Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317507 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #860 Gepost op: 16-02-2014, 12:22:30 »
Citaat
Als je gaat rekenen, Syllie, bekijk dan ook eens het forum: Rationele .... 'Follow the money' . Daar is al een hoop uitgerekend. En bedenk dat het om het maximaal te verdienen bedrag gaat. Het droomscenario.
Daar had ik ook al zitten neuzen ;) maar thankx voor de tip :)

Ondanks dat zijn shirt to obvious was heb ik wel het idee dat JW best de mol kan zijn. Bijna niemand van de kandidaten verdenkt hem (al zowat alle afleveringen niet).
Hij zit rustig op de achtergrond alles in de gaten te houden en bemoeit zich af en toe door 1 ding te zeggen waar de rest op in vliegt.
Met tractatiespel opent hij met de vraag wie de vrijstelling heeft. Dan ineens wordt er snel geruild en ruilt hij als laatste met Aaf en heeft daarbij een bepaalde gniffelende blik op zijn gezicht (kan dat niet goed uitleggen). 

En ik heb nog een schemaatje gemaakt wie op wie zit, en als hij inderdaad niet de mol zou zijn, maar puur afgaande op de kandidaten die hij verdenkt had hij er (zover ik het kan inschatten) al veel eerder moeten uitliggen.

Maar goed, ik puzzel nog even verder want stiekem blijft het toch Aaf  ::rofl::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #861 Gepost op: 16-02-2014, 12:33:46 »
Op basis van het traktatie / poker spel, heb ik ook liever Jan-Willem. Hij probeert te achterhalen wat iedereen heeft, speelt het spel en wacht op z'n kans.

Ik vind 1000 euro oprapen met voorkennis en dan ruilen tegen een niet geld envelop (iedereen behalve Freek) een beetje cheap (sorry Susan...)  :-X
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #862 Gepost op: 16-02-2014, 14:13:51 »
niemand van de kandidaten verdenkt hem (al zowat alle afleveringen niet
Ja dat geeft mij juist het gevoel dat hij de mol niet is. Zaken als Grote Broer van Tygo zijn mij allemaal veel te innig voor een mol. Komt bij die dosis Obvious die maar groeit en groeit :-\\ >:(

Op basis van het traktatie / poker spel, heb ik ook liever Jan-Willem. Hij probeert te achterhalen wat iedereen heeft, speelt het spel
Ja dat ben ik 100% eens. Echt super mols. Maar hij doet sowieso constant mols. Haast TE :-X Moeten we dit dan ook onder het kopje "JW heeft als hobby WIDM" scharen en dat hij dus daarom het spel goed speelt?

Tja JW als molloot... het is wel vererend voor ons hier. Het zou de enige verklaring zijn als hij de mol niet is. Ik heb sterk het gevoel dat de komende aflevering heel veel wijsheid gaat brengen. Want of de voortekenen zijn juist en hij gaat exit. Of er zal onderhand echt een verdenking richting zijn kant uit moeten gaan want de hele serie vertrouwenspersoon blijven is gewoon onmenselijk, dat gaat niet als je de mol bent ::) :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #863 Gepost op: 16-02-2014, 15:27:30 »
Citaat
Ja dat geeft mij juist het gevoel dat hij de mol niet is. Zaken als Grote Broer van Tygo zijn mij allemaal veel te innig voor een mol. Komt bij die dosis Obvious die maar groeit en groeit Undecided Angry

Daar zit ik ook wel mee en daarin zit mijn twijfel ook om definitief weer voor een mol te kiezen.

Van begin af aan zit iedereen op Susan, Sofie en Tygo en Aaf. Alleen Aaf heeft eventjes Freek en JW genoemd als verdachte en Susan heeft Freek een keer genoemd als verdachte. Voor de rest komen Freek en JW nergens in het verdachtenlijstje voort.
En toch zijn heel veel mensen er van overtuigd dat Freek de mol is, dus waarom zou JW het dan niet kunnen zijn ;)

Maar goed, ik ga mijn groepjes maar eens bijwerken. Kijken of ik daar iets anders uit kan halen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #864 Gepost op: 19-02-2014, 16:48:21 »
Heeft iemand trouwens al uitgezocht welk shirt Jan-Willem nou precies aanhad? Ik ga nu ook eens kijken ::joehoe::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #865 Gepost op: 19-02-2014, 16:51:36 »
Heeft ie voor vertrek vast thuis zelf zitten tamponeren.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #866 Gepost op: 19-02-2014, 18:13:02 »
Ik vind nog steeds die oplees biechten het meest verdacht aan hem. Andere lezen ook wel op, maar hij leest het op alsof het later nog is opgenomen in NL ofzo. Natuurlijk worden de biechten na een opdracht pas gemaakt maar hij klinkt zo nep. Ik zou daar eerder iets achter zoeken dan een t shirt met MOL ondersteboven. De crew heeft al aangegeven na zoveel jaar hints met kleren daar amper meer iets mee te doen... :-\\

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #867 Gepost op: 19-02-2014, 22:43:30 »
Ik vind nog steeds die oplees biechten het meest verdacht aan hem. Andere lezen ook wel op, maar hij leest het op alsof het later nog is opgenomen in NL ofzo. Natuurlijk worden de biechten na een opdracht pas gemaakt maar hij klinkt zo nep. Ik zou daar eerder iets achter zoeken dan een t shirt met MOL ondersteboven. De crew heeft al aangegeven na zoveel jaar hints met kleren daar amper meer iets mee te doen... :-\\

Vind er echt niks raars aan hoor. En zou het niet eens vreemd vinden dat alle biechten achteraf in Ned worden opgenomen. Lijkt me trouwens best logisch. Ik heb dit wel bij meerderen gehoord dat het gerepeteerd overkomt over de seizoenen heen. Dat is het immers ook. En bij hem valt het wat meer op. So what?  ::tandpastasmiley::

En als hij de mol is lijkt mij dit echt geen aanwijzing. Het valt iedereen op dus dan zou het de crew ook wel zijn opgevallen en zouden ze het net zo lang over doen tot het goed zou klinken toch?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #868 Gepost op: 19-02-2014, 22:48:50 »
Ja ok, maar begin dan ook niet over T-shirts hoor. Ik bedoel adn zou de crew dat er ook wel uitlaten. ALs het ECHT een hint zou zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #869 Gepost op: 19-02-2014, 22:57:39 »
Ja ok, maar begin dan ook niet over T-shirts hoor. Ik bedoel adn zou de crew dat er ook wel uitlaten. ALs het ECHT een hint zou zijn.

 ::rofl:: het tshirt is inderdaad helemaal onzin ja. Dat is echt so very last century

Hij dacht gewoon dat ie heel creatief was bij het pakken voordat hij wegging. Leuk geprobeerd toch. Ik vind hem wel leuker nu dan in het begin. Hij mag er van mij nog even in blijven. Ik denk alleen dat hij de volgende is die exit gaat. We'll see

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #870 Gepost op: 19-02-2014, 23:01:19 »
Maar serieus Gerard Ekdom en Coen sweijnenburg gaven het ook al aan op twitter, dat ze vonden dan JW zn biechten opmerkelijk nep insprak. Als ik nu oude seizoen en ook dit seizoen terugkijk random stukjes, zijn er wel kaniddaten waarbij jehoort dat het is ingesproken maar wel met normale klemtonen op iets hoe ze normaal ook zouden rpaten, bij JW hoor je het HEEEEEl goed. Daarom viel het me gewoon op. En ik wil alleen aangeven dat ik dat soort dingen eerder verdacht vind dan tshirts ofzo

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #871 Gepost op: 19-02-2014, 23:11:48 »
Ik vind hem sowieso vrij stoicijns overkomen. Ook gewoon als hij praat met mensen. (bij WIDM bedoel ik he)
En ook zijn reacties op gebeurtenissen. Vrij stoicijns.

Beetje opmerkelijk wel omdat ik hem ook heel vlot heb horen praten als hij met zijn koptelefoon op in een mic mag kletsen op de radio.

Niet heel gek hoor dus dat het je opvalt. Ik geloof gewoon niet in hem als mol juist omdat hij met dat soort shirts enzo rondloopt. Ook al dat shirt van New york. De bronx ofzo.

Gewoon too much voor mijn gevoel.  :-\\


Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #872 Gepost op: 20-02-2014, 13:50:41 »
Heeft ie voor vertrek vast thuis zelf zitten tamponeren.

*ZZING*  ::rofl::
No Milk today???

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #873 Gepost op: 20-02-2014, 21:24:58 »
Heeft ie voor vertrek vast thuis zelf zitten tamponeren.
Vast... en omdat hij al vooraf wist dat SuuS de mol is! ::vergroot:: ;D :P

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #874 Gepost op: 20-02-2014, 22:18:20 »
Vast... en omdat hij al vooraf wist dat SuuS de mol is! ::vergroot:: ;D :P
Dat zou wel die opgelezen biechten van hem verklaren.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #875 Gepost op: 21-02-2014, 00:59:47 »
Nee geen mol. Gewoon een bewijs hij kandidaat is en oude seizoenen heeft terug bekeken, en het verdraait in een andere vorm zodat het geloofwaardig blijft. 

Teruggekeken? Ik denk dat ie het gewoon van de roodshow allemaal meegekregen heeft.

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #876 Gepost op: 21-02-2014, 01:07:00 »
Soms bedenken en wellicht oefenen kandidaten van te voren wat ze willen zeggen in de biecht in hun hoofd, als je het zo al van te voren bedacht heb, ook daardoor kan het geforceerd/bedacht overkomen.

Ja of wellicht dat kandidaten de opdracht van tevoren meekrijgt om de biecht op zo een manier te vertellen dat je niet verraad de mol in elk geval niet te kunnen zijn. Wellicht dat JW een steuntje nodig heeft en van tevoren eerst opschrijft wat hij wilt zeggen in zijn biechten. Of sterker nog, dat hij in zijn molboek schrijft hoe de opdracht werd uitgelegd, wat de opdracht inhield en hoe hij het beleefd heeft. Dat hem dat helpt in zijn testen. En bij de biechten gebruikt hij exact hetzelfde, om niet het verkeerde te willen zeggen voor de camera's. Ik kan mij namelijk voorstellen dat als je 9 kandidaten voor de biecht heb die de mol niet zijn en dat duidelijk laten merken, de kijker de mol zo in de smiezen heeft.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #877 Gepost op: 24-02-2014, 18:39:39 »
Wat ik van de JW-ers wel zou willen weten is: Waarom zou de productie doen alsof de verdachte van de mol er steeds uit gaat? Dat maakt de mol dan namelijk extra verdacht, ook bij de doorsneekijker.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #878 Gepost op: 24-02-2014, 23:29:18 »
Wat ik van de JW-ers wel zou willen weten is: Waarom zou de productie doen alsof de verdachte van de mol er steeds uit gaat? Dat maakt de mol dan namelijk extra verdacht, ook bij de doorsneekijker.
Ik ben geen JW-er, maar waarom zouden de programmamakers dat niet willen doen? De kunst is volgens mij juist om de balans te vinden tussen voldoende clues geven richting de mol, zonder hem te veel in de spotlight te zetten en een hint te geven waardoor je er niet meer omheen kan (gebarenhint van Inge en IMO de priesterhint).

Als JW de mol blijkt en de verdenkingen van JW (in combinatie met "5 op een rij") een bewuste aanwijzing zijn, vind ik het juist wel leuk gevonden. Het is goed achter af uit te leggen. Mensen die er niet in willen geloven kunnen het eenvoudig naast zich neer leggen, mensen die er wel in geloven hebben iets om aan vast te houden. Het is een progressieve hint die elke aflevering net iets meer zekerheid geeft richting de aanhangers. Als het zich de komende 2 afleveringen doorzet zal ik als non-believer ook maar in moeten gaan geloven. Dus dan verraad de aanwijzing 8 wie de mol is. Dat is toch geen ramp?

Volgens mij wordt overschat hoe graag de makers de mol tegen het eind van het seizoen nog naar de schaduw willen manipuleren.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #879 Gepost op: 24-02-2014, 23:55:54 »
Tja. De handenhint was wel een geval apart mijns inziens, omdat er zelden molhints gegeven worden die zo eenduidig naar de Mol verwijzen. Gelukkig is dat zelden voorgekomen, dus ik zie dat zeker wel als een extreem in dat opzicht.

Normaliter is het echter wel zo dat de Molhints die sterker naar de Mol verwijzen een bepaald puzzel-element bevatten. Hier is geen sprake van een puzzel-element. Het wordt al afleveringen lang herhaald en duidelijk gewoon verteld. Dus nee, ik zou het geen aardige hint vinden in die zin, omdat het enorm voordehandliggend is en JW enorm verdacht maakt. Ik weet al niet eens meer hoe vaak ik mensen dit heb horen en zien zeggen iig.

De Mol moet af en toe zeker doorschemeren, en liefst moeten er idd enkele duidelijke en eenduidige hints naar de Mol zijn (met een bepaald gehalte aan speur-element). Maar om het nu de kijker afleveringen lang bijna op te dringen (je kunt er sws niet omheen iig..) lijkt me ook weer wat overdreven.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)