Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317505 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #980 Gepost op: 1-03-2014, 16:36:43 »
Dan kun je als mol ook:

- Naar de top klimmen en zeggen dat er niks lag
- Doen alsof je niet verder durft
- Verkeerd tellen zodat je de windmolen niet in mag en er minder mensen gaan klimmen.
- De helft van die 2000 euro uit de envelop halen voordat je naar beneden gaat

Heeft JW alle 4 niet gedaan.  (Tenzij er meer dan 2000 in de envelop zat. Dat denk ik niet. De meeste opdrachten zijn 2000 of 2500 euro waarde)

Zeg dat nou niet :P Nu jaag je alle JWers die er nog waren weg...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #981 Gepost op: 1-03-2014, 16:51:47 »
Zeg dat nou niet :P Nu jaag je alle JWers die er nog waren weg...

Sommige zitten zo erg vast in de tunnel dat ze er in blijven totdat JW uit het spel vliegt...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #982 Gepost op: 1-03-2014, 18:36:46 »
Sommige zitten zo erg vast in de tunnel dat ze er in blijven totdat JW uit het spel vliegt...

Ja, dat wordt dus een harde landing voor die mensen. Ongeveer zoals je vanaf de top van een windmolen op het strand kwakt!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #983 Gepost op: 1-03-2014, 20:03:53 »
Geweldig die uitspraak over die lompe nepkin. ::bravo::
Maar de Mol, dat is-ie niet.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #984 Gepost op: 1-03-2014, 22:01:34 »
Ik werd ook op de uitspraak attent gemaakt, heb hem zelf niet gehoord. Maar ik ben er huiverig voor, juist omdat ie in aflevering 7 2250 euro heeft binnen geharkt. Met 250  euro binnen halen had ik nog kunnen leven, maar 2000 euro met de windmolen-beklimming binnen halen, nee.......

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #985 Gepost op: 1-03-2014, 22:26:13 »
En toch blijf ik in deze tunnel zitten.
Dat geld gaat er volgende aflevering net zo hard weer uit.
Daarbij is hij altijd de sturende op de achtergrond en alleen op de voorgrond als het echt moet.

Dus ik wacht vol spanning af of dat ik mijn parachute nodig heb

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #986 Gepost op: 1-03-2014, 22:30:45 »
Er is volgende week wel een rechtstreekse finale vrijstelling in het spel, dus alles is nog mogelijk.
dat is dan ook aflevering 8, en dat is heel gebruikelijk dat die vrijstelling dan te verdienen is.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #987 Gepost op: 1-03-2014, 23:47:56 »
*blijft stug zitten slik*

Hij verdiend opvallend veel geld en doet het opvallend goed als kandidaat :-\\. En hij is nog steeds irritant, dus als ie niet de mol is dan wordt het ook eens tijd om eruit te gaan JW ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #988 Gepost op: 2-03-2014, 00:12:13 »
*blijft stug zitten slik*

Hij verdiend opvallend veel geld en doet het opvallend goed als kandidaat :-\\. En hij is nog steeds irritant, dus als ie niet de mol is dan wordt het ook eens tijd om eruit te gaan JW ::).

Ja dat geld...
Ik ging me wel iets afvragen. Is het leuke tv als er 2000 euro op een windmolen ligt en niemand vindt het ? Nee dat is hele flauwe tv. Kandidaten werken zich in het zweet en Art mag zijn favoriete gebaartje weer doen. "0 euro verdiend". Misschien was het echt wel de bedoeling dat het opgehaald werd, puur vanwege het min of meer sensationele plaatje. En wie mag zoiets dan doen?.....(zou niet voor het eerst zijn)

Overigens vind ik JW niet irritant; ik vind hem vaak erg grappig. En ik hoop gewoon dat hij het is  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #989 Gepost op: 2-03-2014, 00:20:09 »
Als zelfs het vinden van een enveloppe als 'onmisbare sensatie' geldt waarvoor de uitkomst van een opdracht bepaald wordt, dan zou mijn vertrouwen in dit programma een deuk oplopen ::ohno::

En als je dit soort smoesjes verzint om bij je Mol te kunnen blijven, dan ben je gewoon een slechte molspeurder ;)
...óf niet!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #990 Gepost op: 2-03-2014, 00:26:48 »
En als je dit soort smoesjes verzint om bij je Mol te kunnen blijven, dan ben je gewoon een slechte molspeurder ;)
Zo gek zou het anders niet zijn. Yvon had in seizoen 5 ook de opdracht gekregen Gijs terug te halen, terwijl er daarmee geld in de pot zou komen.

Het MOL schijnen met de zaklamp, het molt-shirt, de omgekeerde ik-ben-de-mol. Het zouden hints kunnen zijn, maar ik zie JW er ook wel voor aan om zulke dingen expres te doen om de kijkers voor de gek te houden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #991 Gepost op: 2-03-2014, 01:51:21 »
Zo gek zou het anders niet zijn. Yvon had in seizoen 5 ook de opdracht gekregen Gijs terug te halen, terwijl er daarmee geld in de pot zou komen.

Ja maar dat was volgens mij in verband met de ziekte/het uitvallen van Roeland.
Dit is gewoon een opdracht, en die slagen wel vaker niet. Aangezien twee kandidaten het filmpje met de locatie hadden gezien was er een gerede kans dat de juiste molen gevonden ging worden.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #992 Gepost op: 2-03-2014, 02:26:47 »

LOMPENEPKIN

 IK BEN DE MOL

Dit geintje kost hem 250.000 € als hij de Mol is.
Dus:  ::ohno::
Omnia vincit amor

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #993 Gepost op: 2-03-2014, 02:30:52 »
Dit geintje kost hem 250.000 € als hij de Mol is.
Dus:  ::ohno::

 ??? Hij zegt toch niet letterlijk dat hij de mol is? Hints kunnen altijd gegeven worden, ook door de mol zelf (Kees -> enkel enkel dubbel dubbel).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #994 Gepost op: 2-03-2014, 02:51:08 »
??? Hij zegt toch niet letterlijk dat hij de mol is? Hints kunnen altijd gegeven worden, ook door de mol zelf (Kees -> enkel enkel dubbel dubbel).
Dat was een hint IN het program, niet daar buiten...
Omnia vincit amor

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #995 Gepost op: 2-03-2014, 02:54:46 »
Dat was een hint IN het program, niet daar buiten...

Nu pin je me vast op die ene hint. Ik wist dat ik die vergelijking niet moest maken :P Maar principieel is er geen verschil tussen die twee hints. Er worden ook wel eens hints weggegeven in het moldagboek of via twitter, is ook buiten het programma toch?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #996 Gepost op: 2-03-2014, 03:13:15 »
Nu pin je me vast op die ene hint. Ik wist dat ik die vergelijking niet moest maken :P Maar principieel is er geen verschil tussen die twee hints. Er worden ook wel eens hints weggegeven in het moldagboek of via twitter, is ook buiten het programma toch?
'k Wil je nergens aan vast pinnen, sorry, ...maar;
Moldagboek en twitter-account vd "Mol" zijn van de productie WIDM. Daar kan (juist) een hint in zitten.

Wat Roodbeen in zijn dagelijks werk doet is iets anders imho. Kun je beschouwen als privé.
'k Heb het fragment gehoord en het is geen toeval imho, het is met opzet zo gezegd.
Leuk voor de spanning, net als het molletje getekend door Paulien vorig jaar bij haar boek, maar de Mol mag zich buiten WIDM nooit laten ontmaskeren.


*als dit wel een off. hint is, is het einde zoek*




*Edit; ik genoot zó van dat getekende Molletje van Paulien, tunnelvisie laat wetten verbleken..*
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 03:24:56 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #997 Gepost op: 2-03-2014, 03:23:05 »
maar de Mol mag zich buiten WIDM nooit laten ontmaskeren.

Op zich vind ik het al raar dat een kandidaat uit WIDM een wekelijkse radioshow in het teken van de Mol presenteert dus daar laat de productie al wat tolerantie zien m.i.
Hij laat zich ook niet ontmaskeren, hij geeft alleen een (slappe) hint weg. Mag dat ook niet? (mits in overleg met de productie natuurlijk).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #998 Gepost op: 2-03-2014, 03:27:54 »
Op zich vind ik het al raar dat een kandidaat uit WIDM een wekelijkse radioshow in het teken van de Mol presenteert dus daar laat de productie al wat tolerantie zien m.i.
Hij laat zich ook niet ontmaskeren, hij geeft alleen een (slappe) hint weg. Mag dat ook niet? (mits in overleg met de productie natuurlijk).

Neen, dat is waarom hij ook geen vragen aan de afvallers mag stellen.
Dat maakt overigens ook waarom ik het (zeer) vreemd vond dat JW kandidaat werd in WIDM, en ik hem überhaupt uit mijn Mollenhart sloot.
Omnia vincit amor

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #999 Gepost op: 2-03-2014, 12:16:43 »
Dit geintje kost hem 250.000 € als hij de Mol is.
Dus:  ::ohno::

Inderdaad. Ik denk dan ook eerder dat het van JW een laatste actie was om de aandacht op zichzelf gevestigd te krijgen.
Daar wilde hij ongetwijfeld nog één keer volop van genieten, omdat hij weet dat hij er bij de volgende aflevering uitvliegt!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!