Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397714 keer)

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #180 Gepost op: 28-01-2014, 02:32:45 »
Susan heeft een behoorlijk opvallende neus, dus je zou dat toch op zich snel genoeg moeten kunnen zien.

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #181 Gepost op: 28-01-2014, 02:38:03 »
Susan heeft een behoorlijk opvallende neus, dus je zou dat toch op zich snel genoeg moeten kunnen zien.

Klopt, ik denk dat je daarom ook niet de onderkant van de neus ziet. Hij is daar net geknipt.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #182 Gepost op: 28-01-2014, 02:53:22 »
Maar het blijft erg vaag, even voor mezelf op een rijtje zetten:

- de schminkbeelden ZOUDEN Susan nog kunnen zijn (vind vooral die oogleden een heel sterke, Aziatische vrouwen hebben naar mijn weten nooit zo'n plooi, maar dit is gewoon duidelijk een westerse plooi), maar dat is dan alleen bedoeld voor de kijker. Want, waarom schminken als ze niet meedoet met de voorstelling?
- Dan zou het alleen voor de foto moeten zijn, maar die is hier toch ook al wel redelijk uitgeplozen door mensen hier, en daar lijkt ze niet geschminkt op te staan.
- Wanneer had ze geschminkt moeten worden, zonder dat ze te lang van de groep wegblijft?
- de foto MOET wel iets te betekenen hebben. Typisch een aflevering 10 moment. Ook zei iemand heel terecht, als het echt om de acteurs ging hadden ze niet zo'n knullige foto op een tablet gekregen, maar hadden ze ze gewoon aan moeten wijzen op het podium. Zoals die ene opdracht met Liz en Roderick. Een foto op een tablet (die op allerlei manieren te manipuleren valt), die de kandidaten in de gauwigheid en hectiek even te zien krijgen is natuurlijk een uitgelezen manier voor een 'jullie hadden het al kunnen weten'-moment.

Er is een paar keer gewezen op een persoon (niet verkleed en geschminkt) die achter de mensen te zien zou zijn op de foto, maar daar is verder niet zoveel mee gedaan.

Keek overigens net de uitleg van Art aan Susan en Owen terug, en ik vind dat ze erg gespeeld overkomt. Haar verbazing, haar 'oooh, maar dat spelen we niet zelf'. Had daar ineens echt even een Molgevoel.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 03:57:04 door Ste* »

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #183 Gepost op: 28-01-2014, 03:28:23 »
Oh, en nog iets. Ik vind dat ze er tijdens haar biechts rondom de operaopdracht nogal verhit en (maar misschien is dit puur een kwestie van willen zien) 'afgeschminkt' uitziet. Beetje vettig glimmend gezicht, vettig haar.
Doet me denken aan Kees, die lichtelijk bezweet van die orgel-opdracht vandaan kwam.

Stel dat ze inderdaad geschminkt is, en weg van de groep, is dat het meest logische rondom een biechtmoment als ze sowieso al alleen is (nog steeds vrij onwaarschijnlijk natuurlijk, maar je weet het niet)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 03:45:41 door Ste* »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #184 Gepost op: 28-01-2014, 04:31:07 »
Deze shot kan ook vooraf, of zelfs achteraf, in Nederland zijn opgenomen  ::vergroot::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #185 Gepost op: 28-01-2014, 10:27:57 »
Deze shot kan ook vooraf, of zelfs achteraf, in Nederland zijn opgenomen  ::vergroot::
Ik zou het wel minder leuk vinden als ze niet in die line-up staat, maar alleen in dat shot the zien is... al kunnen ze haar natuurlijk ingeshopt hebben.

Hey allemaal!! Ik heb denk ik een bewijs gevonden dat Susan de mol is :D

Die code van aflevering 1 (3425) zat me steeds dwars. Als je nu bij google translate deze cijfers voluit schrijft krijg je: 三,四,二,五 met als uitspraak: Sān, sì, èr, wǔ. Dat betekend nog niks, maar wanneer je deze klanken andersom beluisterd krijg je: Wǔ, èr, sì, sān. Als je nu goed luistert hoor je in het Engels: You are su san.

In het oud Chinees schreven ze van boven naar beneden en lazen ze een boek vanaf de andere kant dan in onze cultuur, vandaar dat de cijfers omgedraaid moeten worden.
Ik weet niet of ik geloof dat dit in zijn geheel iets is. De "you are" vind ik wat ver gezocht, maar ter aanvulling op en geinspireerd door deze leuke hint: Bij de onderhandelopdracht heeft Susan de 3 & 4 te pakken. Helaas weer in omgekeerde volgorde om de er Sì Sān van te maken, maar toch... wel de twee klanken van haar voornaam of wat er in de buurt komt.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 10:42:50 door Rat »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #186 Gepost op: 28-01-2014, 10:55:44 »
Bij de onderhandelopdracht heeft Susan de 3 & 4 te pakken. Helaas weer in omgekeerde volgorde om de er Sì Sān van te maken, maar toch... wel de twee klanken van haar voornaam of wat er in de buurt komt.

Niet om het een of ander, maar als het de bedoeling van Susan is om idd met deze envelop te eindigen als hint, waarom probeert ze dan eerst de deal tussen Tygo en Jennifer te verhinderen?
Ik had meer de indruk dat het initiatief voor de ruil van Daphne kwam eerlijk gezegd?

Ik snap dan niet helemaal waarom ze zich niet gewoon op Daphne richt vanaf het begin?  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #187 Gepost op: 28-01-2014, 11:04:05 »
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze per se die envelop van Daphne wilde hebben. En dat alleen voor een hint. Maakt het allemaal wel heel lastig. Ik denk dat ze alleen maar niet met Freek wilde ruilen. ;)

Ik verwacht uiteindelijk wel een hint die iets met de Chinese taal te maken heeft, hoor. Of Susan nu de mol is of een ander. Dus keep up the good work, iedereen die bezig is met het vinden van zulke hints! ::ok::

-edit-

Oké, ik heb net voor zo ongeveer de 20ste keer die theateropdracht uit aflevering 2 teruggekeken, maar tot mijn grote frustratie kan ik echt niet ergens een (desnoods gefotoshopte) figuur ontdekken waar ik Susan of welke andere kandidaat dan ook kan herkennen. :( :\'(
Wel een paar andere observaties:
  • Het toneelstuk heet natuurlijk 'Het onoverwinnelijke duo'. Slaat uiteraard op de Prins en de generaal uit het verhaal, maar ook een mooie verwijzing naar de twee kandidaten in de coulissen. Aangezien Owen zeker de mol niet is, blijft er van het duo nog maar 1 over. De onoverwinnelijke Mol? (Vind hem zelf niet erg sterk hoor, maar goed... Zou wel een reden kunnen zijn om juist de mol uit te kiezen om in het duo plaats te nemen in deze opdracht)
  • Misschien stom, maar het valt me eigenlijk nu pas echt op dat Susan en Owen de laatste keuze krijgen bij het aanwijzen op de foto. D.w.z., op het moment dat de groep kiest, ligt de keuze van Susan en Owen nog niet vast en kunnen ze nog iemand anders aanwijzen dan we ze eerst hebben horen bespreken. Kijk, natuurlijk zou het veel te veel opvallen als Susan ineens echt een heel ander iemand had aangewezen dan ze met Owen afgesproken had, maar het heeft mijn gevoel van waar de 'macht' ligt in deze opdracht wel wat veranderd. De groep heeft minder macht over het al dan niet slagen van de opdracht dan ik in eerst instantie vermoedde. Owen en Susan hadden zich op het laatste moment nog kunnen bedenken en anderen kunnen aanwijzen. Tenminste, daar lijkt het wel op.


Het wordt voor mezelf wel steeds duidelijker waarom ik steeds het gevoel blijf houden dat er meer in deze opdracht zit dan we op het eerste oog denken. Dat komt denk ik omdat ik er vanuit ga dat alle opdrachten in WIDM in ieder geval saboteerbaar zijn. De sabotage lukt misschien niet altijd, maar ze zijn zo bedacht dat de Mol (eventueel met voorkennis) iets kan doen waardoor de opdracht minder kans van slagen heeft. Enkele uitzonderingen daarop zijn opdrachten die misschien niet goed te saboteren waren, maar waarin dan wel een mooie hint in verstopt bleek te zitten. Voorbeeld daarvan is de eerste opdracht in seizoen 11, met Patrick verstopt in de bus. Geen sabotage, maar wel een geweldige onthulling in aflevering 10.

Hoe was deze opdracht saboteerbaar? Kan de mol tussendoor doorgekregen hebben welke karakters door de anderen zouden worden aangewezen/zijn aangewezen? Hoe en wanneer? Geeft Art een hint (met een gebaar, iets dat hij zegt)? Valt niet uit te sluiten, maar zou wel een beetje flauw zijn, imho (nee Art, je bent de mol niet! >:( ).
Er kan tussendoor een biecht zijn afgenomen waarin de mol informatie heeft gekregen. Ook behoorlijk flauw tegenover de kijker als dat in aflevering 10 bekend wordt gemaakt. "Hahaha, we hebben jullie in de maling genomen met de montage. In werkelijkheid zijn we een paar uur bezig geweest, terwijl het in beeld vlak na elkaar lijkt te gebeuren!". We weten allemaal dat er slim gemonteerd wordt om bepaalde suggesties te wekken, maar op deze manier verwacht ik toch niet.
Iemand kan met een oortje in hebben gezeten om de anderen af te luisteren, maar als je de beelden bekijkt kan dat dan bijna alleen nog maar Jennifer geweest zijn, want de rest heeft zijn oren onbedekt en dan valt zo'n ding veel te veel op.
Art legt de opdracht aan de groep natuurlijk anders uit dan eerder aan Owen en Susan, waardoor er misschien anders gekozen wordt. Maar... Art... is... de... Mol... niet!! Verdorie! >:( >:( ;)

Ik kan er niet achter komen en daardoor blijf ik dat knagende gevoel houden dat ergens een hint verborgen zit. Maar waar?? ???
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 13:00:05 door Jayne »

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #188 Gepost op: 28-01-2014, 12:54:18 »
Deze shot kan ook vooraf, of zelfs achteraf, in Nederland zijn opgenomen  ::vergroot::

Klopt. Hoe langer ik er over na ging denken hoe meer ik ging denken dat het wel Susan is. Want:
De opdracht begint, en het eerste wat we zien is
-shot van mond die opgemaakt wordt (kan best Susans mond nog zijn, ziet er niet ingrijpend anders uit)
-shot van ogen die worden opgemaakt
-nog een shot meer van de zijkant, waar wel ook een ander acteur op te zien is. Dit hoeft Susan al niet eens te zijn.

Twee/drie shots maar. En haar neus staat er niet op, of de rest van haar gezicht of lichaam, om niet al te veel weg te geven(?).

Vervolgens begint de opdrachtuitleg enzo. Deze schminkshots staan dus nogal los van de latere schminkbeelden van de acteurs. Susan hoeft daar dus (of is daar dus waarschijnlijk) helemaal niet bijgeweest te zijn op dat moment.

Maarja, het blijft wat onnodig, aangezien ze niet meedoet met de voorstelling, en volgens mij ook niet op de foto te zien is. Dan is het alleen een onthulmoment of een hint voor de kijker (camera zoomt uit ofzo, en 'hoi, ik ben de mol'). Maar om daar nu al die moeite voor te doen?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 13:05:45 door Ste* »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #189 Gepost op: 28-01-2014, 13:32:03 »
Qua positie denk ik trouwens dat de Mol bij deze opdracht liever de stellingen beantwoordt dan gaat abseilen. Je hebt dan veel meer controle en mogelijkheden om (subtiel) te mollen. Als abseiler kun je feitelijk alleen een instructie niet opvolgen, maar dat valt dan dus ook gelijk ontzettend op.

Dat ben ik met je eens. Wat hierbij ook opvalt is dat Susan tegen Jan-Willem zegt dat zij dan wel tegen Jan-Willem op wil kijken (terwijl ze ongeveer even groot zijn), zodat zij dus beneden komt te staan. (We zien Jan-Willem dan even nadenken maar blijkbaar gaat hij akkoord.)

Op basis van alleen aflevering 4 zou ik Susan als Mol kiezen. (Maar met de afleveringen ervoor meegenomen dus niet.)

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #190 Gepost op: 28-01-2014, 14:56:44 »
vond deze. Dit is de shot van 'de actrice'in de spiegel als ze zich opmaakt..

Vlekje zit aardig op dezelfde plek..

Hee, je mijn plaatjes op widm.nl gevonden.
En voordat iemand er over begint, bij de vrouw in de spiegel zit de vlek rechts.
Bij Susan links. Dus als Susan in de spiegel kijkt zou hij eigenlijk ook links in de spiegel moeten zitten. Dus ik denk dat ze het tv-beeld weer in spiegelbeeld hebben gezet voor de verwarring.
Ik vind de ogen gewoon te erg op die van Susan lijken en niet aziatisch.
Verder had ik ook nog deze gevonden over de graffiti.


« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 15:47:16 door Badmotor »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #191 Gepost op: 28-01-2014, 15:15:09 »
Hee, Je mijn plaatjes op widm.nl gevonden.
En voordat iemand er over begint, bij de vrouw in de spiegel zit de vlek rechts.
Bij Susan links. Dus als Susan in de spiegel kijkt zou hij eigenlijk ook links in de spiegel moeten zitten. Dus ik denk dat ze het tv-beeld weer in spiegelbeeld hebben gezet voor de verwarring.
Check ook een deze:




Ja daar vond ik m idd. Deze ook wel goed trouwens! ::vergroot::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #192 Gepost op: 28-01-2014, 15:25:09 »
Tja, hoezeer ik Susan er ook van verdenk de Mol te zijn, ik denk echt niet dat zij degene is die we zich zien opmaken. Volgens mij zijn het ook echt Aziatische ogen.
Ik denk trouwens ook niet dat het steeds dezelfde persoon is waar we een close up van zien. Die met de mond lijkt me namelijk eerder een man. Ik meen wat baardstoppels te spotten.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #193 Gepost op: 28-01-2014, 15:28:05 »
@Badmotor
Wat moet ik in die afbeelding zienn? Kan me niet voorstellen dat ik dat shot in beeld gezien heb. Ziet er niet uit... Kun je wat meer uitleg geven over dat shot?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #194 Gepost op: 28-01-2014, 15:31:00 »
@Badmotor
Wat moet ik in die afbeelding zienn? Kan me niet voorstellen dat ik dat shot in beeld gezien heb. Ziet er niet uit... Kun je wat meer uitleg geven over dat shot?

Dat is volgens mij 500 x zoom op die graffiti gezichten.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #195 Gepost op: 28-01-2014, 15:44:44 »
@Badmotor
Wat moet ik in die afbeelding zienn? Kan me niet voorstellen dat ik dat shot in beeld gezien heb. Ziet er niet uit... Kun je wat meer uitleg geven over dat shot?
Zwanee heeft gelijk.
Het is een sterk uitvergroot stukje van de graffiti. Welk stukje kun je in het eerste plaatje van de graffiti zien (gele cirkel).
Het stukje viel me gewoon op.
In het onderse plaatje heb ik de letters, wat ik denk dat ik zie, overtrokken met geel.
Dan krijg ik de letters s u s a n
En ik kan nergens anders in de graffiti zo'n zelfde iets vinden.
Het lijkt wel een soort geschrift.

Anders zou de graffiti denk ik te simpel zijn.
9 gezichten (kandidaten) met in het midden twee gezichten op elkaar (winnaar onder, de mol boven met blond haar, jennifer dus).
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 15:54:11 door Badmotor »

Offline jeffreypeerdema

  • Forumlid
  • Wie? Wie? Wie? is de mol?
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #196 Gepost op: 28-01-2014, 16:41:19 »


Zelfde kleur ogen? Klopt!
Zelfde soort neus? Klopt!
Moedervlek op dezelfde plek? Klopt! (onderste foto staat in spiegelbeeld)
Wenkbrauwen lopen tot dezelfde hoogte? Klopt!
Zelfde groeven onder linker oog? (onderste rechter oog) Klopt ook..

Dus.. is dat Susan op de onderste foto?
Ik denk het wel.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 16:45:49 door jeffreypeerdema »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #197 Gepost op: 28-01-2014, 16:50:36 »


Zelfde kleur ogen? Klopt!
Zelfde soort neus? Klopt!
Moedervlek op dezelfde plek? Klopt! (onderste foto staat in spiegelbeeld)
Wenkbrauwen lopen tot dezelfde hoogte? Klopt!
Zelfde groeven onder linker oog? (onderste rechter oog) Klopt ook..

Dus.. is dat Susan op de onderste foto?
Ik denk het wel.

Ik ben er ook bijna van overtuigd dat zij het echt is  ::jaja::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #198 Gepost op: 28-01-2014, 16:57:08 »
Ik ben er ook bijna van overtuigd dat zij het echt is  ::jaja::

Heeft ze dan een ooglidcorrectie gehad?
Bij de geschminkte vrouw zit veel meer ruimte tussen oog en wenkbrauw.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #199 Gepost op: 28-01-2014, 17:03:21 »
Nee hoor. Die geschminkte wenkbrauw is natuurlijk niet haar echte wenkbrauw. Die zie je als het goed is gewoon zitten, een stukje boven haar oog.