Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317884 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #880 Gepost op: 25-02-2014, 00:02:29 »
Op zich heb ik Jan-Willem wel vóór de executies regelmatig de afvaller zien verdenken (bv. Tegen Tygo in molmailmateriaal.)  Ik denk dus dat het ofwel een Mol is die niet kan inschattem wie er verdacht zijn ofwel een kandidaat (of mol) die de afvaller altijd bij zijn verdachten heeft staan, en dit voor de mooiheid van zijn verhaal uitvergroot tot ogenschijnlijke hoofdverdachten in zijn biechts.
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #881 Gepost op: 25-02-2014, 00:06:32 »
Ik denk dus dat het ofwel een Mol is die niet kan inschattem wie er verdacht zijn

Dat kunnen ze toch makkelijk achteraf verhelpen door de Mol een beter passend verhaaltje in te laten spreken, in dat geval? Dus lijkt me niet plausibel. Dit is echt wel met opzet zo gemonteerd lijkt me, of JW nu de mol blijkt of niet.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #882 Gepost op: 25-02-2014, 00:10:39 »
Maar om het nu de kijker afleveringen lang bijna op te dringen (je kunt er sws niet omheen iig..) lijkt me ook weer wat overdreven.  :P
Tweederde van het forum legt het wel naast zich neer. Die kunnen er blijkbaar wel omheen. Ze zien het op dit moment in elk geval niet als aanwijzing.

Het viel misschien al na drie afvallers op dat JW consistent biecht dat zijn mol er uit vliegt, maar pas de laatste twee afleveringen is het écht opvallend IMHO. Ik zou het zelf niet 'afleveringen lang' noemen. Door de OS break, een promo tijdens de eerste week van de break en de mogelijk connectie met "5 op een rij" is er nu 2,5 week extra aandacht voor. Dat versterkt het gevoel volgens mij dat er al afleveringen lang op wordt aangedrongen. (Al ontken ik ook niet dat ze het iets uitvergroten.)

Maar goed, zoals gezegd, ik zou het zelf een prima aanwijzing vinden... maar Susan is de mol. :P
« Laatst bewerkt op: 25-02-2014, 00:12:22 door Rat »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #883 Gepost op: 25-02-2014, 00:15:13 »
Tweederde van het forum legt het wel naast zich neer. Die kunnen er blijkbaar wel omheen. Ze zien het op dit moment in elk geval niet als aanwijzing.

Op dit forum wel ja, met goede reden.  ;)
Als je even naar de bn'er en kijkerpraatjes luistert, kijkt op FB, op diverse andere fora en ook gewoon naar de mensen om je heen hoor je toch echt wat anders. Dit forum is dus niet bepaald representief in dat opzicht.

Maar goed als mensen dit een leuke aanwijzing vinden, mij best hoor. Ik vind dat zelf dus niet.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #884 Gepost op: 25-02-2014, 10:46:05 »
JW begint in de 1e aflevering al over zijn hotseat dus dat verhaal heeft de productie gewoon doorgetrokken want als ze het zouden gaan onderbreken zou het wellicht nog meer op gaan vallen.

Stel dat JW de mol is en alle titels van de aflevering slaan op hem dan krijg je bijvoorbeeld:
Aflevering 1 Schijnbeweging (de mol staat niet graag in de schijnwerpers)
Jan-Willem zegt ik maak me kenbaar (schijnbeweging van de mol)

Aflevering 2 Vindingrijk
Jan-Willem loopt op zijn dode gemakje op het dak en raapt dingen op. Daarbij heeft hij een pistool in zijn hand en twee tellen later een graffiti van een figuur met een pistool in de hand.

Aflevering 3 Een zware keuze:
Vindt allemaal sterke kerels op het strand om te roeien en moet dan de keuze maken om zelf goed mee te roeien of tegen te werken.

Aflevering 4 Jennifer
Jennifer zegt dat de mol niet heeft lopen mollen. Jan Willem weet de eerste woorden die Tygo fout zegt maar gaat daar vervolgens gewoon in mee.

Aflevering 5 Een heilige aanwijzing:
Achter Jan-Willem staat een beeld (bovenaan als ze bij elkaar staan) wat hem "omarmt"

Aflevering 6 5 op een Rij
Zijn 5e kandidaat/mol vliegt er uit

Weet dat de titels ook op de afvaller kunnen slaan al geloof ik die theorie nog niet helemaal en dit is ook maar een hersenspinsel.

Daarnaast brengt JW niet heel veel geld binnen en zit hij wel vaak in de achtergrond dingen aan te stoken of gaat mee in verkeerde onderstellingen. Ook zijn medekandidaten zitten geen van allen op hem, alleen Aaf heeft hem een keer genoemd.

Maar van de andere kant is alles weer veel te doorzichtig. Mol schrijven met je zaklamp, tshirt waar je mol in kunt zien enz.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #885 Gepost op: 25-02-2014, 22:22:37 »
Misschien is dit ook al wel genoemd maar toch:
wat ook opvallend is is dat geen enkele kandidaat tijdens het maken van de test JW meeneemt in zijn/haar beantwoording vd testvragen. In de leader zien we 'de Mol houdt er niet van in de schijnwerpers te staan'. JW staat tot nu toe nog geen enkele keer in de schijnwerpers omdat niemand hem blijkbaar verdenkt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #886 Gepost op: 25-02-2014, 23:36:13 »
Tweederde van het forum legt het wel naast zich neer. Die kunnen er blijkbaar wel omheen. Ze zien het op dit moment in elk geval niet als aanwijzing.

Op dit forum wordt het idd gelukkig niet als aanwijzing gezien omdat hier de 'diehards' zitten die snappen dat dit te opzichtig is en de crew deze fout (priesterhint) al eerder gemaakt heeft. Ik hou, net als velen hier, meerder forums bij en moet eerlijk zeggen dat ik deze echt het beste vind qua snelheid waarmee mensen met hints komen, de inhoud ervan en de discussie erover. Volgens mij zitten hier de beste 'molloten' gecentreerd. Op de meeste andere forums valt het niveau iets tegen. Maar das puur mijn mening.

Ik zie het zelf ook echt niet als aanwijzing trouwens omdat het te erg opvalt.

Mocht het straks een aanwijzing blijken ga ik een boze brief schrijven  ::zweep::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #887 Gepost op: 26-02-2014, 15:06:18 »
te opzichtig
Jawel, toch vind ik dit accent niet al te opzichtig en best leuk hoor:
In de leader zien we 'de Mol houdt er niet van in de schijnwerpers te staan'. JW staat tot nu toe nog geen enkele keer in de schijnwerpers omdat niemand hem blijkbaar verdenkt
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #888 Gepost op: 26-02-2014, 16:23:52 »
Is het wel zo dat niemand Jan-Willem verdenkt? Dat wil de montage ons graag laten geloven, kennelijk.  Anderzijds zijn er in de test dikwijls maar weinig vragen die één persoon als mol aanwijzen (m.u.v. dan de laatste vraag, allicht). Er zullen m.a.w. tal van biechts in zijn nadeel zijn afgelegd, maar de uitzending niet gehaald hebben, net zoals er tal van testvragen (mede) op Jan-Willem beantwoord zullen zijn.
Woosie down?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #889 Gepost op: 26-02-2014, 18:28:38 »
Is het wel zo dat niemand Jan-Willem verdenkt? Dat wil de montage ons graag laten geloven, kennelijk.  Anderzijds zijn er in de test dikwijls maar weinig vragen die één persoon als mol aanwijzen (m.u.v. dan de laatste vraag, allicht). Er zullen m.a.w. tal van biechts in zijn nadeel zijn afgelegd, maar de uitzending niet gehaald hebben, net zoals er tal van testvragen (mede) op Jan-Willem beantwoord zullen zijn.

Volgens mij had Molrice pech, verdacht Owen-Tygo, Daphne-Aaf, Jennifer-Aaf, Aaf-Sofie/Tygo/Freek, Tygo vol op Susan, Sofie dik op Susan, beetje Tygo, Freek op Sofie/Tygo/Aaf.

van Tygo geloof ik het ook, omdat hij JW van Susan probeert af te praten, z'n envelop naar Susan stuurt en het zegt bij de Boeddha's en nog meer dingen.

Van Sofie ook wel, ook omdat ze "het" alleen aan Susan vertelt, Freek geloof ik ook en Susan maakt er een potje van.

Ook was Jan-Willem vertrouwenspersoon. Ik geloof dat niemand JW verdenkt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #890 Gepost op: 26-02-2014, 19:03:41 »
De enige waar ik van weet dat die JW erbij had zitten was Aaf
.
Maar heb thuis een schemaatje van wie wie noemt / verdenkt. Zal ik straks wel eens posten hier als ik thuis ben.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #891 Gepost op: 26-02-2014, 19:56:00 »
De enige waar ik van weet dat die JW erbij had zitten was Aaf
.
Maar heb thuis een schemaatje van wie wie noemt / verdenkt. Zal ik straks wel eens posten hier als ik thuis ben.

Volgens mij zegt Aaf: Weinigen verdenken JW, Susan en mij.
Daarna zegt ze JW heeft weinig kans om eruit te gaan want die heeft jokers. Dus Susan en ik zitten in een benarde positie

Dus ze zegt dat net dat ze hem niet verdenkt, en susan verdenkt ze ook niet aangezien ze denkt dat zij of Susan eruit gaat.
en volgens mij sofie ook niet: anders was het niet zinnig om die papieren uit te wisselen, want de kans bestond dat ze beiden zouden blijven.

Dus denk ik dat Aaf gespreid heeft tussen Tygo en Freek. en net niet dus op JW.
klaar voor de strijd

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #892 Gepost op: 26-02-2014, 20:56:10 »
Volgens mij zegt Aaf: Weinigen verdenken JW, Susan en mij.
Daarna zegt ze JW heeft weinig kans om eruit te gaan want die heeft jokers. Dus Susan en ik zitten in een benarde positie

Dus ze zegt dat net dat ze hem niet verdenkt, en susan verdenkt ze ook niet aangezien ze denkt dat zij of Susan eruit gaat.
en volgens mij sofie ook niet: anders was het niet zinnig om die papieren uit te wisselen, want de kans bestond dat ze beiden zouden blijven.

Dus denk ik dat Aaf gespreid heeft tussen Tygo en Freek. en net niet dus op JW.

Ja! Goede vondst van het briefje. Ik was al tevreden met Sofie/Freek/Tygo, maar deze is veel beter!! Laat de Freek'ers het maar niet horen, die lullen er weer een montage/overeenkomstentheorie overheen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #893 Gepost op: 26-02-2014, 21:34:39 »
Je bederft m'n pret totaal niet. Een kandidaat die onzeker is over wie de mol is en bang is eruit te gaan (Aaf) gaat volle bak alleen maar voor Tygo?? Ik denk dat Aaf nog wel een beetje gespreid heeft hoor...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #894 Gepost op: 26-02-2014, 21:47:27 »
Ik wil jullie pret niet bederven hoor maar de uitwisseling van info was op initiatief van Sofie.
Gewoon een uitwisseling van twee kandidaten die bang waren er beide uit te gaan.

Mijn pret bederf je ook niet hoor  ;)

Maar initiatief of niet, als je die persoon sterk verdenkt ga je dat denk ik toch niet uitwisselen.
Dus lijkt het mij logischer dat ze meer gespreid heeft tussen Freek en Tygo.

Maar on-topic: ik wou alleen maar zeggen dat Aaf vermoedelijk niet op JW gestemd heeft.
klaar voor de strijd

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #895 Gepost op: 26-02-2014, 22:01:00 »
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Aaf direct op JW is gaan zitten maar de vraag die ze beantwoord kan zowel van toepassing zijn op JW als op Tygo.

Maar dan nog blijf ik het frappant vinden dat geen enkele deelnemer JW noemt als verdachte, terwijl hij wel regelmatig in de achtergrond te vinden is als er beslissingen genomen moeten worden en weinig geld in de pot heeft gebracht.

En ik wilde eigenlijk mijn lijstje wat ik had hier neerzetten, maar blijkbaar heb ik met mijn slaperig hoofdje iets niet goed gedaan en is niet alles opgeslagen geweest  ::rofl:: want ik mis ineens wat afleveringen hahaha

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #896 Gepost op: 26-02-2014, 22:08:02 »
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat Aaf direct op JW is gaan zitten maar de vraag die ze beantwoord kan zowel van toepassing zijn op JW als op Tygo.



In that case, I agree with you
klaar voor de strijd

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #897 Gepost op: 26-02-2014, 22:35:40 »
Als Aaf, Freek en Tygo verdacht, heeft ze de vraag "Is de mol een man?" vast met 'Ja' beantwoord. Deze vraag beantwoord ze met 'Loopt mee in de processie'.

Dat is al twee goed, mocht Jan-Willem de mol zijn.

Toch al 2 terwijl iedereen verkeerd zit en niemand jokers had behalve Jan-Willem.

 >:D
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #898 Gepost op: 26-02-2014, 22:38:43 »
Aaf zegt tijdens de test inderdaad:

"Weinigen verdenken JW, Susan en mij.
Daarna zegt ze JW heeft weinig kans om eruit te gaan want die heeft jokers. Dus Susan en ik zitten in een benarde positie."

In de testvraag klikt ze vervolgens Tygo aan of JW maar gezien bovenstaande uitspraak lijkt dat laatste mij niet logisch
Nou dan zijn we het toch eens? Aaf heeft dus echt niet gespreid over JW, in geen geval. Als ze over 3 is wezen spreiden en JW/Susan eruit neemt dan zit Freek erbij, met Sofie/Tygo. Dan kan Freek de mol toch niet zijn ??? ::)

Vind dit hele zaakje dus erg puzzelachtig, samen met dat rare gedraai van Susan om Freek heen :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #899 Gepost op: 27-02-2014, 10:02:19 »
Mooie hint bij de Backstage foto's  8) ;D

De Mol...Jan Willem!