Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317503 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #920 Gepost op: 27-02-2014, 22:12:04 »
Ja, maar ik bedoel waarom moest Jan-Willem wel zijn scherm zien en de anderen niet? Wat als hij een rood scherm had gekregen. Dan had hij niet gered kunnen worden door Susan's keuze om voor een groepsvrijstelling te gaan.

Je hebt echt helemaal gelijk hoor. Is echt heel vreemd. Of zou de productie echt niet weten wie welke kleur had. Dat zou dan de verklaring kunnen zijn maar dat lijkt me sterk.

Heel sterk zelfs, ze staan het immers zelf te filmen  ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #921 Gepost op: 27-02-2014, 22:13:52 »
Als JW rood gehad zou hebben, dan hadden ze een andere methode van topo's laten zien bedacht.
The British are not impressed.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #922 Gepost op: 27-02-2014, 22:14:03 »
Ik denk dat de productie wel wist dat Jan-Willem groen had, anders was het natuurlijk niet eerlijk geweest voor hem. Maar ik vind het toch een beetje vreemd.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #923 Gepost op: 27-02-2014, 22:16:24 »
Ik denk dat de productie wel wist dat Jan-Willem groen had, anders was het natuurlijk niet eerlijk geweest voor hem. Maar ik vind het toch een beetje vreemd.

My point, als er volgende week geen opdracht komt waarin er geld verdwijnt door hem is hij mijn mol niet meer.

En net bedenk ik iets: in die brief over de enveloppen stond: omdat de pot in WIDM niet altijd veilig is,...
bedoelen ze daarmee dat er een opdracht gaat komen waarmee geld verdwijnt?
Dat zou dat geld verdienen wel verklaren.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2014, 22:19:46 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #924 Gepost op: 27-02-2014, 22:18:11 »
Ja zo kan je het zien. Maar dan blijft het nog steeds oneerlijk. Eigenlijk voor de anderen. Hij heeft nu meer info. Als ze het andersom hadden gedaan (eerst Suus doen dus) was het eerlijk geweest. Of mis ik iets?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #925 Gepost op: 27-02-2014, 22:21:14 »
Zei Art niet aan het begin van de opdracht dat ze 2000 euro zouden kunnen verdienen?

Klopt. Hij heeft dus niks weg laten waaien of achterover gedrukt. Sterker nog: JW was in zijn ééntje verantwoordelijk voor al het verdiende geld deze aflvering.
De kans dat hij de Mol is lijkt me hiermee geminimaliseerd. Streep JW maar af.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #926 Gepost op: 27-02-2014, 22:27:00 »
De productie weet dat hij een groen scherm had. Als hij rood had gehad, dan hadden ze gewoon Susan eerder laten kiezen. Want zou Jan-Willem, mocht hij een rood scherm hebben gehad, dan ook gewoon weer mee naar de volgende aflevering?
Misschien kun je het feit dat Jan-Willem zijn groene scherm mocht zien, wel beschouwen als een beloning voor het vergaren van een topo.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #927 Gepost op: 27-02-2014, 22:27:59 »
...
En net bedenk ik iets: in die brief over de enveloppen stond: omdat de pot in WIDM niet altijd veilig is,...
bedoelen ze daarmee dat er een opdracht gaat komen waarmee geld verdwijnt?
Dat zou dat geld verdienen wel verklaren.

Dit!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #928 Gepost op: 27-02-2014, 22:28:33 »
Misschien kun je het feit dat Jan-Willem zijn groene scherm mocht zien, wel beschouwen als een beloning voor het vergaren van een topo.

Zo had ik m nog niet gezien. Als beloning voor de topo. Ja klinkt logisch  ::ok::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #929 Gepost op: 27-02-2014, 22:28:55 »
Poe, daar gaat mijn mol....  ::oink::

Die 2.000 euro is wel erg veel geld. Natuurlijk kan Kees in moltalk gelijk hebben, maar onwaarschijnlijk is het wel...

Ik zie toch steeds meer pijlen naar Susan wijzen. Freek, mijn laatste andere verdachte (Sophie en Tygo zijn het echt niet) vind ik niet overtuigend nog als mol. Kan nog wel, maar Susan is verdachter.

Kortom, ik blijf in deze tunnel, tegen beter weten in, maar er zitten serieuze barsten in de tunnel!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #930 Gepost op: 28-02-2014, 00:23:39 »
Tja, dat geld binnenharken was inderdaad niet wat ik verwacht had, maar hij heeft wel tegen de andere kandidaten verteld wat hij in het filmpje heeft gezien.

Dus dat vertellen en dan geen geld vinden is ook verdacht. En wat ik apart vindt is dat JW dan toren 2 pakt en Freek toren 18 dus als JW verteld heeft tegen de groep dat vanuit de toren gezien hij bijna alle andere torens zag dan is 18 een hele logische keuze om te gokken dat daar dan ook geld zou kunnen liggen.

En de productie weet echt wel wie van de kandidaten welke topo heeft verzameld.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #931 Gepost op: 28-02-2014, 00:27:34 »
Tja, dat geld binnenharken was inderdaad niet wat ik verwacht had, maar hij heeft wel tegen de andere kandidaten verteld wat hij in het filmpje heeft gezien.

Dus dat vertellen en dan geen geld vinden is ook verdacht. En wat ik apart vindt is dat JW dan toren 2 pakt en Freek toren 18 dus als JW verteld heeft tegen de groep dat vanuit de toren gezien hij bijna alle andere torens zag dan is 18 een hele logische keuze om te gokken dat daar dan ook geld zou kunnen liggen.

En de productie weet echt wel wie van de kandidaten welke topo heeft verzameld.

Je had je helmpje op toch? Pak een nieuwe tunnel, neem die van Freek  ;)  >:D
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #932 Gepost op: 28-02-2014, 00:40:11 »
Je had je helmpje op toch? Pak een nieuwe tunnel, neem die van Freek  ;)  >:D
::rofl:: Tja, vrouw en eigenwijs :P maar heb ook mijn pikhouweel bij dus kan altijd nog mezelf uitbikken op zoek naar een volgend slachtoffer. Dan ga ik gewoon voor Tygo :P

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #933 Gepost op: 28-02-2014, 00:58:46 »
Ik wil jullie vragen niet gelijk JW af te schrijven, omdat hij wat geld heeft verdient. Er is duidelijk gezegt dat de pot niet veilig is, en dat je daarom het geld kan veiligstellen voor de toekomst. Kortom, er komt nog iets waarmee er geld uit de pot kan komen. Want alleen het gokken bij de roeirace is natuurlijk niet iets waarvoor je 7 afleveringen lang geld opstuurt. Net zoals bij de veilig of bij het Höftihuis, zal er waarschijnlijk iets komen waardoor het weer weg gaat, maar Jan-Willen wel de kandidaat heeft kunnen spelen.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #934 Gepost op: 28-02-2014, 01:02:07 »
Ik wil jullie vragen niet gelijk JW af te schrijven, omdat hij wat geld heeft verdient. Er is duidelijk gezegt dat de pot niet veilig is, en dat je daarom het geld kan veiligstellen voor de toekomst. Kortom, er komt nog iets waarmee er geld uit de pot kan komen. Want alleen het gokken bij de roeirace is natuurlijk niet iets waarvoor je 7 afleveringen lang geld opstuurt. Net zoals bij de veilig of bij het Höftihuis, zal er waarschijnlijk iets komen waardoor het weer weg gaat, maar Jan-Willen wel de kandidaat heeft kunnen spelen.

Volgens mij was de laatste envelop gestuurd voor de Processie. Dat zijn dan 5 opdrachten waar er niet gemold hoeft te worden. Dat is te veel.

En dan noem je mijn twee meest traumatische acties uit Wie is de Mol? De veiling en het Hoftihuis. Hoe die in de top 3 terecht zijn gekomen? Ik denk dat sommige kijkers er van houden dat de mol dan super slim bezig was met dat in gedachte ofzo, maar ik vind het kiezersbedrog.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #935 Gepost op: 28-02-2014, 01:02:21 »
Ik wil jullie vragen niet gelijk JW af te schrijven, omdat hij wat geld heeft verdient. Er is duidelijk gezegt dat de pot niet veilig is, en dat je daarom het geld kan veiligstellen voor de toekomst. Kortom, er komt nog iets waarmee er geld uit de pot kan komen. Want alleen het gokken bij de roeirace is natuurlijk niet iets waarvoor je 7 afleveringen lang geld opstuurt. Net zoals bij de veilig of bij het Höftihuis, zal er waarschijnlijk iets komen waardoor het weer weg gaat, maar Jan-Willen wel de kandidaat heeft kunnen spelen.
Ja, maar als we zo gaan denken, dan is iedereen ineens weer de Mol, ook al hebben ze 7 afleveringen lang geld binnengehaald, want ja, het gaat er allemaal net voor de finale toch weer uit.
The British are not impressed.

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #936 Gepost op: 28-02-2014, 01:04:34 »
Ik denk dat ze inderdaad nog geld uit de pot kunnen halen.
Wat ik denk:

In het stukje van volgende week zag je een soort van expeditie robinsonachtige setting. Dit zou beteken dat ze voor de laatste paar afleveringen op een eiland gedropt worden. Dit zonder eten of een fatsoenlijke slaapplaats net als bij ER. Waarschijnlijk kunnen ze dan met het geld eten, slaapzakken, hun eigen rugzakken, en dergelijke kopen.

Voor de JW'ers:
Hij wist dit en zoveel geld zat er niet in de pot. Ik ga er toch vanuit dat je als mol ook een beetje fatsoenlijk wil slapen en eten. Dus spekte hij de pot een beetje.

Denken jullie dat dit zou kunnen of draai ik door hahahahha

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #937 Gepost op: 28-02-2014, 01:06:49 »
Ja, maar als we zo gaan denken, dan is iedereen ineens weer de Mol, ook al hebben ze 7 afleveringen lang geld binnengehaald, want ja, het gaat er allemaal net voor de finale toch weer uit.

Nope, want het geld tot nu toe verdient werd opgestuurd en is dus veilig!  ;) Alleen de laatste paar opdrachten hebben onveilig geld geleverd.  ;)
En mocht het waar zijn dat het geld er niet weer uit gaat, moeten jullie het er mee eens zijn dat het best belachelijk is, omdat er niks is geweest waardoor het onveilig zou zijn, terwijl dat meerdere malen herhaalt is, door verschillende kandidaten.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #938 Gepost op: 28-02-2014, 01:08:29 »
Ik denk dat ze inderdaad nog geld uit de pot kunnen halen.
Wat ik denk:

In het stukje van volgende week zag je een soort van expeditie robinsonachtige setting. Dit zou beteken dat ze voor de laatste paar afleveringen op een eiland gedropt worden. Dit zonder eten of een fatsoenlijke slaapplaats net als bij ER. Waarschijnlijk kunnen ze dan met het geld eten, slaapzakken, hun eigen rugzakken, en dergelijke kopen.

Voor de JW'ers:
Hij wist dit en zoveel geld zat er niet in de pot. Ik ga er toch vanuit dat je als mol ook een beetje fatsoenlijk wil slapen en eten. Dus spekte hij de pot een beetje.

Denken jullie dat dit zou kunnen of draai ik door hahahahha

Ik hoop het  :D en het zou niet voor het eerst zijn dat de pot leeg gaat aan een beetje comfort.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #939 Gepost op: 28-02-2014, 01:08:42 »
Er is duidelijk gezegt dat de pot niet veilig is, en dat je daarom het geld kan veiligstellen voor de toekomst. Kortom, er komt nog iets waarmee er geld uit de pot kan komen.

Dan hoef je als Mol nog steeds niet eigenhandig de pot met 2250 te spekken, temeer daar JW toch al door niemand verdacht wordt kennelijk.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)