Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317518 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1060 Gepost op: 7-03-2014, 09:21:01 »
Nee, dat was het niet.
Alleen had ik het idee dat of JW of Sofie er deze aflevering wel eens uit kon gaan dus toen Sofie groen kreeg wist ik dat het JW was (en omdat er geen geldverspillende opdracht kwam)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1061 Gepost op: 7-03-2014, 09:24:56 »
Jammer, JW uit het spel. Was een leuke kandidaat.
Dat dan weer wel

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1062 Gepost op: 7-03-2014, 09:59:01 »
Citaat
In de echte wereld heet dat ongeoorloofd afluisteren. Daar worden ministers (bijna) voor naar huis gestuurd. Maar dit is Wie is de Mol? Een parallel paranoia universum waar enveloppen het winnen van internetbankieren (als je ze hebt tenminste).

 ;D ::rofl:: Alleen al vanwege zulke opmerkingen, zijn woordgrapjes, molshirts en doen en laten in het spel maakt Jan-Willem tot een hele leuke kandidaat. Genoeg momenten van de hand van Jan-Willem die klassiekers zijn wat mij betreft. Ik heb genoten van zijn deelname :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1063 Gepost op: 7-03-2014, 10:51:25 »
;D ::rofl:: Alleen al vanwege zulke opmerkingen, zijn woordgrapjes, molshirts en doen en laten in het spel maakt Jan-Willem tot een hele leuke kandidaat. Genoeg momenten van de hand van Jan-Willem die klassiekers zijn wat mij betreft. Ik heb genoten van zijn deelname :)

Inderdaad je kan zo een lang filmpje maken met zijn acties. Zoals dat pistooltje dat hij op het dak van het verlaten tv station oppakt en als een James bond mee loopt. Of bij de Drakenbootrace: en go en go en go.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1064 Gepost op: 7-03-2014, 11:56:23 »
Kan er niet echt mee zitten dat hij eruit is...  :-X
No Milk today???

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1065 Gepost op: 7-03-2014, 12:18:55 »
Hij had echt superveel paralellen met Arjan Lubach!
Ontzettend fanatieke kandidaat die aangezien word als mol, flauwe grapjes maakt en een programma met afvallers van de mol presenteert ::tandpastasmiley::

Ik vond het een super leuke kandidaat, echt van 'm genoten! En jammer dattie weg is!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1066 Gepost op: 7-03-2014, 12:56:44 »
In het begin van de serie vond ik hem niet zo leuk (nij vlagen irritant zelfs!) maar met de tijd ben ik hem meer gaan waarderen. Vond hem de laatste paar afleveringen leuk!  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1067 Gepost op: 7-03-2014, 17:49:23 »
Misschien heeft die weggegeven joker hem wel genekt. Tygo zet hem nu pas in en ik denk dat Tygo nu rood gaat krijgen dus dit is funest geweest voor JW, ik vond het al zo'n rare actie :-\\ ::) ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1068 Gepost op: 7-03-2014, 23:56:10 »
Hij kwam wat stroef over, maar hij bloeide helemaal open en hij had het spel echt helemaal door! Eindelijk eens een kandidaat die de molloten probeert te 'pesten'.  ::ok::

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1069 Gepost op: 8-03-2014, 16:34:23 »
Ik hoor nu terug dat JW express aanwijzingen heeft gegeven richting 'De Mol'. Beetje jammer. Zo kun je de aanwijzingen naar de echte mol niet meer onderscheiden.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1070 Gepost op: 9-03-2014, 00:01:16 »
Jawel, als je goed nadenkt wel, dat t-shirt was voor mij overduidelijk expres gedaan. Hebben jullie trouwens ook het idee de kandidaten dit gezien en door hadden het expres was, want anders zouden ze wel overgestapt zijn. Ze zeiden 's morgens steeds elkaars T-shirts te checken in Moltalk dus hoe dan ook hebben ze het gezien.
Maar JW zei in moltalk ook dat hij het niet expres had gedaan. Hij heeft wel opzettelijk t-shirts met tekst mee genomen, maar had zelf niet door dat je in dat, 7 jaar oude t-shirt, het woord "MOL" kon lezen.

Dat hij MOL in de lucht schrijft met zijn zaklamp, en dat er voor gekozen wordt dat in de montage te stoppen, is een ander verhaal. Soortgelijke acties zijn wel eens een hint geweest. Toch denk ik dat er dit jaar wel aantal echte hints uit te filteren zijn uit de massa hints die mensen denken te zien.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1071 Gepost op: 9-03-2014, 00:11:40 »
Kan, maar ik persoonlijk geloof er niet in. Evenals de achteruit-het-woord-mol op de radio die hij uitsprak, dat is zo bizar dat ik gewoon niet kan geloven hij dit niet expres heeft gedaan.

Is zeker met opzet gedaan!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1072 Gepost op: 9-03-2014, 00:56:31 »
Kan, maar ik persoonlijk geloof er niet in. Evenals de achteruit-het-woord-mol op de radio die hij uitsprak, dat is zo bizar dat ik gewoon niet kan geloven hij dit niet expres heeft gedaan.

Dat heeft ie niet gedaan zegt is, maar hebben andere voor hem gedaan en hij weet geen eens of hij het wel gezegd heeft in die context...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1073 Gepost op: 9-03-2014, 02:02:03 »

Dat hij MOL in de lucht schrijft met zijn zaklamp, en dat er voor gekozen wordt dat in de montage te stoppen, is een ander verhaal. Soortgelijke acties zijn wel eens een hint geweest. Toch denk ik dat er dit jaar wel aantal echte hints uit te filteren zijn uit de massa hints die mensen denken te zien.

Tja, en hier dreigt WIDM ten onder te gaan aan het eigen succes. De laatste jaren zijn er steeds vaker kandidaten die in sommige opdrachten bewust nog harder mollen dan de mol zelf. Enerzijds kan dit tactiek zijn om de medekandidaten te misleiden teneinde zelf verder te komen in het spel, maar ik kan me anderzijds niet aan de indruk onttrekken dat er deelnemers zijn - in dit geval Jan Willem - die voornamelijk bezig zijn met het effect op de kijker. Deelname aan WIDM is een enorme boost voor zowel beginnende, gevestigde of gestagneerde carrières van (semi-)BN'ers geworden, en de kandidaten zijn zich daar steeds meer bewust van. Opzettelijke molacties en zelfbedachte hints naar jezelf zijn manieren om jezelf - letterlijk - in de kijker te spelen; de regie en montage zullen die nep-mollen immers maar wat graag gebruiken om de aandacht af te leiden en de kijker op het verkeerde been te zetten, met het gevolg dat manipulerende nepmollen veel screentime krijgen in WIDM,  wat weer leidt tot secundaire exposure in DWDD, RTL Boulevard en andere media. Aldus wordt het steeds verleidelijker om WIDM als auditie of reclamespot te misbruiken, waardoor de oorspronkelijke premisse van het programma naar de achtergrond verdwijnt...
Woosie down?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1074 Gepost op: 9-03-2014, 08:42:33 »
Ik denk dat er veel te zwaar over gedacht wordt. Jan Willem zei dat hij na een half uur seinen baldadig werd (of iets in die trant) en dat hij daarom Mol ging schrijven. Stel jezelf voor met een zaklamp en je staat daar maar te seinen in het niets. Dan ga je vanzelf woorden schrijven in de lucht. Ik kan er zelf ook niet zo zwaar aan tillen dat iemand expres t-shirts meeneemt met teksten enzo.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1075 Gepost op: 9-03-2014, 09:51:19 »
De grap is alleen dat de opdracht 6 minuten duurde (en dus geen half uur).... Zouden ze dan al zo lang van te voren op het dak geplaatst zijn en moesten ze maar wat afwachten ofzo?

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1076 Gepost op: 10-03-2014, 00:43:58 »
Tja, en hier dreigt WIDM ten onder te gaan aan het eigen succes. De laatste jaren zijn er steeds vaker kandidaten die in sommige opdrachten bewust nog harder mollen dan de mol zelf. Enerzijds kan dit tactiek zijn om de medekandidaten te misleiden teneinde zelf verder te komen in het spel, maar ik kan me anderzijds niet aan de indruk onttrekken dat er deelnemers zijn - in dit geval Jan Willem - die voornamelijk bezig zijn met het effect op de kijker. Deelname aan WIDM is een enorme boost voor zowel beginnende, gevestigde of gestagneerde carrières van (semi-)BN'ers geworden, en de kandidaten zijn zich daar steeds meer bewust van. Opzettelijke molacties en zelfbedachte hints naar jezelf zijn manieren om jezelf - letterlijk - in de kijker te spelen; de regie en montage zullen die nep-mollen immers maar wat graag gebruiken om de aandacht af te leiden en de kijker op het verkeerde been te zetten, met het gevolg dat manipulerende nepmollen veel screentime krijgen in WIDM,  wat weer leidt tot secundaire exposure in DWDD, RTL Boulevard en andere media. Aldus wordt het steeds verleidelijker om WIDM als auditie of reclamespot te misbruiken, waardoor de oorspronkelijke premisse van het programma naar de achtergrond verdwijnt...

100% mee eens! Zeer goed verwoord.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1077 Gepost op: 10-03-2014, 00:51:03 »
Daarom pleit ik voor 1) hogere potten, tot bijvoorbeeld 100000 euro als gemiddelde en 2) onbekende Nederlanders, zodat ze voor het geld zullen gaan en niet de roem. Onbekende Nederlanders hebben ook nog eens minder geld dan bekende Nederlanders, waardoor er nog een reden is voor het geld te spelen.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1078 Gepost op: 10-03-2014, 01:43:51 »
De grap is alleen dat de opdracht 6 minuten duurde (en dus geen half uur).... Zouden ze dan al zo lang van te voren op het dak geplaatst zijn en moesten ze maar wat afwachten ofzo?
6 minuten?  ???

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #1079 Gepost op: 10-03-2014, 16:28:18 »
6 minuten?  ???

Voor her doorseinen kregen ze echt 6 minuten. Een erg vaag getal inderdaad... Doe dan 5 of 10 ofzo. Maar nee, het werden er 6. In combinatie met wat andere klokjes waar steeds iets met 6 naar voren kwam (begint een opdracht, dan zag je klokje zes seconden aftellen, een keer kwam in beeld dat ze nog 6:06 hadden, ...), heeft men wel eens aan een 6-hint gedacht. Maar meer dan zon opmerking is er nooit mee gedaan. Volgens mij is alleen gezegd: 6e letter alfabet: F -> Freek. Maar of dat echt de hint erachter is? Geen idee.