Auteur Topic: [KANDIDAAT] Owen Schumacher  (gelezen 52397 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2014, 12:05:52 »
Owen is een heel intelligent persoon, maar dat wil nog niks zeggen over je molvangcapaciteiten.

Kijk maar naar Arjen (slimste mens geweest én toch tunnelvisie op Erik en blind vertrouwen in Kim) én
Hannah (finalist slimste mens maar toch er als eerste uit).
klaar voor de strijd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2014, 23:21:53 »
Toch jammer dat ie er zo vroeg uit ligt. Hij gaf de groep humor mee, maar inderdaad als je je gaat richten op de verkeerde dingen in het spel en zo snel voor de bijl gaat aangaande tunnelvisie riskeer je een snelle exit. Desondanks ben ik het wel helemaal eens met Owen zijn opmerking: 'dan blijft het voor mijn dochters nog spannend tot het eind'  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 23:29:41 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2014, 23:24:48 »
Desondanks ben ik het wel helemaal eens met zijn opmerking: dan blijft het voor mijn dochters nog spannend tot het eind  ::ok::

Zo zo.  :o Heb jij dochters?  ;D (Ik snap wat je bedoelt hoor!)

Ik vind het ook erg jammer dat Owen eruit ligt. Hij was een leuke kandidaat. :( Bracht wel wat plezier in de groep. Aan de andere kant was hij wel verdacht, wel een verdachte die nu weggestreept kan worden. Desondanks jammer, maar gelukkig hebben we nog een hoop andere leuke kandidaten in het spel zitten.. (Wie is eigenlijk niet leuk?)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2014, 23:32:23 »
Zo zo.  :o Heb jij dochters?  ;D (Ik snap wat je bedoelt hoor!)

Ik vind het ook erg jammer dat Owen eruit ligt. Hij was een leuke kandidaat. :( Bracht wel wat plezier in de groep. Aan de andere kant was hij wel verdacht, wel een verdachte die nu weggestreept kan worden. Desondanks jammer, maar gelukkig hebben we nog een hoop andere leuke kandidaten in het spel zitten.. (Wie is eigenlijk niet leuk?)

Zo, even aangepast/verduidelijkt  ;D Ik had hem allang weggestreept als molverdachte, mede omdat je na zoveel series kandidaten gewoon kan typeren a.d.h.v. eerdere kandidaten. Ze weten inderdaad elke keer weer een uitgebalanceerde groep samen te stellen met louter leuke kandidaten. De een kan wel uitsteken boven de ander, maar dat hangt af van je persoonlijke voorkeur.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #64 Gepost op: 11-01-2014, 12:52:37 »
Arme Owie!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2014, 07:13:56 »
Is er hier iemand die goed kan liplezen die weet wat Owen zegt na de executie rond minuut 52/53?
Er lijkt een stukje audio te zijn weggelaten, waarschijnlijk omdat hij zei op wie hij had gestemd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2014, 08:33:44 »
Is er hier iemand die goed kan liplezen die weet wat Owen zegt na de executie rond minuut 52/53?
Er lijkt een stukje audio te zijn weggelaten, waarschijnlijk omdat hij zei op wie hij had gestemd.

Wanneer bedoel je precies? (Als Owen met Art praat? Welke zin?)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2014, 08:38:47 »
Wanneer bedoel je precies? (Als Owen met Art praat? Welke zin?)
Nadat Art zegt: "Wat is er gebeurd?"
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2014, 08:45:49 »
Nadat Art zegt: "Wat is er gebeurd?"

Hm, ja, zou kunnen. Ik vatte het gewoon op als dat ie nog even naar woorden zocht. Wel gek dat je daar dan je mond bij beweegt, dus misschien heb je wel gelijk. (Het eerste wat ik deed is kijken of ie "Tygo" zegt en volgens mij zou dat kunnen. Maar dat is natuurlijk 100% tunnelvisie: zien wat je wilt zien.)

Welk woord of welke twee woorden zou hij kunnen zeggen voor de zin "De bekende tunnelvisie hè"? "Tja Tygo" zou eventueel kunnen. Maar nu nog een liplezer vinden.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2014, 11:18:42 »
Ik ben er ook van overtuigd dat Owen er op Tygo uit is gegaan. Hij noemde in aflevering 1: Sofie, Jennifer, Tygo en Susan. Het lijkt me logisch dat hij in de tunnel van een van deze vier is beland.

Met Susan heeft hij in aflevering 2 goed overlegd over de personages uit het toneelstuk. Hij heeft kunnen zien dat Jennifer wéér geld verdiende in aflevering 2 tjidens het labyrinth. Sofie was nog wel enigszins verdacht met de portofoon, die houd ik nog open. Maar Tygo dan: Hij kwam tijdens de tweede opdracht in aflevering 2 (het verlaten gebouw) bij het zoeken naar de 150kg opdracht met Freek terecht bij de Quiz. Later in de opdracht wilde Tygo naar beneden en stond Owen erop naar boven te gaan, waar ze de opdracht "150kg" vonden... Owen kreeg op deze manier direct bevestiging dat Tygo een opdracht niet wilde vinden.

In moltalk vertelde Owen dat hij dacht een voorsprong te hebben. Iets te hebben gezien wat andere kandidaten niet hadden kunnen zien. Hiermee doelde hij volgens mij het voorval tussen Tygo en hem bij de trap. Hier was immers niemand bij.
 

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2014, 13:47:46 »
Volgens mij hoor ik hem zeggen: 'Dat is het dan...'
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 13:50:10 door Moni »

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2014, 13:50:31 »
Volgens mij zegt hij: 'Dat is het dan...'

Maar waarom zouden ze de audio tijdens die zin dan dempen? Volgens mij is het twee of drie lettergrepen. Ik dacht aan '(t)ja, Tygo' of '(t)ja, Sofie'.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2014, 14:25:16 »
Volgens mij hoor ik hem zeggen: 'Dat is het dan...'
dat bedoelden we niet. daarna nog...

Art: Owen..
Owen: ja dat is het dan (of iets in die trant)
Art: wat is er gebeurd? (deze laatste twee zinnen lopen half door elkaar)
Owen: [...] de bekende tunnelvisie he.

op de plaats van mijn puntjes beweegt Owen zijn mond. Daar denken sommigen dat ie eigenlijk in zijn geheel zegt: Tsja, Tygo, de bekende tunnelvisie he.

Ik dacht aan '(t)ja, Tygo' of '(t)ja, Sofie'.
nee, ik zie duidelijk dat de laatste lettergreep een o moet hebben....want anders kan het net zo goed Susan of Daphne zijn.

ik zat nog eens te kijken...kan hij niet gezegt hebben tsja,toch? dus "Tsja, toch de bekende tunnelvisie he!"
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 14:29:31 door SomeOne_01 »

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2014, 14:37:51 »
ik zat nog eens te kijken...kan hij niet gezegt hebben tsja,toch? dus "Tsja, toch de bekende tunnelvisie he!"

Ja, dat zou kunnen, maar dan snap ik niet dat wij dat niet 'mogen' horen? Lijkt me niet dat iemand per ongeluk het geluid tijdens die twee woorden heeft gedempt.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2014, 15:01:44 »
Ik zie nu wat jullie bedoelen. Het lijkt inderdaad te eindigen op o.
Maar als hij Tygo zei, waarom zouden we dat niet mogen horen als we net gezien hebben dat Owen enkele vragen in de test invult op Tygo als mol?

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2014, 15:11:28 »
Ik zie nu wat jullie bedoelen. Het lijkt inderdaad te eindigen op o.
Maar als hij Tygo zei, waarom zouden we dat niet mogen horen als we net gezien hebben dat Owen enkele vragen in de test invult op Tygo als mol?

We hebben niet gezien dat hij vragen invulde op Tygo. Wel dat de mol geen porto in handen heeft gehad in de controlekamer en dat de mol een tattoo heeft*. Dat lijkt inderdaad op Tygo te slaan, maar Owen schreef in zijn dagboek dat hij op een gegeven moment toch wat is gaan spreiden. Het blijft in ieder geval wat vaag.

*edit: de mol is natuurlijk geen tattoo, maar heeft een tattoo (volgens Owen).
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 15:59:04 door Siets95 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2014, 15:49:28 »
We hebben niet gezien dat hij vragen invulde op Tygo. Wel dat de mol geen porto in handen heeft gehad in de controlekamer en dat de mol een tattoo is. Dat lijkt inderdaad op Tygo te slaan, maar Owen schreef in zijn dagboek dat hij op een gegeven moment toch wat is gaan spreiden. Het blijft in ieder geval wat vaag.

Is de mol een tattoo? Dat zou een heleboel kandidaten uitsluiten ;).

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2014, 19:05:56 »
Is de mol een tattoo? Dat zou een heleboel kandidaten uitsluiten ;).
precies, maar is Tygo wel echt de enigste met een tattoo? Dat vraag ik me af.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2014, 20:58:22 »
Hup Owen!  ::ok:: (bij de finale van de Slimste Mens)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 21:08:52 door Jayne »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Owen Schumacher
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2014, 21:03:49 »
Jaaaaaa! Gefeliciteerd Owen! ::bravo::
Pleister op de WIDM-wonde. ::rofl::