Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397235 keer)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #240 Gepost op: 31-01-2014, 19:52:05 »
Ik neig een beetje om hierin mee te gaan... Dat 'Als dat een molactie was, was het een goede!' elke keer als iemand een slechte molactie uitvoert, vreemd. En niet echt iets in de pot gestopt dit seizoen. Hmm, ze staat bij mij nu denk ik ook bovenaan.

Maar ik mis nog de overtuiging. Wat heeft ze gedaan? Goeie roeiers gevonden? Toch gewonnen. Jan-Willem een koker proberen te laten pakken met -100? Toch overgeslagen. Proberen een foto aan te wijzen die niet klopte? Tygo koos al de verkeerde. Het ABC'tje slecht overbrengen? Was al verloren door Tygo. Zich af laten schieten in het bootje? JW en Aaf tegenkomen? Langs een winkeltje lopen met 400 euro en dan Jennifer 400 euro laten vinden? De zwaardere tas kiezen?

Ik vind Tygo, JW en Aaf veel molser, maar ook meer kandidaats.
Dat is juist knap. Dat je mee kunt liften op fouten van anderen en/of dat je anderen tot fouten weet te "dwingen".

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #241 Gepost op: 31-01-2014, 21:51:09 »
Nou ja, dit is niet helemaal waar, aangezien Susan 'toevallig' net woorden vergat waarmee geld te verdienen was. In tegenstelling tot Tygo.
Tygo is verantwoordelijk voor twee gemiste woorden: de E en de F. Susan is verantwoordelijk voor twee fouten: de I en de L. Sofie voor eentje (H) en Freek voor eentje (N).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #242 Gepost op: 31-01-2014, 22:49:30 »
Tygo is verantwoordelijk voor twee gemiste woorden: de E en de F. Susan is verantwoordelijk voor twee fouten: de I en de L. Sofie voor eentje (H) en Freek voor eentje (N).

Susan verduister niet alleen Impuls en Lawaai, maar is ook verantwoordelijk voor het verloren gaan van Ontwerp, Placemat en Uurloon. Toch wel de grootste brokkenmaker voor deze opdracht. Na Jennifer (Freek, Daphne, Aaf) gaat er verder niets mis met de 10 overblijvende woorden; Sofie probeert iedereen te doen vergeten dat er een alfabetisch verband is en Hebbeding sneuvelt, maar Netvlies raakt toch ook wel echt tot op het einde.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #243 Gepost op: 31-01-2014, 23:45:31 »
Susan verduister niet alleen Impuls en Lawaai, maar is ook verantwoordelijk voor het verloren gaan van Ontwerp, Placemat en Uurloon. Toch wel de grootste brokkenmaker voor deze opdracht. Na Jennifer (Freek, Daphne, Aaf) gaat er verder niets mis met de 10 overblijvende woorden; Sofie probeert iedereen te doen vergeten dat er een alfabetisch verband is en Hebbeding sneuvelt, maar Netvlies raakt toch ook wel echt tot op het einde.
Ja, dat wilde ik ook al zeggen, maar had geen tijd om terug te kijken om het precies te kunnen reconstrueren hier.

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #244 Gepost op: 1-02-2014, 00:54:12 »
Ik wou eens nakijken op wie Susan als "kandidaat" zit; althans, wat we te zien krijgen in de afleveringen.

Aflevering 1: Daphne
Aflevering 2: Sofie
Aflevering 3: Tygo, Jennifer, Sofie
Aflevering 4: "Ik ga in ieder geval heel hard spreiden, want ik weet het niet meer. Ik weet het gewoon niet meer. Ik kan niet één iemand kiezen."
Aflevering 5: Sofie, Freek. Tygo is "ongrijpbaar".

't Is wel kandidaats stemgedrag, vooral omdat ze Sofie een paar keer heeft laten terugkomen. Ik zet een stap achteruit in mijn tunnel, maar blijf er wel lekker in. Dat Jan-Willem telkens op de afvallers zit vind ik gewoon te opzichtig en dat zou het ondertussen toch wel héél duidelijk maken - ze zouden de Mol toch gewoon achteraf een nepbiechtje kunnen laten opnemen?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #245 Gepost op: 1-02-2014, 01:34:49 »
Het valt me nu op dat Susan tot nu toe maar 1x haar scherm te zien heeft gekregen en ook nog alleen bij de allereerste executie van aflevering 1 (toen er dus nog niemand zou worden weggestuurd). Even op een rijtje:

  • Aflevering 1:


Deel 1:
Sofie
Owen
Susan
Tygo
Daphne

Deel 2:
Daphne
Freek
Jennifer
Aaf
Maurice

  • Aflevering 2:


Jan-Willem
Daphne
Tygo
Sofie
Owen

  • Aflevering 3:


Jennifer
Aaf
Jan-Willem
(Susan is aan de beurt, maar heeft een vrijstelling)

  • Aflevering 4:

Freek
Tygo
Sofie
Daphne

  • Aflevering 5:


Freek
Jennifer

Opgeteld (afvallers niet meegerekend):
Sofie 3x
Susan 1x
Aaf 2x
Tygo 3x
Freek 3x
Jan-Willem 2x

Hmmm, zegt nog niet zo heel veel, maar toch vind ik het opvallend dat Art haar na die allereerste executie nooit meer heeft genoemd om haar scherm te zien. (in afl. 3 was het Daphne die Susan aanwees, maar toen had ze dus een vrijstelling)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 01:44:52 door Jayne »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #246 Gepost op: 1-02-2014, 02:15:06 »
Het valt me nu op dat Susan tot nu toe maar 1x haar scherm te zien heeft gekregen en ook nog alleen bij de allereerste executie van aflevering 1 (toen er dus nog niemand zou worden weggestuurd). Even op een rijtje:

  • Aflevering 1:


Deel 1:
Sofie
Owen
Susan
Tygo
Daphne

Deel 2:
Daphne
Freek
Jennifer
Aaf
Maurice

  • Aflevering 2:


Jan-Willem
Daphne
Tygo
Sofie
Owen

  • Aflevering 3:


Jennifer
Aaf
Jan-Willem
(Susan is aan de beurt, maar heeft een vrijstelling)

  • Aflevering 4:

Freek
Tygo
Sofie
Daphne

  • Aflevering 5:


Freek
Jennifer

Opgeteld (afvallers niet meegerekend):
Sofie 3x
Susan 1x
Aaf 2x
Tygo 3x
Freek 3x
Jan-Willem 2x

Hmmm, zegt nog niet zo heel veel, maar toch vind ik het opvallend dat Art haar na die allereerste executie nooit meer heeft genoemd om haar scherm te zien. (in afl. 3 was het Daphne die Susan aanwees, maar toen had ze dus een vrijstelling)
Bespeur ik hier sporen van tunnel gedrag??  ;)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #247 Gepost op: 1-02-2014, 07:48:31 »
Maar verder molde ze niet veel gisteren.

Nou...drie keer stilstaan bij de "wandelroute "opdracht ??
Moet zeggen : kwam ook wel een beetje door een aanvankelijk zeer ongemotiveerde Jennifer, maar toch..750 niet in de pot !!
+ bij haar doet de porto het even wat minder goed...bij Jennifer doet ie het prima

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #248 Gepost op: 1-02-2014, 08:40:09 »
Bespeur ik hier sporen van tunnel gedrag??  ;)
Wie weet, maar ik kan je vertellen, dat het op zich best bijzonder is dat ik zoiets opmerk, want ik ben echt totaal geen hint-zoeker. :P Alleen toen ik gisteren de aflevering nog eens keek, dacht ik ineens "Hmpf, heeft Susan haar scherm wel eens gezien eigenlijk?". ??? Vandaar dat ik het even ben gaan checken. En is zoietss ook al niet eens een hint geweest in één van de eerste molseries (Nederlands of Vlaams)? Zou erg zijn om er 2x in te trappen natuurlijk. ::)


Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #249 Gepost op: 1-02-2014, 08:53:43 »
Het valt me nu op dat Susan tot nu toe maar 1x haar scherm te zien heeft gekregen en ook nog alleen bij de allereerste executie van aflevering 1 (toen er dus nog niemand zou worden weggestuurd). Even op een rijtje:

  • Aflevering 1:


Deel 1:
Sofie
Owen
Susan
Tygo
Daphne

Deel 2:
Daphne
Freek
Jennifer
Aaf
Maurice

  • Aflevering 2:


Jan-Willem
Daphne
Tygo
Sofie
Owen

  • Aflevering 3:


Jennifer
Aaf
Jan-Willem
(Susan is aan de beurt, maar heeft een vrijstelling)

  • Aflevering 4:

Freek
Tygo
Sofie
Daphne

  • Aflevering 5:


Freek
Jennifer

Opgeteld (afvallers niet meegerekend):
Sofie 3x
Susan 1x
Aaf 2x
Tygo 3x
Freek 3x
Jan-Willem 2x

Hmmm, zegt nog niet zo heel veel, maar toch vind ik het opvallend dat Art haar na die allereerste executie nooit meer heeft genoemd om haar scherm te zien. (in afl. 3 was het Daphne die Susan aanwees, maar toen had ze dus een vrijstelling)
Susan heeft in afl. 3 haar scherm gezien.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #250 Gepost op: 1-02-2014, 09:04:09 »
Jw en aaf zijn ook maar 1x ingetoetst door art. De 2de keer was de keuze van een kandidaat en daar heeft de productie geen vat op.
klaar voor de strijd

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #251 Gepost op: 1-02-2014, 09:06:15 »
Susan heeft in afl. 3 haar scherm gezien.
Nee, ze werd door Daphne aangewezen om haar scherm te zien, maar omdat ze haar vrijstelling had ingezet, is hij niet getoond. (heb het speciaal nog teruggekeken)
Ze heeft echt alleen in de allereerste executie (toen Daphne haar rode scherm kreeg, maar nog niet hoefde vertrekken) daadwerkelijk haar scherm gezien. En die executie was in feite nog niet voor het 'echie' (raar woord om te schrijven :P). Dat geldt echt voor niemand anders.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 09:16:06 door Jayne »

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #252 Gepost op: 1-02-2014, 09:19:43 »
Nee, ze werd door Daphne aangewezen om haar scherm te zien, maar omdat ze haar vrijstelling had ingezet, is hij niet getoond. (heb het speciaal nog teruggekeken)
Ze heeft echt alleen in de allereerste executie (toen Daphne haar rode scherm kreeg, maar nog niet hoefde vertrekken) daadwerkelijk haar scherm gezien.
Klopt. Dacht dat ze wel een groen scherm had gezien in die afl. maar dat is niet zo. Evt. nog groene scherm voor J-W.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #253 Gepost op: 1-02-2014, 10:09:51 »
Het valt me nu op dat Susan tot nu toe maar 1x haar scherm te zien heeft gekregen

Bang dat ze geen verbazing kan faken? Zou niet nodig moeten zijn gezien haar truc met de handen voor het gezicht  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #254 Gepost op: 1-02-2014, 10:40:04 »
Ik zit nog steeds op Jan-Willem maar Susan is een goede tweede voor me.

Ze wordt gemiddeld verdacht door de kandidaten; ze wordt nooit echt verdacht neergezet hoewel ze weinig goed doet en andere kandidaten zelf telkens verdacht neerzet; ze heeft een joker weggegeven...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #255 Gepost op: 1-02-2014, 11:28:06 »
Wie weet, maar ik kan je vertellen, dat het op zich best bijzonder is dat ik zoiets opmerk, want ik ben echt totaal geen hint-zoeker. :P Alleen toen ik gisteren de aflevering nog eens keek, dacht ik ineens "Hmpf, heeft Susan haar scherm wel eens gezien eigenlijk?". ??? Vandaar dat ik het even ben gaan checken. En is zoietss ook al niet eens een hint geweest in één van de eerste molseries (Nederlands of Vlaams)? Zou erg zijn om er 2x in te trappen natuurlijk. ::)
Ik vond het ook bijzonder, omdat ik aan de messcherpe analyses van je gewend was geraakt.

Ik vind zelf de volgorde van de executie tot nu toe logisch klinken. Bij executie 1b beginnen we uiteraard met Daphne, vanwege haar rode scherm in executie 1a en gaan zo iedereen af. We hebben er dan 9 gehad, dus de volgende aflevering beginnen we met degene die z'n scherm nog niet heeft gezien: JW. De derde aflevering heeft de redactie geen invloed, dus die loopt zoals die loopt. Daarna beginnen we met Freek, vanwege de ZV en de laatste executie doen we dat weer, omdat de ZV wel is ingezet en ten koste is gegaan van Freek en Jennifer.

Maar ik zal het in de gaten houden...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #256 Gepost op: 1-02-2014, 12:06:35 »
Er wordt door middel van montage gesuggereerd dat Susan het juiste beeld met de twee vingers voorbijloopt en dat Freek dit dan wel opmerkt als zijnde het kralenkettingbeeld, maar dit klopt niet. (Zie deze post.) Feit blijft wel dat Susan het juiste beeld niet gevonden heeft. (Tygo beweert dat hij wel heeft gezien. Maar dit kan niet gaan over het kralenkettingbeeld waar hij een foto van nam.)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #257 Gepost op: 1-02-2014, 19:06:07 »
Ik vond het ook bijzonder, omdat ik aan de messcherpe analyses van je gewend was geraakt.

Ehhh, ik weet niet zo goed hoe ik je opmerking moet opvatten? Is het een sneer? :-\\

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #258 Gepost op: 1-02-2014, 19:09:02 »
Ehhh, ik weet niet zo goed hoe ik je opmerking moet opvatten? Is het een sneer? :-\\
Ik denk het.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #259 Gepost op: 1-02-2014, 19:33:02 »
Ehhh, ik weet niet zo goed hoe ik je opmerking moet opvatten? Is het een sneer? :-\\
liever deze vragen (en dus het antwoord) in pm.
Kunnen we het hier weer hebben over de mol Susan
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.