Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317483 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #820 Gepost op: 13-02-2014, 16:10:10 »
Ik geloof iig absoluut niet dat de echte Mol met zo'n shirt zou gaan rondlopen.  ::ohno::

Nochtans liep Molouska toch zeker wel een aflevering rond in een groen shirtje/topje met daarop prominent de M van mol


Screenshot van Heinz zijn site  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2014, 16:17:56 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #821 Gepost op: 13-02-2014, 16:21:34 »
Nochtans liep Molouska toch zeker wel een aflevering rond in een groen shirtje/topje met daarop prominent de M van mol


Screenshot van Heinz zijn site  ::ok::

Juist om die reden zou het nogal 'been there done that' zijn toch?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #822 Gepost op: 13-02-2014, 16:22:58 »
Nochtans liep Molouska toch zeker wel een aflevering rond in een groen shirtje/topje met daarop prominent de M van mol


Screenshot van Heinz zijn site  ::ok::

Ja dat klopt, maar dat was een actie van Milouska zelf en later pas als 'hint' gebruikt. Plus, toen was dat nog nooit gedaan, waardoor het niet zo in het oog liep (en het was ook nog de beginletter van haar naam, waardoor het sowieso multi-interpretabel was). Nu zou ik het echt heel jammer vinden als dit soort 'hints' nog wordt gebruikt. Het is zo obvious dat ik eerder verwacht dat het een kandidatenactie is dan een mollenactie om een specifiek t-shirt aan te trekken. Maar we zullen het zien in de laatste aflevering!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #823 Gepost op: 13-02-2014, 16:29:05 »
Nochtans liep Molouska toch zeker wel een aflevering rond in een groen shirtje/topje met daarop prominent de M van mol

Ik vond dat echt een van de allerslechtste 'hints' ooit.  ::rofl::
Maar sws, serie 6 versus serie 14..  ::)
En 'M' versus 'MOL' is ook weer een ander verhaal, trouwens.

In combi met de 'mijn mol is telkens de afvaller' is het echt te corny en afgezaagd.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2014, 16:30:46 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #824 Gepost op: 13-02-2014, 16:29:32 »
Juist om die reden zou het nogal 'been there done that' zijn toch?

Uiteraard, maar het stellige 'ik geloof niet dat de mol dit zou doen' voor aflevering 10 is geweest vind ik voorbarig. Meer niet :)

Ja dat klopt, maar dat was een actie van Milouska zelf en later pas als 'hint' gebruikt. Plus, toen was dat nog nooit gedaan, waardoor het niet zo in het oog liep (en het was ook nog de beginletter van haar naam, waardoor het sowieso multi-interpretabel was). Nu zou ik het echt heel jammer vinden als dit soort 'hints' nog wordt gebruikt. Het is zo obvious dat ik eerder verwacht dat het een kandidatenactie is dan een mollenactie om een specifiek t-shirt aan te trekken. Maar we zullen het zien in de laatste aflevering!

Mee eens, maar op voorhand dingen uitsluiten omdat de mol dit niet zou doen vind ik voorbarig zolang we aflevering 10 nog niet gezien hebben. Bovendien weet J-W (om on topic te gaan) dat menig molloot elk seizoen gevolgd heeft en zo door heeft dat dit een hint kan zijn, in die wetenschap gebruikt ie het juist om een rookgordijn op te werpen zodat de andere kandidaten hem gaan verdenken (want ja Milouska droeg ook een keer een t-shirt met daarop een aanwijzing) Resultaat: het helpt ab-so-luut niet, dat zagen we wel toen de meerderheid J-W als vertrouwenspersoon aanwees zodat ie gezellig mee kon luisteren wat de anderen uitspookten  :P

Ik vond dat echt een van de allerslechtste 'hints' ooit.  ::rofl::
Maar sws, serie 6 versus serie 14..  ::)
En 'M' versus 'MOL' is ook weer een ander verhaal, trouwens.

In combi met de 'mijn mol is telkens de afvaller' is het echt te goedkoop en afgezaagd.  ::ohno::

Mwah.. in de categorie allerslechtste hints.. Ja, hoe had u kunnen weten dat Yvon Jaspers de mol was? Ze schreef mol met ketjap in de rijst  :-X Enfin, dat obvious hints bam in your face binnen komen en er geen ontkennen aan is, maakt ze minder leuk. Alleen daarom al, nu we onderhand al bij seizoen 14 zijn, kun je die gedragingen van J-W betitelen als kandidaat-die-graag-voor-doet-komen-dat-ie-de-mol-is. Dus leuke poging Jan-Willem, je blijft voor menigeen simpelweg een kandidaat  >:D
« Laatst bewerkt op: 13-02-2014, 16:32:27 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #825 Gepost op: 13-02-2014, 16:33:17 »
Uiteraard, maar het stellige 'ik geloof niet dat de mol dit zou doen' voor aflevering 10 is geweest vind ik voorbarig. Meer niet :)

'Geloof' iets subjectiefs.
Je kunt daar een mening over hebben voor aflevering 10... In de zin van wat je plausibel acht ja dan te nee. Daar is niks voorbarigs aan, lijkt me.

Als ik zou zeggen: 'De Mol doet dit zeker niet' is dat weer een ander verhaal..

Ik acht het zeer onwaarschijnlijk. Da's een mening.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #826 Gepost op: 13-02-2014, 16:35:21 »
Uiteraard, maar het stellige 'ik geloof niet dat de mol dit zou doen' voor aflevering 10 is geweest vind ik voorbarig. Meer niet :)

Helemaal met je eens. Dat was ook niet mijn uitspraak trouwens  ;)
Ik hoop alleen niet dat ze dat weer als hint gaan gebruiken. Zou ik echt flauw vinden. Ik denk echter wel dat JW van tevoren zijn koffertje slim ingepakt heeft als kandidaat zijnde  ::tandpastasmiley::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #827 Gepost op: 13-02-2014, 16:55:43 »
Ik vind Jan-Willem een leuke kandidaat.

Ik denk een kandidaat, omdat de keuze voor Aaf het meeste geld opbracht bij de 'Roltrap', hij per ongeluk een foutieve koker oversloeg bij het 'Abseilen' en een envelop pakte met 3 jokers bij de 'Processie' en zo ons liet zien dat het hem aan voorkennis ontbrak.

Het zijn van die 'per ongelukjes' die je als slimme kandidaat niet kan voorkomen.

Ik denk leuk, omdat hij met Tygo (terecht) één joker deelt, hij als geen ander weet hoe het spel gespeeld kan worden en hij de beginnend mol kijkers naar hem toetrekt met z'n shirt en z'n mol schijnen, en z'n "Ingetje". En daardoor ook nog eens de ervaren mol kijkers op het verkeerde been zet, omdat het wellicht een dubbel bluf kan zijn.

Tof dat hij erbij is. De man uit de roadshow! Maar ik vrees dat hij het spel toch gaat verlaten de komende aflevering, vanwege (eigenlijk alleen) de afleveringstitel theorie.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #828 Gepost op: 13-02-2014, 22:15:49 »
Kan dat JW afkraken stoppen? Het is duidelijk: sommige mensen vinden hem een vervelende kandidaat en hij zou "de slechtste mol ooit" zijn. Na 40 pagina's weten we het wel.  ::niet-ok::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #829 Gepost op: 14-02-2014, 06:31:26 »
Ja dat afkraken van JW is zo laag. Kijk dan niet als je je zo aan hem ergerd. Alle kandidaten zijn leuk op hun eigen manier. En iedereen speelt het spel weer anders, dat maakt het spel zo leuk. :D

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #830 Gepost op: 14-02-2014, 12:06:20 »
De mol spiegelt oud mollen ;) Of in ieder geval, JW spiegelt oud mollen. Heb nu toch al een heel lijstje met spiegelingen richting oud mollen! Op een andere website  :-X  heb ik hier 2 blog posts aan besteed.

Kleine 'opsomming':
JW spiegelt Patrick (s11) Patrick gaf een Joker aan Art / Jw aan Tygo
JW spiegelt Yvonne (s05) Yvonne schrijft MOL in de rijst met ketjap / JW schrijft MOL in de lucht met de zaklamp
JW spiegelt Milouska (s06) Het t-shirt verhaal.
Verder spiegelt hij nog maals Patrick met het klikken op vraag 20 met de muis.
Profiler

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #831 Gepost op: 14-02-2014, 12:15:28 »
De mol spiegelt oud mollen ;) Of in ieder geval, JW spiegelt oud mollen. Heb nu toch al een heel lijstje met spiegelingen richting oud mollen! Op een andere website  :-X  heb ik hier 2 blog posts aan besteed.

Kleine 'opsomming':
JW spiegelt Patrick (s11) Patrick gaf een Joker aan Art / Jw aan Tygo
JW spiegelt Yvonne (s05) Yvonne schrijft MOL in de rijst met ketjap / JW schrijft MOL in de lucht met de zaklamp
JW spiegelt Milouska (s06) Het t-shirt verhaal.
Verder spiegelt hij nog maals Patrick met het klikken op vraag 20 met de muis.


En een Ingetje...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #832 Gepost op: 14-02-2014, 12:20:20 »
Nee geen mol. Gewoon een bewijs hij kandidaat is en oude seizoenen heeft terug bekeken, en het verdraait in een andere vorm zodat het geloofwaardig blijft. 

Je mist de complete yin-yang theorie, waar dit seizoen toch echt wel heel veel van terug komt. Maarja niet iedereen wil die balans zien. Ik lach me echt ziek als JW de mol blijkt te zijn! Want echt iedereen spreekt me tegen, maar I LOVE IT  ::tandpastasmiley::

Hij deed afgelopen aflevering ook nog een Kees :)
Hij bewoog tijdens de groepsfoto, Dat deed Kees ook in 'anders dan anders'
« Laatst bewerkt op: 14-02-2014, 12:22:04 door Fragiel »
Profiler

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #833 Gepost op: 14-02-2014, 12:25:56 »
Dat slaat duidelijk op Susan: weegschaal.

En als Susan de mol is en je fout zat? ::roos::

Susan vliegt er aankomende aflevering uit.. google maar eens op donker hart afbeeldingen, je komt al snel bij een klaproos uit. In de bloemenwereld spreken ze van een donker hart als de kern van de bloem donker is. Susan heeft al in een paar afleveringen en ook de vorige een klaproos in haar haar gehad ;) Sorry dat ik je tunnel laat instorten. En tegenstrijdigheden (Yin Yang) staat in het molboekje beschreven bij vissen 'een vat vol tegenstrijdigheden' en JW is een vis ;)
Profiler

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #834 Gepost op: 14-02-2014, 12:30:31 »
Bedoel je dat opgemaakt via een muzikale aanwijzing? Waar kan ik die op internet vinden?

donker hart van Blof. Met de tekst kan je trouwens alle kanten op en kan op elke kandidaat slaan.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2014, 12:35:11 door FS »

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #835 Gepost op: 14-02-2014, 12:32:22 »
Bedoel je dat opgemaakt via een muzikale aanwijzing? Waar kan ik die op internet vinden?

Ja, http://avro.nl/roodshow/extra/wieisdemolinderoodshow.aspx?r=1 daar kun je het terug vinden :)
Profiler

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #836 Gepost op: 14-02-2014, 12:39:47 »
Oh dié aanwijzing, had ik al gelezen hier, andere hebben daar ook op geanalyseerd, zij interpreteerde het eerder letterlijk, namelijk als letterlijk 'bluffen, blof=bluf' dat Tygo blufte een vaarbewijs te hebben, daarmeee blufte hij. We zullen het over paar weken weten...

Maar dan zou het dus niet uitgemaakt hebben welk nr ze lieten horen van Blof. Ik denk zelf dat het ergens in de tekst moet liggen. We'll see

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #837 Gepost op: 14-02-2014, 12:58:20 »
Ja misschien is mijn verhaal wel blinde tunnelvisie, maar ik heb nu toch wel een grote lijst richting JW, en wie weet, de afgelopen 2 jaar zat ik goed met mijn voorspelling. Misschien dit jaar wel niet.
Profiler

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #838 Gepost op: 14-02-2014, 13:05:21 »
Ja misschien is mijn verhaal wel blinde tunnelvisie, maar ik heb nu toch wel een grote lijst richting JW, en wie weet, de afgelopen 2 jaar zat ik goed met mijn voorspelling. Misschien dit jaar wel niet.

En misschien zit je wel helemaal goed.  ::tandpastasmiley:: Ik dacht bij de eerste afl ook aan JW. Zit inmiddels al lang op Suus maar kan nog steeds niet om dat beginfilmpje heen van dat mannetje in dat bootje. Van ver af lijkt hij zoooo op JW. Dus dat kan ik nog niet loslaten.  :-\\

Edit: de vele 'moltshirts', opgelezen voiceovers etc zorgen er weer voor dat ie voor mij afvalt als mol
« Laatst bewerkt op: 14-02-2014, 13:10:30 door FS »

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #839 Gepost op: 14-02-2014, 13:37:01 »
Dat slaat duidelijk op Susan: weegschaal.

En als Susan de mol is en je fout zat? ::roos::

*zucht een keer goed*

Het zou erg helpen wanneer je alleen hints van Susan of die naar haar wijzen te verkondigen in algemene topics en haar topic. Niet om l*llig te doen, maar wilde al bijna wat over Susan typen en verdachte dingen die me zijn opgevallen tot ik zag dat dit het topic over JW is. Het is nogal verwarrend in welk topic je zit.