het bewijs dat hij niet de mol is. Als ze al iets zouden scripten dan kunnen ze het net zo vaak over doen tot het goed is. Ik denk eerder dat het vermoeidheid is of misschien zegt hij die zin opnieuw omdat hij zich eerder had versproken waardoor het de 2e keer ingestudeerd klinkt. Ook sommige teksten van Sofie komen op mij zo over.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #796 Gepost op: 10-02-2014, 01:06:44 »

Dan ziet ze JW toch als kandidaat? Waarom Tygo de mol een groen scherm geven als je JW kan elimineren?

Omdat Susan Aaf misschien ook met iedereen door wilde, dus kiest ze eerder voor iemand die ze verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2014, 12:27:31 door Mollenmania »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #797 Gepost op: 10-02-2014, 07:41:27 »
Aaf koos voor jw. Niet Susan
klaar voor de strijd

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #798 Gepost op: 10-02-2014, 11:29:50 »
Ik zit zelf vanaf aflevering 2 volledig op JW, en het punt is dat ik daar nu genoeg aanwijzingen voor heb om niet meer uit die tunnel te geraken. Er is echter 1 andere kandidaat over die ik nog een klein beetje verdenk.. Maar JW is absoluut verdachte nummer 1. En echt niet omdat op zijn shirt 7()W stond. Al het andere valt nu langzaam als een puzzel in elkaar.

Kleine aantekening in mijn molboekje:
De mol zoekt dit jaar de balans in extremen. Van glanzend hoog naar maagdelijk wit. Hij zocht inderdaad de balans, want om alleen maar aan de rechterkant van zo'n wagen te lopen, ja dat gaat natuurlijk niet, maar om de balans terug te vinden, gaat hij lekker links lopen. (komt dat even lekker uit) niet meer geld in de pot dan nodig is (hij liep namelijk helemaal gebukt en was heel lastig te spotten). Hij duwde daarbij de heilige maagd Maria en het kindje Jezus in het maagdelijke wit.

Ik denk ook dat er flink wat afgespiegeld word, en dat dit echt wel een concrete aanwijzing lijkt. Er zijn tal van situaties waarbij ik JW zie spiegelen, het democratisch stemmen met Freek, houdingen van andere kandidaten spiegelen. Persoonlijk denk ik dat de mol dit jaar ook oude mollen spiegelt, om maar eens even een voorbeel te noemen: Patrick gaf een joker aan Art, en dit doet JW nu ook uit eigen beweging, Susan deed het ook, maar Daphne vroeg er om. JW spiegelde zelfs Art... met de 2 verschillende kleuren telefoons.  De motor van een auto stuk rijden, hey daar hebben we nog een keer Patrick, het spiegelen van Yvonne door gewoon mol te schrijven? Dit keer niet met ketjap in rijst maar met een lamp op het dak.. Zo zijn er tal van andere dingen te koppelen aan het spiegelen.. waarom spiegelen hoor ik je denken.. Nou denk bijvoorbeeld aan de aflevering met de roltrap, waar duidelijk een vrachtauto werd afgebeeld met daarop een omgedraaide 5 ... als je dit : 己 vertaald met google translate krijg je : Zelf. Hebben we hier dus te maken met de mol zelf?
De wolken zijn gespiegeld, de V (van HENRY V) is eigenlijk de 5 maar dan direct een spiegel, zet een spiegel op de helft van een V en je hebt wederom de V.. Maar dit gaat wel erg ver hoor ik u denken..
Hoe koppelen we de 5 dan aan JW? Nouja, hij heeft al 5 mollen op rij en dat lijstje van het koppelen van 5 aan JW houd maar niet op. In de laatste uitzending stond zelfs op dat welbekende T-shirt een 5 onder de 7.. Hij stond deze uitzending bijna overal op de 5e plek van links naar rechts.. Hij pakte de 5e envelop van de stapel.. Ga zo maar door.

Verder zijn zijn biechten zo ontzettend verdacht, de dagboeken van de mol kan ik direct koppelen aan zijn biechten, het opsommen, en de opbouw van zinnen. En voor diegene die daarop zeggen, dat de mol zijn dagboeken en tweets niet zelf schrijft, ik geloof dat niet, ik heb dat nog steeds niet zwart op wit, en ik ga er vanuit dat dit niet een dwaalspoor is van de programma makers, want dan kun je alle hints, van alle kandidaten meteen ook ontkrachten.. onder het mom: Dat is zo gemonteerd.

Voor diegene die JW niet leuk vinden om naar te kijken, en vinden dat het een slechte mol zou zijn... Sorry maar ik vind dit tot nu toe de briljantste mol. Als hij de mol is dan...

En in mijn ogen brengt JW nog steeds het minste geld binnen.. Die opdracht met de jagers op de boot, kon hij niet echt veel aan doen.. Maar wel leuk, want zo lijkt het wel of JW heel veel in de pot heeft zitten.

Succes met andere tunnels, voor mij is het redelijk duidelijk. Want dit is slechts een kleine greep uit mijn meest opvallende JW aanwijzingen.
Profiler

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #799 Gepost op: 10-02-2014, 12:49:08 »
Ik vind die biechten van JW stom. NOgmaals wat iedereen hier ook zegt, ik heb het nu 3/4 x geluisterd en  die biecht is zo nep ingesproken
Ja 100% eens hoor ::ok:: ::vergroot::

Aaf koos voor jw. Niet Susan
Aaf koos voor Freek. Niet JW. Wel Tygo.

Okeeeeee ook niet Susan ::rofl:: ::tandpastasmiley:: :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)