Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317486 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #800 Gepost op: 10-02-2014, 12:54:14 »
Ik bedoelde dat bij het scherm kiezen in aflevering 3
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #801 Gepost op: 10-02-2014, 12:58:50 »
Ik bedoelde dat bij het scherm kiezen in aflevering 3
Ohh daar had je het over ::rofl::
Ik zit zelf vanaf aflevering 2 volledig op JW
Perfecte opsomming  ::bravo::. Helaas wordt er hier en daar gesuggereerd dat JW als hobby heeft flink met mensen te f*(&^*(&%cken. Met als gegeven dat hij al jaren de roodshow presenteert en dus helemaal vergeven is van WIDM-geintjes. Het is bijna zijn werk. Ik zou dat ook 'bijna niet meer leuk vinden' (Manbijthond ::rofl::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tycho2003

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #802 Gepost op: 10-02-2014, 23:01:57 »
Waar en wie ik op ´de man in het bootje´ ben gewezen weet ik niet, zou heel goed hier kunnen zijn, maar
ik heb toch nog even goed gekeken naar de man in het bootje in het begin van aflevering 1... Dat is volgens mij een andere man dan degene die de post rondbrengt, en het lijkt toch sterk Jan-Willem te zijn. De kleur van zijn shirt is ook hetzelfde als het shirt waar JW in wordt voorgesteld. Het is duidelijk een westerse man, met blanke armen, en een JW achtig (of tygo) kapsel..



Ander puntje, misschien hier al besproken, maar ff geen tijd / zin om 45 pagina´s door te struinen... in de video waarin JWR in zijn eigen show wordt gebeld door Art, zegt Art ´eindelijke ben je in de bovenwereld, zeg maar..´ De mol zit vaak in de onderwereld idd...

Ik zit in een JW tunnel, maar Suzan haar ´blik van verstandhouding´ is wel...opmerkelijk. Dus een reservemolletje dan maar.

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #803 Gepost op: 11-02-2014, 00:30:58 »
Ik denk dat we continue dezelfde Filipijnse man in die boot zien. Het T-shirt blijft ook steeds hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2014, 00:33:45 door thorinnl »

Offline Tycho2003

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #804 Gepost op: 11-02-2014, 07:29:44 »
dat ben ik niet met je eens... de fillipino heeft een meerkleurig shirt, terwijl ´de man in het hoge shot een´ egaal shirt aan lijkt te hebben. Ook de bouw van die man is anders...

maar... we sulle sien bij de ontknoping.  ::tandpastasmiley::

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #805 Gepost op: 11-02-2014, 08:35:07 »
Ja maar kijk nu naar de lengte van de mouwen. Bij JW komt die tot net onder de schouder,  bij de man in de boot raakt die de elleboog.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #806 Gepost op: 11-02-2014, 14:45:56 »
Ik heb dit proberen in te zoomen in 1080, maar nog steeds weet ik niet zeker of dit een andere man is. De theorie zou kunnen kloppen, maar ik heb er weinig hoop in, de armen lijken inderdaad blank te zijn.

Ik vind het wel grappig hoe ze in het Freek topic zo euforisch zijn terwijl de mol in zijn dag boek zet: Daar hadden wij bij de 4x4-opdracht geen last van. Gewoon gaan! Als mol was dat lastig saboteren, want je had altijd één medekandidaat bij je en als het stuk boot eenmaal gespot was, doe dan nog maar eens net of je het niet hebt gezien. Freek spotte wel heel erg duidelijk de boot !

Dan nog een opvallende regel:
Nee, dan de blik in de toekomst. Misschien dat dat sommige van mijn medekandidaten op een spoor heeft gezet...
Er loopt inderdaad nog helemaal GEEN spoor richting JW, wil de mol ons hier vertellen dat er nog geen spoor naar hem is?
Profiler

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #807 Gepost op: 12-02-2014, 22:57:48 »
Ik wilde vanaf aflevering 1 niet aan JW als Mol, juist vanwege zijn biechten. Die vielen immers op, traag, ingestudeerd, zelfs bijna voorgelezen.
Nep, gemaakt, gescripted , bijna voorgedragen en/of opgelezen...
....
Maar;
Heb nu eindelijk eens een stukje Roodshow geluisterd en hoor dat JW een zeer spontane man is, adrem en snelheid in spraak.
Wát een tegenstelling in vergelijk met biechten. Zwart/wit; Yin/Yang voor de liefhebbers hier.

Indien JW expres zó nep die biechten heeft voorgedragen (schijnwerper-verhaal) zal ik een petje opzetten en vervolgens afnemen want dan heb je mij goed te grazen genomen!)
Excuus:
Kom er op terug;
De euforie die er ten tijde van dit bericht was is nu zeer ruim verdwenen.
Dacht echt even dat het geniaal was, maar blijkt nu vooralsnog nog steeds meer storend dan geniaal.
Ik was (heel erg) in de war omdat ik JW live hoorde spreken in zijn radio program. Contrast.
Maar wil en ga er niet aan.
En zeker niet dat shirt! Kan ook worden uitgelegd als 7e mannelijke Mol---Molshoop ---W van Willem.
Brrrrrrr, neen...  ::ohno::


Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #808 Gepost op: 12-02-2014, 23:06:47 »
Letters op 1/3e boot kan ik niet plaatsen en ook niet via google (uitz. gem. @ 21.06u.):
Is toch niet het anagram van Engelse versie Willem (William? -mits je 1 w om wil/kunt/mag draaien)?


Omnia vincit amor

Offline Bartmol1

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #809 Gepost op: 13-02-2014, 00:47:00 »
Maar dat kun je hem toch moeilijk aanrekenen? Ik heb hem nooit verdacht maar zie hem als montagemol. Het extra beeldmateriaal bij afl 6 bevestigt dat. Daar zie je hem als kandidaat. Ik ben ook benieuwd wat hij heeft gedaan met die envelopdiefstal. Daar zagen en hoorden we niets van. Kan me niet voorstellen dat hij dat niet heeft uitgezocht. Volgens mij wordt hij meer op de achtergrond neergezet dan hij was om de mol uit de spotlights te houden. Anders hadden andere kandidaten dat ook wel benoemd. Hij ligt volgens mij ook prima in de groep. Ik denk dat hij op verschillende mensen spreidde en dat Jennifer na afl. 4 zijn mol was. Volgens mij heeft hij het daar ook met Tygo over. Ze zijn beiden op zoek naar een nieuwe mol zo lijkt het. Ik schreef het al eerder. "Als ik mijn verstand volg dan... Aaf" en wat we niet hoorden in die biecht "maar als ik mijn gevoel volg dan...". Door zijn gesprek met Tygo vermoed ik dat het Susan of Sofie is waar hij dat 'gevoel' bij heeft.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #810 Gepost op: 13-02-2014, 02:12:57 »
Gespot op internet...(meen WIDM AVRO-forum)
Niet hier gezien, indien wel; excuus;

En even gezocht...hmmmm...
@ 43.29u. Uitzen. Gem.

Been/Rood...Jongetje was imho ongemakkelijk...
Nu blijkt wellicht....Nee! Toch niet in opdracht?
Rood-Been

 ::ohno::


Edit; ivm met vermijden van dubbele post;
In test biecht zegt JW wederom "Molrice"...@ 46.46u (uitz. gem.).
Niet leuk meer. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2014, 02:40:13 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #811 Gepost op: 13-02-2014, 10:26:28 »
Excuus:
Kom er op terug;
De euforie die er ten tijde van dit bericht was is nu zeer ruim verdwenen.
Dacht echt even dat het geniaal was, maar blijkt nu vooralsnog nog steeds meer storend

Ik weet niet goed wat je bedoelt te zeggen. Je waarneming klopt dat hij zijn biechten van papier opleest. Alleen ook dat het eerder storend voor de kijkers dan geniaal is.

Wat bijv. Supernova beweert is dat het een soort weirde hobby van JW is te f)(*^(*&%cken met ons... om het anders te zeggen vindt hij WIDM zo leuk dat hij het tot in zijn dagelijkse leven doorvoert dus nu hij in het spel zelf zit wil hij de mensen thuis om de tuin leiden, hij heeft waarschijnlijk dan zelf voorgesteld aan de productie om de hulpmol te spelen, dus tot aan de kijkkastjes bij de mensen thuis.

Je kunt ook denken: zo leuk vindt hij WIDM. Klinkt eigenlijk niet anders dan wij molloten zijn ("vindt hij WIDM zo leuk dat hij het tot in zijn dagelijkse leven doorvoert") ::rofl::

Er zijn natuurlijk zat van BN-ers met een druk dagelijks leven die niet zouden omkijken naar hoe het overkomt en er niet zo'n lol in hebben om anderen om de tuin te leiden. Die proberen de mol te vinden, that's it. JW verdenk ik er wel van een heimelijk genoegen te hebben in (hulp)mol spelen ::hypocriet:: :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #812 Gepost op: 13-02-2014, 11:25:28 »
Dat zakje is oranje, niet rood.

Oranje is het nieuwe rood.
;)

Maar serieus, bij de test kleurde de rugzak van Freek ook al van rood naar oranje. Echt waar!

Dus dan denk ik toch aan een kleurenhint.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #813 Gepost op: 13-02-2014, 11:33:04 »
in hoeverre werkt die techniek
Ik bedoel dus meer als hobby, als way of living, als echte molloot... niet eens zozeer om de kandidaten om de tuin te leiden want dat werkt duidelijk niet nee, maar hij vindt het dan blijkbaar erg leuk om het voor de camera te spelen met wat mij betreft oneerlijke trucs want dat voorlezen is niet in-game maar gemaakt. Heeft alleen ten doel ons te neppen. Ik wil gewoon het mol zoeken zien, geen nep-tv ::niet-ok::

Het lukt blijkbaar wel erg want zie net de Televizier poll (zij noemen dat de grootste poll ooit geloof ik) en JW staat stijf bovenaan ::ohno:: ::)



De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #814 Gepost op: 13-02-2014, 12:19:11 »
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #815 Gepost op: 13-02-2014, 12:38:16 »
Heeft alleen ten doel ons te neppen. Ik wil gewoon het mol zoeken zien, geen nep-tv ::niet-ok::

Dit dus.
Kijk, er zijn zat kandidaten die de nepmol uithangen, daar niet van.
En sommigen gaan idd zover dat ze nephints geven (zoals Pepijn met zijn handen destijds).
Ik vind dat zelf vrij irritant gedrag eerlijk gezegd. Ik snap best dat JW het leuk of interessant vindt om verdacht te zijn door de kijker etc, maar je kunt iets ook te ver doorvoeren, denk ik dan.

Maar ik zie hem er wel voor aan om zoiets te doen ja.
Ik geloof iig absoluut niet dat de echte Mol met zo'n shirt zou gaan rondlopen.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #816 Gepost op: 13-02-2014, 12:48:13 »
Ik geloof iig absoluut niet dat de echte Mol met zo'n shirt zou gaan rondlopen.  ::ohno::

Indien wel dan zijn we weer terug bij het niveau van 10 seizoenen geleden.  ::)

Offline Bartmol1

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #817 Gepost op: 13-02-2014, 12:53:55 »
Maar het is toch de regie die bepaalt wat we zien? Zij kiezen de fragmenten uit de biechten. Ook om te zorgen dat de Mol niet te snel ontmaskert wordt. Volgens mij wordt hier in dit topic nu met terugwerkende kracht tunnelvisie op een kandidaat afgereageerd. Op het dak in afl. 2 hebben we bijna 6 minuten niet gezien. Bij de jeep kan het ook gewoon pech zijn, alle kandidaten zochten sterke Chinezen voor de Dragonboatrace en zo kan ik nog even doorgaan. De regie zet dat handig in als afleiding van de echte mol. Als bijvoorbeeld het gesprekje met Tygo over de verdenkingen enzo uit het extra beeldmateriaal in de uitzending zat had het al een ander beeld gegeven. Kies gewoon een andere tunnel denk ik dan  ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #818 Gepost op: 13-02-2014, 13:16:14 »
regie die bepaalt wat we zien?
Precies, maar de theorie met die biechten is dus dat zij onder 1 hoedje spelen met JW. Van wie het initiatief dan is uitgegaan is onbekend ??? Wel een goede vraag voor de MFD.

nephints
Nou ja als dat dan nog in elk geval op 1 of andere manier de kandidaten kan bereiken vind ik dat best leuk (zoals de T-shirts) :)

Maar puur om de kijkers te neppen vind ik het bijzonder irritant gedrag. Echter ik zie hem er inmiddels ook voor aan om dat te doen  >:( :\'(
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #819 Gepost op: 13-02-2014, 14:40:26 »
Indien wel dan zijn we weer terug bij het niveau van 10 seizoenen geleden.  ::)
Dan is dat maar zo toch, hun fout, daar kunnen wij niks aan doen  ::tandpastasmiley::