Auteur Topic: [KANDIDAAT] Owen Schumacher  (gelezen 52518 keer)

Offline SanderMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2014, 12:16:18 »
Met O K F E kom ik op Foke... Maar zij was de bungeejumpende oma uit seizoen 1.


Kijk me aanvulling dan heb je O F K E N en daar kan je

K O E F N O E N van maken

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2014, 12:31:42 »
Owen zegt wel heel nadrukkelijk : "Toen wees ik op de I op z'n borst wat ik achteraf best stoer vond dat ik gewoon op zijn borst zat te wijzen, op die I". I = ik in het Engels. Owen de mol?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2014, 12:32:18 »
Oke, ik zit nu afl. 1 opnieuw te kijken en ik post maar hier en daar dingen die me nu opvallen.

Owen zegt bij de tussentijdse executie dat hij het wel leuk vond dat de boel gelijk op scherp werd gezet. Hoeft niks te betekenen, maar wel typisch iets voor een mol om te zeggen.

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2014, 14:20:53 »
Owen zegt wel heel nadrukkelijk : "Toen wees ik op de I op z'n borst wat ik achteraf best stoer vond dat ik gewoon op zijn borst zat te wijzen, op die I". I = ik in het Engels. Owen de mol?

Dit viel mij ook op, vooral nadat die politie-agent de letter M van Mol had genoemd.
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2014, 15:54:25 »
Ja maar ja..dat kan dan ook alleen als je dus een agent tegen komt of als dit helemaal tot in de puntjes is voorbereid door productie. er moet namelijk een agent zijn die een bordje draagt waar een i in zit, zij moeten uitverkoren zijn om Mido te gaan zoeken....het kan wel...maar toch.

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2014, 16:58:59 »
Ja maar ja..dat kan dan ook alleen als je dus een agent tegen komt of als dit helemaal tot in de puntjes is voorbereid door productie. er moet namelijk een agent zijn die een bordje draagt waar een i in zit, zij moeten uitverkoren zijn om Mido te gaan zoeken....het kan wel...maar toch.

De politie had gewoon 'Police' staan, dat lijkt me niet zo lastig. Owen naar Mido sturen ook niet. Politie-agenten tegenkomen, tsja, moet te regelen zijn lijkt me...
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2014, 17:08:20 »
MIDO --> OIDM --> Owen Is De Mol, en de tunnel is begonnen!
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2014, 17:12:02 »
MIDO --> OIDM --> Owen Is De Mol, en de tunnel is begonnen!

Dan moet de crew dus precies een locatie vinden die hiertoe lijkt. Het lijkt me wat vergezocht voor mij. En ik zit ook in een Owen-tunnel.


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2014, 17:13:53 »
Mooi gevonden vooral in combinatie met I en M die Owen aanhaalt.  ;D

Ik merk dat ik graag Owen als Mol zou zien maar toch ook wel dingen zie die me doen twijfelen in afl 1.
Dus ik wacht sws afl 2 en mogelijk 3 af voor een keuze.

Ik vrees voor wensmol maar zou hem een erg leuke Mol vinden.  :D
Als niet, dan hoop ik dat hij er sws nog een tijdje inzit.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2014, 17:21:58 »
Owen is ook mijn wensmol, maar ik denk toch niet dat hij het is.

Dat hij maar ver mag komen dan.  ::ok:: 8)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2014, 17:27:37 »
Owen zegt wel heel nadrukkelijk : "Toen wees ik op de I op z'n borst wat ik achteraf best stoer vond dat ik gewoon op zijn borst zat te wijzen, op die I". I = ik in het Engels. Owen de mol?
Vond ik ook een nogal eigenaardige uitspraak, viel teveel op.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2014, 17:40:37 »
Owen draagt een boeventrui en in het stukje waarin hij over Maurice praat na de executie ziet hij er ook uit als een dief. Apart en hilarisch tegelijk.

Offline SanderMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2014, 09:33:32 »
Dit viel mij ook op, vooral nadat die politie-agent de letter M van Mol had genoemd.

En als je dat dan weer uit spreekt heb je  MI (ME)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2014, 14:05:15 »

Observer and storyteller Owen!  ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2014, 06:15:51 »
Owen is niet op de lijst van mijn potentiële mollen, echter viel mij iets op waardoor ik hem in de gaten ga houden. Tijdens het maken van de eerste test worden de dieren van de Chinese dierenriem duidelijk in beeld gebracht. Bij de opmerking: 'de mol gaat nooit naar huis' zie je het varken (zwijn). Bij de eerste executie maakt Owen een geluid van een varken als hij een groen scherm krijgt. Opvallend!  :) Al kan ik nog geen sluitende theorie eromheen bedenken, wellicht dat hij verschillende gedaantes/ gezichten aanneemt......
Meer L

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2014, 10:24:09 »
Owen is niet op de lijst van mijn potentiële mollen, echter viel mij iets op waardoor ik hem in de gaten ga houden. Tijdens het maken van de eerste test worden de dieren van de Chinese dierenriem duidelijk in beeld gebracht. Bij de opmerking: 'de mol gaat nooit naar huis' zie je het varken (zwijn). Bij de eerste executie maakt Owen een geluid van een varken als hij een groen scherm krijgt. Opvallend!  :) Al kan ik nog geen sluitende theorie eromheen bedenken, wellicht dat hij verschillende gedaantes/ gezichten aanneemt......
het viel mij ook al op ja...maar dat idee had ik er nog niet achter gezocht. In ieder geval goed om hem eens in de gaten te houden daarop ;)

Offline Lennard2014

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2014, 20:11:08 »
Hij noemt het zelfs twee keer maar het lijkt mij dat hij dat ( als slimme kandidaat ) ingestudeerd heeft.
Op Scherp
Owen Schumacher
Het seinen van de letters O en S ( Owen en Sofie) kwam hem dan ook wel goed uit ;)

Met de letters O en S kun je ook het Yin-Yang teken maken, iets waar het allemaal om lijkt te draaien. De letters O en S komen ook weer terug in het terugblik op de eerste aflevering. Daar zegt Owen wederom Op Scherp en staan Aaf en Saphne bij een raam waar een paar keer On Sale op staat. Toevallig of daar bewust neergezet?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2014, 20:14:53 »
moet wel heel toevallig zijn...want je gaat niet aan je kandidaten vragen of ze even voor een specifiek winkeltje gaan staan...vanwege een hint voor de kijkers thuis...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2014, 22:01:06 »
Het is mij allemaal net iets teveel Op Scherp of O S voor één aflevering.
Bovendien hebben we als eens een soortgelijke hint gehad met KIM (Pieters)
Deze hint liep trouwens door de hele serie heen.
[knip]
Bij Owen heb ik het gevoel dat hij de kijkers bespeelt. ;)

Dat je van O en S ook het Yin en Yang teken kunt maken vind ik wel goed gevonden.
Of daar alles om draait in de serie weet ik niet, het kan wel als thema gebruikt worden.
Maar je kunt je afvragen of daar ook aanwijzingen naar de mol in zitten?

Tja op zich kan het natuurlijk wel, to..po werd immers ook gebruikt in S11.
Geen directe herhaling van initialen maar zelfde principe en bij Anne-Marie was AM ook een hint (maar wel duidelijk eentje van de productie).

Owen gebruikte het 'op scherp' nu voor de derde keer in de terugblik, dus je mag wel aannemen dat het bewust is iig. Ik neig ook eerder naar spelen met de kijker, zoals sommigen voor hem deden - anders verwacht ik op zijn minst wat meer variatie in de hint of een uitbreiding waardoor het een plausibelere Molhint zou worden.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2014, 22:40:37 »
Of hij weet gewoon niet echt een andere bewoording voor wat hij wil zeggen. Dat kan ook. Da's wel de naïeve verklaring, maar goed, iemand moet de naïeve verklaring noemen, dus dat doe ik dan maar :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas