Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397239 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #160 Gepost op: 27-01-2014, 14:25:08 »
Jayne ik heb precies hetzelfde! Nog 1 toevoeginkje: Susan kon Aaf niet verstaan via de mobiel tijdens de opdracht om naar het goede gebouw te gaan; kost tijd.

De ander soort hints die ik verzameld heb vanuit dit forum:

- Pincode opdracht 2 (3425): als je bij google translate deze cijfers voluit schrijft krijg je: 三,四,二,五 met als uitspraak: Sān, sì, èr, wǔ. Wanneer je deze klanken andersom beluistert krijg je: Wǔ, èr, sì, sān. Als je nu goed luistert hoor je in het Engels: You are su san.

- Vlak voor de tweede executie zie je een visser in beeld met daarboven het getal 3 op de paal. Als de deelnemers aan komen lopen zie je een paal met het getal 6. Als ze zitten zie je een paal met een 5 er op. Visser=3+6+5=14. Susan is dus de Mol van seizoen 14. Het ook zo dat MOLE in het chinees ZHI is. En 3 wordt uitgesproken als SAN. Dus misschien moet je dit lezen als ZHI-SAN '65.

- De titel van de aflevering is "Vindingrijk". Vertaal dat woord met Google Translate en luistert naar de Chinese uitspraak van het woord Zúzhìduōmóu. Met wat fantasie kun je er "Suus (Susan) is de Mol" in horen.

- Rode bloem uit het haar van Susan zit in een boompje (en in eerder sfeershot niet) en kwam tegelijk in beeld met de brievenbus met mollogo.

- Als de vrouwen een vrouwenpact vormen, zegt Susan dat het 'zo fijn is om een bondje/bontje te hebben'. Heeft de Mol niet een lekker bontje als vacht?

- Dit jaar is de mol in evenwicht, werd gezegd door Art. Susan is geboren op 15 oktober en dus een Weegschaal. Opvallend is nog dat de muziek bij de intro 'Look to the stars' heet en er een sterrenhemel te zien in de intro. Ook wordt in het mollenboekje veel aandacht besteed aan de sterrenbeelden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #161 Gepost op: 27-01-2014, 14:30:13 »
Had hem ook al in het algemene topic van aflevering 4 geplaatst, maar misschien is 'ie hier meer op zi'n plek:

Mij valt op dat Suus bij de stuwdam de stelling over de code bij de seinopdracht van aflevering 1 zelf al meteen ontkracht. Lijkt me niet bepaald mols. Of ze ging er van uit dat Jennifer (die naast haar stond) de stelling toch wel zou ontkrachten en ze wilde zelf niet verdacht worden... (werkelijke code: 3425; volgens kandidaten 7404; volgens stelling: 4707)
Ja, dit klopt. Beetje dezelfde categorie als dat ze de vraag over de omvang van Hong Kong in verlaten studio direct goed beantwoordde. Je mag het mijn tunnelvisie noemen, maar ik vind deze dingen niet onmols genoeg om haar minder te verdenken. Voor beide gevallen geldt dat het vrij eenvoudige vragen zijn, die de andere kandidaten waarschijnlijk ook weten. Een fout antwoord geven valt veel te veel op (zeker bij die stelling bij de stuwdam). Dan kun je het beter juist even goed doen om eventuele verdenkingen van je af te schudden. Ik ga er vanuit dat een Mol (Susan of een ander) vooral probeert op een wat subtielere manier te saboteren.

Jayne ik heb precies hetzelfde! Nog 1 toevoeginkje: Susan kon Aaf niet verstaan via de mobiel tijdens de opdracht om naar het goede gebouw te gaan; kost tijd.

Tnx, die was ik nog vergeten inderdaad. ::ok::

Die uitspraak van Art uit aflevering 1 blijft ook steeds door mijn hoofd gaan:
'De mol zoekt balans in extremen, van glanzend rood tot maagdelijk wit'
Als je het aan Susan wilt koppelen, kan het rood op de bloem in haar haar slaan. Als iemand het wit nog kan linken, dan zou dat mooi zijn. Maar misschien komt dat nog in een latere aflevering. Als ze dan ineens met een witte bloem in haar haar zit, ben ik er helemaal wel uit.  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 15:58:16 door Dolfie »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #162 Gepost op: 27-01-2014, 14:59:08 »
Tnx, die was ik nog vergeten inderdaad. ::ok::

Die uitspraak van Art uit aflevering 1 blijft ook steeds door mijn hoofd gaan:
'De mol zoekt balans in extremen, van glanzend rood tot maagdelijk wit'
Als je het aan Susan wilt koppelen, kan het rood op de bloem in haar haar slaan. Als iemand het wit nog kan linken, dan zou dat mooi zijn. Maar misschien komt dat nog in een latere aflevering. Als ze dan ineens met een witte bloem in haar haar zit, ben ik er helemaal wel uit.  ;D

het is glanzend HOOG toch en niet rood?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #163 Gepost op: 27-01-2014, 15:39:23 »
het is glanzend HOOG toch en niet rood?

Glanzend hoog tot maagdelijk wit.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #164 Gepost op: 27-01-2014, 15:44:15 »
Glanzend hoog tot maagdelijk wit.
Denk dat het hier op duidt;
Glanzend hoge wolkenkrabbers (HK) tot maagdelijk witte stranden (Fil.)
Omnia vincit amor

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #165 Gepost op: 27-01-2014, 15:47:01 »
Ja, jullie hebben gelijk. Ik heb het gewoon steeds verkeerd verstaan. Zeker omdat het nu helemaal als een tang op een varken slaat. ;D
Van hoog naar wit... ja ja...  :-X

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #166 Gepost op: 27-01-2014, 15:48:09 »
Denk dat het hier op duidt;
Glanzend hoge wolkenkrabbers (HK) tot maagdelijk witte stranden (Fil.)
Sja, kan inderdaad... klinkt nog enigszins plausibel.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #167 Gepost op: 27-01-2014, 22:33:35 »
Susan heeft een mollenboekje met een afbeelding van de Eiffeltoren en op de voorzijde staat Paris! #datjehetmaarevenweet  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #168 Gepost op: 27-01-2014, 22:45:48 »
Dat is gewoon een leesboek joh. Ze hoopte op Frankrijk als land en nam dit meer om de kijkers te fucken, maar in Hong Kong en de Filipijnen gaat dat niet echt werken. Bij deze een streep door mijn mol  ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #169 Gepost op: 27-01-2014, 22:53:05 »
Susan heeft een mollenboekje met een afbeelding van de Eiffeltoren en op de voorzijde staat Paris! #datjehetmaarevenweet  ::rofl::
Toch best opvallend... het is dit notitieboekje. Van de firma Cavallini & Co. Kijk dan eens naar de andere notitieboekjes van dezelfde firma (als voorbeeld in de bijgevoegde afbeelding ook in Parijs thema). Post!

::vergroot::

Edit> O shoot, ik dacht dat het meest linker boekje dezelfde was als die van Susan, maar dat is niet waar. Het is wel van dezelfde firma volgens deze site.

Edit2> Een post thema bij notitieboekjes met Parijs er op zijn in elk geval populair als ik Google images mag geloven. Moeten in elk geval maar in de gaten houden of op de achterkant van het boekje van Susan niet ook ergens een postzegel of poststempel staat.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 23:05:01 door Rat »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #170 Gepost op: 27-01-2014, 22:58:13 »
Dat is gewoon een leesboek joh. Ze hoopte op Frankrijk als land en nam dit meer om de kijkers te fucken, maar in Hong Kong en de Filipijnen gaat dat niet echt werken. Bij deze een streep door mijn mol  ::rofl::

Hé verdorie, was het molspeuren maar zo eenvoudig met dank aan de afstreeptheorie  ::hypocriet:: Wel leuk veilingsitem though  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #171 Gepost op: 27-01-2014, 23:30:15 »
Dat is gewoon een leesboek joh. Ze hoopte op Frankrijk als land en nam dit meer om de kijkers te fucken, maar in Hong Kong en de Filipijnen gaat dat niet echt werken. Bij deze een streep door mijn mol  ::rofl::

Maar China staat wel bekend om de replica van de Eiffeltoren. Zie link

http://mycupofchineset.blogspot.nl/2013/05/china-heeft-eigen-eiffeltorens.html

Vind m zelf ook ver gezocht maar who knows..
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 23:41:24 door FS »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #172 Gepost op: 27-01-2014, 23:49:54 »
OK, los van de kerst groet ben ik er 99% van overtuigd dat dit de afbeelding is die achter op het boekje staat. Als ze, los van die kerst groet, het design onveranderd hebben gelaten dan dekt Susan met haar hand dus inderdaad een postzegel af!

Gezien het feit dat de post enveloppen dit jaar een belangrijk onderdeel zijn van Wie is de mol; en gezien Susan toch best specifiek de postzegel lijkt af te dekken, ga ik toch eens goed op een rijtje zetten wat Susan allemaal uitgespookt heeft de eerste vier afleveringen. Ze was in mijn laatste rijtje wel al behoorlijk opgeklommen... maar ik vind dit bijzonder hintwaardig. Bedankt Jelsir!

Edit: Voor de duidelijkheid, deze kerst kaart is van dezelfde firma, niet een willekeurig plaatje.

Edit2: Tijdens het vrouwenverbond-avondje heeft ze een ander boekje met zwarte kaft. Hopelijk heeft ze niet ergens in Hong Kong dit boekje gekocht om ons te pesten.

Edit3: In aflevering 1 in het hotel voor de eerste opdracht heeft ze het boekje ook al en ze houdt het consequent vast in het midden waardoor de postzegel wordt afgedekt. Zelfs als ze een boekje van Sofie(?) aanneemt en het best onhandig is om haar eigen boekje op die manier vast te blijven houden.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 00:20:48 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #173 Gepost op: 28-01-2014, 00:08:35 »
Alhoewel ik Susan vooral ben gaan verdenken vanwege de afwezigheid van onmols gedrag, heb ik toch geprobeerd om haar mogelijke molacties eens in kaart te brengen. Vast een hoop discussie over mogelijk, maar here goes... ;)

Eigenlijk is dit best een mooi rijtje. Eigenlijk is de eerste opdracht van aflevering 1 de enige opdracht waar ze echt een positieve actie heeft en heeft ze bij de opera opdracht weinig invloed, maar verder doet ze overal wel iets fout.

  • Theater

Dit blijft een lastig geval en ik houd het er voorlopig op dat ik denk dat er meer in deze opdracht zat dan wij tot nu toe hebben opgemerkt. Als Susan de Mol is, heeft Art hier wellicht nog het meeste weggegeven, door de uitleg van de opdracht schijnbaar alleen aan Owen te richten ("Dat geldt natuurlijk ook voor jou, Susan").
Ik ga toch nog eens kijken of ze niet toch stiekem op die foto staat... verklaard misschien ook al die foto klik geluidjes.

  • Abseilen/kokers

Susan en/of JW lopen te klooien zodat een koker wordt overgeslagen. Maar belangrijker n.m.m. is dat Susan bij de eerste vraag ("Heeft JW in Aafs molboekje gekeken?") er niet voor kiest om JW zelf het antwoord te laten geven (door de koker wel of niet te pakken) en de vraag aan Aaf zelf door te spelen. Het is überhaupt de vraag of beide zich het moment konden herinneren, maar de keuze van Susan is sowieso een beetje raar te noemen.
Qua positie denk ik trouwens dat de Mol bij deze opdracht liever de stellingen beantwoordt dan gaat abseilen. Je hebt dan veel meer controle en mogelijkheden om (subtiel) te mollen. Als abseiler kun je feitelijk alleen een instructie niet opvolgen, maar dat valt dan dus ook gelijk ontzettend op.
Kan dus best zijn dat ze met de opmerking over het overslaan van de 3de koker JW probeert zwart te maken. Als JW de derde koker wel had gepakt (of toch wel heeft gepakt) zou dat -€100 hebben betekend.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 00:11:01 door Rat »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #174 Gepost op: 28-01-2014, 00:22:24 »

Ik ga toch nog eens kijken of ze niet toch stiekem op die foto staat... verklaard misschien ook al die foto klik geluidjes.

Jeetje, ik had nog helemaal niet gedacht aan een mogelijke connectie. ::oink:: Dat zou best een mooi soort hint zijn. Maar ja, nu nog iets op die foto ontdekken. :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #175 Gepost op: 28-01-2014, 01:24:38 »
vond deze. Dit is de shot van 'de actrice'in de spiegel als ze zich opmaakt..

Vlekje zit aardig op dezelfde plek..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #176 Gepost op: 28-01-2014, 01:41:23 »
Bij haar jukbeenderen op de bovenste foto zie je zelfs als je goed kijkt dat het erop geplakt zit. Andere structuur huid lijkt wel. (moet je wel de foto voor naar rechts scrollen natuurlijk om dat te kunnen zien)

We zullen zien...
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 03:43:02 door FS »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #177 Gepost op: 28-01-2014, 01:44:11 »
vond deze. Dit is de shot van 'de actrice'in de spiegel als ze zich opmaakt..

Vlekje zit aardig op dezelfde plek..
Dat zou wel betekenen dat het shot van de spiegel in spiegelbeeld is uitgezonden. Aan de andere kant van haar gezicht heeft ze overigens ook een vlekje op haar gezicht. De kleur ogen komt ook heel erg overeen. Maar ik ben nog niet overtuigd. Vooral de rimpel/kerf onder het oog van de geschminkte mevrouw kan ik niet zo goed plaatsen. Maar ik durf ook niet te zeggen dat het haar niet is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #178 Gepost op: 28-01-2014, 01:46:56 »
Dat zou wel betekenen dat het shot van de spiegel in spiegelbeeld is uitgezonden. Aan de andere kant van haar gezicht heeft ze overigens ook een vlekje op haar gezicht. De kleur ogen komt ook heel erg overeen. Maar ik ben nog niet overtuigd. Vooral de rimpel/kerf onder het oog van de geschminkte mevrouw kan ik niet zo goed plaatsen. Maar ik durf ook niet te zeggen dat het haar niet is.

Haha ja die pijl staat natuurlijk aan de verkeerde kant in spiegelbeeld. Ben moe geloof ik.  ::rofl::
Ik blijf haar in de gaten houden iig ::jaja::

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #179 Gepost op: 28-01-2014, 02:19:25 »
vond deze. Dit is de shot van 'de actrice'in de spiegel als ze zich opmaakt..

Vlekje zit aardig op dezelfde plek..

Goed gevonden!! Ik heb net alle vrouwelijke acteurs uit de voorstelling ingezoomd en eerlijk gezegd komt er geen 1 overeen met dit gezicht en deze schmink. Ook de 'rimpel' onder het oog is bij de andere dames anders. Kan helaas m'n foto's niet uploaden. Sowieso hebben de Chinese vrouwen niet zo'n ooglid (bij Aziaten loopt het door) en ook deze neus is korter (meer een wipneus) en lijkt wel veel op die van Suus.

Lijkt mij stug dat ze een actrice die niet meespeelt zichzelf voor een spiegel laten schminken en daar een shot van maken;)